A hasonló áron hirdetett, erősebb, modern motoros Thaliak hasonló km-el a Fabiak 50-70%-ért vannak hirdetve, holott a lenézett nyomórudas 68LE-s Fabiak már a kihozatalukkor túlárazottnak számítottak (mármint amelyek jó állapotúnak és működőnek vannak leírva)
Köszönöm a választ, megpróbálom kimérni, aztán kiderül. A foglalatot néztem de nem tűnt rossznak. Viszont megpróbálom a másik oldalit becsavarni, és megnézni hogy akkor mi történik.
Sajnálattal jelzem rossz irányban kereskedsz. A hiba valószínűleg az izzó foglalatnál lesz.
A tapasztalat az, hogy az idő során a vezeték szigetelése felkeményedik a foglalatnál és eltörik, kívülről lehet, hogy nem is látszik. A megoldás mindenképpen egy műszer.
Ki lehet mérni, hogy kap-e testet, eljut-e a 12V az izzóig. Ha nem vagy villamos szakember itt állj is meg. Esetleg a foglalat érintkezőit takarítsd meg (WD40), ha kell egy kicsit hajlítgasd meg a jobb érintkezés miatt, vigyázz el ne törjön. A lámpatestbe becsavaráskor végállásig kell fordítani. Lehet, hogy a lámpatest foglalata hibásodott meg.
A Balra indexelésnél elkezdett gyorsabban kattogni a jelző, de csak a balnál , viszont az indexelés az normál ütemben megy annyi a probléma hogy a bal eslő index nem megy.
Égőt cseréltem, biztosítékokat leellenőriztem, minden rendben van, valószínüleg az index relével van a baj de sehol nem találom hogy hogy lehet eljutni hozzá. Esetleg van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Nincsen vele semmi probléma a vezető oldali ülést leszámítva mert az cserére szorul, de az kb 5000 forint és tonna számra van!
Benzin-Gázos 2004.08-as. király kék színe van! motorikusan teljesen jó, van hozzá egy Sony cd-s magnó és a két első ajtóban levő hangszórok kilettek cserélve mert azok gyengék voltak :D
Soha nem dohányoztam benne és a a kaszni sem rohad sehol.
sziasztok.Tudna nekem valaki segíteni?Skoda Fabiánál miként kell kiütni a hibajelzést?Világit egy kis motor logó a műszerfalon és rohadtul zavarja a barátnémat.Vagy szedjem ki az izzót?
Hozzám még bejáratósan került, mivel előző idős gazdája váratlanul elhunyt. 2002-es 12. havi gyártás, 1.4 Mpi Classic, vizsga 2012 10.06. , 54578km-t futott, teljesen gyári állapotú, piros színű. Felszereltség: fapad :), van benne szervokormány és ennyi. Motorja 1.4 8V.
Keveset eszik, szépen megy. Adok hozzá téli és nyári gumigarnitúrát felnin.
Ár: 1,3 millió irányár, vagy csere érdekel Mercedes W126 Diesel kocsira értékegyeztetéssel.
A szarrá hajtott cégautóról annyit, hogy az autó új volt, alig egy-két hónapos, csak a főszerkesztő használta, az ő személyes autója volt, és nem egy vagány típusú ember. Nekem is nagy féltéssel adta oda.
A Punto, mint írtam volt, nekem is tetszett egykoron, álmaim vágya volt. Ma már nem jön be, főleg a kinézete miatt. Műszakilag attól még akár egy nagy csoda is lehet.
Egy dologban egyetértünk: nem egy rossz példány alapján kéne ítélkezni. De tény, hogy egy rossz emléket bizony nehéz elfelejteni. Ezért nem lesz nekem se Fiatom, se Peugeotom.
Persze az is igaz, hogy volt egy igencsak vacak Skoda120L-em, és akkor elhatároztam, hogy Skodát soha az életben. Aztán mégis :-)
Ez így van. Ezzel csak arra akartam rávilágítani, hogy bármely típusú autóból ki lehet fogni szar példányt. De ettől még nem kell általánosítani, hogy "szar Fiat, gagyi Skoda". Szerencse kérdése az egész.
A másik, hogy egy autó milyenségét nem egy szarrá hajtott cégautóról kéne megítélni...
Hat ez eleg sajnalatos. En mar eddig 5 Octaviat hajtottam, az elmult 3 evben es igen jo tapasztalataim vannak. Ez ido alatt egyaltalan nem volt problema egyikkel sem.
"Pont ilyen volt a TC által tesztelt Polo PDTDI aminek olyan volt a fékje, hogy miután átültem a Puntoból egy visszafordulásnál nem tudtam megállni, mert a megszokott erővel nyomtam a pedált."
CSak egy apróság: ettől még nem szarabb a fékje, csak te nem szoktad meg... LEgalábbis nem úgy mérik hogy egy fék jó vagy nem hogy a Puntohoz képest hogy reagál...
Hát SZVSZ az a 309-es egy méltán elfelejtett autó... Nekem volt egy 1,9D, két 1,6D Golf között. Mindegyik 4 éves kora körül (akkori vámszabályok:-)) került hozzám, de a PUG volt közülük a legkevesebbet futott és a kimagaslóan legsz@rabb...... Abban az autóban állandóan zörgött valami, mindig volt valami, ami nem működött, heti program volt a futómű javítás-beállítás. Egyszerűen nem bírta a rossz utakat. Mikor alig 6 évesen hifiszerelés során véletlenül átdugtam egy csavarhúzót a küszöbén, gyorsam eladtam. Az autó minden tünetet hordozott, amit a legelvakultabb franciagyűlölők szoktak mondani: hülye tervezés, pocsék gyártás, kritikán aluli összeszerelés. És meglehetősen drága volt hozzá minden, főleg a Golfhoz, Kadetthez képest.
Egy dolog volt benne, ami jó volt, de az nagyon: a motor. Ha azt a mocit át lehetett volna rakni egy Golf2-be, az lett volna az igazi elnyűhetetlen autó.
És ez nem egy kifogott kocsi volt, a kollégámé (szintén dízel) ugyanilyen sz@r volt, egy másik ismerős benzinese annyival volt rosszabb, hogy abban a motor is pocsék volt.
Az ominózus fékdolghoz csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy az (Auto Motor und Sport)autó magazinban valóban volt egy Punto Sporting fékteszt ami magyarul is megjelent és ott a punto nagyon kiválló eredményt produkált . Maga mögé utasítva pölö az Audi A2-t ami 2x olyan drága valamint a VW sharant is.
A tcaoe által emlegetett féktesztet én még sehol nem láttam pedíg bementem a váci utcába és megvettem az AMS-t de abban bem volt semmi ilyen. Szintén nem találtam az interneten sem ilyet semelyik német autós lap archivumában, vagy hirei között. A link amit annakidején beszúrt pedíg egy extrás nemlétező címre mutat. Szóval biztos van ilyen teszt csak még senki nem látta. Ezért én jelen pillanatban annak hiszek amit elolvastam, valamint annak, hogy ez a 10-edik saját és már a nagyon nagyon sokadik mások által tulajdonol autó amit az elmult 10 évben vezettem és bár sokak mármár beteges üldözési mániával próbálják nekem ezt bebizonyítani, de ennek a szar puntonak én velül ellentétben tapasztalatból és öszehasonlításból is tudom, hogy kivállóak a fékjei.
Mellesleg a személyes véleményem az, hogy tök mind 1 hogy egy autónak dobféke vagy tácsaféke van hátul a megállási tényezőt ez nagyban (szerintem) nem befolyásolja. Persze most lehet jönni mindenféle indokkal, hogy de a tárcsafék az ilyen király meg olyan jó, de én már nem egyszer vezettem szar tárcsfékkel szerelt autót. Pont ilyen volt a TC által tesztelt Polo PDTDI aminek olyan volt a fékje, hogy miután átültem a Puntoból egy visszafordulásnál nem tudtam megállni, mert a megszokott erővel nyomtam a pedált. Tanum is van Utolsó Európai személyében aki ott űlt melettem.
Szerintem nem egy céges Bravát kéne alapul venni a megítéléshez. A korrekt magyar "céges autó, nyomjuk neki, mint állat" hozzáállást egyik gépjármű sem díjazza, márkától függetlenül.
Én is beszámolok egy Skodás élményről. Igaz, hogy a nagybátyám az alanya, és Octaviáról lesz szó. Én is teljesen fikázásmentesen teszem a dolgot (speciel nekem az Octavia formája és belső kialakítása nem jön be nálam, de ez szubjektív, és most lényegtelen is).
Szóval a nagybátyám vett egy 100 Le-s GLXi Octaviát. Hithű olaszgyűlölőkéntz tette ezt, és ennyi pénzért ilyen kategóriájú/felszereltségű autót nem kapott sehol. A szalonból elhozva a hűtővize fellfort-gyárilag rossz volt a ventillátor hőgombája. Nemsokára a centrálzár halt meg. 6e km után a kupplung esett szét. Alig hozta el a kocsit a szervízből, beállt a vízpumpa. Erre elege lett, javítás után megvált az autótól. Mivel abban a pillanatban másra is kellett a pénz, hosszas unszolásomra egy szalonautó Punto I 75 ELX-et vett helyette. Nagyon idegenkedett tőle olyan "megvesszük, majd hamar túladunk rajta" hozzáállással vette meg a gépet (a másik dolog megintcsak az, hogy ilyen tudású autót jóval drágábban kapott volna ha más típust választ.
A nagy olaszgyűlölő nagybátyám egyszercsak megkedvelte a Puntot. Pár hónap után már hálás, hogy rábeszéltem a dologra. Mint mondja "csak a nagy utastér hiányzik az OCtaviából" Időközben egy kicsit az Isten felvitte a dolgát, vett egy új Lancia Kappát, de még a kis Punto is ott figyel a garázsában, a mai napig használja.
Szerencsétlen kifogott egy rossz Skodát. Így lehet egy ember kedvét egy életre elvenni a típustól. De ő is belátta, hogy a mai olasz autók rendkívül ott vannak a csúcson, a magyar "olasz autó az csak szar lehet" felfogás már rég aktualitását veszítette.
Valaki említette, hogy a Marea nem fogy, nem hozta az elvárásokat. Itthon valóban nem (mert a magyar piac egy kicsit betegesen németorientált), de németországban rengetek fut. Amúgy volt már rá példa, hogy méltatlanul elfeledtek autót. Jó példa rá a Peugeot 309. Szinte mindenben jobb volt, mint a korabeli Golf II/Kadett, és mégsem jött be a franciáknak.
30-50 % az tényleg sok lenne, de 15-20% nem elképzelhetetlen, ha mondjuk 300 kiló van a két kocsi között (ami szintén nem elképzelhetetlen)
Az pedig 8 liternél másfél, azaz 9.5 liter is lehet... de ha csak 9, már az sem kevés...
Most latom csak, hogy felreertettem Hooshee kerdeset. Mintha a sulyra lett volna kivancsi (kilo), nem az arra (milo).
Hat ize, nincs kedvem a Thalianak utananezni (a renault.hu-n eleg keves muszaki adat van), a Dacianak meg nem is lehet (mar eljottem Bukarestbol), de a Dacia konnyebb lehet, kevesebb anyag van benne.
De a fogyasztast nem annyira a suly befolyasolja: gondolj bele, ha meg ketten beulnek melled (ez a 120-180 kilo a kiskategorian belul a legkonnyebb es a legnehezebb auto sulykulonbsege, bar ennek is tul faradt vagyok utanagondolni, majd kijavitotok), szoval ha meg ketten beulnek melled, nem lesz hirtelen 30-50 szazalekkal magasabb a fogyasztas. A kulonbseg -- tapasztalatbol mondom -- maximum nehany deci.
De én nem ezt kérdeztem :)))) Hanem hogy hány kiló, mert mondjuk ha van köztük 300 kiló eltérés, akkor az a nyolc nemhogy nem szép, hanem elég gyenge...
Mellesleg lehet akármilyen olcsó, én meg nem venném az tuti...Előítélet, meg minden, de kizárt dolog.
A SuperNova ara atszamitva 1.5 millio, Magyarorszagon dragabb lehet, mert nem tudom pontosan, Romania CEFTA-orszag-e, jar-e nekik vamkedvezmeny. A Thalia 2.2 korul kezd, ugyanazzal a motorral. A Daciat is a Renault kereskedesekben lehet majd kapni (allitolag nem is olyan sokara). Es keszul egy teljesen uj Dacia is, aminek mar a kulseje es a reszletei is modernek lesznek.
A Dacia romaniai reklamjai mindenesetre mar egesz vilagszinvonaluak.
Mit tesz egy csapat nyugati vezeto... :-)
ON
Az 1.6-os 75 lovas VW motor nem rossz darab, nyomatekban lazan hozza, amit az 1.6 8V atlag, raadasul alacsony fordulaton is. A Feliciat eleg mozgekonnya teszi. Az en autom alapallapotban kb 82 lovas volt (+10%), aztan kapott egy kis alap tuningot (dob, szuro, chip)... :-)
Ja, meg egy aprosag: A sokak altal zajosnak es gyengenek tuno 1.6/75Le-s motor a kozeljovoben eltunik az Octaviabol. Helyette az 1.4/75Le-s 16V-os motor lesz kaphato. Allitolag teljesitmenyben kicsit rosszabb, de nagyon kulturalt, csendes, finom motor.
"És a szervókormány nagyon bejött, azt hiányolom a Feliciámból - nomeg a légkondit.... :-)"
Nem akarod az enyemet megvenni? :-)))) Abban van mind a ketto.
Mas.
Korabban volt szo a Renault 1.4-es 8 szelepes 75 lovas motorjarol, amirol azt irtam, hogy a mufaj egyik legjobbja. Valaki valaszolt a felvetesre, miszerint az ilyen motoru Thalia-val 10 literes fogyasztasokat mertek.
Ezt a motort tobb autoban vezettem. A legfrissebb elmenyem a Dacia SuperNova, ami meg iszonyu meglepeteseket fog okozni Magyarorszagon. Belulrol hirtelen olyan lett, mint egy nyugati auto (nem viccelek), a motor/valto egy-az-egyben Franciaorszagbol jon, es az ara alig tobb masfel (!!!!!) millio forintnal, minden elektronikus biszbasszal, metalfennyel, normalis konnyufem felnikkel.
A SuperNovaink fogyasztasa varosban is siman 8 alatt van, pedig ezek a bukaresti irodank szaladgalos autoi (valtott soforok, senki nem kimeli oket + Bukarest kozlekedese Budapestnel is sokkal durvabb).
A hétvégén kipróbáltam a Fábia Sedant,tetszik.
A 68 lovassal mentem,és sokkal jobban gyorsul, mint a Felicia. A Szervó nagyon jó, a váltó annyira nem jött be, a Feliciám váltója finomabb, a Fabiában a 2.-at nehezen kapta be.A fék gyenge volt, de ezt betudtam, hogy még bejáratós. Belül szép, bár nekem a nagy fekete műanyag tömeg a szélvédő előtt ,nem tetszik.
Talán a combi kívűről szebb.De raktérben szinte egyformák.
"Fiatot csak Brava-t vezettem két hétig, hát, kész felüdülés volt visszaülni a saját valóban fapados Skoda Feliciámba."
Ezt kifejtenéd bővebben?! :O)
Csak akkor, ha senki nem azzal jön, hogy fikázok vagy ilyesmi. Szubjektív tapasztalás, és kb két éve volt. Biztos rossz darabot fogtam ki, de nekem úgy mutatkozott be.
Tehát:
Az akkori főnököm nem akarta fizetni a benzinemet, de mivel küldözgetett jobbra-balra, vidékre és városon belül is, kölcsönkértem a cég Bravaját. Ne kérdezzétek, hogy milyen felszereltségű vagy melyik modell volt, mert se nem érdekelt, se nem kötötték az orromra. Egyet tudok. Fehér volt. :-) Az SPQR vagy hogyishívják a céget adta barterben a szerkesztőségnek használatra, és azt is tudom, nem volt egy agyonhasznált darab, alig pár ezer kilométer volt benne.
Egyik első utam az M1-esen vezetett Győrbe. Az tűnt fel, hogy hiába csináltam bármit is, az autó csak hangoskodott, de gyorsulni nem nagyon akart. ment-ment, de inkább lassítottam, mert éreztem, nem szereti, ha hajtják. 130-nál már veszettül zörgött a műszerfal műanyagja, de piros lámpánál alapjáraton is, szóval nem csak az út volt rázós.
Volt a kocsiban egy beépített eredeti Fiat rádió, hát az valami iszonyat vacakul szólt (de ez nem autóhifi-teszt :-) mindenesetre alig hallottam a motortól, olyan hangos volt.
Szüntelenül az az érzésem volt, hogy a kezemben fog maradni valami kapcsoló vagy gomb. Végülis ez csak a fűtésszabályzó gombbal történt meg, ami valamiért leesett. A kapcsolók valami nagyon idétlenül voltak elhelyezve, nem tudnám megmondani már, hogy mi volt velük a bajom, de valahogy nem estek kézre.
A kocsikulcs, a műszerfal kialakítása, az egész feeling kb. olyan volt, mint apám tízensok éves Lada Samarájában. Konkrétan nem tudok példát mondani, de az volt az érzésem, tákolmány az egész, sehol semmi finom kidolgozottság...
Ehhez képest a Feliciában a maga alulmúlhatatlan egyszerűségében is azt érzem, hogy minden gombot, minden műanyagidomot ehhez a kocsihoz tervezték, a kesztyűtartó kilincsén kívül sehol nem érzem, hogy a kezemben akarna maradni, a kocsiban 130-ig csend van, minden kapcsoló pontosan kézreáll, kényelmes minden stb.
Hogy korrekt legyek: azért tetszett a Brava is. Azzal is eljutottam bárhova. És a szervókormány nagyon bejött, azt hiányolom a Feliciámból - nomeg a légkondit.... :-)