Próbáltam utánakeresni a szelep állitásnak, de sajnos azok a hivatkozások, amik be vannak linkelve már rég nem élnek.
Nekem csak a motorom Dacia, egy Barkasba van beépitve.
Eléggé szólnak a szelepek, ezért szeretném ellenőrizni, beállitani őket. Van két javitási könyvem is, de nem igazán értelmesen magyarázzák a dolgot, ráadásul most már tudom hogy a gyújtás a lendkerék felől számozódik, de a hengerek is?
Valamint nem emlékszem már, hogy milyen sorrendben jönnek a szelepek, bár gyanitom hogy szivó-kipuffogó, kipuffogó-szivó a sorrend.
Igen csak reménykedtem hogy esetleg valaki még benéz ide 😊 kb 10éve a fórumozás töltötte ki minden estémet még pc.-n .kisflexen,az ördög játszóterén, stb. . .:)
Tehát ez nekem nagy segítség. Holnap sorbarakom lendkerék felől a pipákat gyújtási sorrendbe.
Megszakító az 0,4re lőttem azóta.
Csak a szép hogy kétszer beindult ezzel a sorrenddel. Arrébb is mentem a targival kb 10métert. . .
Mindig tanul az ember, mert tudom hogy Trabi gyújtás illetve,IFA W50 töltési sorrend is a lendkerék felől van számolva. De nem gondoltam volna hogy ez is 🙂
Szervusz!Elég ritkán járunk már ezen az oldalon. Megszakító hézagot vedd lejebb (0.4)Lendkeréken 1 jelölés van(felső holtpont!)ez az alap előgyújtási érték. Nagy "csapdája" a motornak,hogy a gyújtási sorrend a lendkerék oldaláról kezdődik!!!
Adott a clark gázos targoncam mellyel meg barátkozok vagyis próbálok lelket lehelni beléje...
elvileg Dacia/Renault 12 motor van odabent. . . . Én még a hangját nem hallottam a motornak.
Tehát nincs szikra.
Trafót,kondit, cseréltem.
Megszakító hézag0,5mm kontaktorok tiszták nincsenek beégve.
Gyertyák feketék(ami ugyan nem előnyös), elvileg kábelek is jók, fedélen sem látszik semmi belsejében minden rendben. Kozepetintkező ahogy a 4 pólus is rendben. Rotoron sok elromlási lehetőséget nem látok abban egy lemezdarab vab nincs ellenállás.
Tehát a trafó tápja (+12v) rendben, trafó külső táprol ad szikrát, multiméterrel mérve elvileg a megszakító is kontakthiba mentesen zár.
Viszont az önindító mintha szorulna, és nem mindig húz be azaz csak többszöri kulcsbacogatásra húz és indít. Esetleg még ez amire gondolni tudnák hogy nagy az áramfelvétele és a gyujtásra már nem marad szufla. . .
Üdvözletem.Dacia TX-hez karosszéria elemeket keresek, első sárvédőket (jobb és baloldali),csomagtér pótkerék alatti lemezdobot, illetve üzemanyagtankot. Esetleg van-e valakinek kontaktja magyarországi, esetleg romániai kereskedőhöz akitől lehet rendelni ilyen alkatrészeket illetve egyéb alkatrészeket. köszönöm
Szép napot kívánok a T.hozzászólóknak! Olyan problémám van hogy tlx-en lecsúsztak a vezetékek az elakadásjelző kapcsolóról és nem tudom melyik színű hová megy. Nem találok róla rajzot sehol sem a neten. Tudna valaki segíteni fényképpel vagy bármilyen hasznos infóval sos-ben? Köszönettel! Dödörgős.