Sziasztok! Van egy 125-ös cagivám és azt szeretném kicsit teljesítménybe feljebb húzni. Tervezett rezonátor már félig kész. Mit tudnék még piszkálgatni rajta? Várom a hozzászólásokat. Előre is köszi
Biztosan van hasonló, mert annak idején valami leírásban az állt, hogy a Simsonból ki lehet hozni 150-160 km/h végsebet, de akkor egy versenyes lesz a moci!
Ja, a nagy karbi is király tud lenni! Haverom Szimijén volt valami ilyesni, Trabi fúvókával. A 125-ös ETZ-vel vetekedett gyorsulásban, viszont iszonyatosan zabált, alapjáratot nem lehetett csinálni rajta! :-)
Hat, mennyire durvat akarsz, es mennyire hasznalhatot? Sokfele leiras letezik, a regi Auto-motorokban lehet otletektol a komplett meretezesig sokmindent talalni. Ha egyszerubbet akar, akkor szelestsd ki a kipuffogo ablakot(ez csak a nem automataknal ilyen egyszeru, de simsonnal jo) Noveld meg a szivocsatornat, polirozz ki mindent szepen. Megprobalom digitalizalni a regebbi leirasaimat, mivel ezt jobb ugy csinalni, hogy az ember a vezerlesre is figyel, azaz a szemre esz nelkul modszer nem biztos, hogy a vart eredmenyt hozza. A simsonon sokat esgit egy jol meretezett rezonator(a boltban keszen kaphato az nem olyan), es egy nagyobb karburator. At lehet alakitani 4 felomlosre is, bar az kezdesnek nem ajanlott.
Én csak sufni szinten tudok infot, bár volt nekem is Simsonom, de csak módjával piszkáltam. Szóval, ha fojtva van a gép, akkor a karburátorban van egy kis műanyag, ami nem engedi, hogy a tűt teljesen fel tudd húzni gázadásnál, azt ki kell venni! Aztán ha nagyon pici a lyuk a kipufogón (a régi N-eseket így is fojtották), akkor 16-os fúróval adj nek! Ezen kívül létezik több fajta első meg hátsó lánckerék, ezekkel a gyorsulás-végsebesség arányt lehet változtatni. (pl a robogóé 3 foggal kisebb hátul, akkor így nagyobb végsebed lesz) Ja, és a hengeren szintén fojtott gépeknél a kipufogónál lévő kiömlő kireszelése, valamint az átömlőket is lehet nagyítani, ha sütőben felmelegíted a hengert és a hüvelyt kiütöd! Hasonlóm a hatása, ha a dugattyó kipu felöli részén a szoknyát asszem fél centivel visszavágod, mert alapban még a holtponton is fedi valamennyire a kiömlőt! És létezik még olyan, hogy esztergáltatsz még egy gyűrűt a dugóra - illetve csak a helyét, a gyűrűt már neked kell belerakni :-) - az eredmény brutális kompresszió és melegedés, ez utóbbit nyáron ildomos egy a hengerfejre szerelt spec terelőlemezzel csökkenteni!
HI!
Itt szeretném, ha mindenki megosztaná tuningolásait kétütemű mocikhoz. Elsősorban pl Simson és hasonló kis ccm-es gépek tuningjai érdekelnének, de minden jöhet. Elsősorban otthoni barkácsolásra gondolok!