605-be vagy a 2.1TD (110Le) vagy a 2.5TD - ez utóbbi hihetetlenül csendes járású, pörgős és nagyon jól húz, mindamellett teljesen kitölti a motorteret...
Én most gondolkozom egy Peugeot 605 vásárlásán. Eddig többnyire benzineseket láttam (3.0V6-tetszik), de inkább valami jófajta dízel érdekelne. Van ilyen egyáltalán? Tudtok mondani róla valamit?
A fekete fust padlogaznal meg nem jelent feltetlenul problemat. Az en BX-m is tud fustolni neha, tipikusan akkor, ha hetekig a varosban jarkalok vele rovid tavokon. Aztan az elso padlogaznal fekete fustfelleg jon a kipufogobol. Viszont ha autopalyan hasznalom, akkor meg se kottyan neki egy padlogaz, egyaltalan nem fustol. Vagyis fontos az, hogy a motor es a kipufogo ki legyen egeve, kulonben kormol. Ifjukorom olajkalyhaja jut eszembe, amiben ha mindig kis langon egett rekord gyorsasaggal gyult fel a korom, ha pedig nagyobb fokozaton, akkor szinte alig kepzodott.
Ha a tores nem jutott el a futomuig, akkor az nem gaz. Persze, csak ha normalisan kijavitottak utana. Ilyenkor erdemes a futomuvet kimeretni azert. A porlasztocsucsok csereje 30-50 Ezer, attol fugg, milyen adagolo van rajta. A turbo felujitast nem tudom, de az nem olcso.
A fekete fustot altalaban egyszerubb problema okozza, ugymint a porlasztocsucsok kopottsaga, vagy rossz beallitasa. Esetenkent az adagolo rossz beallitasa, azaz, az adagolo nem koveti a turbo nyomasvaltozasait. Ilyenkor nem forog ki a motor rendesen.
Na ja, persze amíg nem épül fel a turbónyomás, addig fekete füst... Akkor van baj, ha nem épül fel nagyobb fordulaton se!
A füst mennyisége az adagoló beállít(atlanság)ára utalhat.
DE én az 1.9TD-hez nem értek Önem próbáltam olyant, csak HDi-t és 2.1TD-t (ez utóbbi is füstöl alacsony fordulatú padlógázra, de nem jelentős mennyiséget és inkább szürkés az a füst).
Azt esetleg megnézheted, hátül a kipufogó felett mennyire fekete az autó (ha nem mosták le előtte, kiderül, hogy krónikusan füstöl-e)
Ha nagyon kétséges a dolog, de jó ajánlat, vidd el megméretni a turbónyomást (akkor már körül is nézhetnek, nem-e folyik valahol olaj a tömítések környékén a kipufogóba vagy esetleg a szívócsőbe...)
próbáltam egy 306 td-t ahogy mondtad,kis fordulat után padló, és jött a fekete füst.Az nem lehet hogy ez normális hiszen ha nagyon alacsony a fordulat akkor még nem megy a turbo nem?
Háát, anyámnak van egy Astra G-je: az autó egész jó, bár a futóműve kemény, csakúgy mint az ülései; a motor nagyon jó (1.8, 115Le) a szervíz viszont pocsék...
A 405 ülései puhák, ami tíz év után már nem segíti elő a derék tartását ;-| A 806-ban keményebb ülések vannak: valahol ott az optimum - azonban tény, hogy a 405 üléseiben lehet a legjobban aludni...
Sziasztok!
A Peugeot-okat nagyon kell szeretni, mert meghálálják! Nekem 405 1.9-es benzines van - eddig egy rossz szavam nem lehet rá... Megy, mint a barom állat és iszonyú kényelmes - mind futóműre, mind ülésre vonatkozóan.
Ugye, Pugfan, mi már tudjuk, amit a német autó tulajdonosok nem? :-)))
Először is gratula a sárkányhoz!
Másodszor jól viseld gondját!
Harmadszor: engedd, hogy kipróbáljam! - ui. az a gondom a HDi-vel, hogy annyira környezetbarát meg nem füstöl, hogy nincs padlógáz-effektus: a computer pont annyi gázt ad, amennyi tökéletesen elég (elvben), nincs az a hihetetlen őserő, ami apám 806 STDT-jében jelentkezik (2,1-es TD) - no remélem ezen fog segíteni a tuning!
Szóval nem tudom, de valószíűnek tartom, hogy a TD jobban gyorsul, mint a HDi, mert
1. rövidebbek a fokozatok
2. tovább lehet pörgetni
Úgy tűnik, sikerül beíratnom a HDi-met (90Le) egy kis továbbfejlesztésre úgy, hogy a garancia is megmaradjon (gyári tűrésen belül maradnak a beállítások, a turbó nyomás is csak 0,3 barral növekszik), de ő is megerősödjön (+35Le)!
A 21-ei hét lesz a tanfolyam hete!