Köszönöm minden hozzászólónak a kedves segítőkészségét, megvan a hiba.
1. Korábban a MÁRKASZERVÍZBEN vezérműszíj cserénél elállították az előtöltést 3 fokkal!!! Eredmény: autó lassú és rángat, fogyasztás plusz 1 liter.
2. A kipufogógáz visszavezetésnél van egy szelep, amelyik évek óta nem nyitott ki. Így az autó levegő helyett kipufogógázzal ment, ami ugye nem túl oxigéndús. A szívócső pedig tele volt kormos szutyival, ami a levegő áramlásához a keresztmetszetet csökkenti. Ettől pedig fulladt az autó, persze nem látványosan. Ezt szintén nem vették észre a MÁRKASZERVÍZBEN.
Szerintem minden fokozatban rángatnia kell a kocsinak, csak a nagyobb fokozatokban már nem használod azt a (nagyobb) fordulatszám tartományt (városban) ahol rángat az autó.
Menj ki országútra és taposd meg 4.ben és 5.ben, ha ott is elkezd rángatni, akkor az üzemanyagellátással van a gond (szürők, csövek, tank, tápszivattyú, adagoló, tudomisén)
Ha felgyorsultál és 4.-ben és 5-ben nem rángat, akkor fogalmam sincs mi lehet... Akkor célszerű a kuplung és váltó környékén keresgélni, de én az első variációt tarom esélyesnek.
Ha most gonosz lennék azt írnám, hogy az az astra még akkor is kerepelni fog amikor az alfádból már semmi sincs. Persze nem vagyok gonosz. Ezért nem is írom. ;o)
Viccnek nem rossz, de a lassúság (asszem 68 LE) nem azonos a rángatással. Aki szereti a dízelt, annak nem rossz, magyarul szegény ember vízzel főz. ;-)
Köszi, erre nem gondoltam. Az üzemanyag-téma nem valószínű. Valaki azt mondta, lehet, hogy a kuplungban van eltörve egy rugó. Szerintem ennek egyéb tünetei is lennének.
Mellesleg ez nekem marhára ismerős... a gumibakokat nézd meg de jó alaposan!! Az a legjobb megoldás hogy:
1. havert beszervez
2. motorházfedél felnyit
3. havert odaállít és nézze a motort de erősen ;o)
4. te beülsz, kézifék be, váltó 1-be és kis gáz (1500 RPM) elkezded engedni a kuplungot. Ha visszaesik 800 tájára, kuplung be.
5. ha most a haver ordít hogy ki akar ugrani a motor, megvan a hiba.
6. ugyanez csak R fokozatban.
próbáld ki nem veszítesz vele semmit.
egyébként jó szervízben (DE NEM OPEL SZAGSZERVÍZBEN -> ld maxabó, rupesky) megnézik neked ingyen is a bakokat...
Sajna nincsen dokumentációm! Ha jól tévedek, akkor valamelyik (több!) autós lapban volt róla szó (Autó2, AutóMagazin, AutóMotor), de már nem emlékszem melyikben és mikor!!
Hmmmm! Ha jól emlékszem, akkor 2-3 évvel ezelőtt nagyon nagy balhé volt ebből!! Többen panaszkodtak és az "autó" cseréjét kérték az Opel-től, de hivatalosan senki nem ismert el semmit!! Valószínűleg egy sohasem elismert típushibáról van szó! Szerintem a legjobb, ha gyorsan eladod és veszel valami mást!
Az autó 95-ös 150e km-et futott, "kisturbós DTL". 2-es és 3-as sebességben gázadáskor keményen rángat 4,5-ben nem. Szerintetek mi lehet? Én a kuplungra, vagy adagolóhibára gondoltam, de mindkettőt bonyolult ellenőrizni, és a hiba máshonnan is jöhet. Van valamelyikötöknek tapasztalata erről? Előre is köszi a válaszokat!