Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SuperWoofer Creative Commons License 2001.04.10 0 0 3
Saját tapasztalat: 8,6 - 9,2l/100km 90%-100% városi használat mellett.
PÍT Creative Commons License 2001.04.10 0 0 2
Vagy mehet a szervizbe, addig míg az előírt normát nem produkálja /amit nem hiszek/, így majd a vezetők rájönnek, hogy van autó, de még sincs autó.
Előzmény: Riff-Raff (-)
Asszem Creative Commons License 2001.04.10 0 0 1
Az 1.4-es Astra normája 7.1 lier/100km.
Ez pesti viszonylatban 1.35-tel szorzódik, vagyis: 9.6 liter. A megoldás, hogy a vidéki utakat is városban kell elírni. Az autóra nincsen ráírva, hogy menetlevelet kell róla vezetni, így a rendőrnek sem kell megmutatni.
Előzmény: Riff-Raff (-)
TCSA Creative Commons License 2001.04.09 0 0 0
Imagine: Asking for it...
0
Riff-Raff Creative Commons License 2001.04.09 0 0 topiknyitó
A helyzet a következő:
A cégnél, ahol dolgozom, összesen 8 kocsi van, ebből 1 db igazgatói, 1 db igazgatóhelyettesi, 3 db sofőrös, 1 db műszerkocsi (egy teherautó, ezt leginkább én használom) és 2 db kulcsos. A kocsikkal való törődés (tankolás, mosás...) a sofőrök dolga, mindegyik kocsinak megvan a maga felelőse. A továbbiak csak a kulcsos kocsikra vonatkoznak, mert főleg azokat érinti, amit ki akarok fejteni.
Szóval a kulcsos kocsik 1.4-es Opel Astrák, és eddig 9 literes átlagnorma vonatkozott rájuk, amit persze ritkán értek el, leginkább csak akkor, ha télen csak a városon belül használták őket. Így persze a sofőröknek rendszerint maradt valamennyi benzin, megállapodás szerint ez volt a túlóradíjuk, mivel - szintén megállapodás szerint - a kocsiknak minden reggel a munkaidő kezdetére viszonylag tisztának és nagyjából teletankolva kellett lenniük, és ezt sokszor csak munkaidőn kívül tudták intézni. Ez így eddig viszonylag jól működött, most viszont úgy tűnik, hogy küszöbön az új előírás, mely szerint a típusok szerinti egyedi normákat kell alkalmazni. E szerint - állítólag - a mi kulcsos kocsijaink alapnormája 6.7 liter lesz, illetve városban, stb. megfelelő szorzók jönnek még rá. Az eddigi tapasztalatok szerint ezt a normát a cégnél sokan nem fogják (tudni) tartani, így a kérdés az, hogy mi lesz ezután? Az eddigi rendszer biztosan megszűnik, mert nyilvánvaló, hogy a sofőröktől nem várható el, hogy más túlfogyasztásáért vállalják a felelősséget. Megszűnik a túlóradíjuk, ami majd azzal jár, hogy a kocsik gondozását kizárólag munkaidőben fogják vállalni. Bár ez még a kisebbik gond.
A nagyobbik gond az, hogy ki fizesse a túlfogyasztásokat? Mert az biztos, hogy lesz. Ha valaki használja a kocsit, tankoljon tele azonnal maga után? Ez is egy lehetőség, de sokszor megesik, hogy valaki csak 20-30 km-t megy vele. Ebből nincs értelme fogyasztást számolni, mert tankolásnál nagy a pontatlanság (mivel mindenki másképp értelmezi a tele tankot, van, aki csordultig tankol és van, aki csak addig, amíg először kikapcsol a töltőpisztoly). Másrészt ügyeskedésekre is lehetőséget ad, mert a benzinmérőn nem igazán látszik meg, ha 2-3 liter benzin hiányzik a tankból, és akkor a következő használót szívathatja meg valaki.
A legegyszerűbb megoldás nyilván az lenne, ha egy kocsit csak egy ember használna (vagyis megszűnne a kulcsos rendszer), de irreális dolog az is, hogy mindenkinek, akinek engedélye van a céges kocsik vezetésére, külön kocsija legyen, valamint az is, hogy csak kijelölt sofőrök vezethessék a kocsikat.
Ezen kívül csak az jutott eszembe, hogy olyan tachográf kellene a kocsikba, ami méri a fogyasztott benzint, ez nyilván tökéletesen megoldaná a dolgot, de nem tartom valószínűnek, hogy ilyesmire sor kerülne.
Ha viszont nem a kocsi mindenkori használóját terheli a túlfogyasztás, az meg többek között azt a problémát is okozná, hogy mindenki lusta lenne pontosan vezetni a menetlevelet, vagyis nem törődne azzal, hogy egy úton beírjon 15 km-adatot, hogy nyilván lehessen tartani a városi és nem városi km-eket.
Persze mindez nem az én problémám, majd a vezetés kitalál valamit, de érdekelne, hogy látott-e már valaki ilyen vagy hasonló problémára valami működőképes megoldást. Végülis bármi is lesz az új rendszer, én személy szerint nem nagyon aggódom miatta, mivel a kocsikkal én eddig is jóval az új normán belül fogyasztottam, de volt már, aki kijelentette, hogy ha ezt bevezetik, ő nem vezet többet kulcsos kocsit, mert ez a norma irreális.

Jöhet egy nagy 0!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!