Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ecotuning Creative Commons License 2016.06.12 0 0 23

Sportlégszűröket teszteltünk, szívó benzines és turbó dízel autón teljesítményméréssel fékpadon.

Az eredmény nem meglepő. Ami jobb lett, az  a hang :-)

A telejes cikket és tesztet itt találjátok:

 

http://ecotuning.hu/teszteltuk-sportlegszuro-teszt/

 

http://ecotuning.hu/teszteltuk-sportlegszuro-teszt/

 

Miranar Creative Commons License 2010.08.12 0 0 22
Mennyi a légszűrő, ha nem a szervizben veszed? 3e Ft?
Ennyiért évente, de legkésőbb 2 évente cseréltetném (évi 15-20e km-t véve alapul)

A 2 év áll az üzemanyagszűrőre is!! (bármit is írjon a gépkönyv)
Előzmény: TCow (19)
Sexmatch Creative Commons License 2010.08.11 0 0 21
Vedd le a szívócsövet a szűrőházról és megtudod, hogy ér-e valamit vagy sem. Ha nem ér, nem kell megvenned a direktszűrőt. Nekem 1.4-es Escortomban elég sokat számít: váltásokkor nagyobbat ugrik, ojan emelkedőn, ahol elötte nem bírta az adott sebességfokozatot, most simán felmegy és gyorsul.
Előzmény: to_jeno (10)
erőspista Creative Commons License 2007.12.18 0 0 20

A sportszűrőnek a nevében rejlik a titka:SPORT.Egy verseny,egy motor.Aki hamar haza akarja vágni a motorját,vagy legalábbis jól kiszúrni azzal aki majd egyszer megveszi a kocsiját tegye csak.

TCow Creative Commons License 2007.02.27 0 0 19

CR alapú izmosabb, de nem húzott (150le) gépben mit gondoltok mi az ideális légszűrőcsere-intervallum? (sportos, de nem állat vezetési stílusnál)

Természetesen nem a hivatalos szervízciklusra gondolok, hanem ami a legjobb a motornak.

10000 km? 15000?

Számomra elképesztő, de a gyári kötelező csere csak 60000-nél lenne...

Highline Creative Commons License 2006.11.05 0 0 18
Csak a saját tapasztalatom: a 207 LE-es Krézi-féle 3-as TDI Golfomban volt sportszűrő, de sürgősen lebeszélt róla. Stopperrel a kezemben leteszteltem a frissen átmosott sportszűrőt, és utána rögtönm azon az útszakaszon egy gyári papírszűrőt. A papírszűrővel minden helyzetben 2-3 tized másodperccel jobb lett az autó.
dane Creative Commons License 2001.04.05 0 0 17
Hali!!
Dízelbe sportlégszűrőt??
De hát a dízel jelentős légfelesleggel működik,még ha füstöl is mint az állat!!
Akkor meg minek?
A levegőtől a motort sajnos nem fog menni.
Viszont ha rosszabb a sportlégszűrő szűrési
hat. foka,az a dízelnek nem fog jót tenni.
A tisztítás mennyibe kerül?
Érdekelne.
A Golf II légszűrő kb. 1200 pénzbe kerül (Champion),a tisztítás ennél is olcsóbb??
Riff-Raff Creative Commons License 2001.04.04 0 0 16
Elvileg házilag is meg lehet oldani. Csak be kell tenni még egy (vagy több) szűrőházat, ha befér a motortérbe, és máris duplájára (vagy többszörösére) nő a szűrőfelület. Elszántabbak akár a csomagtartót is telerakhatják szűrőházakkal. :-)
Előzmény: avantage (14)
stika Creative Commons License 2001.04.04 0 0 15
Egy éve használok JR sportszűrőt, igaz, benzinesben (Bravo 1,6 SX). A teljesítménynövekedést nem igazán érzem, bár alapban is elég bika a gép. Viszont a fogyasztás 0,4 l/100-al csökkent. Kilóméterre azonos útvonalon járok, mértem előtte és utánna is. Aztán nem kell papírszűrőt venni. (Mibe kerül mostanában?) Ezt a szűrőt gyártják az amerikaiak és a franciák is, a franciák szerint 400 000 km az élettartam, az amerikaiak szerint 1 000 000 mérföld. Vegyük csak az elsőt, akkor is sokszorosan behozza az árát.
avantage Creative Commons License 2001.04.03 0 0 14
Riff-Raff,
Oke, ez tenyleg igaz.

Csak azt nem ertem, miert nem csinalnak papirbol is sportlegszuroket? (nagyobb feluletueket)
Olcso lenne, volna piaca!

Előzmény: Riff-Raff (8)
TCSA Creative Commons License 2001.04.03 0 0 13
Dízelre nemár.... nem elég hogy a magyar dízeltulajok fele azt se tudja hogy hogy kell egy ilyen motort kezelni, még sportlégszűrő is... egy jó minőségű papírszűrő kell bele, 'oszt jóvan. QH, Bosch, ilyenek...
to_jeno Creative Commons License 2001.04.03 0 0 12
Köszi a választ, ez meggyőző volt!
Előzmény: 2.0_T_ie (11)
2.0_T_ie Creative Commons License 2001.04.03 0 0 11
Mi sokáig (másfél évig)használtunk sportlégszűrőt papír helyett egy Fiat Tipo TD -ben. A menetteljestményeiben szinte semmilyen javulás nem volt érezhető, viszont poros utakon használva gyakorlatilag 1000-1500 km után tisztítani kellett! A dízel nagyon sok levegőt áramoltat át a motoron, és az olaj miatt, ami megköti a piszkot szinte azonnal eltömődik! A levegőszűrőt valóban nem kell cserélni, de minden pénzedet tisztítófolyadékra költheted! Ha meg nem tisztítod ki időben, akkor lefojtja a motrot és füstölni kezd. A papirszűrővel jobb a helyzet, az sem engedi át a piszkot, viszont nem is köti meg. A por visszahullik a szűrőházba ezért a papirszűrő kb 5000-6000 km -t bír ki a cseréig!
Menetteljesítményben és fogyasztásban csak egészen kicsi (már már a bebeszélés határait súroló) különbség érezhető!
Előzmény: to_jeno (10)
to_jeno Creative Commons License 2001.04.03 0 0 10
A gyakori szutykolás alatt a légszűrő mosogatását-sprézését értem. A tesztpad eredményeitől eltekintve jelent-e a sportlégszűrő valami érezhető/mérhető pluszt a papírhoz képest?
Riff-Raff Creative Commons License 2001.04.02 0 0 9
Egy "az" fölösleges...
Előzmény: Riff-Raff (8)
Riff-Raff Creative Commons License 2001.04.02 0 0 8
"Ha csokken a szivasi ellenallas, akkor csokken a szures hatasfoka."

Ez így ebben a formában nem igaz. Ha pl. megnöveled a papírszűrőd felületét, pontosan ugyanannyira fogja szűrni a levegőt, de kisebb lesz az rajta a nyomásesés.

Előzmény: avantage (4)
avantage Creative Commons License 2001.04.02 0 0 7
Nagy tevedes. A te altalan leirt teljesitmenynovekedes 1.7%. A papir szurok mondjuk 98.1%-ban szurnek, az olajos sportlegszurok pedig 97% korul. Persze ez meg mindig teljesiti a gyartok eloirasat.
Előzmény: GTI 16V (5)
Ronin_ Creative Commons License 2001.04.02 0 0 6
Korrekt.
Előzmény: GTI 16V (5)
GTI 16V Creative Commons License 2001.04.02 0 0 5
Szerintem ez nem igaz, mert más elven működik, mint egy hagyományos papírszűrő.
Olvastam egy tesztet amiben egy VR6-os golfon a legöbb sportlégszűrőt összehasonlították próbapadon mérve a kocsi teljesítményét és a legjobb is 3 LE többletet adott a 174 Le-ös golfnak a papírhoz képest. ebbe a tesztben volt légtisztaság vizsgálat is és mindegyik hozta a papír szintet...
Előzmény: avantage (4)
avantage Creative Commons License 2001.04.01 0 0 4
>mivel ugyanúgy megszűri a levegő max. kissebb ellenállással!
Ha ugyanugy szuri a levegot, akkor nem segit semmit.
Ha csokken a szivasi ellenallas, akkor csokken a szures hatasfoka.
Előzmény: AtomAnti (3)
AtomAnti Creative Commons License 2001.03.31 0 0 3
Milyen gyakori szutykolást??? A dízelnél amúgy is illik 8-10e km-enként kell olaj, olajszűrő, légszűrő cserét csinálni!!! Vagy nem??? Egyik autónak sem árthat, mivel ugyanúgy megszűri a levegő max. kissebb ellenállással!
Előzmény: to_jeno (2)
to_jeno Creative Commons License 2001.03.31 0 0 2
Astra 1.7 DTL, azaz "kisturbós". Szerintetek nem árt a dízelautónak? Megéri a gyakori szutykolást?
ESI Creative Commons License 2001.03.30 0 0 1
Az attól függ, hogy megelegedsz a mentális lóerőkkel vagy nem.
Bár turbósnál biztos érezni...
ESI
Előzmény: to_jeno (-)
CXmaniac Creative Commons License 2001.03.30 0 0 0
Nem 0 az ötlet.
Pláne, ha a szűrő ára 8-10e Ft.
A sport szűrő meg mégis csak több 100e Km-re jó
Előzmény: to_jeno (-)
to_jeno Creative Commons License 2001.03.30 0 0 topiknyitó
Hülyeség?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!