Vedd le a szívócsövet a szűrőházról és megtudod, hogy ér-e valamit vagy sem. Ha nem ér, nem kell megvenned a direktszűrőt. Nekem 1.4-es Escortomban elég sokat számít: váltásokkor nagyobbat ugrik, ojan emelkedőn, ahol elötte nem bírta az adott sebességfokozatot, most simán felmegy és gyorsul.
A sportszűrőnek a nevében rejlik a titka:SPORT.Egy verseny,egy motor.Aki hamar haza akarja vágni a motorját,vagy legalábbis jól kiszúrni azzal aki majd egyszer megveszi a kocsiját tegye csak.
Csak a saját tapasztalatom: a 207 LE-es Krézi-féle 3-as TDI Golfomban volt sportszűrő, de sürgősen lebeszélt róla. Stopperrel a kezemben leteszteltem a frissen átmosott sportszűrőt, és utána rögtönm azon az útszakaszon egy gyári papírszűrőt. A papírszűrővel minden helyzetben 2-3 tized másodperccel jobb lett az autó.
Hali!!
Dízelbe sportlégszűrőt??
De hát a dízel jelentős légfelesleggel működik,még ha füstöl is mint az állat!!
Akkor meg minek?
A levegőtől a motort sajnos nem fog menni.
Viszont ha rosszabb a sportlégszűrő szűrési
hat. foka,az a dízelnek nem fog jót tenni.
A tisztítás mennyibe kerül?
Érdekelne.
A Golf II légszűrő kb. 1200 pénzbe kerül (Champion),a tisztítás ennél is olcsóbb??
Elvileg házilag is meg lehet oldani. Csak be kell tenni még egy (vagy több) szűrőházat, ha befér a motortérbe, és máris duplájára (vagy többszörösére) nő a szűrőfelület. Elszántabbak akár a csomagtartót is telerakhatják szűrőházakkal. :-)
Egy éve használok JR sportszűrőt, igaz, benzinesben (Bravo 1,6 SX). A teljesítménynövekedést nem igazán érzem, bár alapban is elég bika a gép. Viszont a fogyasztás 0,4 l/100-al csökkent. Kilóméterre azonos útvonalon járok, mértem előtte és utánna is. Aztán nem kell papírszűrőt venni. (Mibe kerül mostanában?) Ezt a szűrőt gyártják az amerikaiak és a franciák is, a franciák szerint 400 000 km az élettartam, az amerikaiak szerint 1 000 000 mérföld. Vegyük csak az elsőt, akkor is sokszorosan behozza az árát.
Dízelre nemár.... nem elég hogy a magyar dízeltulajok fele azt se tudja hogy hogy kell egy ilyen motort kezelni, még sportlégszűrő is... egy jó minőségű papírszűrő kell bele, 'oszt jóvan. QH, Bosch, ilyenek...
Mi sokáig (másfél évig)használtunk sportlégszűrőt papír helyett egy Fiat Tipo TD -ben. A menetteljestményeiben szinte semmilyen javulás nem volt érezhető, viszont poros utakon használva gyakorlatilag 1000-1500 km után tisztítani kellett! A dízel nagyon sok levegőt áramoltat át a motoron, és az olaj miatt, ami megköti a piszkot szinte azonnal eltömődik! A levegőszűrőt valóban nem kell cserélni, de minden pénzedet tisztítófolyadékra költheted! Ha meg nem tisztítod ki időben, akkor lefojtja a motrot és füstölni kezd. A papirszűrővel jobb a helyzet, az sem engedi át a piszkot, viszont nem is köti meg. A por visszahullik a szűrőházba ezért a papirszűrő kb 5000-6000 km -t bír ki a cseréig!
Menetteljesítményben és fogyasztásban csak egészen kicsi (már már a bebeszélés határait súroló) különbség érezhető!
A gyakori szutykolás alatt a légszűrő mosogatását-sprézését értem. A tesztpad eredményeitől eltekintve jelent-e a sportlégszűrő valami érezhető/mérhető pluszt a papírhoz képest?
"Ha csokken a szivasi ellenallas, akkor csokken a szures hatasfoka."
Ez így ebben a formában nem igaz. Ha pl. megnöveled a papírszűrőd felületét, pontosan ugyanannyira fogja szűrni a levegőt, de kisebb lesz az rajta a nyomásesés.
Nagy tevedes. A te altalan leirt teljesitmenynovekedes 1.7%. A papir szurok mondjuk 98.1%-ban szurnek, az olajos sportlegszurok pedig 97% korul. Persze ez meg mindig teljesiti a gyartok eloirasat.
Szerintem ez nem igaz, mert más elven működik, mint egy hagyományos papírszűrő.
Olvastam egy tesztet amiben egy VR6-os golfon a legöbb sportlégszűrőt összehasonlították próbapadon mérve a kocsi teljesítményét és a legjobb is 3 LE többletet adott a 174 Le-ös golfnak a papírhoz képest. ebbe a tesztben volt légtisztaság vizsgálat is és mindegyik hozta a papír szintet...
>mivel ugyanúgy megszűri a levegő max. kissebb ellenállással!
Ha ugyanugy szuri a levegot, akkor nem segit semmit.
Ha csokken a szivasi ellenallas, akkor csokken a szures hatasfoka.
Milyen gyakori szutykolást??? A dízelnél amúgy is illik 8-10e km-enként kell olaj, olajszűrő, légszűrő cserét csinálni!!! Vagy nem??? Egyik autónak sem árthat, mivel ugyanúgy megszűri a levegő max. kissebb ellenállással!