sajna most csak 1 rovid hozzaszolasra van idom de nem tudom megalni, hogy most azonnal ne szoljak hozza:
probalom szubjektiven hozzaszolni, mert ismerem mindket oldalt! Tarsadalmi erdei szolgalatos voltam (amig letezett), magyar madartani egyesulet tag voltam, sot turavezetoi igazolvanyom is porosodik valahol a szekreny melyen, emellett off-roadozom
oriztem kerecsen solyom feszket, hogy ne lopjak el a tojasokat, mert az ugyebar sokat er nyugaton..
1dolgot kellene mindannyiotoknak, mindannyiunknak szem elott tartani: NEM attol fugg, hogy valaki termeszetrombolo, hogy az erdobe autoval, gyalogosan, vagy bringaval, vagy egyaltalan sehogy(!) nem megy az erdobe, hanem attol, hogy hogyan viselkedik!
mert bizony lattam en a terepezesem folyaman olyan turistat, aki elkuldott anyamba, hogy mit kepzelek en, hogy a turista jelzesen (ami egyebkent foldut) hogyan mereszelek en arra kozlekedni... (szepen alapjaraton lepesben haladtam el mellette, ne zavarjam koreit, igy legalabb 4 mondatat vegighallgattam) ezek utan majdnem eltortem a kezet, amivel hadonaszott felem, es amiben legalabb 30-40 szal tavaszi herics volt a fele minimum gyokerestul!!! (az nem no ujra 100 ev mulva se)
amikor megkerdeztem hogy tudja mit tart a kezeben, azt valaszolta: viragot....
szoval PLS ne altalanositsunk
attol, hogy valaki terepjaroval jarja a termeszetet, attol meg nem kornyezetrombolo
de attol nem lesz senki termeszetvedo, hogy nincs terepjaroja!
folyt kov.
Ember a bringás kitételeimet olvasd újra, én azokat a bringások mellett írtam. Ne személyeskedj.Itt vitatkozni kell,és érvelni. ??
Egyébként a nivám kitünő müszaki álapotú,nem csepeg olaj,sem más. Egy Trabant is lehet kitűnő műszaki állapotú, de az még nem jelenti azt, hogy mindjárt odavannak érte a pipacsok.
Gázzal járok,nem az ára miatt,ez gázból is sokat eszik.Kb 1500ft-ot spórolok egy tankon. Nem az ára miatt?
És ha tetszik ha nem TÖRVÉNYESEN járok erdei úton és csak az úton,amit erdőmunkások és ott lakó emberek tapostak. Előbb idézték a törvényt. olvasd el újra.
Ha nyitott szemmel jársz az erdőben láthatod,hogy az ottlakók és a kezelők milyen mérhetetlen károkat okoznak,és nagyon nem szeretnék ha más nem látná,és jonnek a propaganda dumával. Valaki az előbb úgy kiakadt a személyeskedéstől, meg az egymásramutogatásra.
Én kultúráltan terepjárózok,nem zargatok senkit,próbálom betartani a szabájokat. Lyól teszed, tartsd is be őket.
Aki randalírozik azt fingassák meg. Mi is ezt mondtuk.
Magyarországon háromszor-ötször annyi földút van mint kiépített,ezek azért vannak,hogy közlekedjünk rajtuk. Akinek kell. És akinek szabad.
Nem kell és nem is lehet az erdőből mindenkit kitiltani, Nem is, elég a terepjárósókat :)
ahogy Hofi mondta "az állam én vagyok". ?
Tehát itt minden egy tizenegymilliomod része az enyém is és igényt is tartok rá. ??
Ez így elég erős kijelentés, mert
1, nem igaz, hogy is lehetne a tied?
2, akkor utad minden 11.000.000 miliméterén leérhetnél a földre. Mert ha ez a 'MINDENből részt' teóriád igaz, akkor a többi 10.999.999 a többi emberé (pl. az enyém is, és a saját erdőmben nem tűrök terepeseket :) )
Ha tombolni akarok azt zárt triál pályán teszem hivatalos versenyen.
Ha esetleg érdekel az erdőtörvényből elég sokat tudok fejből idézni,és alkalmazni is tudom. Itt mondták az idevonatkozó részt. Az 'alkalmazás' megint csak erős így.
De nem csak erdei földút van az országban ezért még sokezer kilómétert terepezhetek legálisan,persze erdőben is. Gyalog :)
Mégegyszer á kerékpárosokról,az országgyűlésben az erdőgazdák és erdészek nagyon szerették volna a montisokat kitiltani az erdökből de nem jött be.Nagyon örülök neki,nem volna szabad mindent elprivatizálni,
Csak elvették az ő tizenegymilliomodjukat, tudod? :)
és ha ezután sem tetszem a bringásoknak az sem érdekel,nem kell nekem mindenki elvárásainak megfelelni. A közeli erdőben a terepesek problémáját úgy oldották meg, hogy a korábbi randalírozási területükre bevezető utakra kb. 3 méternyi földet hordtak, ezt pikánsan fel is púpozták, csak egy kis tájárót hagytak az embereknek, bicajosoknak (egyebeknek).
Ember a bringás kitételeimet olvasd újra, én azokat a bringások mellett írtam.Ne személyeskedj.Itt vitatkozni kell,és érvelni.Egyébként a nivám kitünő müszaki álapotú,nem csepeg olaj,sem más.Gázzal járok,nem az ára miatt,ez gázból is sokat eszik.Kb 1500ft-ot spórolok egy tankon.És ha tetszik ha nem TÖRVÉNYESEN járok erdei úton és csak az úton,amit erdőmunkások és ott lakó emberek tapostak.Ha nyitott szemmel jársz az erdőben láthatod,hogy az ottlakók és a kezelők milyen mérhetetlen károkat okoznak,és nagyon nem szeretnék ha más nem látná,és jonnek a propaganda dumával.Én kultúráltan terepjárózok,nem zargatok senkit,próbálom betartani a szabájokat.Aki randalírozik azt fingassák meg.Magyarországon háromszor-ötször annyi földút van mint kiépített,ezek azért vannak,hogy közlekedjünk rajtuk.Nem kell és nem is lehet az erdőből mindenkit kitiltani,ahogy Hofi mondta "az állam én vagyok".Tehát itt minden egy tizenegymilliomod része az enyém is és igényt is tartok rá.Ha tombolni akarok azt zárt triál pályán teszem hivatalos versenyen.Ha esetleg érdekel az erdőtörvényből elég sokat tudok fejből idézni,és alkalmazni is tudom.De nem csak erdei földút van az országban ezért még sokezer kilómétert terepezhetek legálisan,persze erdőben is.
Mégegyszer á kerékpárosokról,az országgyűlésben az erdőgazdák és erdészek nagyon szerették volna a montisokat kitiltani az erdökből de nem jött be.Nagyon örülök neki,nem volna szabad mindent elprivatizálni,és ha ezután sem tetszem a bringásoknak az sem érdekel,nem kell nekem mindenki elvárásainak megfelelni.
Egyet leszögezhetünk: ha az emberfia elhagyja az erdei utat engedéllyel vagy anélkül, törvénysértést követ el és bírsággal súlytható az Erdőfelügyelőség részéről! A kezelője az erdőnek lehet bárki, de a törvényeket a Felügyelőség tartatja be.
"Erdeink jelenlegi területe, állapota több évszázados emberi tevékenység során alakult ki. Területi széttagoltságuk és a rájuk ható környezeti ártalmak miatt az erdei életközösségek nélkülözhetetlen fennmaradására, védőhatására és termékeire (hozamaira) csak akkor számíthatunk, ha szakszerűen kezeljük és megóvjuk a károsító hatásoktól, a túlzott használattól és igénybevételtől, biztosítjuk növény- és állatvilágának sokféleségét és megfelelő összhangját, az erdei életközösség dinamikus és természetes egységét.
Az erdő fenntartása és védelme az egész társadalom érdeke, jóléti szolgáltatásai minden embert megilletnek, ezért az erdővel csak a közérdekkel összhangban szabályozott módon lehet gazdálkodni." !!!ÉS NEM EGY ÉV MÚLVA KINŐ ÉS ILYEN HÜLYESÉGEK!!!
"az erdőről és az erdő védelméről, egységes szerkezetben a végrehajtására kiadott 29/1997. (IV. 30.) FM rendelettel
Erdeink jelenlegi területe, állapota több évszázados emberi tevékenység során alakult ki. Területi széttagoltságuk és a rájuk ható környezeti ártalmak miatt az erdei életközösségek nélkülözhetetlen fennmaradására, védőhatására és termékeire (hozamaira) csak akkor számíthatunk, ha szakszerűen kezeljük és megóvjuk a károsító hatásoktól, a túlzott használattól és igénybevételtől, biztosítjuk növény- és állatvilágának sokféleségét és megfelelő összhangját, az erdei életközösség dinamikus és természetes egységét.
Az erdő fenntartása és védelme az egész társadalom érdeke, jóléti szolgáltatásai minden embert megilletnek, ezért az erdővel csak a közérdekkel összhangban szabályozott módon lehet gazdálkodni.
AZ ERDŐT KÁROSÍTÓ HATÁSOK ELLENI VÉDEKEZÉS
Az erdővédelem általános szabályai
Evt. 45. § (1) Az erdőt veszélyeztető és a faanyag értékét csökkentő károsító hatásnak minősül:
a) a külön jogszabály szerinti növényi és állati károsítók károkozása;
b) a vadállomány károsítása;
c) az erdőt veszélyeztető káros tevékenység;
d) az erdő talaját veszélyeztető tevékenység;
e) az erdőtűz;
f) az erdőt ért káros természeti hatás."
1) lehetne Miskolcon is egy, ha van ra igeny, meg felolem Bekescsaban is...
2) akkor azokat teljesen jogosan lehetne tarkon loni ;-))
3) annyi palya, amennyire igeny van. Ez egyben megoldana az aranyhorcsogos problemat. Es ezzel lehetne olyan teruleteket hasznositani, amit masok mar mashogyan tonkretettek...
'...az off-roadosok is epithetnenek maguknak palyakat, ahova belepodijat kellene fizetni (ebbol fedeznek a rendrakast, a palya fenntartasat), es ott -- de csak ott! -- barki nyomulhatna...'
1. hol lenne a palya Bp-en? (mert en miskolci vagyok)
2. igen kevesen fizetnenek belepot, ha ott egy egesz erdo neki. (ld. fizetoparkolo<->ingyen parkolo)
3. egy palya? Ez olyan, mintha a sakkban csak egy allassal jatszhatnal mindig.
Raadasul kb. olyan valtozatos lesz szamunkra, mint aranyhorcsognek a ciposdobozban.
Abban viszont, hogy se verseny, se terepbetyar (aszfaltbetyar utan szabadon) ne menjen keresztul tajvedelmi korzeten ebben szerintem mindenki teljesen egyetert.
Udv Komo2
ja es a PEACE legyen veletek!
De. Részben legelábbis. Sok oszágban van ilyen. Belépődij van a pályákra. Van mentés, oktatás, büfé, elsősegély. De ez szvsz a magyar válalkozóknak túl nagy beruházás lenne, túl kicsi profitlehetőséggel.
Arrol nem fogunk tudni meggyozni, hogy milyen hasznos a mi hobbink, mert sajnos nem az. Elkerulhetetlen, hogyha erdobe megyunk akár autoval, akár gyalog, hogy kart ne tegyunk benne. Ellenben hidd el, mindegyikunk igyekszik a legkevesebb maradando (maradando: max. 1 ev mulva ujrano) kart tenni benne. Egyikunk sem azert indul turazni kocsival, hogy az allatokat es novenyeket eltaposva trofeakat gyujtson maganak.
Pl. a sportrepulosok ugyanazt csinaljak a levegoben, a motorcsonakosok a vizen, mint mi ezt itt a foldon. Egyiknek sincs ertelme, azon kivul, hogy az ember kikapcsolodik.
Ugyanugy nincs ertelme szeretkezni sem, hacsak nem fajfenntartas okabol csinalod.
Mellesleg kis szamitast vegeztem:
ha Mo. teruletenek felet (50.000km2) jarhatonak feltetelezem. Tovabba 30km/h-val haladok EJJEL-NAPPAL, mindig szigoruan MASIK NYOMON, 2*20cm szeles gumikkal akkor kozel 16 ev kene, hogy letiporjam az egeszet (azaz fél Mo.-t). :)
szamitas2:
Tfh. Mo. teruletenek 1%-a ut, foldut. (930km2)
A terepjarosok mondjuk 5%-ban hagyjak el meg a foldutat is. (46km2)
Ez meg tudod mennyi?
a 7km*7km az mar 49km2 lenne!
Summazva: egy 7*7km-es teruletrol vitatkozunk.
Szoval ez olyan keves, mint mákos tekercsben az önindukció.
Amikor azt irtam, hogy nem lattam terepversenyt, akkor igazat irtam, de terepezest lattam, megpedig eppen Nivaskarcsit a topikrol (tavaly nyaron a HIX talalkozon). Ott valoban egy szantofoldszeru izen ment a terepezes, es nem hiszem hogy sok kart okozott volna. Es eleg izginek tunt... :-)
Errol csak az jutott eszembe, hogy az off-roadosok is epthetnenek maguknak palyakat, ahova belepodijat kellene fizetni (ebbol fedeznek a rendrakast, a palya fenntartasat), es ott -- de csak ott! -- barki nyomulhatna.
Fargo, te egyre jobban személyeskedő hangot ütsz meg, és megsérted azon vitapertenereidet, akik erre egyáltalán nem szolgáltak rá.
Csak azt tudom neked is javasolni, hogy mielőtt itt a számítógép előtt ülve "lekiabálsz" mindenkit az asztal alá, nézd meg egyszer hogy egy verseny vagy hétvégi örömautózás hogy is néz ki a VALÓSÁGBAN.
Tudom hogy vannak rossz tapasztalataid azokkal a bizonyos motorosokkal. Ilyen is van. Igen. Sajnos vannak ilyen emberek. De a terepen való autózás, és a környezet védelme NEM zárják ki egymást.
LEHET úgy terepezni hogy sem a természetet sem a kirándulókat nem háborgatod jobban mint egy átlagos túristacsoport.
Ez azért nem ilyen egyszerű az aszfaltozott utakkal. Miért?
Az aszfaltozott utakon a forgalom koncentrálódik, ugyanakkor oda is korlátozódik. Az utak mentén nincs igazán oda kötött állatpopuláció, a zavaró tényezôk (zaj, szag, fény, mozgás) miatt elköltöznek onnét. Magyarul: az utakat szegélyezô 50-100 méteres sávból az állatok jó része elköltözik, nem zavarja ôket a forgalom. Ellentétben ezzel az egyébként zavartalan erdôben az odatévedô dzsip rendesen belerondít a környezetbe.
Vesd össze azt, amikor az országúton egy kocsi alapjárat közeli fordulaton, mondjuk 80-nal suhan. Ez a terhelés semmi ahhoz képest, amikor egy terepjáró lépésben döcög végig az erdôn, ugyanolyan vagy magasabb fordulatszámon, a használatból adódóan jóval magasabb szennyezôanyag kibocsátás mellett. Míg az országúton a kocsi kb 4 másodperc alatt tesz meg 100 métert, addig az erdôben ez akár egy perc is lehet. Sokkal tartósabb a terhelés. A mai modern autók szinte hangtalanul suhannak, míg egy terepjáró korántsem mondható csendesnek.
Leírtam, szerintem az autó aszfaltra való. Ezzel muszáj együtt élni, nem tudsz ellene tenni semmit sem. DE! Ha már itt vannak az autók, és velük kell élnünk, akkor korlátozzuk már a használatukat arra, hogy a számukra kiépített betonsávon maradjanak.
Áttételesen persze van köze az én autómnak is a partra járó bálnákhoz, (khm...) de azt tudni kell róla, hogy turbos a gép, ezért:
- Fajlagosan tisztább, mint az atmoszferikus motorok,
- Csak akkor 280 lóerô, ha tolod is neki. Normál esetben marad a gyári értéken.
- Gumit nem szoktam füstölni.
Nehéz meghúzni a határt, hogy akkor most járjak autóval avagy ne, ha nem járok, akkor üljek BKV-ra, avagy ne, (mert a busz is szennyez,) ha már nem ülök, akkor menjek-e gyalog, avagy ne, mert dogarakat még eltaposhatok, vagy gubózzak be egy nylonzacskóba, esetleg ássam el magam.
Én ott húzom meg a határt, hogy kényesen ügyelek az autóm állapotára, ne csöpögjön belôle olaj, ne füstöljön, kifogástalan legyen az emissziója, pénzt költök arra, hogy a fáradt olajat meg a lemerült aksit megfelelôen kezeljék, és NEM MEGYEK LE AZ ASZFALTRÓL, ha nem muszáj, nem terhelem a kocsival a természetet tovább.
Ha meg személyeskedésrôl beszélünk, Te most épp azt tetted, ahelyett, hogy megmagyaráztad volna, miért jó az, hogy a zöldben terepezel. Nem engem kellene cseszegetned, hanem védened az igazadat. Ez két külön dolog...
Elore elnezest a tobbiektol, hogy kicsit elfajult ez a beszelgetes.
Egy cseppet sem akarok mas hata moge bujni, mindossze megprobaltalak racionalisan meggyozni.
Megpedig, hogy a mi termeszetrombolasunk annyi, mint harmatosfuben a gyikpisi.
Raadasul egy hunyasnyit mintha elkezdtel volna szemelyeskedni... :(
Akkor lassuk a Te szennyesed csak, hogy Te is ellentmondasba kerulj magaddal:
Szoval mi van azzal a 280LE-re tuningolt autoddal? A kovetkezmenyei: az optimalis egestol valo elteres, gumifustoles... ez aztan igazan kornyezetbarat. Keves volt az a 210LE? Nem tudtal eleg bogarat a szelvedore lapitani? A mi terepajrunkon a max. seb. 105kmh.
Ideznek en is Toled, ha mar igy fikazol minket:
'de a most épülô autópályákat nem tenné nagyságrendekkel drágábbá a +1 sáv'
Ennyit a (termeszetbarat) aszfaltjaro autostarsaimrol.
Van mobilod? (Nekem nincs)Mert az nem 2*20cm-es savban terheli a kornyezetet, hanem az egesz Foldet lefedi a sugarzasaval. Nem hallottam meg olyanrol, hogy egy mokus servet kapott volna mikozben egy kereknyombol ugrott ki. Viszont havonta latok a TV-ben partra navigalt balnakat, ceteket... :(
En a magam reszerol elismerem, hogy neha artok a termeszetnek. Viszont Te is ua. azt csinalod a kocsiddal, csak Te nem ismered el.
Szerintem nincs ertelme a terepjarosakat kiszurni, hiszen majdnem minden sporthoz kell palya, aminek letrehozasaval tonkre teszik a kornyezetet.
PEACE
Bizony, az autózás mint olyan, ELEVE környezetromboló dolog! A belsőégésű motor, a nagy sebességű, zajú mozgó tárgy, a hozzá szükséges utak mindenhol szétcseszik a természetet.
Nos, amikor a családom ebédjéért kell megdolgoznom, és ehhez autóval tudok eljutni, akkor én is túlteszem magam a károkon, és autózok. De nem hajtok be az erdőbe a földútra, ha aszfaltút is van. A fák közti aszfaltúton nem száguldok olyan gyorsan, hogy ha kifut elém egy mókus, ne tudjak lefékezni vagy kikerülni.
Mi a helyzet azokkal, akik szórakozásból autóznak?
Szórakozásból autóznak az erdőben?
Szórakozásból autóznak az erdőben az engedélyt nem betartva, és még tiltakoznak is, amikor rájuk mer szólni valaki, hogy vegyenek vissza magukból?
Ezeket a fiatalurakat én önzőnek és rövidlátónak tartom. Előbb-utóbb rájönnek majd ők is, hogy az autón kívül is rengeteg klassz dolog van az életben és ezek közül egy csomót éppen az autózással tettek tönkre.
Kívánom, hogy komolyodjanak meg mielőbb, és legyen elég hosszú életük jóvátenni fiatalkori hibáikat.
Bevallom, 19 évesen én is bemotoroztam az erdőbe, és nagyon élveztem a dolgot, mert nem fogtam fel, hogy rosszat teszek. Ma már látom a másik felét is a dolognak.
A terepjárós rajongó, ha majd kiköltözik a belvárosból a kertes házba és a házától nem messze elkezdenek szórakozni a LandCruiser Fanok, örülni fog? A csudát! Esze nélkül néz majd utána, védi-e őt valami szabály a zaklatás ellen. Amikor a kislányával bemegy majd sétálni az ösvényre a madárcsicsergés és virágillat közé, és egyszer csak duhogva érkezik Robi, Bence, és Zotya a Micsubicsivel, vidám mosollyal integet majd a kedves rajongóknak? Valószínűleg inkább a megrémült gyermeke láttán felmegy az agyvize a plafonig.
Tehát igen, tiltakozni kell az emberi butaság ellen, a természetrombolás ellen, az önző emberek ellen. A törvényeket, a szabályokat be kell tartani és tartatni.
Bocs, hogy hosszú voltam.
SZVSZ hiába is várjátok, hogy az autósok az eddig elhangzottak alapján kiálljanak az ügyetek mellett. És nem az autósokban van a hiba, hanem abban, hogy egyelőre csak az egyik fél állításait ismerhettük meg, a másikéról pedig semmit nem tudunk. A cikk, amelyet a környezetvédőktől idéztetek erősen populista színezetű, hatásvadász elemektől tarkított. Ez nem éppen szimpatikus, de ettől még lehet akár igaz is - nem tudom megítélni.
Ti azt állítjátok, hogy a DDNPI "törvényellenesen alakult meg", továbbá "önjelölt szervezet"-nek tituláljátok. Ők arról beszélnek, hogy "hivataluk" van, ami bizony a kérdéses terület feletti hatósági ellenőrzést sejtet. Ennek alapján hogyan döntsük el, kinek volt igaza?
Na jó, de azért Te sem teljesen a nyitótémáról beszélsz...
Nem arról volt szó, hogy pár paraszt nyomul a parkban, hanem a VERSENYRŐL. Ha holnap pár "környezetvédő" le akarja bontatni a Hungaroringet, mint teljesen felesleges és környezetszennyező dolgot, és valaki nyit egy topicot, akkor ugyanilyen érveket oda is beírhatsz.
Szerintem pont az lenne a jó megoldás, hogy igény szerint kijelölnek néhány helyet, ahol lehetne off-roadozni, a parkban rombolókat pedig szerteszétbüntetnék.
A zöldek pedig hatalmas nagy marhák, ők is csapból isszák a vizet, házban laknak, és ők is termelnek naponta X kiló szemetet, aminek nagy része a díszítésorientált csomagolótechnika következménye. Mutasson valaki nekem egy zöldet, aki bármilyen jól megszokott kényelmi berendezéséről lemond a környezetvédelem miatt. Másra mutogatni könnyű...
És nagyobb méretekben sokkal nagyobb baj van, mint néhány bunkó szemetelésével.
fargo,
le a kalappal! Szvsz erkölcsileg kiütötted a vitapartnert! Pedig már én is bele akartam szólni, főleg amikor a mountain bikeosok 'természetrombolására' hivatkozott valaki. Kösz hogy kiálltál a mellettünk is!
Arany bogaram, félszáz biciklis sem kelt annyi zavart a természetben, mint a te szutyok Nivád. A bicikliseknek nincs motorzaja, nem hánynak olajat, nem finganak benzingôzt, és nem teszik tönkre a talajt. Ennyi. Nincs mit magyarázni rajta.
Ha meg az a fennforgás, hogy kéttucat bringás tombol az erdôben, fákat tör és szemetel, akkor fingassák meg ôket is. Ugyanaz vonatkozzon a gyalogosokra is, ha nem tudnak viselkedni a természetben.
"Úgy látom ma nagy divat környezetvédőnek lenni, és ebbe akár törvénytelen dolgok is beleférnek."
Ezen meg csak nevetni lehet. Kikiáltod a környezetvédôket törvnytelennek, csak azért, mert szót emelnek ellened? Elég primitív karcsinak tűnsz, barátom... Mellesleg nem környezetvédônek lenni divat, hanem divatterepjárósnak.
"Sok nagyhangú környezet védő olyan mint a rossz pap bort iszik és vizet prédikál."
Akad ilyen is, olyan is. nem tudom, miért kell neked is a természetvédôkre hárítanod a felelôsséget. Nem ôk dzsippeznek az erdôben, nem ôk dúlják fel a természet békéjét. Olcsó kifogásoktól kímélj meg...
alapjában véve nekem nem az Off Road versenyekkel van a bajom. OK, rendezzenek versenyt egy erre a célra kialakított és kisajátított pályán, rendezzenek be valami lepusztult helyet, oszt tombolják ki magukat kedvükre. Ezzel nem is lenne gond. A bibi ott kezdôdik, amikor beszabadul pár tucat terepjáró a többé-kevésbé zavartalan természetbe, és zavarja annak épségét, az arra járó kirándulókat...
Ha van egy kis vaj a fülünk mögött, vagy éppen cseszegetnek valamiért, akkor ahelyett, hogy magunkba szállnánk egy kicsit, hogy elgondolkozzunk a dolgon, egybôl elkezdjük keresni, mivel lehetne korrumpálni a vitapartnert. Gratulálok. Gusztustalan. Szégyelld magad!