Köszi a sok hozzászólást!!
Az a helyzet,hogy lehet belemegyünk a részletre vásárlásba és veszünk egy új daewoo matiz-t.Most lehet sokan elszőrnyülködnek, de nekem ez az autó kiválló lenne.Kicsi,keveset fogyaszt, stb.
Tudom 0 biztonság,de remélem ,hogy a városba nem szállnak belém olyan nagy sebességgel.
Majd nem megyek arra ahol antforce a "liftezés" örömeit gyakorolja az integrával :)
Még egyszer köszi a hozzászólásokat.
Tomi
Ui:Frankó lenne a volvó is csak a nagy autókat nem szeretem,meg sokat esznek.De talán majd egyszer...
Nekem volt 1995-ös 1.3-as Escortom (suxx motor), 3 év után 100k km-nél vezérműtengelyt kellett cserélni. Annak is erősen szelepes hangja volt. Az 1.3-as moci nem való abba a kocsiba. Fiesta 1.8D-vel is mentem, igaz nem sokat, de nekem inkább pozitív volt, mint negatív. Jól húzott, a zaj sem volt egetverő. Kiskocsinak nem rossz.
A Volvo 740-el jobban járnál kedves topicnyitó :)
OK, lehetnek kivételek, és megkímélt, jól karbantartott autók. A céges Fityóban amiről írtam 1.1-es benzines motor volt. Azért egy három éves, benzines autónak nem kéne kopognia, bár lehet hogy ez csak az én véleményem. A felnyitott motorházból jöttek olyan hangok, amik vmi nagyon csúnya szelep-kopogásnak tűntek. Amúgy volt ami tetszett a Fityóban, pl. a kormányzás elég precíz volt (a Skodrimhoz viszonyítva :), és a váltó is nagyon szépen működött, öröm volt kapcsolni. Na, 'szal igazi fordulékony városi kocsi volt. A kaszni összeszerelése is elég korrekt volt.
Szoval nem teljesen korrekt amit irtal a fiestarol. En harom eve nyuzok egy '91-es 1.8D, a kis karosszeriahoz ez a motor eleg, hisz ezzel gyartottak az escort/orion es turboval meg a sierrakat is... Azert 60 lovacskaval szepen lehet varosban autozni, foleg, hogy a diesel motor ugye nyomatekosabb is mint hasonlo teljesitmenyu otto tarsai, persze a kivetel erositi a szabalyt... A fogyasztas egyaltalan nem veszes az altalad emlitett auto valszeg mar egy meggyotort peldany lehetett, mert az enyemmel meg 5 liter ala is lehet menni hosszu tavon... A hangossagot mihez viszonyitod? Jo hogy nem olyan halk mint egy S80-as volvo... Egyebkent 120-nal meg nem mondhatni, hogy nagyon hangos es akkor is csak a szelzaj sok... Osszesegeben egy korrekt kisauto amit lehet szeretni es nem, de azert nem kell lesajnalni mert ford, sot az 1.6-os fiestakat is dicserik (szinten escort/orion hajtomu!).
Kicsit hosszu lett, de ugy erzem igy korrekt.
Vagy a clio1. Az elegge kulturalt is. Esetleg a Twingo1 is kijon, az viszonylag tagas, orszaguton/kisvarosban jol fogyaszt, nagyvarosban mar nem annyira...
fargo, a topiknyitó, ha jól emlékszem, határozottan kisfogyasztású autóra vágyik. A 700-as Volvók azt is tudják?
A 760-as nekem nagy kedvencem. Egyik haveromnak van, tényleg elpusztíthatatlan. Na és a komfort- és biztonságérzet benne.. no az nehezen összehasonlítható mással.
Szerintem is gondolkozz a 700-as volvókban, ha le tudsz mondani a kis fogyasztásról. Ebben az árban már elég jó állapotút tudnál venni.
Kollega,
szerintem vegyél egy jó állapotú 700-as Volvot (740-760) ebbôl van dízel is, de én inkább a 2 literes benzinest preferálnám. Ez utóbbi kicsit többet ezsik, mint a fűnyírók, viszont elpusztíthatatlan.
A Volvo elônyei:
- Strapabíró. Ha jól választasz, nem lesz vele gondod.
- Belefér a család.
- Alkalomdatán életben is marad benne.
- Megy.
- Szééép :-)))
- Egy klasszissal többet nyújt, mint egy Fiesta, egy Charade vagy egy Maruti. (Maruti?! Vazzeg...)
- Beléphetsz a Volvosok táborába, ami tudvalevôleg sokkal "jófejebb" társaság, mint pl. a Marutisok vagy Daihatsusok klubja. Egyáltalán van olyan?
Az előző munkahelyemen volt egy '98-as Fiesta 1.1. Ez benzines volt, de a motor lényegtelen: a kocsiban nem volt 60E km mikor már: meghibásodott a hűtőrendszere. Meghibásodott a világítás. A motor hangja vmi rettenetes volt, ilyen szelepes kopogás. Az első féktárcsák elhasználódtak, hullámosra koptak. Ezt a problémát nagyon sok fordostól hallottam, a Focustól az Escorton át a Probe-ig minden Fordnál gázok vannak a féktárcsakopással.
És a fenti autó még 3 éves sem volt! A Fordot gondold meg nagyon. Az utóbbi időben nagyon sokat romlott a márka. Egy haverom szerint a '86-os Escortjával sokkal kevesebb gondja volt mint a '93-assal.
Mit javaslok 1 millió alatt? Ne nevess ki: Skoda Favorit. Persze szigorúan '93-94-es évjárat, ekkortól gyártották a VW által módosított típust. Én egy '94-es Favoritot hajtok immár 5 éve, és semmi műszaki problémám nem volt az autóval. A motor nem túl erős (városba pont jó, de autópályán suxx) de 7 liter körül fogyaszt, és az olajat sem eszi. Karburátoros, de elég kultúrált járása van. Az utastere jóval tágasabb mint az általad felsorolt típusoknak, én a magam kis 198 centijével is elvezetem hosszabb utakon is. A fék 1. osztályú, a hátsó fék egy az egyben a VW Ventoból származik. Rozsdásodás nincs. Egy ilyen Favorit ára 750-800K körül van ha jól tudom, vagyis ha mégis van vmi kis hiba az autón, a maradék pénzből még ki tudod javítani.
Ui.: találkoztam nemrég azzal az öreggel, akitől a kocsit vettük. Egy Suzukit vett a Favorit helyett. Azt mondta megbánta, hogy eladta a Skodát.
Na ennyi, bocs a hegyibeszédért.
Sajnos én nem értek ilyen szinten az autókhoz, úgyhogy ennyit tudok tanácsolni:
ha kinézel egyet, nézd meg a tulajt (nok elonyben), mert ennek a motornak a porgetés a legf?bb ellensége! Mindazonáltal melott akármilyen autót veszel, nézesd át egy megbízható szerelovel...
A Ford topicban érdeklodjél, ha mélyebb infóra van szukséged!
Az adagolót a legfontosabb megnézetni, ugyanis ha azt ki kell cserélni, az jó pár száz ezer forint. De '91-es autón valószínűleg nem kell. Ezenkívül a porlasztócsúcsokat.
Ford 1.8D-t pedig ne vegyél, mert a (többi dízelhez képest)
1. Nagyon hangos
2. Relatíve sokat fogyaszt (6L a minimum)
3. Hihetetlen rugalmatlan
4. Gyenge, nem nyomatékos
Javasolhatnék helyette 1 milláért '91-es Opel Kadettet, 1.7D-t. Ilyenre vadászni kell, nagyon megéri a pénzét. Utolsó évjárat a Kadett szériából, nagyon kiforrott, elég rugalmas, bár nem túl erős, de nagyon bírja a gyűrődést. A miénk speciel 5-5.5 litert fogyaszt vegyesben, 400 ezer kilométer van benne és még a porlasztócsúcsok is eredetiek. Opel sose kop el!
Ja, és csak dízelt vegyél, 10 éves benzines már szeméttdombra való, 10LE-vel minimum kevesebb van benne, mint újkorában, sokat fogyaszt és sose tudod eladni.
Ha találsz egy jó állapotú fiesta 1.8D-t, azt vedd.
Az a nagy motor, ha nincs szétpörgetve, jól elkotyog, és alig fogyaszt, ráadásul 100x szebb, mint az általad felvázolt "konkurencia".
A többiekre ne hallgass, a hardcore fórumosok már csak ilyenek! :-)
Én is autóvásárlás elött állok. Hosszas utánajárás, a szaksajtó tanulmányozása, és ismerősök tanácsainak kikérése után két típus maradt fenn a rostán:
1. Suzuki Swift 1.0 GA
2. Porsche 911 GT2
Mit érdemes tudni ezekről a kocsikról, kinek milyen tapasztalatai vannak?
Segítségeteket előre is köszönöm: Evil
Már megbocsáss kedves vakegér,de egy topicba sem volt ilyen kategoriás autókról szó!Mert képzeld mielőtt topicot nyitottam elolvastam az összes ehhez hasonlót.Jó mi?Mielőtt ilyeneket írsz olvasd el őket te is.
Na csók: Tomi
Sziasztok!
A közeljövőben szeretnék autót venni,de nem tudom milyet vegyek.Van egy pár dolog ami fontos lenne:
1.Ne fogyasszon sokat
2.Ne kelljen álandóan szervízbe vinni
3.1991-es évjáratnál ne legyen öregebb
4.Ja a legfontosabb kb. 1 millió ft. van rá
Létezik egyáltalán ilyen autó? :)
Van egy pár márka ami felmerült csak eddig egyikkel sem volt szerencsém,hátha ti tudtok rólluk valamit.
Tehát: 91-93 suzuki maruti 800 cm3
91-92 daihatsu charade 1000 Td
91 ford fiesta 1.8 d