Ha a porlasztókra egy bizonyos stekkert csatlakoztatok,az a porlasztó szuperül működik.De a maradék 3 stekker eggyike sem készteti erre a porlasztókat.Van ötlwt hol kezdjem a keresést? Mert ugye a kiolvasáshoz el kellene indítani de egy porlasztóval viszont képtelenség.Ötleteket előre is köszönöm
A kinyomócsapágy (vagy a konkrét esetben inkább kihúzócsapágy) kijött a szerkezetből, azért tudod a villát kézzel mozgatni. Amikor beesett a pedál padlóig, akkor ugrott ki. Miután kézzel felhúztad, utána meg nem lehetett benyomni a pedált.
Ezen az autón húzókuplung van, a csapágy rögzítve van a szerkezeten. (összeszereléskor pattan be)
A probléma javításához le kell venni a váltót sajnos.
A munkahengerrel ne törődj nagyon, ha amúgy nem folyik, majd összeszerelésnél visszaáll a helyére !
Olyan ügyben szeretnék segítséget kérni hogy az normális dolog hogy a váltóban lèvő kiemelővillát a felső munkahenger eltávolítása után kèzzel szabadon tudom mozgatni? Beesett a kuplung pedálom és a munkahengerekre gyanakodva szétszedéskor ezt tapasztaltam… nincs ezekben rugó ami ellentart egyik irányban? Esetleg a működési elvről hogy miként hogyan mozog/dolgozik a munkahenger a kiemelő villával kuplung pedál benyomásakor/felengedésekor le tudnátok írni mert a munkahengerem is kitolt állapotban van nem tudom hogy alaphelyzetben is úgy kell állnia? A segítő vàlaszokat előre is köszönöm! Az alany egy 406 1999 2.0Hdi Rhz motorkódú gépjármű!
Tud valaki segíteni... check lámpa világít diag kiolvasás után P1101 beszívott levegő hőmérséklet jeladó hiba..215 fokot mér...tudja valaki merre találom ezt a jeladót ???
Igazad van műszeres mérés nélkül tényleg nem lehet a trafóról 100% eldönteni, hogy jó vagy rossz vagy csak éppen félhalott.
Szerintem is valami kinyírja (vagy megrontja) a trafót 500-1000km után. De hogy mi az számomra rejtély. Bár a kábel és csatlakozóinak kontakt hibája is vélhetőleg ugyanezt a hibát produkálhatják.
Sajnos házilag ezekhez sem férek hozzá.
Nagyon jó ötlet a hátsó "meghibásodott tarfót" betenni az első sorba - ez még nekem is menne. De pont ezt az utolsót visszaküldtem az üzletnek és ők elfogadták hogy rossz - így ennek az egyetlen trafónak az árát vissza kaptam. Tehát nincs már nálam.
DE a legközelebbi csere után meg fogom tenni ezt az általad javasolt tesztet.
Igaz, régebbről lecserélt trafóim még vannak páran, azokkal megpróbálhatnám a tesztet, hogy kiderüljön tényleg rosszak voltak e vagy fölöslegesen cserélték őket is.
".Ha a trafo le lenne égve akkor mindig rossz lenne, ezzel ellentétben egyszer jó egyszer nem."
Ez csak optimális esetben igaz. Egy ilyen trafó gyantába van öntve és a motor tetején csücsül a modern autók többségénél, ahol rendes hőt kap a motortól - V6-nál meg különösen.
A hőterheléstől, elektromos terheléstől és a fene tudja miknek az összhatásától függ, hogy éppen az - esetleges - szakadás meddig marad jó a trafóban. Volt olyan inítómotor behúzótekercs, ami zárlatos/szakadt volt időnként, olyankor nem indított, főleg melegen, de azt sem következetesen persze, volt, hogy hidegen nem. :-P
Szóval nem szabad elhamarkodott (mérés nélkül) biztosnak vett következtetéseket levonni.
A másik, hogy ha pl. a csatlakozóban a kábelsaruk nem jók vagy a kábelek rosszak valahol, ne adj Isten a vezérlő vacakol, az is tud pont ugyanilyet produkálni, hogy megcsesztetik trafó cserekor és akkor jó egy ideig. Még az is lehet, hogy az eddig trafóval is jó lenne.
De mondok mást ! Tegyék bele a kivett, rossznak minősített trafót az első sorba valahová ! Ha ott is megjelenik a hiba, akkor a trafó valóban haldoklott, de ha nem........
Köszi a profi választ. Gyakorlatilag profi módon összefoglaltad az összes hibaokot. Köszi!
Az üzemanyag befecskendezőt, trafot megcserélése a hengerek közt, hogy vajon „átmegy”-e a hiba másik hengerre nagyon jó tipp, sok minden kiderülne belőle.
De az a baj, hogy a tűzfal felöli hengersor eléréséhez, megbontásához én a szervizre vagyok kényszerítve.
A hűtő felőli hengersort én is elérem ott tudnám magam is trafókat cserélgetni. De a tűzfal felőli hengersor horror, a fizikai bontásához szervíz kell (a 4. henger itt van). Minden műanyag cucc, érzékelő, rá van pakolva és bekötve, 1h-s munka a szerízben a lebontás visszaépítéssel - mire hozzá férnek a trafóhoz. Ha ők hajlandóak is lennének trafo cserére a próbálgatáshoz, ez után nekik is vissza kéne építeni mindent és csak akkor derülne ki a próbálgatás eredménye. Ez után újra szét kéne szedniük - ezt persze nem vállalja senki a szervizben. Egyszerűbb nekik újra cserélni a trafot és gyertyát és hip hop a hiba megszűnik - a szervíz elvégezte a feladatát - lehet a kasszához menni az ügyfélnek.Egy a lényeg, új trafo után a hiba egy időre (500-1000km-ig) mindig megszűnik.Ha a trafo le lenne égve akkor mindig rossz lenne, ezzel ellentétben egyszer jó egyszer nem.(Csak a bontás fél óra egy profinak https://www.youtube.com/watch?v=yNwRIfKk65Q)
Én magam a tűzfal felöli hegersor kibontásához nem merek hozzá kezdeni.
A fő probléma abból adódik, hogy az a hibakód igazából nemgyújtáskimaradást jelent, félrevezető a fordítás. A motoroknál ez égéskimaradást jelent, és akkor már érthető is, hogy nem kizárólag a gyújtásrendszer alkatrészeinek a meghibásodása okozhatja a jelenséget.
A gyújtórendszer cserélt alkatrészein kívül még a csatlakozó-, kábel- és vezérlő hiba is számításba vehető, ezen kívül mechanikai hiba is lehet (kompresszió hiány pl. egy beégett szelep miatt, stb), és üzemanyagrendszeri hiba is szóba jöhet. (lambda-szonda, üzemanyagnyomás, befecskendező szelep- vagy kábeleinek a hibája, motorvezérlő hiba, katalizátor(ok) hiba, stb.)
Én a helyedben először megcserélném a négyes henger befecskendezőjét egy másikéval. Ha a hiba marad a 4-es hengernél, akkor a befecskendező hibája kizárható így.
A csatlakozókat már nehezebb méregetni, de a kábeleket nem olyan bonyi (bár kapcsolási rajz jó ha van hozzá). Mérés közben érdemes mozgatni is a köteget, hátha úgy jobban előjön ha esetleg szakadás van valahol.
Sajnos az sem mindegy, hogy trafóból milyen gyártmányt vesz az ember, mert borzalmasan siralmas a felhozatal. Ha külön van trafó a hengereknél, akkor én azt is a felcseréléses módszerrel tesztelem, mert ha a másik hengerének a tarfójával is marad a 4-esben a hiba, akkor nyilvánvalóan nem az a rossz, hiába veszel bele mindig újat.
Segítséget kérnék egy visszatérő gyújtási hibával kapcsolatban - hibakereséséi és javítási ötleteket szeretnék. Hozzáértő szerelőt elsősorban Budapesten esetleg környékén - is szívesen fogadok.
406 3,0 V6 207LE (152KW) benzin, 2002 évjárat
Hiba jelenség:
Visszatérő P0304 OBD hibakód (4. hengernél gyújtási hiba). Antipollution fault és catalytic converter fault ír ki a kijelző.
Rejtélyes módon 500-1000km megtétele után újra és újra előjövő a P0304 (4.henger) gyújtási hiba - a trafó és gyertya csere után.
Teljesen véletlenszerűen és váratlanul kimaradó gyújtás. A hiba jelzés nem folyamatos! Indítás után és kis fordulaton általában sűrű hibajelzések 10-30 mp-ént, majd menet közben az úton általában „megszűnik” a hiba és csak néha pl. félóránként jelezz be. Többször olyan is előfordulhat, hogy a hibajelzés napokig elhallgat, majd másnap újra elkezdi.
A legutóbbi teljes gyújtás sor csere után, 2000km-en belül már háromszor lett cserélve a 4. henger trafo és gyertya. Ennek ellenére 500-1000km megtétele után újra és újra ismét előjött a P0304 OBD hiba.
Sajnos eddig nem találták meg a hiba tényleges okát, így csak a következményét javították - azaz trafót, gyertyát cseréltek.
Ha valakinek van tapasztalata ezen makacs hibáról az kérem keressen! Köszi!
Keresek 406 coupe-t 2.2 dízel vagy 3.0 V6 motorral, bőrös belsővel és 2002 vagy az utáni évjáratban. Jó állapotú nem lelakott példány érdekel, ha valaki szeretné eladni, kérem jelezze.
Műszerfal jelzőlámpák felől szeretnék érdeklődni. Tudja valaki esetleg, hogy pontosan milyen izzók kellenek a visszajelző fényekhez? Bárhol kerestem nem találtam, a műszerfal házának a hátulján sincs feltűntetve.
Van egy 406-os kupém 2.0 rfr motorral. Jelenleg 290e km van benne. Csináltam egy kompresszió mérést mindegyik hengerben:
1. 13 bar
2. 5 bar hidegen, 9 bar 5 perc járatás után, üzem melegen még nem mértem
3. 12.6 bar
4. 13.5 bar
Amit még tudni kell: nem füstöl a motor, visszaváltáskor kb 1600-os fordulatszámon visszadurrog a kipu halkan, fogyasztás jó, erő van, 2-es hengernél a kipufogó oldalon halkan hidrotőke hangja van, kartergáz magasnak tűnik (olajbetöltő nyíláson keresztül). Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek lehetséges a hidrotőke probléma vagy inkább a gyűrűvel lesz a baj?
"ogy az autó előző tulaja kiváltó szettet rakott bele mikor behozta az autót. Ugye ez nem kettőstömegű lendkereket tartalmaz… ilyenkor a kuplung szett vásárlásánál az átmérőn kívül kell figyelni valami másra is?"
Persze, teljesen másfajta kuplung van benne. Vedd ki a mintát, nézd meg rajta a cikkszámokat, ha még vannak és úgy rendelj ! (a minta mindig segíteni szokott, ha a szám nem is)
Persze ha kettőstömegűt teszel bele, akkor a fenti rész tárgytalan ! :-)
"Ahogy olvasgattam bármennyire is félnek az emberek tőle kb 200e km-t elmennek többnyire… én kb 100e km 3év alatt raktam az autóba "
Az emberek azért félnek tőle, mert elég borsos az ára és sajnos baromi gyatra a minőségük. A gyári sokat elmegy, na de az utángyártottakból még a márkásaknál is sok a hibás. Ha meg magadnak szereled, el is felejtheted rögtön a garanciát. Vígasztaljon a tudat, hogy gyakran még a szervizeknek sem cserélik ki gariba, többször elutasítják valami hülye dumával. Mondjuk ha szervizben csináltatod, ez téged mint megrendelőt nem érint - legalább.
"De nálunk a cégnél akik lecserélték átalakítottakra, azoknál sokkal nagyobb gondot jelentett, amikor elkopott a kupplung. Volt akinek a váltóját törte el!"
Nagyon nem mindegy, hogy milyen autókról beszélünk. A 406 HDi volt gyárilag is kettőstömegű nélkül, nem okoz gondot a kiváltóra váltás. (nem egyről tudok ami sok éve szépen ketyeg vele) Nyilván kompromisszumot kell kötni a komfortosság tekintetében és az egytömegűvel kicsit másképpen kell vezetni, azonban köztünk legyen szólva, az egytömegűvel nem tudsz olyan alacsony fordulaton menni a motorral, mint a kettőstömegűvel, ami amúgy tökre nem egészséges neki, az terheli és koptatja a motort a legjobban. Szóval bizonyos szempontból még előnyös is az egytömegű benne. ;-)
Nyilván nem rábeszélni akarok senkit a cserére, csak a tisztánlátás végett írtam, amit írtam.
"Na ebben az esetben nekem a nyelestengelyt tette tönkre a kupplung, amikor tönkrement. "
Ez eléggé egyedi eset, 30 év PSA szerelés alatt én még nem találkoztam ilyennel.
"A barátomnak szétesett a kinyomó csapágy és szétnyírta az önindítót. "
Hát ennek semmi köze a kettőstömegűhöz, sőt, egy rossz kettőstömegűnél semmi se tudja jobban szétcsapni a kinyomócsapágyat (az meg visz, amit visz magával) ! ;-)
Igazából gondot nem okozott. Talán állóhelyzetből indulásnál vagy emelkedőn elinduláskor egy kis remegést ahogy ezt több helyen is olvastam hogy okozhat ilyen jelenséget! Amúgy ettől a nyelestengely hibától félek én is hogy ha most benn hagyom. Igazából így kiváltó szettel olyan 120e km-t ment el. Nem tudom mennyire normális ez… de ezekre még alszok egyet. De erősen a kettős tömegű fele hajlok csak hogy megóvjam az autót… de előbb legyek túl a szétszerelésen aztán meglátom😉😁 köszönöm szépen a segítőkész válaszokat és tanácsokat!😊
Az biztos, hogy a ha átalakító készletet szereltek be az azért volt, hogy kiváltsák a kettőstömegű lendkereket. Sajnos az a gond, hogy az nem véletlenül van benne. Igaz drága, habár már csak 78 ezer a kocsidba, míg amikor nekem volt 150 ezer volt. Ha nem okozott gondot, akkor ne rakd vissza a kettőstömegűt. De nálunk a cégnél akik lecserélték átalakítottakra, azoknál sokkal nagyobb gondot jelentett, amikor elkopott a kupplung. Volt akinek a váltóját törte el! A kettőstömegű csillapít a motor és a váltó között, hogy a nagy teljesítmény ne tegye tönkre a váltót, vagy a többi alkatrészt. Mivel nekem még iszonyúan drága volt régen a kupplung csere, megfogadtam, hogy olyat veszek, amiben nincs kettőstömegű lendkerék. Na ebben az esetben nekem a nyelestengelyt tette tönkre a kupplung, amikor tönkrement. Attól kezdve szólt, amíg meg nem szabadultam tőle. A barátomnak szétesett a kinyomó csapágy és szétnyírta az önindítót. Ezek mind peugeot-k. Most van ilyen és olyan autóm is, de nem tudom, hogy mi a jobb. ezzel csak azt akarom mondani, hogy átalakító használata esetén, lehet, hogy más hibával is kell majd számolni, mert nálunk a cégnél nem volt olyan eset, hogy ne lett volna, ezért megoszlottak a vélemények a beépítéséről.
Köszönöm szépen, megteszek mindent az ügy érdekében!😉😊 Amúgy még egy talán hülye kérdésem lenne, hogy mennyibe nehezíti a dolgomat az hogy az autó előző tulaja kiváltó szettet rakott bele mikor behozta az autót. Ugye ez nem kettőstömegű lendkereket tartalmaz… ilyenkor a kuplung szett vásárlásánál az átmérőn kívül kell figyelni valami másra is? Vagy szerintetek érdemesebb lenne vissza rakni inkább a kettőstömegűt? Ahogy olvasgattam bármennyire is félnek az emberek tőle kb 200e km-t elmennek többnyire… én kb 100e km 3év alatt raktam az autóba és talán az jobbat is tenne az autónak is ugye? Gondolom nem hiába szerelték gyárilag kettőstömegűvel…🤔
A leírtakban teljes mértékig igazat adok! Nekem mint laikus embernek aki nem szerelt szét 10-20váltót elsőre biztos megpróbáltatások elé állítana! De ezt a mutatványt most nem is mint munka csinálnám! Mert ahogy írtam az autó nem megy sehova így munka után szabad napokon el tudnék vele bogarászni! Tudom meg látom a motorterét az autónak és akkor már úgy voltam inkàbb hagyom és eladom az autót de sajnálnám mert a szívemhez nőtt a kis oroszlán! ezért támadt ez az ötletem hogy talán egy átláthatóbb leírással, videóval talán én is meg tudnám csinálni és újra működő képessé tudnám varázsolni! Valamennyi szerelési érzékkel rendelkezem és a szerszámokat is meg tudom különböztetni! Bár ez mit sem ér ha nincs tapasztalatom rutinom ilyen nagy munka terén…