ez a turbozás nálam csak gondolati síkon mozog, leghamarabb ősszel a versenyzezon végén lesz belőle valami, de addigis minden segítséget elfogadok,
debrecenben van egy srác aki csinált már turbo bmw-t, én az ő autója láttan buzdultam fel ennyire.
A süritést lehet csökkenteni ha leveszünk a hengerfejből.
A Turbohoz a süritést le kell vinni, ha turbozni akarsz akkor e legjobb egy 325i kat mert a süritése 8,8! A 320i-nek aszem 10 körül van! Ha érdekel akkor tudok egy szerelőt aki ért a turbohoz és megcsinálná neked!
A www.v8cars.hu-n az apróhirdetés rovatban láttam egy 1989-es Ford Mustang kabriót, 700 ezerért! 5 literes motor, alapból 200+ LE, hátsókerékhajtás stb. Igazi nyári hobbiautó! Tökéletes mind Just cruisin' , mind kilincsel előrre autózásra. Ha lenne pénzem, már nem lenne eladó.:)))))
Azért is jobbak ezek a V8-asok az olaszoknál, mert azok már majdnem teljesen csúcsra vannak járatva, erre meg rálehelsz, és máris +50 vagy 100 LE!
Valaki tudna nekem egy kis infot bmw e30 320i-ről.
Ugyanis épitek egy rallycross autót de a motorhoz nem értek profi szinten de az átlagtól azt hiszem többet tudok.
So, valami olyan teljesítmény növeló kúrát keresek ami már észrevehető de nem kell a motort atomjaira szedni. (vezértengely, chip, kipufogó...stb. ezeket már ismerem) pl.: azt mondják hogy a levegő mennyiség mérővel lehet játszani a Le-k javára de hogy?
Peugeot 205 CTI, 1991-es, grafitszürkemetál
- MI16 motor, 168 Le, teljesen gyári, semmi tuning, 73000 km
- Gyorsulás 100-ra kb. 7s
- Végsebesség kb. 225 km/h
- Átlagfogyasztás városban 10 l/100km
- Elektrohidraulikus tető
- Bőrülés, bőrkormány (gyári)
- Rallye futómű, hátul is tárcsafék
- Friss vizsga
- Színes üveg, elektromos ablak, központizár
Gyárilag a 205 és 205 cabrióban nem volt ez a motor, ez a 405 1,9 16V motorja, sem bőrülés, sem ez a futómű.
Most lakásvásárlási célból el akarom adni az autót, az ára: 1,5 MFt, de ezért egy eléggé egyedi, komoly menetteljesítményekkel bíró, de akár mindennapi használatra alkalmas autót kaphatsz és olcsó hozzá az alkatrész.
Jó akkor módosítsuk úgy, hogy nem nagyon forognak 6000 felett.
Amiket meg leírtál azok mind mostani modellek 16-szelepes motorokkal, és ilyetén formán nem felelnek meg a topic címében meghatározott célnak!
Fastcar,
Tok masrol beszelunk. No de ne offoljuk szet ezt a topicot.
"Az elmúlt 20 év olasz autói a Lambot, Ferrarit leszámítva nem forognak 6000 felett"
Ezt ugye belatod, hogy nem igaz?
Tudom ajánlani a Renault Clio vagy R19 1,8-as 16V kocsikat. Persze ezek nem 200-300 lóerősek, de valami baromi jól eltalálták Williams-ék ezt a kis motor váltó kombinációt.
1,8 16V-139 Le
2,0 16V-~140valahány LE (Williams)
Azt kell, hogy mondjam ez a kisautó az elsők között foglal helyet a kétkerékhalytásúak között.
Iszonyú hosszú az egyes: 0-74 Km/h és ezt olyan rövid idő alatt elpörgi mint egy átlagos gti a fele ilyen rövid egyesét.
Ja a pörgésről peidig: 7200-nél szabályoz és addig folyamatosan tépi a kerekeket.
A cliót egyenesfogazású egyessel is csinálták, ami azt eredményezi, hogy 50-nél visszamegy egybe és 74-ig mint 0-ról!!!!!!!!!!
Egyébként jóval nagyobb kocsikat kipipáltam már ezzel a géppel:
Golf III vr6:100-ig nem megy el.
mondeo st200 v6: ez nem megy el.
nissan zx300:erőtlen (persze nem a turbós)
Kadett Gsi 2.0 16V: sehol sincs
Eddig az egyetlen értékelhető ellenfél egy BMW 6-os coupe alpine bi-turbó.
Ez akkorát rám vert.....állva maradtam :))))
szerintem vehetnél egy E28-as 535i-t, pár százezer forint, 217 paci, stabil futómű és van benne anyag, ha esetleg nem sikerülne időben teljesen megállni...:)
Tudom, tudom engemet itt kérem nagyon gyorsan agyon fognak vágni a következő gyenge kis hozzászólásom miatt, de egy kis alternatívát talán megcsillanthatok valamelyikőtök számára.
Nos, vegyél egy régebbi (az olcsó) big bike-ot! Igen egy nagymotort. Azok leadnak úgy 120-145 lóerőt és mindössze max. 250 kg-osak. Ezekkel Te olyan gyorsulást tudsz produkálni, hogy amíg a lámpánál a hiperturbós csóka felengedi a kuplungot, addigra Te (úgy kb. 3,5 mp alatt) már százon vagy.
Oké, most jöhet a ledorongolás és bocsánat a négykerekűektől.
dömpergéza
De ezek még akkor sem elégítik ki a címben meghatározott célkitüzéseket, a korábbi (nem 16-szelepes) motorok mind 6000 alatt maradtak a teljesítmény-csúcsnál. És azokból néhány 100-ezerért lehet ütös gépet építeni. Például egy GTV6 V6-osát turbovalösszerakva 350 LE !
>mégsem 7500-8000-es tartomány
Ez igaz, de en inkabb ugy fogalmaznek alig talaltam az erossebbek(!) kozott olyat, ami 6000 alatt adja le a max. teljesitmenyet.
De van olyan ketsegtelenul, pl. Fiat Coupe turbo.
Szia!
Nézzél meg néhány 2,2-es vagy 2,3-as inline 5 hengeres AUDI blokkot! Ezeket többnyire nem szokták szétszadizni (igaz, nagyon nehéz lenne).
2000 ccm - 115 vagy 120 LE - ez vagy 4 vagy 5 hengeres
2200 ccm - 136 LE - K jetronic injektorral 5x2 valve
2134 ccm - 220 LE - uaa, nagynyomású turbófeltöltővel, ami nem szíjas, hanem kipuffgázos
ezt javaslom!
2134 ccm - 200 LE - mint fent, de kisnyomású
2300 ccm - 136 LE - J jetronic injektor, 5x2 szelep itt is
2300 ccm - 170 LE uaa, 20 szeleppel - vagy ezt itt!
hozzájuk illeszthető a mostani 6 seb A4, A6 váltó. Ezzel amikor 2-ből 3-ba teszed 97-100-nál a gépet, megcsikordul a kerék.
A fentiek mind 5400-5750 között érik el a max teljesítményt. Rohadtul strapabíróak, és még többezer rallis gyorsulás után is képesek 230e km körül is gyári fogy és gyorsulási adatokat produkálni (kompresszió...)
Ja, és valamennyi volt quattro változatban is...de ez egy más történet, és ilyen géphez csak nagy mázlival lehet nem leharcolt állapotban hozzájutni+a helyreállítása is drága a rendszernek.
Esetleg még a topicba beleférnének a tuning dologok is. Hogyan lehet kihozni egy motoroból a maximumot? Milyen módszerrel lehet a teljesítményt növelni, és hány százalékos növekedés várható (vezérműtengely köszörülés, chip tuning, stb)
Ha valakinek van ilyen tapasztalata, megoszthaná velünk.
Az elmúlt 20 év olasz autói a Lambot, Ferrarit leszámítva nem forognak 6000 felett. Miért nem kérdezed meg, hogy Hondák a 7500-8000-es tartományban nem pörögnek-e szét? :))
Ha ésszel használják, akkor semmivel sem rosszabb, mint bármi más, söt!
A baj ott kezdödik, amikor hozzá nem értö emberek minden reggel a hideg motort padlógázzal elkezdik tekerni. :(((
coder,
Ez igy nem megy, szerintem. Akarmennyire is csak hobbiauto lesz, akarmilyen tuti allapotban is veszed, biztos kell majd javitani. Ezt nem nagyon szabad szerintem figyelmen kivul hagyni.
Szerintem vegyel valami turbosat (Nissan 200SX pl. eleg olcso, vagy egy Lancia Delta Integrale EVO II kb. egy ar a ketto). Ezek igazan kulonboznek a hetkoznapi autoktol.
Ma egy RX-7est nézegettem. Eléggé leharcolt volt szegényke, és a tulaj is elismerte, hogy ki van a motorja, 350ről indult volna az alku ha alkudtam volna. De egy ilyen Wankelt felújjítani, háát ezt inkább nem vállalom be, így tovább keresgélek.
A képes autóban sem reálisak az árak, a kereskedésekben sem, így elég nehéz autót kifogni.
Ha csak a leghosszabb, legvastagabb, legmélyebb gumicsíkot húzni az aszfaltra, akkor tényleg nem számít, de SZVSZ egy autó legyen szép is, ha már megy.
Az egy dolog, hogy valamiböl kicsalogat az ember sokszáz lóeröt, de azt az útra le is kell ám vinni!
Az ilyen autók kis számban szerepelnek a hírdetésekben. Az áruk is részben amiatt ilyen nyomott, mert csak nagyon szük kört érdekelnek. Akinek számolatlanul van pénze, általában nem érdeklödik régebbi, de nem veterán korú (vagy még veterán után se :(( ) autó után. Akinek nincs pénze egy célszerübb autót keres, tehát marad néhány megszállott, aki éppen az adott típusban lát fantáziát, neadjisten él-hal érte :)), de ök meg leginkább csak akkor szállnak ki egyböl, ha egy még jobbat sikerül megakasztaniuk.