Szerintem azért sem fognak mostanában elektromos autók futkosni, mert nincs benne profit a pénzes embereknek. Amíg az olaj manapság ekkor pénz, addig szerintem ilyenről nem is kellene álmodozni. De nem ártana, ha végre áttérhetnénk. Igazából a tudomány már kifejlesztette. Bár biztos jó sok pénzbe fog kerülni egy- egy ilyen modell. Sőt úgy is fogalmazhatnák, hogy megfizethetetlen lesz. Biztosan lesz egy-két olyan húzás, amivel majd ezt is meg fogják akadályozni. Csak akkor azt nem értem, hogy miért van a tudomány, a fejlesztések, ha nem fejlődünk. A konstrukció meg van, mi mégsem használjuk....számomra ez érthetetlen!!!
3. új, alternatív autó vásárlása: kettős üzemű (gáz-benzin), hibrid, elektromos - ezek már drágább lehetőségek És persze a legtisztább ha valaki elektromossal jár, amit az otthoni napkollektorból származó megújuló energiával tölt fel. :)
Ez már járható út? Mert még egyetlen ilyen autót sem láttam közlekedni az utakon, gondolom az ára miatt. :) Bár egy elektromos autót nagyon elfogadnék. Mennyibe kerül ez mostanság?
Mondjuk az a főprobléma hogy mindenki (mármint a hobbyautósok) úgy vannak vele "hogy megtehetem", illetve nehogy már én tegyem le az autómat"
Persze a délutáni csúcsban senki sem jut el sehová, de mindenki büszkén pöffeszkedik az autójában (többnyire 1 kocsiban max. 2 ember)!
Ez gyakorlatilag senkinek sem jó!
Az adott ember munkanapokon átlagban 4-5 órát tölt el a dugóban való araszolgatással!
Persze ilyenkor arra senki nem gondol, hogy saját gyerekének a levegőjét (életkörülményeit) teszi gallyra!
Talán akkor eszmélnek fől, ha egyszer csak egy torzszülött unokát hoz haza a kedves gyermeke!
Persze volna megoldás!
Aki Budapesten autózni akar, az fizesse meg az árát, elvégre autózni nem kötelező, hanem csak egy lehetőség!
Mondjuk első lépcsőben elkéne törölni Budapesten súlyadót!
Így aztán az autósok nem hívatkozhatnának arra, hogy megfizetik az általuk a környezetben okozott terhelést!
Mert az csak a töredéke annak!
Budapesten be kellene vezetni a 3 zónás behajtási díjat!
Gyakorlatilag majdnem egész városban fizetőssé kéne tenni a közterületen való parkolást!
Az ingyenes parkolást a kerületben lakók esetében megszüntetni!
Ők 25 %-os áron parkolhatnának a lakóhelyük max. 1 km-es körzetében!
Az mozgáskorlátozattak kedvezményét is meg kéne szigorítani a sok visszaélés miatt!
Egész pontosan megszüntetni a jelenlegi formában!
ha valami hivatalos ügyintézni valója van az adott illetőnek, akkor onnan egy igazolást hozni, hogy mikor járt ott, és utólag a parkolási társaság visszafizetné neki az aktuális parkolási díjat az igazolás, és a mozgáskorlátozott igazolvány alapján!
Ezzel meg lehetne szüntetni a több száz (vagy ezer) 5-20 milliós autóval járó "figura" ingyenes parkolását a fizető övezetekben!
Itt van jónéhány cikk a zöld autózásról, kezdve azzal, hogy benzines autóval hogyan lehet üzemanyagot és szennyezést spórolni: www.zoldauto.info Én egyébként gyaloglás párti vagyok, ahova csak lehet gyalog megyek, aztán jön a kerékpár és a tömegközlekedés és ha muszáj, akkor persze autó (nagybevásárláshoz, hosszú utazáshoz stb.). Az autóhasználatban is vannak fokozatok, amiket én így képzelek el: 1. meglévő benzines és dízel autók használata, de ésszel, megfelelő vezetéstechnikával 2. benzines autó átalakítása E85-re vagy autógázosra vagy elektromosra (ilyen sorrendben egyre drágábbak) 3. új, alternatív autó vásárlása: kettős üzemű (gáz-benzin), hibrid, elektromos - ezek már drágább lehetőségek És persze a legtisztább ha valaki elektromossal jár, amit az otthoni napkollektorból származó megújuló energiával tölt fel. :)
Nem mozgok túlságosan otthon a témában, de ha jól tudom már vannak olyan hibrid gépkocsik is, melyek nem bocsátanak ki szennyező anyagokat, mivel nem a szokásos üzemanyaggal működnek. Ha jól tudom, akkor nem is kerül sokkal többe ezeknek az autóknak az előállításuk. Ilyenkor gondolkodom el azon, hogy vajon milyen tiszta levegőnk lenne, ha ezekkel a gépkocsikkal szaladgálnánk.... nem is értem. A tudomány már előrébb van, van egy fejlettebb technológia, ami már nem is szennyezi a környezetünket, és akkor mi még mindig ezekkel a benzinzabálókkal szaladgálunk. Jó lenne ha újabb típusú kocsikat gyártanának, és persze elérhető áron, és a globális felmelegedést talán visszább lehetne fogni.
Jajj ne is mond, torkig vagyok azokkal a fiatalokkal akik egész nap a városban bolyonganak céltalanul. Nem elég, hogy ebben a városban így sem lehet már levegőt venni a sok olyantól akik valódi CÉLLAL mennek a városban, ezek csak rátesznek egy lapáttal. Szoktam biciklivel közlekedni, és lehet hogy jobb alakom lesz, de a tüdőmről nem mondanám el ugyanezt. :)
Olvassátok el a nagy alternatív üzemanyag összefoglalót az alternativ-auto.blog.hu oldalon, többek között a hibrid, a cng, az e85 (bioetanol) és az LPG ről minden információ.
Másreszrol pedog ahol minden utcahoz autopalya lehajto vezet, ott nem nagy szam 30-cal gurulni a hazig. Persze azt nemtom ott mennyi palya van de ha csak annyi mint Ausztriaban vagy a nemeteknel akkor mar rendben is vagyunk...
ESI
"Svájcban a széndioxid-kibocsátás 35 százaléka a közúti forgalomnak köszönhető. Egy törvény szerint 2010-ig ezt az értéket 10 %-ra kell csökkenteni. Nem beszélve arról, hogy hamarosan népszavazáson fognak dönteni arról, hogy bevezessék -e a 30 km/órás városon belüli sebességet. Leuenberger szerint ez a legjobb alkalom, hogy a gyártók piacra dobják a jövő autóját; legyen az elektromos, vagy hibrid; fogyjon 1 liter üzemanyag 100 kilométeren."
Mit szóltok?
Bár nem közvetlenül a témához tartozik, de NÉPSZAVAZÁS(!!!) a sebességkorlátozás ügyében! Nem semmi! Nálunk tuti azt szavaznák meg egyesek, hogy inkább a városban is 130-al lehessen közlekedni...
Sajna egyenlore, csak hallas utjan terjedo infoim vannak, kicsit tobb mint az atlag non amerikai autosoknak, de meg igy is keves, hogy erdemlegesen nyilatkozzak!
(amerikaban ez osidok ota, bevett szokas)
Szerintem vard meg jol, amig TL-ek kikiserletezik!:-)))
Apropó: többen ülés az autóban és érdekeltség megteremtése erre.
Az USA-ban sok helyen a nagyvárosok (pl. Los Angeles)körüli autópályákon kialakítanak un. "car pool lane"-eket. Ezek általában a legbelső sávok (nem ritkán a 5-8 sávból, ugye :-) ), amelyek még gyakran a sáv színével (illetve egy rombusz jellel) is meg vannak különböztetve a többitől. Namost ezeken a sávokon csak olyan autók közlekedhetnek, amelyekben min. 2 (ha jól tudom) ember ül (ha nem ilyen veszi igénybe, a US zsernyákok szerintem akár 1 percen belül ki is lövik onnan). Személyes tapasztalatom: áll a dugó 4 sávon, az 5. "car pool lane"-en akadálytalanul húznak el az autók, amelyekben több ember ül...ezzel jelentős idő- és benzinmegtakarítást elérve! Kellene ennél jobb motiváció??
Persze ezt nálunk a következők miatt nem lehet bevezetni:
1. nincs elég sáv (sőt, bevezető autópálya is alig);
2. a magyar autós morál mellett (lásd pl. buszsávok elfoglalása) úgyis értelmetlen kedeményezés lenne;
3. a rendőrök sem tudnák betartatni.
IC. Jelen esetben a GTV-ről és a V6-ról van szó. Tudom, felvizezett óbor, de a lambdás TS-hez kati is tartozott. A V6-ra meg az elözö tulaj egy brutális ansa sportrendszert tett, ennek első lépése a "felesleges fojtás" kiszedése volt. A 145 természetesen gyári, katival, mindennel.
Hawai. Az autóverseny 1. szenvedély, van akinek olyan mint a drog 2. baromi üzlet->lasd luxi hozzászólásáat a nyugati társadalmakról. A dugóban csak sofőr ül szerintem is pazarlás, de kivancsi vagyok, mit lehetne tenni ésszerűen (pl. nem tiltva és korlátozva, hanem az embereket érdekeltté téve) ez ellen. A kocsiból szemetelőket én is elítélem. Multkor az M3-ason van 30 km-en át szétdobált mekis poharak meg zacsik közt szlalomoztam. Elég kemény hangja van ám egy papírpohárnak 170 körül, amikor becsapódik az olajteknőbe.
Egyébként ha jól tudom az usaban ha rajtakapják highway littering közben, vagy félezer dolcsija banhatja a tahónak..
BkorVette. Nem, kéjgáz még nincs, nyuszi voltam hozzá, de ha van tapasztalatod benne, megoszthatnád velem. Úgyis én is TL-hez cipelem a gépeket, ő meg tervez valami nitrózást nyárra, ha jól tudom.
Ilyen alapon le a vilannyal a benzinnel meg az osszes energiahordozoval de meg a fakkal is, mert azok is meg tudnak gyulladni...
Szvsz a fo gond az, hogy aki az ilyen Ladakban gazozik az olcson akarja a kiserteku autojat fentartani es tovabbi koltsegcsokkento megoldasokat lat abban, ha otthon fejt es otthon szerel. Na ebbol lesz aztan a BUMM.
ESI
Tudod, akkor amerikai autót se vegyél, a filmekben azok is robbannak...
Tudom a történetét a felrobbant kocsinak, röviden, hogy otthon akarta megszerelni, de kevésbé sikerült neki. Azt kell tudomásul venni, hogy akinek gázautója van az ne buherálja otthon! Ha normálisan van beszerelve soha nem robban. Egyébként a butaságról még annyit, hogy nem sok ember indítana be egy gázos kocsit a garázsban, ahol biztos őrült gázszag volt. Sajnos ilyenek miatt romlik az emberek véleménye rólunk... De mindenkeinek azt javaslom, ne egy hírből általánosítson!
A gázautózás témához egy adalék: valamelyik este fél füllel hallom a híradóban, hogy felrobbant egy gázüzemű autó Mo-n.
Na ezért sem lesz nekem gázautóm.
Lehet, hogy nem az autózás a legnagyobb légszennyező tevékenység, de ettől még biztos, hogy a hatása igen jelentős. Erre egy bizonyíték a Los Angeles-i típusú oxidáló szmog, amelynek kialakulása leginkább a gépjárműforgalomnak köszönhető.
Stewie, én is, pontosan tavaly. Úgy rémlik, az energiatermelés volt az első fő szennyező, aztán vagy az ipar vagy a közlekedés, de a közlekedés korántsem csak autókból áll. Majd utánanézek.
Egyébként meg az ilyen ökológiai dolgokat valószínűleg minden könyv a saját íze szerint ferdíti.
IC irta: "Az autózás és általában a közlekedés az össz-szennyezésnek korántsem túlnyomó részéért felel,..."
Olyan intezmenyben tanultam, ahol kotelezo volt kornyezetvedelmet, pontosabban ökologiat is tanulni. A tankonyvunk szerint pontosan az autozas es altalaban a kozlekedes felelos az ossz szennyezes tulnyomo reszeert :-(( A temanak kulonben oriasi az irodalma, javallom a www.google.com-ot.
A problema egyebkent valahogy a dohanyzasra emlekeztet: a dohanyzas karossagat ma mar egyre kevesbe vitatjak, de meg sokan gondolkoznak ugy, hogy inkabb vallaljak a veszelyeket. Pedig biztosan rossz lora tesznek es megis...
Gyere vazze, úgyis most kentem szét a szádat a másikban!... V6Max-ról tudom hogy volt egy gáz V6-a, de most már debuggolta meg minden, úgyhogy nem gáz hanem istenkirály! :)))
Egyébként meg itt én is az ésszerű kompromisszumot pártolom, ergo ha le akarom nyomni a gázt, akkor le is fogom, de a katalizátor utcai kiszedését például képtelen vagyok megérteni, hacsak nem anyagi okokból.
(De még életemben nem dobtam el semmilyen szemetet, kivéve az erdőben almacsutkákat, valamint pontosan háromszor egy-egy használat zsebkendőt, ami ugye lebomlik! :) )