Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Airbag. Creative Commons License 24 órája 0 0 112390

ja,bocs a T-roc-ot kérdezted,

1,5 benzin-150lovas

Előzmény: Airbag. (112389)
Airbag. Creative Commons License 24 órája 0 0 112389

1,8 -as 192 lovas motor

Előzmény: www.octinfo.com (112387)
csíkos-háTTú Creative Commons License 29 órája 0 0 112388

1,2 benzin. Öntötvas blokkal. Ezt váltotta az 1000MB-ben az ezres négyhengeres, ami a francia Renault 10 acélhüvelyes alu blokkja volt. Minden "klasszikus" Skoda OHV blokk alapja. Legutolsó változata 1,4MPI néven az első Fabia-k alapmotorja volt.

Előzmény: www.octinfo.com (112387)
www.octinfo.com Creative Commons License 30 órája 0 0 112387

Milyen motorral?

Előzmény: Airbag. (112383)
nohab Creative Commons License 1 napja 0 0 112386

Tudom, azért írtam, hogy 60 éve.

Előzmény: Airbag. (112385)
Airbag. Creative Commons License 1 napja 0 0 112385

az ős Octavia a 60-as,70-es években volt..

Előzmény: nohab (112384)
nohab Creative Commons License 1 napja 0 0 112384

Bármit bele lehet magyarázni bármibe, de nem véletlenül hívjuk 1-2-3-4-es Octaviának az elsőt, másodikat, harmadikat és negyediket. Ha ős-Octaviának lenne nevezve, az nyilvánvalóan azzal azonosítaná, de kevés olyan embert fogsz találni, aki ha valaki a 4-es Octaviáról beszél és közben említi az elsőt, akkor nem az 1-esre gondol, hanem a 60 évvel ezelőtti modellre.

Előzmény: Pierr_Kardán (112381)
Airbag. Creative Commons License 1 napja 0 0 112383

én nagyon megszerettem..

Előzmény: www.octinfo.com (112382)
www.octinfo.com Creative Commons License 2 napja 0 0 112382

Jó a T-Roc?

Előzmény: Airbag. (112373)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2 napja 0 0 112381

Bár, ahogy a cikket újra elolvastam, az újságíró valószínűleg a régi Octaviára gondolt, nem VAG égisze alatt megjelent Octavia I-re.

Előzmény: Pierr_Kardán (112380)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2 napja 0 0 112380

Azért az Octavia I kombi verzióhoz képest a mostani verzióban a hátsó üléssornál másfél arasszal nagyobb a lábhely, a csomagtartó meg egy fél benzineshordóval nagyobb.

Előzmény: nohab (112375)
TyggeR Creative Commons License 2 napja 0 0 112379

nekunk is ketgombos van az arteonban. eddig nem probaltam ki, de most igen: a jobb oldali gombot megnyomva bezarja a csomagtartot, ha elmegyek a kocsitol, de a tobbi ajtot nem. ezt kulon be kellene allitani valahol vcds-ben? ennek valoban akkor lenne ertelme, ha mindent bezarna es nem kellene mar a kulcsert turkalni

Előzmény: nohab (112094)
nohab Creative Commons License 2 napja 0 0 112378

Hányadék a cikk.

 

De a konkurencia sem különb, amióta a Csikós körbeörülte Volvo EX30-at, azóta nekem az összes megélhetési.

Előzmény: Aszpirin (112372)
LUCAS Creative Commons License 2 napja 0 0 112377

Furcsa is volt olvasni a csupa jó dolgot az autóról azok után, hogy mennyi negatívumot olvastam itt is, meg máshol is. Naivan azt hittem, hogy a FL ennyit javított rajta...

Előzmény: nohab (112375)
nohab Creative Commons License 2 napja 0 0 112376

Ez igaz, de az ID4-nek meg ott az 1:1 Skoda megfelelője, és ha akarjuk, ha nem, a világ erre megy az EU ebbe az irányba pushol bennünket, amikor ezeket nézzük, akkor egy picit azt is nézzük, hogy mi vár ránk.

Előzmény: Aszpirin (112370)
nohab Creative Commons License 2 napja 0 0 112375

Elkezdtem olvasni...
  
Ma komikusan aprónak tűnik az első Octavia, hozzá képest az új szinte teherautó méretű

  

Befejeztem olvasni :)

Előzmény: LUCAS (112364)
nohab Creative Commons License 2 napja 0 0 112374

Lőrinci

Előzmény: Pierr_Kardán (112369)
Airbag. Creative Commons License 2 napja 0 0 112373

Lehet nem úszom meg a kocsicserét....nagy főnöknek nem tetszik a T-roc a parkolóban...

O4-et kellett konfigurálnom

20M a keret,az RS Octavi most 19,2M

 

a sima 12,3M ...

Most előadom a spóroljunk jelszót,és hátha maradhat a T-roc még 1 évet...

 

Aszpirin Creative Commons License 2 napja 0 2 112372

OFF

Ha 10-15 ével ezelőtt valaki azt mondta volna nekem, hogy a Totalcar a jövőben ilyen, egyértelműen Skoda-importőr vagy -kereskedés által szponzorált cikkeket közöl, elküldtem volna a fenébe.

A Totalcar-nak pont az volt a lényege, hogy őszinték voltak, nem érdekelte őket, hogy csupa jót szokás írni egy autóról a mainstream autós médiában. Ezért is hívták oket az autós újságírás ámokfutóinak. Lásd az A2-esről írt híres-hírhedt "Gombóc Artúr"-ozós cikküket).

Nagyon sajnálom, hogy Mr. Karotta idáig süllyesztette, de hát ez kellett a bizniszhez.

ON

 

A cikkre visszatérve: lehet, hogy az O4 LCI-ben már megoldották rendesen a mátrixvezérlést, de tartok tőle, hogy ez az ömlengés is - mint a cikk többi ömlengése - "szponzorált". Nagyon diplomatikusan fogalmazva. 

Előzmény: LUCAS (112364)
Aszpirin Creative Commons License 2 napja 0 0 112371

Az O4 ledmátrixa 22 darab LED-ből áll. Per lámpa.

Előzmény: nohab (112366)
Aszpirin Creative Commons License 2 napja 0 0 112370

Oké, elfogadom.

(Bár szerintem az ID3, eltekintve attól, hogy az is négy keréken gurul, kormánnyal kell vezetni, és ülési meg ablakai is vannak, semmilyen egyéb téren nem alternatívája az Octaviának. Két külön világ. De volt itt nagy elektromosautó-polémia, amibe direkt nem folytam bele, szóval azzal együtt miért is ne? beszéljünk az ID3-ról)

Előzmény: nohab (112365)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2 napja 0 0 112369

Helyileg hol van ez a műhely?

Előzmény: LUCAS (112346)
LUCAS Creative Commons License 2 napja 0 0 112368

gyakorlatilag azok már nem LED-ek, hanem pixelek egy brutál teljesítményű kijelzőn

 

Vagyis gyakorlatilag egy DLP projektort beépítettek lámpának :-) Már csak a színtárcsa hiányzik, lehetne saját autósmozija mindenkinek :-)

Előzmény: nohab (112366)
nohab Creative Commons License 2 napja 0 0 112367

átállás --> átjárás

Előzmény: nohab (112365)
nohab Creative Commons License 2 napja 0 0 112366

Nem tudom, hogy hány LED van az O4 mátrixában, de gyanítom, hogy max. 30 -as nagyságrend, a Porsche legújabb lámpájában meg van 32.000 oldalanként, gyakorlatilag azok már nem LED-ek, hanem pixelek egy brutál teljesítményű kijelzőn.

 

A Merci gondolom a legtöbb szempontból pont annyival kifinomultabb a Skodánál mint amennyivel drágább.

Előzmény: Aszpirin (112362)
nohab Creative Commons License 2 napja 0 0 112365

Szerintem a konszernautók beleférnek, annál is inkább, mert sok szempontból teljes az átállás. Ill. azt is jó megbeszélni, hogy az Octavia helyett mit vegyen az ember.

Előzmény: Aszpirin (112359)
LUCAS Creative Commons License 3 napja 0 0 112364

Mintha egy totalcar-os tesztben említették volna, hogy az O4 mátrix teljesen Skoda fejlesztés, mert a VW nem adta oda. Bár nem értem miért jó feltalálni a langyos vizet kétszer, de biztos volt rá valami jó(?) magyarázat...

Meg is van a cikk: https://totalcar.hu/tesztek/2025/01/03/skoda-octavia-combi-dizel-teszt/

A "nyeles fényszóró" fejezetben említik a fejlesztést.

Előzmény: Aszpirin (112363)
Aszpirin Creative Commons License 3 napja 0 1 112363

A technológia maga, főleg a szoftverrésze biztosan generikus egy gyártón belül, de ehhez a technológiához több komponens együttdolgozása szükséges. Kamera, képfelismerést futtató hardver, központi egység, canbus-vezérlő és pesze a lámpa. Attól még, hpgy a lámpába ugyanazt a ledmátrixot és ugyanazt a veezérlőpanelt teszik, bőven lehet, hogy egyik modellben gyengébb a kamera képe alapján a helyzet felismerését futtató processzor, és emiatt lassabban reagál. Sokminden lehetséges. Még az s lehet, hogy nem számít, hogy milyen modell, drága vagy olcsó, mert a csiphiány mindenféle kompromisszumokra késztette a gyártókat.... de persze konkrét dolgot nem tudok, csak azt, amit én az O4-gyel tapasztalok.

Előzmény: LUCAS (112360)
Aszpirin Creative Commons License 3 napja 0 1 112362

Szerintem nem önmagában a ledmátrix-technológiával van gond, hanem ahogyan azt EGYES utógyártók EGYES modelljeikben implementálták. 

Pl. az új Mercik kb mindegyikében van ledmátrix, és valahogy azzal nincs gond, tényleg úgy működik, ahogy a marketing előadja. Ja, hogy a Merci dolgozta ki a technológiát? Hát igen.

Előzmény: TyggeR (112356)
Aszpirin Creative Commons License 3 napja 0 1 112361

Én már kézzel kapcsolgatom. 

Egy darabig tagadtam a dolgot, még magam előtt is magyarázni akartam mindenféle elméletekkel, nem is a skoda ledmátrix-vezérlésével és/vagy világításával van gond, stb... aztán most már meg inkább kapcsolgatom kézzel, fő a békesség.

Ja, kaptam már büntetést is egy kamionostól, aki felkapcsolta az összes lámpáját nekem, hát nem volt egy kellemes élmény :)

Előzmény: Tab (112355)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!