A legutóbbi "nyomorúságos" Mercedes 190-sel volt nyomorúságos - bár német lévén biztos márkában fizetik és az már nem olyan rossz. Elődje sem Trabanttal érkezett :)
Fontos és lényeges kihangsúlyozni, hogy a helyi szervezetekben, mert máshova már nem lenne igaz. Felsőbb szinteken, gondolok itt az utazó felvigyázókra, a béthel szolgákra stb. már nem dolgoznak. Őket a gyülekezetek adományaiból támogatják.
Én nem csak JT-inak írok, hanem Gyorgyi_-nek, meg hiteseknek, stb. És általában találom, hogy a legtöbb felekezetben a klérus megélhetést talál a tagokból
Az adventistáknál bizony van lelkész, és, ha rendeset ismertem is, de olyat, kinek ebből kéne élnie, olyat nem. Ahogy Pál sem említette, hogy a pásztorok, lelkészek a tagságból élnének, erre csak annak lenne joga, aki az evangéliumot hirdeti (és ez nem pásztor, vagy lelkész).
Amit te mentenél embereket, miért nem válnak 3, vagy négy év alatt gyümölcstermővé, nos már a teremtéstől ez Isten rendelése (a gyümölcshozás), és Jézus tényleg keményen ítélte a terméketlenséget (meg szinonimáját, a restséget). Ez ügyben Jézusé az ítélet, te senkit fel nem menthetsz
Tökéletességről igazad van, tényleg tökéleteseknek kell lennünk, ahogy Pál is tökéleteseknek írta levelét, hogy milyen értelemben tökéleteseknek, ezt is leírta, én meg meg is mutattam a JT topicban. Jól írod tehát, teljes életünket szentségben kell élni, és Pál szerinti tökéletességben. HA valaki vétkezik, tudod, egy sincs Őbenne.
Amit gyülekezetetek tagjairól írsz, én is szenvedtem egy ideig attól, hogy emerek nem követik azt, amit én. De gondold csak meg, végül is az ítélet cselekedetek szerint lesz, azaz te csak legyél boldog, ha ilyen vétekbe nem esel, és járjál te csak közben társaidért, akik elestek. Mert az ítélet igazságos. Neked tehát kiváltság ez, hogy a kampókra gondolsz, meg a sorrendre. De nehogy azt gondold, te ezáltal különb vagy! Hanem adj hálát, hogy ilyened van. Nem különb, csak szerencsésebb. Nehogy beleessél a farizeus imájába, mert a vámszedő egyszer csak megtérhet, és könyöröghet, és a sóhajtozó, de egyébként tisztán, jól cselekvő farizeusnál inkább megigazul. (Hehe, magamról is írok, mert nem semmi kísértése Sátánnak, vagy saját külső emberünknek, hogy bennünket magasztal) Szóval írva van, ne sóhajtozzunk felebarátunk ellen, és különben is, ha te nemes lelkű vagy velük, van, aki megjutalmazzon, ha meg kifosztanak, tudod, annak is örülnöd kéne, hiszen vigasztalásod ígéret szerint biztos nem marad el.
Amit a 144 ezerről írsz, borzalmas! Én teljes meggyőződéssel állítom, a 144 ezer még nem pecsételtetett el (ha igen,én vállalom, mindenestől hamis vagyok). Szerintem, aki meri magát a 144 ezer közé számíttatni, hazug, istentelen, eretnek, átok. Meg is van ítélete, hiszen hozzátett a Jelenések könyvéhez. Azaz JT-i legsúlyosabb tévelygéseinek egyikét te ne használd, kérlek, tényként. Ha pedig valaki igazolni tudná, hogy köztetek lennének a 144 ezerből, akkor te már azért ne beszélj velem, mert én akkor elvesztem, mert nem kívánom fentieket visszavonni.
Még egy gondolat. A gyermekek tudod lehet, hogy jó dolgokat cselekszenek, gyümölcsöt szednek, kévét, stb. Meg sok egyéb kedves és jó dolgot. És ugyanilyen gyermekek lehet, hogy ricsajoznak a buszon, összehányják a kabátokat, lökdösnek, stb. Jézustól is egyből el akarták távolítani a gyermekeket. Azaz, ha gondatlanul, gyermeki, nem törődöm módon viselkednek emberek, és egyáltalán nem törődnek olyasmivel, mi téged zavar, attól még lehet, hogy kedvesek az Úrnak. Ha tehát kiskorúságban tartja JT szervezete a tagokat, és úgy is viselkednek a tagok, mint kiskorúak, tejre valók (Lásd Zsidó levél), akkor te ne rájuk haragudj, hanem azokra, akik nem engedik őket nőni, hogy saját maguk képesek legyenek eldönteni, mi a jó, mi a rossz.
Az emberek alázatoskodása meg Pál ellen van, én is megkockáztatom, amit írsz tökéletlenségünkről, meg hogy emberekre szorulnánk, istentelen! Mert ezzel szemben Péter azt mondja: [2 Pét. 1.3-4] Mivelhogy az ő isteni ereje mindennel megajándékozott minket, a mi az életre és kegyességre való, Annak megismerése által, aki minket a saját dicsőségével és hatalmával elhívott; Amelyek által igen nagy és becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket; hogy azok által isteni természet részeseivé legyetek, kikerülvén a romlottságot, a mely a kívánságban van e világon. Szóval mindenünk megvan, mindenünk! És, ah tovább olvasod Pétert, meglátod, mi magunknak kell Péter útmutatása szerint tökéletesbednünk! [2 Pét. 1.5-9]
Lukács evang 11:20-23
20 Ha pedig Isten Ujjával űzöm ki az ördögöket, kétség nélkűl elérkezett Hozzátok az Isten Országa.
21 Mikor az erôs fegyveres ôrzi az ô Palotáját, a mije van, békességben van;
22 De mikor a Nálánál erôsebb Reá jövén legyôzi ôt, minden fegyverét elveszi, melyhez Bízott, és a mit tôle Zsákmányol, elosztja.
23 A ki velem nincs, ellenem van; és a ki velem nem takar, tékozol.
Nem ellentmondásos t.i. itt azt mondja aki nem hívő az Krisztus ellen van !!!
Ama általad idézett ige, pedig azt mondja aki az Úr Jézus Nevében ördögöt űz ,de nem jár azokkal akik maguknak tartják fent ezt a jogot (vagy úgy hiszik ők az egyedüli igaz egyház stb.) az azért Úrral van !!!!!
De mint látjuk ama ember fel van azért kenve hiszen hatalmat kapott az ördög felett !!!!
Akinek adva van hallás az hallja meg !!!!
Szia
ui:amúgy Dicsőség Istenek ,egy gyülekezet minimális létszáma 2-3 fő , de szoló keresztyén nem létezik !!!!! vesd össze jelenések 3 !!!!
Ti magatok is mint élő kövek épüljetek fel lelki házzá, szent papsággá, hogy lelki áldozatokkal áldozzatok, a melyek kedvesek Istennek a Jézus Krisztus által.
Nem értelek. Úgy hivetkozol rám, mintha egyetértenél velem abban, hogy az Úr helyez szolgálat munkájára embereket az egyházba. Ha ezzel egyetértesz, kérlek, nézd meg még egyszer, itt arról van szó, hogy az Úr helyezi ezeket az embereket az egyházba. Tehát nem emberek! Emberek sem magukat, sem más embereket nem helyezhetnek. Azaz ez emberektől, de még apostoloktól is független ahogy Fülöp is evangélista lett, holott diakónusnak tették az emberek.
Amit emberek tesznek és nem az Úr, tehát, ha emberek neveznek ki embereket, az az Úrban tökéletesen értéktelen. (Persze, ha szól a Szentlélek, kit válasszanak el, akkor ember választ el, de mint az Úr prófétája, hivatalosa.)
Amit te írsz, hogy iskolát kapnánk, ez nem így van, sőt, ez indokolatlan. Mert egy felekezetben, ha idővel (3, vagy 4 év alatt, semmiképpen nem tovább, lesd utóirat!) mind tanítókká válnak, akkor ha jön egy új, bárki taníthatja őt. Vagy, ha gyermeke születik valakinek. Teljesen indokolatlan erre szervezett intézményt fenntartani.
Éppen ez ellen lépnek fel a szervezet hivatalosai, mert, ha ezt elismernék, a szervezet fel kéne, hogy oszoljon, és a szervezet embereinek el kéne menni dolgozni, mint bármely más tagnak.
De, ha megnézed a Zsidó levelet, meglátod, a Biblia szerint igazam van, elvárt, hogy idővel mindenki tanítóvá váljon. Így viszonyultak az apostolok is a hívőkhöz, nem merték őket tanítani (János, vagy Pál), hanem csak leírták az Úr dolgait, ezt egy helyen megtanították, majd hagyták, hogy Isten nyája ott éldegéljen ki ki maga Isten vezetésével. És nem vezetőket, hanem példákat hagytak közöttük (presbiter, vén, stb.), nem hivatásosokat, hanem közönségeseket, akik mind egyformán saját munkájukból éljenek (persze, ha már az igére megtaníttattak) Ilyen igetanítás, pontosabban az evangélium tanításának ideje már elmúlt, hiszen az evangélium már minden teremtménynek hirdettetett, ahogy ez a Bibliában is áll [Kol. 1.23]. Persze, hogy az újak újratanulnak, de már Isten szándékai szerint ezt azoktól tanulják, mik maguk is megismerték(!!!) az igazságot.
Azt nem mondom, hogy Isten Szelleme nem ad természetfeletti ajándékokat embereknek, hogy ők is építsék ezekkel magukat, vagy a gyülekezetet (1Kor. levél). De ezek sem ember akaratától, vagy felkészültségétől vannak, Isten ajándékai ezek, vagyis az Úr, a Szellem adja, akinek akarja. De ezek sem földi szervezetbe szövetkeznek, hiszen a Szellem tulajdonsága, fúj, ahova akar, és senki sem tudja, honnan, hova, stb. Szó sincs itt ember szervezettségéről, se szándékairól (Pál írt ugyan ilyeneket, de vagy engedte a Szellem, vagy nem), hanem ahogy a Szellem akarja, úgy, ott, oda, vagy onnan vannak e dolgok. A szevezet ezt nem képes tolerálni, ott működési szabály, ott hierarchia van, stb. És, ha jól meggondolod, a szervezetnek alig van előnye, de hátránya sok, sőt, rettenetes, mert a szervezet csak megolthatja a Szellemet, ami ellen írt az apostol.
És a Szellem ajándékaként szóló emberek nem az evangéliumot szólják, hiszen az már hirdettetett, de tudjuk, próféták még lesznek, ahogy tanítás is, mert ha az evangélium hirdettetett is, de van, ami még nem. (Persze misszióban, olyen területen, ahol tényleg csak újak vannak, evagélisták, meg apostolok is kellenek, de pl. Európában ilyen terület nemigen található. Azaz én nem kívánom megkötni a Szellemet, csak arról írok, ahol azért már néhány éve hirdettetett Krisztus.)
Még felhívom a figyelmedet, hogy az Isten nevében embereken uralkodó, embereket kiskorúságban tartó szervezeteket azért szokták eltarttani az emberek, mert restek.
Mert ahelyett, hogy szorgalmasan keresnék az Urat, és megtalálnák, inkább fizetik a papot, a hivatalost, aki majd közli velük az Úr akaratát.
Ahelyett, hogy megismernék az Urat, és maguk is tanítókká válnának, gyermekeiket másokra bízzák, fizetve inkább a szervezetnek, vagy más módon támogatva azt. Pedig Isten emberei maguk tanították gyermekeiket, sőt, Ábrahámról kedvezően gondolkodott az Úr, mert tudta, hogy megtanítja gyermekeit Istenre.
Szóval a szervezetek kiskorúságban és restségben tartják tagjaikat, vagy különben néhány (3, vagy 4) év alatt fel kéne oszlainuk, és engedni, hogy a szél ahogy fúj, vezesse volt tagjaikat Isten Szelleme ahogy csak akarja. Mert maga Isten vezeti népét, ígéret szerint, ennek magam is tagja vagyok, és ekkor emberek fel nem foghatják Isten dolgait, szándékait, ember be nem számoltathatja Istent, mit mikor, miért és hogyan. Elég nekünk Krisztus, és az Ő küldötte, a Szellem, Aki Őt dicsőíti, és minket Úrként vezet.
Egy működni akaró, fennmaradni akaró szervezet Neki csak ellenállhat, csak megolthatja Őt.
CSerfa
UI.
Említetted, hogy nem érted, miért mondok 3, vagy négy évet (rosszul emlékszel, kettőt, vagy hármat én nem írok). Ennek a három, vagy négy évnek komoly bibliai alapja van, szvsz általában ennyit vár Isten az emberre, azaz inkább hármat, de, ha ok van rá, könyörgés, közbenjárás, akkor négyet is lehet.
Általában is három év alatt kiderül Istené, Istentől való-e a dolog, vagy az ember, vagy Isten ellenére.
[3 Móz. 19.23-25], [Bír. 9.19-24] végül a harmadik:[Luk. 13.7-9] amiből kiderül, ha három, vagy négy év alatt egy fa gyümölcsöt nem terem, kivágatik, sőt, az Úr is megátkozta a terméketlen fát!
Aztán ajánlom a három és fél évet (Illés idejében az ég bezárva, vagy Dániel, vagy a Jel.)
Ajánlom még a három, sőt négy szóegyüttesre tekintened (Péld., vagy Ámós, ha már megvan a keresési lehetőséged :-)), mert a három, vagy négy úgy tűnik különösen megerősítettet jelent az Úrban.
Pál is mondott valami ilyet, hogy nem baj ha versengésből is, csak hirdettessék az evangélium. Ha valaki az evangéliumot (1kor 15: 1 - ) hirdeti és aszerint él, valamint az egyértelmű dolgokban a Bibliát követi, akkor az jó helyen van. És nyilván ilyenekkel fog közösséget keresni.
A JT tévtanításai topicra felmásoltam az apologia.hu Miért van annyi k.tény egyház c. lapjának anyagát, mert az jól leírja, úgyhogy itt mindenkit megkímélek ettől, de feltétlen olvassátok el. Nagyon jó még Csia Lajos: Az örök reformáció (kapható pl.: Bp. Good News)könyve is.
Nincs egyedül üdvözítő egyház. Egyedül üdvözítő Jézus van! Benne higgyetek, őt kövessétek!
Szükség van gyülekezetre,mert a gyülekezetben az útonjáró megpienhet,erőt meríthet a többiek kitartásából,hitéből.
De milyen gyülekezet az amelyik nem tűri meg a máskéntgondolkodót?Ami a saját igazát kiáltja ki egyedülinek?
Jézus ilyen gyülekezetet nem alapított és az apostolok sem.Az az igazi gyülekezet ahol valóbvan a Szent Szellem működik(tudom ez kicsit már elcsépelten hangzik "hála" a HGY-nak)
Egy ilyen gyülekezetben nem egó vezet,nem zárnak ki belőle senkit,és nem tiltanak,nem parancsolnak,azaz nem kötik meg az egyént dogmákkal és szabályokkal.Van tanítás és ha az egyén akarja akkor elfogadja,de nincs kényszer.(persze ez még nem bizonyíték arra,hogy valóban a Szent Szellem működik ott)
Sajnos ez sok helyen nem teljesül.
Én nem azt mondom, hogy nem kell földi gyülekezet. Hiszen az embereket, a tanítványokat a földön hagyta. Azaz a gyülekezet a földön van. Hanem én azt találtam a Bibliában (de bizony szívem is ezt találta), hogy gyülekezet ott van, ahol összegyülekeztünk Jézus nevében. És ehhez szerintem több nem kell. Azaz emberi szervezet az, ami Isten nevében szerintem nem kell. Más szóval szerintem emberi szervezet nem gyülekezet, a gyülekezet meg nem emberi szervezet. Vagy pontosabban, ahogy emberi szervezetté válik egy gyülekezet, annál jobban kerül ki Krisztusból. Arányosan szakad el a mennytől, ahogy nő bele egyre több ponton a világba. Mert ami szent, e világtól elválasztott. Ez a véleményem.
Azért írom ezt ilyen részletesen, mert nem gondolod, hogy hasonló vélekedéseimet a JT topicokban olvasnád, és azok oly nagyok, hogy az túl nagy munka lenne.
De persze azt nem mondom, hogy kell az, hogy ne legyen földi szervezet, mely magát gyülekezetnek tartja :)) Azaz semmi nem kötelező.
Csak, ha az apostolokat, vagy magát az Urat nézem, munkájuk nyomán nem találok földi szevezetet, azaz akik szervezettek voltak földi kötelékekben, ezek alól fel nem oldattak, akik szabadok voltak, meg nem köttetek.
Ez persze nem azt jelenti, hogy szombatonként nem jártak volna összegyülekezni, és az is igaz, ezeket az összegyülekezéseiket tanácsolták az apostolok, ott milyen legyen a rend, stb. Csak éppen ez nem emberi szervezet volt, nem voltak tagsági, szervezettségi kötöttségek, stb. Hogy ki ki alá, ki ki fölé, ki kire van bízva, ki kit szolgáljon, ki kit tartson el, stb. Ez mind nem volt, ha valami volt, az Úrtól volt, és maguk az apostolok sem mertek uralkodni a gyülekezeteken, sőt, még tanítani sem mert pl. János, vagy építen Pál, kihangsúlyozták bizony, hogy ez nem tőlük, általuk van. Mert ők mind az Úré, az Úrtól taníttatnak, és egymás hite által épülnek. Nem egyiktől a többi! Ha tehát valaki szolgál, ez nem hierarchia alapján, hanem Istentől volt. A kezdők felé, tökéletesbedésükre emberek szolgáltak, kiket szintén az Úr helyezett az egyházba, de ez egy helyen csak néhány évig tarthatott így, mert idővel mindnek tanítókká kell válni, Istentől vezetettnek, ahol egymás felé szolgálnak, ahol nem emberek vezetnek, ahol megismerték mind az evangéliumot (persze az új jövevények kivételével), ahol tehát mind saját munkájukból élnek Pál tanítása szerint (mert amíg valaki az evangéliumot közli, addig élhet, ha akar az evangéliumból, mert az igére tanított ember tartozik közölni anyagiait is tanítójával), de ugye az evangéliumot csak egészen kevesen közlik, és nem jó mindenkor tanulni, hanem el kell jutni az ismeretre. Mikor is a hierarchiából a tanulók kikerülvén maguk is meg tudják különböztetni, mi a jó mi a rossz, többé nem embertől, hanem Istentől taníttatnak és vezettetnek tovább, és az addigi evagelisták, meg tanítók vagy tovamennek, vagy funkciójuk megszűnvén akár a többi tag, munkájukból élnek.
A hierarchia ez ellen védekezik, mert a hierarchia posztjain levők megélhetést, nyereséget találnak posztjukból.
Jézus, meg apostolai egyáltalán nem törődtek emberi hierarchiával, hiszen a hierarchia akkor is, mindig is emberek rendeléseit kényszerítette, Isten rendelései helyett az emberekre. Ha viszont Isten vezet, a hierarchia felesleges. Miért is istentelen. Mert Jézus éppen nem volt közömbös a hierarchiával. Hanem ellenezte. Igaz, nem harcolt ellene, csak azt mondta, jaj nékik.
Jézus még apostolainak sem engedte tehát, bárkit eltiltanának Krisztustól, vagy Nevének használatától, aki nem az apostolokkal (egyetértésükkel, irányításukkal, rájuk hallgatva, stb.) teszi ezt, azaz hiába tiltották az apostolok az ilyet, hiába nem tetszett nekik, ha valaki aki az apostoloktól maguktól is független volt, az attól még Krisztussal volt, ha nem ellene volt. Tehát még az apostolok sem tudták elérni, hogy valakinek úgy kelljen táncolni, ahogy ők fütyülnek. Ilyet csak a hierarchia vár el. Ezzel indult ez a topic.
Én örülök, hogy a felekezet szót használtad, korrekt voltál, magam sokszor használom, mert szerintem emberek földi szervezetei, tehát a felekezetek nem egyenlőek az Egyházzal.
Amit írsz, hogy idealizmus azt hinnem, hogy jóba vagyok a mennyei gyülekezettel, ha a földön egyikbe sem tartozom, nincs igazad.
Egyrészt ha már 1Ján. 1 részét említed, ott éppen nem ezt mondja János, hanem: [1 Ján. 1.3-7] "A mit hallottunk és láttunk, hirdetjük néktek, hogy néktek is közösségtek legyen velünk, és pedig a mi közösségünk az Atyával és az ő Fiával, a Jézus Krisztussal. És ez az az üzenet, a melyet tőle hallottunk és hirdetünk néktek, hogy az Isten világosság és nincsen ő benne semmi sötétség...Ha pedig a világosságban járunk, a mint ő maga a világosságban van: közösségünk van egymással"
Tehát a közösségünk a világosságban való járással jön létre, azaz a szentségre való törekvéssel, a nem vétkezéssel. Ezért is mentem ki a Hit Gyülekezetébből, hogy közösségem helyreállhasson! Mert nem vállalhattam közösséget olyasmikkel, mik a világosság ellen vannak.
Amit az élő szentekkel való közösséggel kapcsolatban elvársz tőlem, teljesül, el-elmegyek összegyülekezésekre, bizony, olykor felekezetek istentiszteleteire is, de gyakran összejövünk az Úr nevében, van, hogy én megyek, van, hogy nálam vagyunk e Névben együtt. És ez az igei, ennek szervezett formájára viszont semmi előírás a Bibliában.
Így tudom, hogy én teszem biblikusabban.
Aztán említed Pétert. És nem veszed észre, Péter nem a rájuk bízott, hatáskörükbe helyezett, uralmuk alá hajtott, hanem Isten nyájáról beszél, ami csak közöttük van. Ha pedig Pétert említetted, az ő tanítása szerinti gyülekezetet te nem tudsz nekem említeni (én tudok egy majdnem ilyenről, de ez nem a reklám helye). Azaz nem tudod nekem megmondani, kiknél is működik, hogy az elöljárók nem uralkodnak, nem vezetik Isten nyáját. Hanem bizony, megélhetést találnak, meg hatalmat. Ha tudsz ilyet mutatni, ahol tényleg az Úrtól helyezett szolgálatok működnek a szentek tökéletesbítése céljából, és én is tökéletesbedhetnék, bizony mondom, tagja lennék, ha tehetném. De nem tudsz! (Ugye, a HGy erre alkalmatlan, meg a rómaiak, meg egyéb történelmiek, meg JT, meg sokan.)
Amit arról írsz, hogy az általános hívőket ne hasonlítsam az apostolokhoz, dehogynem! Mert az első apostol, Jézus a Mester! Aki jött, ment, és nem törődött tekintéllyel, emberi szokásokkal, kötelmekkel, rendelésekkel, stb. És bizony, az apostolok is, mint példányképei a nyájnak, így írta Péter, ha már rá hivatkozol. Presbiter, ugye, a presbiter társnak! Tévedsz ebben, ilyen tekintélyesdi, személyválogatás, megkülönböztetés nincs az Úrban (hanem Derek Prince-ék tévelyegnek, meg a hasonlók). Mert ugye, a példánykép példát ad, azaz úgy kell tenni, mint a példa mutatja. Érted?
Pálról meg tényleg ne szólj, mert Pál mindenben az én vélekedéseimet igazolja :))
Jézusnak ez a két mondata szvsz csak látszólag ellentmondás, inkább két kb.ző szituációra vonatkozó példabeszéd.
Saját értelmezéseim:
1./ Aki nincs ellenem, az velem van: aki nincs konkrét, kifejezett ellentétben velem, az tulajdonképpen velem van, mert van remény, hogy nézetei, életnormái alapján hasonló (lesz) hozzám.
2./ Aki nincs velem, az ellenem van: aki nem áll mellém, nem úgy gondolkozik ahogy én, az előbb-utóbb v.szeg eltávolodik tőlem, végül ellenfelemmé válik/hat.
Szvsz mindkét kijelentés megáll, megfelelő szövegkörnyezetben.
Üdv: t-r
Nem ertem, hogy miert mondjatok, hogy nem kell foldi gyulekezet. Pal annyit beszelt, hogy igy legyen meg ugy a gyulekezetben. Pl. nemreg olvastam az 1Tim-t, amiben azt irja, hogy az olyan ozvegyeket, akinek van rokona, a rokon torodjon vele, hogy ne terhelje a gyulekezetet. Vagy azt is irja mashol, hogy ha beteg valaki kozuletek, hivassatok a gyulekezet eloljaroit (vagy veneit). Vagy csak ugy ertitek, hogy hivatalosan bejegyzett (allamilag) gyulekezet nem kell?
Nekem meg az a kerdesem lenne, hogy azt hogy ertelmezitek, hogy Jezus azt is mondta, hogy "aki nincs velem, az ellenem van". Ez mintha ellentetben allna a masikkal ("aki nincs ellenunk, az velunk van"). Nem ellentmondas ez a ketto?
Kedves CSerfa,
csupán a szóismétlés, és az ebből adódó félreértési lehetőség miatt használtam a "felekezet" szót, mely használata nekem is nehezemre esett.
Figyelj, nem kerülte el a figyelmem, de szerintem idealizmus azt hinni, hogy jóba vagy a "mennyei" gyülekezettel, ha a földön egyikbe sem tartozol.
Ahogy János mondta: I. János 1,3
A világosságban való járáshoz szorosan kapcsolódik az élő szentekkel való szeretetteljes közösség (KOINONIA).
Ne hasonlitsd az általános hívőket az apostolokhoz, az apostolok dolga a misszió, ami utazással jár.
Az sem kerülte el a figyelmemet, hogy Krisztus Teste szellemi ház! Ennél az igénél Péter a Szentlélek által a hívők szellemi épüléséről beszél, máshelyen viszont a földi gyülekezet életével foglalkozik (pl. I.Péter 5,1-6)
A Pálról ne is szóljak...
A Bibliában nincs szó felekezetekről. Gyülekezetekről igen. De ezek mind Krisztus.
Aztán elkerülte figyelmedet, én földi szervezetet mondtam, hogy azokba nem kell tartozni. Ahogy nem tartozott egyikhez sem Pál, Barnabás, stb. Hol itt, hol ott.
Az is elkerülte figyelmedet, hogy Krisztus teste szellemi ház, nem emberi szervezet, hanem isteni, ahogy az építőanyagot (a hívőket, mint élő köveket) sem emberek, hanem Isten válogatta. Nem is ember építi, hanem Isten, legfeljebb az ember is, mint Isten munkatársa, vagy szolgálat munkájára rendelt szolgája Istennek.
A Királyság sem földi, stb. Ami a földön van, az meg nem lényeges, nem állandó, a Szellem bizony nem állandót épít a földön, hanem fúj, ahogy akar, senki sem tudja, honnan, hová. Ami szellemi, az Istentől vezetett, Isten meg nem enged emberi kötöttségeknek, hierarchiának. Ezt igen markánsan megmutatta Jézus egész földi élete során. Ahogy Pál sem törődött ilyesmivel hit dolgában, sem emberi rendelésekkel, sem tekintélyesekkel, stb.
De nem erről szól e topic, ha a gazda nem így akarja ...
Elnézést!
Bocsáss meg CSerfa. Nekem sajnos ez az amit látok a testemben, holott nem akarok látni. Csak, csak én nem akarok senkit "megtéríteni", meg ilyenek. Ne haragudj, reflexből dobtam. Lám. Sajnos.
Hja. Az olyanok. De nem én! Haha! Irgumburgumi köb! No, csak nem csinált valamit Csaba is?
-
Szóval: van egy gyülekezet mennyei nézőpontból, ez az Anyaszentegyház? És a földön mi van? Ej-haj. Ez nem világos.
-
Tudja valaki, hogy honnan ered az "Aki nem velünk, az ellenünk" kifejezés?
Szerintem van 1 kis félreértés:
A gyülekezet, a gyülekezethez való tartozás nagyon fontos, olyan, mint Noé Bárkája.
Gyülekezet (Ekklézsia) csak 1 van - mennyei nézőpontból.
A baj a (túlzott) felekezetieskedéssel van. Az, ha valakiknek fontosabb a saját felekezetük, felekezeties szokásaik, dogmáik, mint az egyetlen "Anyaszentegyház" ügye, hivatása, küldetése.
Szerintem nyugodtam működhetnek egymástól függetlenül különböző felekezetek, csak egymást a tiszteletadásban megelőzzék; és az alázatosokhoz szabják magukat.
1 a lényeg: a Fej, Jézus Krisztus; és az Őhozzá való kapcsolódás.
Békesség!
Nincs igazad! Nem ellened szólt JT említése. Hanem én már nem kevés fáradsággal igyekeztem megmutatni azt, amit te és Csipkebogyó ilyen elegánsan megmutattatok. Szóval ezért említettem fáradozásomat.
És én igyekeztem szelídülni, Oncogitot dicsérve, nem rossz a földi csoport, hanem csak az emberek ne tiltsanak el senki, aki velük nem akar menni, nekik nem akar engedelmes lenni, őket vezetőnek,elöljárónak el nem ismeri. És semmiképpen ne mondják, csak ők, csak náluk az igazság, csak velük lehet.
És ember vagyok én is! Haj! Éppen JT-i rekesztenek ki sokat Krisztusból, Keszi Csaba, meg hasonlók, azaz ha neked irgumburgum, nekem irgumburgum a köbön, mert téged senki nem rekesztett ki, de engem az ilyenek igen! Ejnye!
Álljunk cska meg. Én itt diszkriminálva vagyok. Ti nem tudjátok magatokat türtőztetni terünkön! Állandóan ti hozzátok fel. Hagyjatok már végre békén!!! Szálljatok le rólunk. Beszéltek arról, hogy azt kell nézni ami a Bibliában van, meg minek ez s minek az, meg hú. És ilyenek.
Egyébként:
ha nem kell valakiknek a gyülekezet, akkor Pál miért építette? Ha nem kell földi csoport, akkor minek építeni? Akkor mit épített Pál, mit gondozott és miért hajókázott annyit a tengeren?