Azért ennek örülök! Mármint, hogy nem fedeztél fel túl sok baklövést. Az a pár, ami - most itt a Gladiátorról beszélek - a film hangulatába beleillett. Egyedül ezt a Spanyol-dolgot hagyhatták volna ki (utóbbit a szinkron korrigálta, de nincs benne semmi köszönet, röhejes, ahogy a már említett húszfős tömeg Hispánt skandál :-), meg amikor a tömeg és a császár lefelé mutató ujja ellenére nem öli meg a tigrises fickót. A többi belefér :-)
Ha viszont túlságosan is zavarnak a baklövések, akkor általában az a baj, hogy nem köt le a film - tehát eleve pocsék - és ráérek dühöngeni a hibákon (ld. Az első lovag című mérhetetlen rettenetet!!! Vagyis inkább ne lásd, ha eddig nem tetted :-)
Tudod, az úgy van nálam, hogy ha felfedezek egy bizonyos számú és persze kellően nagy baklövést, akkor sajnos a film hangulata is odalesz. Félreértések elkerülése végett, nem a topikcímben jelzett két alkotásról van szó.
Egyetértésem, bár van pár dolog, ami felbosszant, ez szakmai ártalom, de túl tudom tenni magam rajtuk, ha olyan a hangulat. És olyan...
bullseye, kedves, nem én volnék a rangidős? :-)
Fiúk/lányok, azért én, ha nem dokumentum filmet nézek, akkor nem fogok fennakadni 2-3 történelmileg helytelen eseményen, infón stb.
Szerintem egy ilyen filmnél a hangulat a legfontosabb szempont; ha az nincs, akkor ette meg a fene az egészet. De ez szerencsére mindkettő alkotásban megfelelően van adagolva.
Hát igen, Maximus nagyon jól nézett ki végig, szvsz. és az antik Róma is eléggé jól sikerült, úgy értem, látványilag. Ezt talán kicsit nehezebb volt megcsinálni, mint a Rettenthetetlen díszleteit, lévén a skótoknak és angoloknak eléggé sok mindene megvan a középkorból.
Ja, és Commodust a saját testőre belefojtotta a saját hányásába :-) De ki a f...t érdekel a történelmi hitelesség, amikor - emberi gyengeség -nekem nagyon tetszett Maximus mindene :-))
Én is így gondoltam! Lovat lord, amint bocsánatot kér a késésért és a bulldogos ember a parton - (nem tudom a rangjelzést, talán őrmester) és aki közli, hogy "A háború arra van!".
Kedvenc könyveim egyike, a film pedig most volt épp a partraszállás évfordulója előtti napon. Különösen Werner Pluskatot szeretem, amikor meglátja a közeledő hajóhadat a csatornán.
Csupka
Máshol bezony. A Leghosszabb napban mondják néhányszor, leginkább a harc közepén, aztán büszkén menetelnek a golyózáporban. Skótok! :))
bokor
mert ifjú és tapasztalatlan vagy, aki már látta a Mad Max 3-t, ahol 3 fős tömeg skandálta a hülyeségeket (2 megy be 1 jön ki, stb.) nem akadnál fent ilyesmin.
Lehet, hgy hülye a kérdés, és kicsit off is, de ez a mondat a Rettenthetetlenben hangzik el (egyszer láttam eddig, így nem tudom a szövegét) vagy valahol máshol? Ha máshol, ahogyan én gondolom, akkor aranyos, mert az eredeti könyvben, amiből ez a film készült, a "Highland Laddie", illetve a "Kék sapkák a határon" c. dalok szerepelnek. (Persze tudom, hogy nem szabad teljes hűséget várni egy könyvből készült film esetében.)
On: A Gladiátor megnézése után átfutottam pár dolgot az adott korról, és a többség azt állítja hogy MA caesar valami pestisszerű betegségben hunyt el nem messze a mai Bécstől. Egyebekben egyetértek azzal, hogy a eléggé sok a filmen a giccses máz, bár nekem (emberi gyengeség) nagyon tetszettel Lucilla fülbevalói.
én sajnos nem tudok döntést hozni melyik a jobb mindkettőt láttam nagyon sokszor mert mindkettő tetszett nagyon. Gladiátornak egy picivel jobb a zenéje, viszont a Gladiátorban a computer effektek zavartak nagyon. Annyira feltünöek voltak még moziba is (pedig a vásznon kicsit elmosottabb a kép). És szerintem is jobb volt a Rettethetetlen vége.
Gladiátorban több volt a szép ruha, a szép belső termek meg a kolusszeum, ugyanakkor a Rettenthetetlenben meg a gyönyörű tájakat, hegyeket völgyeket, kastélyokat és erdőket élvezhettük.
Mindkét filmben a főhös nagyon jól játszott.
nehéz dönteni egyet viszont tudok... a Rettenthetetlenben szebb lányok voltak ;)
Ha a szinkronos verziókat nézzük, akkor azért egyértelműen a Rettenthetetlen a jobb. A Gladiátor szinkronja ugyanis minősíthetetlen, az egy dolog, hogy egyik hang sem passzol a színészhez, de aráadásul ezek a hangok valami patetikus baromságot is adnak elő, jó tudom, hogy maga a film is egy patetikus baromság, de attól még eredtiben nagyon élvezhető. Magyarul viszont maga a rettenet (különösen a kábé 20 fős tömeg tetszett, amint azt kiabálta, hogy "Élet! Élet! Élet!")
Hewlkyse: igazad van, a zene Lisa Gerrard nélkül nem olyan lenne, mint amilyen...
És persze, mind a kettő zenéje nagyszerű, azt hiszem ezt nem fogja elvitatni tőlük senki.
Bocy: sajnos én a Rettenthetetlent még nem láttam eredetiben, és el tudom képzelni, mit veszítettem.:-( Elég csak rágondolnom a gladiátorbeli Phoenix zseniális játékára, amit a szinkron nem volt képes visszaadni. De Crowe hangja is mélyebb, dörmögőbb eredetiben, mint az Rtl klubos fazoné.
Waix: pontosan, ha a látványt levesszük, hát nem a Braveheart tartalma fog lehullani, az tuti...
Mellesleg nincs tökéletes film, a Rettenthetetlenben is vannak kisebb-nagyobb hibák. Szerencsére ezeket egész egyszerűen elfeledteti a film nagyszerűsége.
Ja, és imádom a skótdudát.:-))
Sajnos a Rettenthetetlent elég régen láttam már, de ahogy visszaemlékszem, talán tényleg jobb volt.
A Gladiátor talán azért áll mégis közelebb hozzám, mert Rómában játszódik.
A Gladiátorban az enm tetszett, hogy megváltoztatták a történelmet. A Rettenthetetlen történelmi film, és majdnem minden úgy volt benne, ahogy az valójában megtörtént, ami pedig nem, az úgy is megtörténhetett volna. A Gladiátor viszont nem, mert akárhol azt olvashatjuk, hogy Commodus összeesküvés áldozata lett. Egyébként nekem tetszett.
A zene mindkét film esetében nagyszerű, egyedül Lisa Gerrard érdeme, hogy a Gladiátoré jobb.
Dear mindenki!
Ez a legkirályabb topic, végigolvasnám szívesen, csak annyira ki akar ömleni belőlem az a tarthatatlan menny.gondolat, hogy képtelen vagyok rászánni magam, de egypárat átfutottam.Szóval:
Bullseye-nak néhány megszólalása alapján elkééééépesztően igaza van!
Haver, Te nagy ember vagy.Már amennyiben én is az vagyok, mer'hogy ugyanazt gondoljuk toppra!A mező viszont szerintem is tartalmas motívum, nem feltétlen gyenge.
A Gladiátor mondanivalóval bíró, ill. realisztikusságával elgondolkodtató jelenetei(amelyek nálam elsődleges szempontok)
az én nézetem szerint 3, azaz három darabra korlátozódnak:
1. A követ levágott fejjel belovagol a sorok közé, a misztikus szürkeségből állatian vad, mégis emberien paráztató germán barbárok tűnnek elő.
2. A gladiátorok első küzdelme előtti hosszú várakozás a fakapu előtt, a reteszen átszűrődő napfényt töri meg a suhogó buzogány(vagy mi a p*csa), ezzel elképesztően közel hozza a veszélyt!
3. Russel hazatérve fellógatott családját nyálas-könnyes-taknyos-mocskos-fejjel üdvözli.Ez azért tetszik mert korlátlan(ha benyomják a tetemeket semmivel nem ad többet)
Egy alkalommal láttam, és soha többet nem fogom megnézni, mert egy álgigantikus, álművész film.
Nem beszélve arról, hogy a filmben összesen kb.120 tárgyi, illetve technikai malőrt követtek el,
kezdve onnan, hogy a lovasok középkori gyeplőkkel
vágtáznak, odáig, hogy a halott császár a
távoli képen jól láthatóan szuszog!
Nos a Braveheartban eddig összesen 1 darab ilyet fedeztem fel(SAJNOS FELFEDEZTEM),de term.nem mondom meg, mi az, és hol.
Meg:
Honnan veszitek, hogy ha levesszük a látványt, lehull a Braveheart tartalma?!?!?!?!
TDddddddd...
Mi?
Ha Schindler listájáról leveszed, mi marad?
Ha Ryanről?
A Braveheart ütközetek a filmtörténet legdrámaibban megfogalmazott pillanatai közé tartoznak!Megannyi perc, amely úgy tellik el, hogy képtelen vagy a valóságba visszaülni!
A Gladiátor ezzel szemben teli van hatásvadász üldözömakocsitráugromlerántomkettenszúrjukeccerrekettőtisáccúralándzsa akciójelenettel.Felesleges összehasonlítani egy történelmi ruhába bújtatott akciókaland filmet egy ROMANTIKUS DRÁMÁVAL!
Mert a Bravehart az!
Végül:
Véleményem szerint a Rettenthetetlen egy kimagasló alkotás.A Gladiátor NEM.
Oh my Godness!
Végül:
James Horner RULEZ az az ember valami óriásit alkotott!
Hahó! Régen jártam itt! Nah.. sikerült megnéznem
magyarul is a szóban forgó alkotásokat... Hááát... a véleményem nem változott,de inkább maradnék az eredeti változatnál,és aki esetleg kihagyta,mindenképpen ajánlom mindkettőt eredetiben! :)
Üdv
Bocy
Pontosan ez a helyzet. Nagyon helyesen mondtad, hogy "szépen végigível a filmen".
Érdekes, hogy (előtted) mindenki csak Hans Zimmer zenéjét emlegette. A Gladiator zenéje Lisa Gerrard éneke nélkül szinte semmi se lett volna. Persze ez egy kicsit túlzás, mert írt HZ is elég jókat, de mondjuk az Elysiumhoz foghatót nem. Mi lett volna, ha Lisa egy kicsit még meg is erőlteti magát? :)
Eldőlt végre. A Gladiátor is megkapta a maga kis Oscarjait. Sajnos Phoenix sokkal jobban megérdemelte volna a legjobb alakítás díját, de biztos úgy voltak vele, még fiatal, ráér...:-(
Nekem nem volt időm hozzászokni a Bravehearth-hoz az elmúlt hat évben,mert -pusztán a véletlen műve- azt is csak most láttam először kb 3 hónappal ezelőtt.. Megis néztem úgy hirtelenjében 3 szor egy hét alatt,utána nagyjából a Gladiátorral is ez volt a helyzet.. hál istennek mindkettőt eredeti nyelven láttam,úgyhogy nem befolyásol a magyar szinkron.. Nem tudnám megmondani melyik a maradandó alkotás,mindkettő megállja a helyét... bár a Gladiátor végén a szaladgálás a búzamezőn egy kicsit húzós,de még éppen belefér... a Bravehearth vége se volt sokkal különb végülisd.Nálam talán az húzza kicsit a mérleg nyelvét a Gladiátor felé,hogy a karakterek egytől egyik telitalálatok. közűlük is kiemelkedik Joaquin Phoenix(huhh.. remélem jól írtam le :-) ) alakítása Commondus szerepében.
Üdv
Bocy
Háááát, az tutti, hogy ívelt, de azt sem mondtam soha, hogy ívben tetszett :)) OK, a zene nagyon jó, de akkor is túúúúlzás ez a family reunion.
A rettenthetetlenben az a kunszt, hogy a nyálas része csak 5 mp (amíg a kendő kiesik a kezéből), utána jön a rally speech (azóta is csodálkozom, hogy bejött a fazonnak), meg némi csataelőzetes.
Azt bármikor elismerem, hoyg a harci jelenetek jobbak, mert technikásabbak, de valahogy nem olyan összeállt a film, túl sokat akartak szvsz.