Hát ez az! Én amondó vagyok, hogy aki igazán szereti a kocsiját, az bevállalja az esetlegesen adódó nagyobb költségeket. Meg a szükséges minimumon felül is költ a kocsijára. De amikor ennyire drága a szervíz / alkatrész, az vissza tud riasztani a kedvenctôl...
Tavaly kacérkodtam a gondolattal, hogy be lehetne hozni Angliából valami igazi ízes veteránt, Bentley-t, Aston Martint, Jaguart. 12-20.000 font körül már nagyon szép, rendben tartott példányokat lehet beszerezni. Csak amikor belegondoltam, hogy pl. egy harminc éven felüli Aston, ha nem a gyárban szervizeled, ha nem eredeti alkatrészekkel javítod, és nem vezeted a pontos "Service History"-t, akkor pikk-pakk elveszti az értékét. Annak semmi értelme (legalábbis számomra), hogy megveszek egy ilyen gépet, aztán meg a garázsban nézegessem minden vasárnap hattól nyolcig. Azt használni, élvezni kellene, de ez akkora költségeket róna rám, ami éves szinten meghaladná akár a beszerzési árat is. Szóval hiába "fussa" 8-10 milla egy kaliberes gépre, ha azt nem tudja fenntartani az ember, akkor inkább szégyenkezik miatta, mintsem büszke lehetne rá...
Szerintem sem a vilag legdragabbja alkatreszileg.
Csak egyszeruen nagyon draga.Ezt kiemeltek az AutoMotor hasznalt bemutatojaban is.De nem hiszem,hogy a kategoriatarsaknal sokkal dragabb,vagy olcsobb lenne.
Ha valami nagyon draga akkor az a karosszeria.Az elso aluminium karosszerias auto az NSX,ehhez hozzajon a limitalt peldanyszamu gyartas,az egyedi eloallitasi technika.Ez a harom dolog mar kello ok,hogy eszement draga legyen.
Ma pont láttam azt a piros NSX-et, kissé csálén álltak a kipufogói...
Az, hogy mennyibe kerül egy alkatrész, nem tükrözi feltétlenül az előállítási költséget, és szerintem itt az utóbbira gondoltak.
Az 550 Maranello-ba egy szimpla szervíz + ékszíj csere kb. 30000 DM.
Egész 1szerűen nem hiszem el, hogy alkatrészeit tekintve a világ legdrágább autója, ennyi.
aha,persze,hogy nem dragak...
egy NSX-et behoztak USA-bol,es a vizsgaztatas,plusz egy eu. szabvanynak megfelelo elso lampatest csereje 1.000.000-nal tobb volt...
Cacho sorrendje tetszik!!!
Azért az olasz csodák mellé én is bevállalnék (ha lenne balkormányos) egy 4ajtós Skyline GT-R-t!
Méghogy az NSX alkatrészei olyan drágák lennének? A karosszéria biztos nem.
Láttam egyszer, hogy megállt egy srác NSX-el, berakta a táskáját hátra, és ahogy felnyitotta a "csomagtartót", annak burkolatlan lemeze úgy hullámzott mint egy papírfecni! :-)
Miért?! Az a Volvo nagyon jó gép, a Megane-t most hagyjuk.
Az én álmaim, talán megvalósulási sorrendben: Alfa Romeo 155 Q4, Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24v, Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v, Maserati Shamal, Maserati Quattroporte V8, Ferrari F355 Berlinetta, Ferrari 360 Modena, Ferrari 550 Maranello.
Az utolsó tagok már nem biztos, hogy meg fognak valósulni:)))
>pedig az összes Audi hosszában beépített motorral rendelkezik.
Van keresztmotor Audiban is, nem is egy tipusban, igaz nem regota. Konkretan a TT-t tudom, de valoszinuleg A3-ban is van, sot talan A4-ben is.
Jól láttad! Tudtommal pedig az összes Audi hosszában beépített motorral rendelkezik. A 70-es 80-as évek beli Audi 80-ak is mind olyanok voltak.
Ezenkívül a franciáknak is sok modelljük volt ilyen. Ennek folyományaként a Dacia is.
Ha ellátogatsz a "Mindent tudni akarok.." topicba, ott belinkeltem pl. a Citroen SM rendszerét, ahol a Maseratiól származó V6-os az elsötengely mögött helyezkedik el, elötte a váltó és a központi tárcsafék.
Elsőkerékhajtásnál a keresztbe beépített motor kompaktabb építést eredményez, de nem feltétlen szükséges. Akár egy tipuson belül islehetnek különböző beépítések Peugeot 405-nek van "kereszt" és "hosszmotoros" verziója elsőkerékhajtás mellett.
Extrább megoldás ahol kereszt motor hosszirányú váltóval van párosítva.
Igen. alapvetően az 507-es "jobb", alkalmasabb arra a célra, amire egy roadster való. Természetesen (szubjektíve) itt pl. az én számomra. Természetesen a jobbat én a feelingre és nem a technikára gonoltam. Így már egyetértünk. Végül is úgy érzem, hogy sikerült közös nevezőre jutnunk... :-)
Apropó motorbeépítés:
Igazítson el valaki, mert még mindig nem jöttem rá egy komoly rejtélyre: Tudtommal minden Audi eredetileg elsőkerekes (búúúú... :-)). Ehhez képest az A6-ban, de mintha az A8-ban is mintha hosszában lenne beépítve a motor. Tudtommal az elsőkerekeseknél keresztbe építik be. Hosszában motorral elsőkereket hajtani talán túl komplikált lenne szerintem.
Mi az igazság? Én láttam rosszul? Tényleg logikátlanok? Van annak valami értelme? Hátsókerekesek lennének a nagy Audik?
Valaki?
Szélesebb is mint a Diablo (és jobban is néz ki).
Egyébként érthető, hogy a Lamborghini nem biztosította a motort egy Diablo klónhoz, mivel az eredeti tervek enyhén módosított változata a Moroder.
Egyébként én csak lelkesedésből vágom valamennyire, a részletes technikai dolgokhoz Te minden bizonnyal jobban értesz.
Az elképzelhetö, hogy Ferrariból építkeztek (hisz jóval több van mint V8-as Lambo :)) ). Ezekután, hogy írtad a keresztbe motort, megnéztem és valóban úgy van benne, bár nehezen tudom elképzelni, hogyan fér be az a 2 V8-as egymás mellett keresztbe az autóba. A müszaki adatai viszont tényleg teljesen egyértelmüvé teszik a "Bimotore" rendszert. Azt mondja, hogy hengersoronként 2 vezérmütengely, összességében 8 darab, fötengely 2×5 helyen csapágyazva.
A váltó viszont hosszában van az autóban. úgyhogy ehhez is bonyolíthattak még valamit :)))
A motoradatok stimmelnek, de én úgy olvastam, hogy Ferrari motorokról van szó (ha jól emlékszem a 308 GTB-ből), és keresztben (!) voltak a hátsó tengely elé beépítve.
Potom 1500 angol fontért be lehet iratkozni a Classic Car Clubba. Ha ez sikerült, akkor meg akívánt helyszínre szállítják a kiválasztott sportkocsit: Ferrarik, Aston Martinok, Bentley-k, Porschek, Lotusok, s mi szem-szájnak ingere, kapható egy kellemes hétvégére...
Gondolom Magyarországra nem szívesen hozzák át a gépeiket, pedig az a kicsivel több, mint 1M forint alkalomadtán még meg is érné, hogy kipróbálhassa az ember a világ sportkocsijainak krémjét.
Igen, a formatervröl tudtam. Nekem volt két kémfotóm a Daibloról 1 évvel a megjelenése elöttröl, és azon egy az egyben úgy nézett ki mint a késöbbi Cizeta, ezért is írtam, hogy aLambo alapokra épült. A motorról én úgy halottam, hogy a Lambo 3 literes V8-asait csúsztatták egymás mellé, 4-szelepes hengerfejjel upgrade-elve
Z8: nemreg volt egy 5 oldalas teszt errol a csodageprol az EVO-ban. A finnyas angoloknak osszesegeben nem tetszett. Persze ok foleg a vezetesi elmenyt teszteltek, nem a szepseget es az excluzivitast.
Ami engem kisse meglepett az az onsulya: 1585 kg. Persze, vegulis is ez egy M5 nyitott valtozatban.
Na meg az ara! Allitolag meg az M5-nel is kb. 13millaval dragabb.