Szia! Nem hiszem azt,hogy 50-60le teljesitmény növekedéshez ki kellene cserélned a hajtókarokat,bár a renaultokat nem ismerem,de tuti a hajtókarok kibirják a plussz 50-70% teljesitmény növelést!
Szerintem keress fel egy olyan szerelőt ki foglalkozik a te autódal,és őtőle kérjél tanácsot ő mit javasol!
Nem olcsó dolgok ezek szerintem semmit ne vegyél addig nem döntöd el mit akarsz!
Lehet, hogy egy nagyobb tengely egy írt ecu meg egy pici nyomásnövelés elég ahoz a teljesítményhez ami neked kell!!
az lehet ,annyira nem vagyok penge az olasz autókban (a többiben sem annyira hogy az utolsó csavart is ismerjem) én szívó d motort akartam feljavítani turbóval és persze köztes hűtő is lenne( az elképzelés ) benne de a pénz sosem arra megy amerre kellene ,meg kell kuplungolni a masinát most arra folyik a lé
Amúgy egy széria turbos motor anyagában nem külömbözik egy széria szívó motortol(legalább is a FIAT-nál! Más gyártóknál nem tom! Hajtókar,főtengely,ua A dugó anyagában szintén ugyan az, csak a tetje más a kompresszió viszony csökkentés miatt! Hf égéstere is más lehet! Ja meg persze az olajzás kicsit más!
Én most egy Fiat Ritmo 125 tc Abarth turbositásán dolgozom! A Lnacia Delta Hf turbo motorját használom fel az épitésre igaz a Lancia "csak" 140le én motorom olyan 200le körül lessz!
hogy sokba kerül azt csak sejtem, nem akartam másik autót,de biztos olcsóbban kijönnék és nem lenne az hogy a húzott motor megfekszik bármikor egy apró alulméretezés miatt,és szedhetem szét a mocit megint
nehéz ügy a dolog,és ha nem turbót hanem kompresszort használnál? mint a merci,ott sem kimondottan a teljesítmény növelés a cél,hanem az egyenletesen több le és nyomaték , ez is egy lehetőség
Arra gondoltam, hogy akkora turbót raknék bele, amivel csak az alacsony fordulatszámon jelentkező nyomatékot növelném a jelenlegi maximumig. Valami olyasmi lenne, mint egy VW-s FSI motor. Annak a nyomatékgörbélye szinte egyenes, 1500 felett vízszintes. Így nálam nem nőne a max teljesítmény, nem esne szét se a váltó, se a kuplung. Természetesen ezzel nem lenne egy versenyautó, de sokkal erősebbnek érezném, az alacsony fordulatszámon jelentkező viszonylagosan nagy nyomaték miatt.
A másik alternatíva egy gyárilag turbós mocit beszerelni. Azért szeretném a jelenlegi motort megtartani, mert jó állapotban van, láncos vezérlése van, elég megbízható, erős konstrukció
Hát sok mindentől lehet nagy turbolyuk... Nekem pl tul alacsony volt a kompresszió viszonyom1-6,5 ezért 3000-3500 körül kezdett tölteni igaz utánna mint barom megindult..... Szerintem vegyél inkább egy turbos autót mielött elkezded talicskázni a pénzt az autódba!! nagyon sokat lehet rá költeni és szívni vele!!
Szerintem a váltó rengeteget kibír,a kuplung-al hamaradd lenne problémád!! Én is épitettem már turbos autót hasraütésszerüen ment mint barom,de rogadt nagy volt a turbo lyuk... Most egy komolyabb projektbe fogtam már 2 éve épitem az autómat.... nagy meló sok pénz!! És nembiztos,hogy megéri!!
én már félek belekezdeni ( a zsír nem áll a polcon csak úgy ) ki sem merem számolni mibe kerülne az alakítás,és csak arra mentem volna rá hogy gazdaságosabb legyen, (a kiáramló gázok mozgási energiája így veszendőbe megy , neked nem lenne egyszerűbb egy nagyobb motor?
Egy 1.5-ös Almera turbósításán gondolkodom. Alapvetően a váltó áttételezése igen hosszú ezért a közel 100Le-t kevesebbnek érezni egy ilyen autóban. Nem vadállatot szeretnék csinálni belőle, inkább egy kicsit nyomatékosabbá tenni a mocit. Nem szeretnék nagy turbólyukat így egy kisebb turbóban esetleg kompresszorban gondolkodom. A motortérben van hely intercoolernek is. Szerintetek meddig lehet felmenni a teljesítménnyel ha a gyári váltót szeretném meghagyni? Vagy ha már turbó akkor már váltót is cseréljek? Én max 140-150Le-re gondoltam felmenni, ami már érezhető dinamikát jelentene.
Véleménye, tapasztalata van valakinek erről esetleg erről a típusról?
Nem lebeszélni akarnálak de egy Yosimura rendszerrel és nagyobb hengerekkel jobb eredményeket fogsz elérni. Bár a 80'-as években minden japó gyártó csinált turbós bringát, azok inkább csak vevőcsábítás és portfóliónövelés céljából készültek. Ha rám hallgatsz és nem akarsz egy újabb fazer árát a mocira költeni, ekadod a fazert és inkább veszel egy másik és erősebb jószágot.
Nekem egy Yamaha Fazer 1000-esem van. Gyárilag 143 ló most van rajt egy sportdob és ebben ki is merül a motoron található tuning.Szeretnék kihozni belőle 200 lóerő feletti teljesítményt, és arra gondoltam hogy beszereltetek egy turbót. Tudnátok segíteni hogy hova kéne vinnem ahol ezt remdesen megcsinálják és ez kb mennyibe kerülne? Ha valakinek van más ötlete a turbó helyett a teljesítményemelésre akkor azt ossza meg velem!
a benzinesek magasabb hőmérsékleten üzemelnek ezért nem jó rá a dízelturbó.Anyagukban is különböznek ,a Porsche kerámiabetétes geos turbót szerel a gépeire,hogy bírják az extrém hőterhelést.
szerintetek Vectra A 3.2es V6-os motorhoz elfér még egy turbó?? alapból kicsit gyengére állították be, de szerintem lehetőségek tárháza a gép. A karosszéria bírja. kb. 300 lóerő kéne. Több nem.
Nem lesz jó . a Geometriát változtató lapátok elolvadnak és szerintem elevel szabályozhatatlan lesz a nyomásod . Más egy benzines 2 literes gázáramlása. Sokkal elöbb jön az anyag és hamarabb megmozgat egy ilyen turbót .
De ha még ezzel sem vagy tisztában akkor járd körül a témát mert nagyot fogsz szívni az egésszel és ráadásul még jó sem lesz a vasad . Nem bonyolult dogok de ha nem nézed és futod át öket illetve nem érted akkor gondok lesznek ezzel .