Nah, ha én ilyesmibe vágnám a fejszémet (ami elég távol áll tőlem), legelőször alaposan nekiállnék tanulmányozni a hasonló játékokat. Starcraft, AoE, Total Ann., ezek főleg. Mindhárom:
1. Egyedi hangulatú
2. Könnyen kezelhető
3. Ám mégis sok lehetőség van benne
4. Sokszor újrajátszható (több oldal, sok egység)
5. Jó a grafikája... viszonylag :)
6. Egyedi ötletek vannak benne
Ha idegen fajt terveztek, ügyeljetek rá, hogy az valóban idegen legyen, ne csak egy ember-utánzat, ami abban különbözik tőlünk, hogy három méteres, és hat szeme van. Valóban idegen faj pl. a Zerg, vagy a Solarisban leírt óceán. Nem 'idegen' faj azonban pl. az összes, ami a Star Warsban szerepelt. (Bocs, SW-fanok :))
Sokat kell higyelni a részletekre is, a sérült egységek szikráznak, véreznek, felgyulladnak, a kocsik nyomot hagynak, meg minden ilyesmi.
Sajna a Blizzard már lelőtte a Biológiai Veszélyt, meg őelőtte a Starship Troopers is (Őelőttük pedig a Warhammer 40K Tiranidái :)), úgyhogy szerintem ne legyen Zerg-utánzat benne. Lehetne viszont (már ha lesz mágia) valami ősi, misztikus faj, az emberek teremtője, na meg persze mágiaismerő, valamint lehet egy Techno-faj is, tehát élő gépek (a vicc kedvéért őket meg az emberek teremtették :)). Így az ember elfoglalhatja jól megszokott középhelyét :).
Most csak ennyit, majd később
Archenemy