Nekem se világos teljesen a törésteszt. pl. A Toyota Yaris-ra írták, hogy minden autókategóriát egybevéve a 3. legbiztonságosabb autó. Ezek szerint jobb, mint egy S40-es vagy egy Camry.
Jó lenne ha így lenne, mert akkor tényleg biztonságosan utazhatnának a kisebb pénzűek is.
Nézzétek meg az eredeti oldalakat (ez a bizonyos emlegetett oeamtc.at meg euroncap.com).
Ott rajta vannak a részletes eredmények. Egyébként a halálautó Opelt gondolom azért lehet sejteni...
Csináltak ilyen "egymás ellen" tesztet is már.
S-Merdzsó kontra Opel Corsa.
Persze minden a fizika szabályainak megfelelően történt, a nagy tömegű Mercedes tényleg lelökte az Opelt az útról.
Valahogy gúnyosan azt írták a tesztelők, hogy a Corsa sérült utasait a Mercedes utasai részesíthetnék elsősegélyben...
Erről van szó. A legveszélyesebb az az autó, amelyik egyáltalán nem gyűrődik.
Másrészt - erről volt már szó egy más fórumon - ezek a tesztek nem szólnak arról, hogy mi van ha egy Volvo egy Saxoval ütközik. Mert ugye akkor jelentős pl. a súlykülönbség és a Volvo egyszerűen lesöpri a Saxot...
Az autók ritkán ütköznek a valóságban betontömbnek, inkább másik autónak...
Ezek a kepek ugy lennenek igazan erdekesek, ha latnank, hogy mekkora seruleseket szenvedtek a benntulok, mert lehet, hogy rondan nez ki, de csak azert mert elnyelte az utkozesi energiakat....
Sajnos nem. Ha megnezed az URL-t, ott van, hogy meg a 97-es tesztek 50 km/h-val. Az uj bmw-k sokkal jobbak, a mercit nem talaltam. Hahh! most veszem eszre:) 50 kmh! A saxo meg 68! Na mindegy. Lattam meg egy kepet egy chevy terepjarorol, ami szinte ossze sem tort, de a mellen es a fejen halalos terhelest kapott a baba... Egyebkent az amcsik valahogy mashogy mernek, mert ott ezek az autok jol szerepeltek. Csakhogy ott a suzuki swiftnek megfelelo goe metro is 4-4 csillagot kapott, ugyanugy, mint a mercedes C. Ez jonak szamit ott....
Kéne valahonnan szerezni képet az új BMW /MB C-ről.
Kiváncsi vagyok a fejlődésre.
Egyébként megszigoríthatták a tesztet. Régebben az AMS-ben jobban néztek ki ezek az autók. Talán a sebességet növelték.
tcaoe!
Biztos igazad van.
Találtam pár vicces képet:
Saxo
Seicento
E-Merdzsó
Azért a nagy autó az nagy autó...
Egyébként vannak egész biztonságos kicsik is (Fabia, Yaris,...).
Itt lehet nézegetni (nem tudok linket berakni):
www.oeamtc.at (auto&tests/crashtest alatt).
Nekunk meg cliot nem tamadtak meg tolvajok sehol, de nem tudom... Az Energy motor regebben van a Clioban, de nem tudom, hogy a Twingoban ugyanaz van-e. Azert valoszinu, hogy igen.
Koszi, utananezek a Twingo topic-oknak. A Cliot is ugyanazokkal a motorokkal szerelik mint a
Twingot? Es mennyire kedvelt a tolvajok koreben ez a ket auto?
Az Energy motorok elegge ujak, mindossze 7 evesek. Ez ebben az arkategoriaban jonak szamit, hiszen a lentebb emlitett Fiesta egy joval regebbi alapu motorral fut amit a kornyezetvedelmi szabvanyokhoz igazitgatnak, a renault akkor csinalt ket uj motort. Ezek egyidosek nagyjabol a kerekebb corsaban hasznalt 1,2-es motorral.(ez van most az agilaban is).
Twingoról volt pár topic, ha utánanézel, utána Twingo- ismeretből már perfekt leszel. Nem rossz autó, 1 M-ból viszont lehet, hogy csak a régebbi motorost kapod, 1,2-ből már biztos kijön egy új motoros is. (igazából csak a kötelezőbiztosíytási díjban, és a fogyasztásban különböznek, ha szimplán felhasználói oldalról nézzük őket.)
A Ford Fiesta nem rossz autó, bár elég szűk, 1 M ból pedig csak a régebbi kinézetűt adnak, igaz szerintem az néz ki a legjobban. Mondjuk az 1,3-ams motor nem egy szélvész, ráadásul nem is takarékos, de elég megbízható (Escortunkban régen ilyen motor volt, ott bevállt megbízhatóság terén)
Legjobban 1,3-as SX-et érdemes venni, olyannal mentem néhányszor, asszem az 75 LE-s, és elég jól ment városban.
Én a helyedben a Toyota Starletet is megnézném. A megbízhatósági listák éllovasa, az 1,3-as 75 LE-s, jól megy, nem lopják, és annyira nem is fogyaszt sokat. Nekünk volt egy ideig egy 1 literes Starlet, és már az is nagyon jól teljesített, baja pedig nem is nagyon volt. Én ennyiért biztos, hogy ezt vennék.
Oszinte kivancsisag: Mennyit fogyaszt a Twingo? Melyik motor van benne? Az ismerosomeben meg a regi 1,2, szerinte sokat eszik. 7,5l. Igaz, O hajtja is nagyon.
Ebben van a lenyeg, hogy en hogy nezek ki a vegen, nem hogy az auto. Egyebkent en arra kivanok kilyukadni, hogy a tesztekre hivatkozni erosen ketes. Mivel a biztonsag egyre fontosabb, ha en autot gyartanek, bizonyos merevseget novelo szerkezeteket jol programozhatoan el tudnek helyezni, mert tudom, hogy milyen terhelesek fogjak erni az autot a teszteleskor. Ettol meg nem biztos, hogy mas iranyu terhelesek eseten is ugyanazt hozza. Talan az amcsi modszerrel vizsgalt biztonsag korrektebb, hiszen ott osszevetik a torott autok/serulesek a kozuton aranyokat. Ezert lehet, hogy az Euro-NCAP szerint vizsgalt egyebkent 1! csillagos regi Saab 900 valojaban egy biztonsagos auto. Nekem azert feltunt, hogy az ilyen tesztek szerint kevesbe biztonsagos franciaknal mennyivel alacsonyabb a deathrate, mint a jobban teljesito nemeteknel. (ez utobbi kozepkategorias kocsik: passat, A4, PUG406,Xantia,Mondeo)
Látta régi C-Mercedes, 190-es, E36 crashtesztet,
ezek az autók a mai napig nagyon biztonságosnak számítanak (Auto Motor und Sport), nem nyekken össze a küszöb, nem nyílik szét az A-oszlop,...
A Saxo úgy csukódott össze, mintha alufóliából lenne.
Én inkább a 190-est választom, ha történik valami...
En csak annyit mondtam, hogy ha szigoruan a tesztet nezzuk, a saxo eppen biztonsagosabb, mint az E36-os BMW. Az ugyanis ket csillag, egy athuzva, vagy pedig ugyanolyan biztonsagos, mint egy regebbi C osztalyos mercedes.... A pontszam ugyanannyi... Hat imigyen irandok le az olyan szavak, mint katasztrofalis...Milyen lehet akkor egy E30, vagy egy 190-es? Ezzel csak arra kivantam mutatni, hogy egy dolog a teszt, egy meg az elet.
Az AX-nél biztonságosabb, az tuti.
Sőt én úgy emlékszem, hogy egész jó eredményt ért el egy ilyen teszten (az AX utód Saxo pedig katasztrofálisat).
Borulni nem nagy szám (már én is kipróbáltam), akkor van ciki, ha megállít valami - pl. fa, fal, autó, stb.
Egyébb nagyszerű ötletem aránylag új kisautóra 1 milla körül most nincs.
Régen nagyon utáltam, de amióta a barátnőmnek Twingoja van, nagyon megkedveltem. Szerintem városban tökéletes, NAGYON kényelmes (190cm vagyok), jól megy, keveset fogyaszt és marha megbízható.
Az egy kicsit eros kifejezes, mert ugyanazt tudja, mint egy golf3. Az AX pedig 11 honap alatt valtozott saxova... Crash teszt:kerdezd inkabb az ocsemet, neki mar sikerult egyet felboritani. Egy golf 2 nem tagas. Amugy a felicia nem rossz. De nem is biztonsagos, ha mar ezt vesszuk elo...
Felicia van egy a cegnel, nincs tulsagosan jo velemenyem rola, belseje eleg fapados, (olcso, kopogos muanyagok, igenytelen karpitozas), es ennek a peldanynak a szervizigenye is eleg magas...
Subaru Justy-rol mi a velemeny?
Az AX már egy lefutott autó. A Saxo crashtesztjét nézegetve (összeroppant mint papírdoboz) nem is szeretném tudni, hogy mit tud egy AX e téren...
Szerintem (nem kiröhögni!) egy használt Skoda Felicia nem is lenne rossz vétel.
Megbízható, biztonságos, olcsó, egyszerű kisautó (és egész tágas - akkora mint egy Golf II).
Az AX 1,4 letezik 75, 80, 95 LE-s teljesitmenyekkel. A fogyasztasa valahol 6 l korul szokott lenni. Nagyon nyomatekosan viselkedik az adott kaszniban.(a80-as regebbi, a 95 a GTI-e, de az 7 l korul fogyaszt inkabb. Viszont az 55 Le-s 1.1-es is elegge mozgekony, 5-5.5 l korul fogyaszt normalisan hajtva, de bele lehet uzni a 6-ba is. Az ax mellett szohat, hogy olcsobb, mint a tobbiek. A clioban csak az 1,2Energyt ismerem, nekem a fogyasztasa 6,5l, de neheany csaladtagom nem tudja 7 ala vinni.(en egyebkent nem kimelem nagyon, teljesen atlagos tempoknal fogyaszt ennyit). A Twingorol is 7 korulit hallottam. Elegge rugalmasak az itt felsoroltak, a clio valtojahoz megszokas kell, egy kicsit furcsa, es gyakran pontatlan(foleg, ha eroltetik, es elhajlik a rudazat). Az AX valtoja nagyon jo, csak itt is a rudazat kopottsagara kell figyelni. Ha mar kopott, akkor elegge loghat. Hibak: A clioban 86k van, eddig kerekcsapagy csere volt a rendkivuli hibajelenseg. Ja, megemlitenem, hogy a clio uleslapja egy kicsit rovid nekem, de en 187 cm vagyok. A baratnomnek kenyelmes. Ax hibak: a gyujtast erdemes atnezni, es ha karban van tartva(nem repedt az elosztofej, epek a kabelek, nincs felig szetrohadva a trafo, akkor azzal nem lesz gond. De ha el van hanyagolva, sok bosszusagot tud okozni. A kerekcsapagyak ennel is ellenorizendok, az eredeti francia csapagyak meglepetesszeruen mennek tonkre, azaz kibirhatnak 100000kmt is, de lehet,hogy csak 20-at. A hutesre nagyon hisztis, ezert ha akiegyenlitotartalyban vizko van, kerulendo a jarmu.