Meg kell valljam, nekem alapjában véve, a kezdeteket tekintve is hiányosak az ismereteim a mastering területén, így a problémát igazából az jelenti, hogy hogyan állítsam be ezeket. Feltételezem, hogy minden programnál hasonló elv alapján kell eljárni egy-egy EQ-val, compressorral, limiterrel, stb.. Abban tudnál segíteni, hogy itt mire/mikre kell ügyelni? Vagy például, hogyan érhető el az, hogy a zene úgy igazán "éljen", ne csak szóljon, amolyan gépiesen, vagy ne interferálódjon egy-egy frekvencia-tartomány, stb.. (Persze lehet, hogy hülyeségeket írok még úgy is, hogy csak kérdezek, akkor ezer bocs!:)
Van köztetek olyan, aki végzett már Jeskola Buzzban "master"-elést? Úgy értem, itt állított be minden hangzást, amit pl. sokan SoundForge-zsal és egyéb programokkal tesznek meg.
Amennyire tudom, erre nagyon jók a Joachim-féle effektek, ezek közül is a Jupiter 2 (multi-band compressor) és a Multi 1 (mastering), DocBexter's Buzz Rizer 2 (mastering), stb.. Persze full laikus vagyok a beállításokhoz, akármelyikről legyen is szó...
Nah, életem első Buzz-zenéjét "fejeztem be" a hétvégén. Nem véletlen az idézőjel, mert itt-ott még bizony ráférne egy kis csinosítás, hogy szebb legyen a zene folyása (témaváltásoknál), de hát ajándékba íródott és időre, és csakazértsem javítok már rajta! :)
(f3 -azaz machines) , jobbkikk a felületen és a menüből be kell hívni valamilyen wave playert, vagy loopert mondjuk matilde tracker, és a kimenetét bedrótozni a masterbe (esetleg utána kötni egy rakás effektet és úgy) aztán a pattern editorban(f2) a machine-nél kiválasztani, és mehet a beírás mint ft2-ben (az alsó státuszsor kiírja hogy az adott oszlopb épp milyen paramétert jelent) ugyanitt jobbgombos menüvel lehet sávokat hozzáadni, új patternt stb. Aztán seq editor (f4) és space-el beszúrni a kiválasztott pattert (jobb oldalon kell kiválasztani a nevét/számát). És hopp már kész is a dal:)
Sziasztok!
Csak most kezdtem nézegetni a Buzz-t. Egy dolgot nem sikerült megoldanom: Betöltöm a wav filet a wavetable résznél, de utána sehogy sem tudom hangszerként használni. Leirná valaki hogy ezt hogy tudom elérni? Előre is köszi a segítséget.
Péter
Valaki itt, aki még használja ezt a programot (rajtam kívül;)?
Szívesen eszme-cserélek bárkivel a Buzz -zal kapcsolatban. Egy érdekesség: A Buzz fejlesztése - mint tudjuk - megszűnt, vagy legalábbis megszűnni látszik, lévén a forrás elveszett, időproblémák, stb..
Viszont! Egy osztrák srác, név szerint HotKey megkapta Oskari Tammelintől a jogot, hogy folytassa a fejlesztést, így most készül egy BUZZle nevű új szoftver. Még Alpha, de egész ígéretesnek tűnik. Kezelhetősége mérföldekkel egyszerűbb és áttekinthetőbb is, mint a "nagy Öreg".
Vasárnap reggel a Tilos rádióban a Bazzball című műsorban a vendég a Hotel Sinus volt. Kizárólag Buzz-on keresztül szólaltatják meg műveiket, kimondottan igényes hangzásvilágot hoznak (műfajon belül). Akit érdekel, töltse le a www.tilos.hu oldalról jövő vasárnapig a műsort. (Ugyanis utána már a következő adás lesz fent) :)
Lenne egy kérdésem. A midi input nem teljesen világos. A Jeskola XS-1 sampler tökéletesen működik midi keyboard-ról, de a többi generátort hogyan tudom rávenni, hogy azok is szólaljanak meg a midi billentyűről. Vagy ez generátor függő lenne?
But just when I was finished, Oskari, the author of Buzz, had two hard disk chrashes, and he lost all the source code for Buzz 1.2. He predicted not to be able to continue on it by any means. This made Sine909 give up the whole Buzz 1.2 concept and together with that the whole concept of the help file. He wasn’t the only one, of course nobody was really charmed by the situation, pretty imaginable. I remember Zephod changing his nickname to Zeph\dead for more than a week. He really did a lot of work on Buzz and gave up a lot of social life for it.
Ez elég kellemetlen. Pedig igazán zseniális software.
Szóval akkor midi controllerként használjátok?
Vagy hogy van ez a- real vasba behúzzuk a mintát?- esetleg úgy hogy van egy alap buzzos hangszín, és azt a vas szűrőivel felturbózzuk?
Részemről a midicontroller:) És akkor élőben tekergetem meg gépelem be a dallamot ami így sokkal gyorsabb:)) (kézzel begépelve is lehet precízen élő hatást kelteni, csak soká tart, és érezni kell hozzá, hogy a széleknél milyen arányban steppelne ha élőben tekernéd.)
Valóban, nem voltam egyértelmű. A lényeg, hogy minden minta Buzzon keresztül szól, annyi a lényeg, hogy nem a monitoron húzogatjuk a csúszkákat, hanem egy real vasba behúzzuk a mintát és egy potit tekergetsz. Egy picit élővé teszi a dolgot.
A Logic felülete úgy ahogy van irritál. Feltettem eddig négyszer, mind a négyszer fél órán belül uninstall volt. Semmilyen más programmal nem játszottam ezt, csak ezzel. A reasoné pedig hibátlan (100%-os átláthatóságot és maximális irányíthatóságot biztosít a progin belül), sz'al ne tessék bántani! A régi Cubase-ket mondjuk szerettem, a Cakewalk-ot nem annyira, de meg kellen nézni a Sonar2-t.
Ne viccelj, most nem te mondtad hogy rendes oldalramenős seq kell neked? hát a logicban olyan van, méghozzá a legtutibb fajtából!!
Mégis akkor milyenre vágysz? Olyan vackerádéra mint a Reasonben van? fujjj:) akkor már inkább Orion Platinum ugyanabban a kategóriában, az nagyon kellemes.
Ne szívass Kolléga, egyszer már megtárgyaltuk hogy a Logictól is fejreállok... válogatós vagyok, na. :-)))
Mindegy, szóval akkor marad a külső seq. Hmmm, bonyolódik a dolog.