Lenne egy kérdésem. Amióta bevezették a pontrendszert megbüntettek kb 5-ször. Mindg helyszeini bírság csekkel.
Az ilyesmi pontnak számít? Nekem soha nem mondta egy rendőr sem! Titokban gyűlnek a pontjaim avagy az ilyesmiér nem jár pont és ha majd egyszer pontot kapok akkor szólni fognak? Avagy sose szólnak, csak ha összegyűlik majd kapok egy levelet hogy fáradjak be a jogsimmal? ;)
Egy kérdésem lenne, lehet, hogy már szerepelt, akkor bocs. A pontrendszer szerint a piroson áthajtásért 1 pont jár. Eddig elvették érte a jogsit. Most a pontrendszer szerint 18-szor mehetek át, míg elveszik a jogsim?
A kulcsmondatot haggy idézzem ide a topicnyitó hozzászólásból:
"A főosztályvezető elmondta: a belügyi szervek külföldi minta alapján dolgozták ki a magyar előéleti pontrendszert, és éppen azért ragaszkodnak bevezetéséhez, mert máshol jelentős javulást eredményezett a közlekedési kultúrában."
Namost: ami nincs azon nem lehet javítani... és ez sajnos nem vicc... szméletlen amit néhány vadállat az úton művel, köbcentitől, bármitől eltekintve :o(( méghogy kultúra...
Egyébként tud valaki valamit arról, hogy ezek a bírságolásban érdekelt "közlekedésbiztonság"-őrző-védő magáncégek milyen jogosultságokkal fognak rendelkezni? Úgy értem, ha nem hatósági személyekről van szó, akkor mi többet tehetne az autóssal, mint bárki, aki éppen arra jár? Vagy mindig lesz mellettük egy rendőr is? Ha igen, akkor mi szükség a magáncégre, a lerablást a rendőr is megtehetné egymaga.
A röhej az, hogy főleg pont a honatyák nem tartják be a közlekedési rendszabályokat. Mert a hatalom elborítja a ködös agyukat és azt hiszik mindent megtehetnek. Aztán meg halomra törk az autójukat, meg mást. (Elég, ha csak az elmúlt évekre emlékszünk)
Elmerengtem rajta, milyen frankó lesz, mikor majd egy konditeremből kiutált kopasz, szétproteinezett agyú ex biztonsági őr fogja tőlem számonkérni a tartalék izzómat és ott fog cöcögni, ha szerinte az nem megfelelő.
És ilyen kiscsávók fognak emberkedni az utakon ? Mondjuk a Happy Point Kft megbízásából :O
Aztán vajon ki lesz az a magáncég? Én is pályázhatok? Vagy esetleg Fidesz tagkönyv és pártszámlára befizetést igazoló csekk másolata is kell a jelentkezéshez? Vagy esetleg elég a jó származás? Mondjuk a Torgyán családból? Lényeg, hogy küzdjünk a korrupció ellen.
De van egy jobb ötletem is. Szállítsunk ki a Petőfi hídnál fényképező Skodából az ott ücsörgő négy rendőrből legalább kettőt. Aztán az egyiket állítsuk a Gellért térre, a másikat pedig a Fővám térre. Ne csináljanak semmi mást, csak szedjék össze a piroson áthajtók meg a hídon a villamossíneken közlekedők jogsiját. Akár ott helyben dobják a széttépett iratokat a Dunába.
De tudnék még néhány ilyen helyet mondani. Olyat, ahol rendszeresen kirívóan durva szabálytalanságok történnek, és soha nincs zsaru. Vagy ha van, gyorsan elfordul. Csak nehogy dógozni kelljen.... SZVSZ ezeket a dolgokat kéne előszsör megszüntetni. Hogy a sok durung tanulja meg, hogy nincsenek előjogaik, és rájuk is vonatkoznak a szabályok. Majd aztán mikor már nincsenek ilyen veszélyes akciók az utakon, lehet foglalkozni a tilos parkolással meg a többivel.
Vagy miért nem kerül elő egy átkozott jagalló sem, mikor a Blahán vagy a Fradi pályánál órákig nem műxik a lámpa? A forgalom segítése is a dolguk lenne, nem csak a basztatás. Persze ebből nincs bevétel.....
De az a drága jó rendőrség inkább bujkál, leselkedik, kinnfelejtett felesleges tábláknál fényképez és pitiáner dolgokkal foglalkozik, a kapuljból lesi, hogy mikor száll ki a kispolgár a Wartburgból, ami 3 centit belelóg a tilosba. Aztán rögtön megy a feljelentés meg az elszállítás. A Nagykörútról a külső sávból vészvillogóval parkoló terepjárót még nem láttam elszállítani.
És hogyan lesz ez a pontrendszer? A rendőr napközben írogat, aztán esete leadja? Vagy mindenkit minden pontért megállít?
Ha az előbbi lesz, akkor marha jó lesz. Találomra föl fognak írni minden nap 200 rendszámot, aztán majd lehet magyarázkodni, amikor megjön a jogsi behívója...
Ha az utóbbi, akkor mi értelme van? Büntetni, feljelenteni eddig is lehetett (volna) a szabálytalankodókat, pontok nélkül is. Azt is nyilvántartották.
De a pontok nyilvántartásához majd kell pár milliárd informatikai beruházás, abból is leesik valami az illetékesnek.
Mondjam azt, hogy ebben az országban lassan már semmi sem működik?
Ehhez mit szóltok? Külsô cég ellenôriz, büntet és érdekelt is a dologban! Ezek szerint még mindíg túl sok pénze van az autósoknak a T.ház szerint. Bocs, hogy ilyen hosszú, de akkor már legyen itt az egész. A tegnapi hírek között volt.
"Az Országgyűlés döntése után szabálysértésenként egy büntetőpontra kell számítaniuk a közlekedési előírások megszegőinek, míg az esetleges szigorításokról kormányhatározat dönthet - állítja Perlaki Jenő, a Fidesz országgyűlési képviselője. A politikus szerint az ellenőrzés hatékonyabbá tehető külső cégek bevonásával, akik részesedéshez juthatnak a büntetésekből befolyt összegből. A javaslat elfogadása esetén a szabálysértőknek egyelőre maximum egypontos büntetéssel kell számolniuk, de a kezdeti tapasztalatok összegzése után kormányhatározat szabályozhatja, hogy mely szabálysértések járhatnak többlet-büntetőponttal. A rendőrség két évig fogja tárolni a szabálysértők adatait, utána tiszta lappal indulhat újra mindenki, azonban aki addig összegyűjt 18 büntetőpontot, azt a törvény 6 hónapra eltiltaná a vezetéstől. Az ellenőrzést hatékonyabbá tenné, ha a szabálysértések felderítését a rendőrség külső cégek bevonásával végeztetné el. Perlaki szerint a Belügyminisztériumnak - a tilosban parkoló autók elszállíttatásának mintájára - pályázatok útján magáncégeket kellene kiválasztania, amelyek meghatározott részesedéshez juthatnának a büntetésekből befolyt összegből."
Helló !
Ez a pontrendszer szvsz is annyit fog érni, amennyire következetesen valósítják meg.
Mindenkinek vannak hallott történetei, hogy xy nagypénzű meg bennfentes kisfia/kislánya símán megúszott komoly bűncselekményeket, stikliket ( persze nem csak autóval ! ) a csórikákat meg úgy elmeszelik sokkal kisebb dolgokért, hogy attul kódulnak...... Ez már egy társadalmi jelenség, ami túlnő rajtunk, autósokon, de itt lóg a fejünk fölött a bárd, és irritál, hogy nem egyforma a mérce.
A szerencsétlen autósnak az a pechje, hogy ott van, mikor balhé van, és rendszáma is van, ami alapján azonosítható. Most ezzel a mutogatósdival nem foglalkozom, hogy kivezetett, stb, az egy külön mesét megér. Az én bajom az, hogy amaffiózók mosolyogva sétálnak a rendőr előtt, nap mint nap felrobbannak "vállalkozók", és szabadlábról vidáman nyilatkoznak, a rendőrségnek hónapokig tartó nyomozás és sok ember kell, hogy rábizonyítson egy ötvenezres csalást, az autós ezzel szemben meg kéznél, tálcán nyújtja a bizonyítékot, akkor mit görcsöljenek a bűnözővel, lekaszáljuk a mazsolákat, sok kicsi (nem is olyan!) sokra megy, telik a kassza, szép az élet. Aztán hogy ez egyes embereknél személyes tragédia - ha pl. egy jogtalanul kinnhagyott útépítő 30-as táblánál ámokfut 55-tel a trabant, aztán rányomnak 60000 bírságot, meg ha már volt két tilos parkolása, elveszik a jogsiját, utánképzik, új vizsga, összesen mondjuk 150 rugót leakasztanak róla, kész a válasz - minek autózik, meg minek szabálytalankodik ?
Ugye, azért a legtöbben érzitek, amit én is, hogy itt alapvető aránytévesztés van, ami ellen a normális ember igazságérzete tiltakozik ? Én nem blokádolni meg ilyesmit akarok, és azt is sejtem, hogy hiába tépjük a szánkat, ránk se bagózik senki, nem csak itt nem műxik az érdekképviselet, máshol se.....
Annyiszor gondoltam már, hogy a sunyin elbújó traffipaxos elé beparkolok teherautóval, hogy épp ott romlott el, és addig legalább nem @@@@tatják a többieket, de akkor meg velem fognak addig szívózni, hogy nem éri meg...... Én is találok bármelyik rendőrautón hibát, ha akar az ember, tud. A szemléletet kellene alapvetően megváltoztatni, meg a mellét feszítő rendőri szóvivőt, hogy javul a felderítési arány, meg a bűnösöket elkapjuk, persze, az autóst 99%-ban (az 1% a haver, akit kimostak), a maffiózóból meg 200-ból egyet csípnek meg, az arány így is bazijó, örüljünk !
Én elvileg elhiszem, hogy rosszul fizetettek, rettenetes körülmények közt dolgoznak, nem is a közrendőrökkel van bajom, ők csak a dominó végén vannak, de talán más útvonalon és szemlélettel kellene az illetékeseknek működniük.
Bocs, már így is hosszú, pedig még annyi minden van bennem, majd máskor!
üdvözlettel:
egy autós(sors)társ
MathiasR
Bevallom én is a pontrendszert helyeslők közé tartozom, bár nem teljesen hiszek abban, hogy ezentúl nem lehet egy gyorshajtást 40 rugóval megúszni (mondjuk 4 pont helyett). Igenis büntetni kell(ene) a veszélyesen autózókat: a forgalomban gyorshajtókat, a sávok közt cikázókat, a villamos sínen előzőket, stb. Ide tartozik a szabálytalanul parkolók egy része is (mert ha nem látok b egy kereszteződésbe a járdasarkon parkoló teherautótól, akkor nem is tudom megadni a jobbkezet). Megjegyzem én sem vezetek igazán szabályosan (elég sietős vagyok), de tudom, hogy ez az én kockázatom és vállalom érte a felelősséget.
Az 'ismeretlen autós' témához: az üzembentartó felelőssége a hatályos KRESZ szerint nem (és a józan ész szerint sem) ér végett az autóból való kiszállással, tehát bárki vezette az autót, azért felelős vagy (vagy áthárítod a felelősséget a személy megnevezésével). Két példa: 1. ha odaadom az autót a jogsi nélküli haveromnak és elgázol valakit, akkor jogosan engem (is) megbüntetnek. 2. ha nem húzom be a kéziféket és az autó vezető nélkül gurulva összetör egy-két másikat, az az én felelősségem (és kötelezőm). Szóval itt nincsenek jogi/alkotmányossági hiányosságok, legfeljebb a felelősségtől félő autósok.
Nem akarom Pampalinit védeni, de amit írt teljesen normális egy olyan országban, ahol mondjuk, ha napi 50 Km-t kocsikázol, csak az üa. költséged túllépi a létminimumot. Vagy ahol a kocsid átírásának költsége esetleg eléri az autód árát/értékét. És ezek mellett kötelező biztosítás(baromság!!!!!!), irreális autópályadíjak- de úgy is tudjátok.
A sok pofázással ellentétben egy normálisan megszervezett megmozdulással valóban lehetne eredményeket elérni. Nem biztos, hogy jó, de nézzetek magatokba: igavonó állatok vagytok, vagyunk, és semmit nem teszünk azért, hogy jobb legyen. Szerintetek belátható időn belül lesz jobb? Biztos, hogy nem. Lassan egyre beszűkültebb, erkölcstelenebb lesz a társadalom, és pár év múlva senkinek még csak eszébe sem jut, hogy változtasson, csak a kiskapukat fogják keresni. Rendőrök ellen korrupció, de más dolgokban is hazugság, csalás. Ezt kényszerítik ki az emberekből.
A pontrendszernél meg pont az az állat -aki részegen vezet, vagy 120-al megy 50 helyett-ússza meg a dolgot. Aki meg sokat vezet, és mondjuk a megfelelő helyen a logikus sebességgel, egy év alatt ugorhat a jogsija.
Pampalininek csak annyiban van igaza, hogy tenni akar valamit és még nem süllyedt a kispolgári érdektelenségbe.
A korrupt rendőröket meg nem kell sajnálni, mert bármelyik többet összeszed, mint egy átlag fizetés kétszerese.
Bocs, ha OFF voltam.
ugye tudod hogy mekkora hujjesegeket irkaltal ide?
remelem legkozelebb vegigondolod miket irsz, es hogy miert kovetkezik az egyik gondolatod a masikbol? koszi.
E.
Látom azért van akinek tetszik az leendő rendszer!!!!!!!!De egyet ne feledjen senki, mégpedig azt,hogy minden szabály annyit ér amennyit betartanak belőle.Namármost,ha a pontrendszer is imígyen lesz betartva akkor a hatásfoka EGYENLŐ LESZ A NULLÁVAL!Nem tartozom az allandó száguldozók vagy a mindenáron szabályszegők közé és éppen ezért tartom kicsit megalázónak a jelenlegi és a várható rendszert is.Ezzel nem azt mondom ,hogy fehér bárány lennék de próbálom betartani a KRESZ szabályait,ám tegyétek a kezeteket a szívetekre ,van amikor úgy adódik ,hogy egy picit súrolja az ember a határokat,ebben az új dologban viszont nem lesz pardon hanem jön a pontocska!!!!!
Hali IC!
Hat nem tudom, te melyik tomegkozlekedesre gondoltal... Mer Ausztriaban ugyan eleg surun jarnak
buszok/vonatok, de mar belulrol nem olyan sokkal jobbak, mint otthon(a varosi busz tragedia), masreszt pedig nekem egy 84 km tavolsagra szolo jegy 238 ATS(vonat, de csak ezt fizeti a ceg), ezert meg ugye mult heten meg 20 l gazolajat adtak, az pedig az AX-ben jelent majd 500km-t. Kultura: na igen, ezen a kornyeken valoban nem fordul elo, hogy valaki dudalni+ villogni kezd, ha a masik betartja a 30-at. Meg az sem, hogy osszetornek, ha megallsz a zebranal...A sebessegkorlatozasoknak, amiket eddig lattam, mindig volt ertelme. Es soha nem raknak ki 30-as tablakat csak ugy, hogy majd harom honap mulva jonnek az utkarbantartok, addig is hagy szokja a nep. Ha kesz a munka viszik a tablat...A mondandod vegevel maximalisan egyetertek.
"Milyen dolog az a gyakorlat ami most is él, hogy ha nem mondom meg, hogy ki vezette az autót akkor a gépkocsit vonják ki a forgalomból??? Jó hogy nem a lakásomból kell kiköltözöm. "
SZVSZ a lakásodból is ki kell költöznöd, ha kölcsönadod és mondjuk megölnek benne valakit. Persze a lakásnak az autóhoz semmi köze. (Lakással viszonylag ritkán ütnek el valakit, sot, otthon lehetsz részeg is, senkinek semmi köze hozzá.)
Szerintem tökéletesen helyes gyakorlat, hogy ha nem mondod meg, ki vezetett, akkor kivonják a kocsit a forgalomból. Elvégre akkor nem lehet a büntetést behajtani, nincs retorzió, ergo az autó büntethetetlen, büntetehetetlen autók meg ne rohangáljanak, mert ki tudja, mit csinálnak legközelebb. (Persze ha Audi és egy lámpa van a tetején, és egy nyegruc viktorlovag vezeti, az egészen más, azoknak szabad, a jóistenit neki!!!)
Tehát ha kölcsönadod és a másik szabálytalan, akkor vagy vigye el a balhét o, vagy vállald el te ha lovagias akarsz lenni (így nem vonják ki a kocsit), mert az elég nyilvánvaló hogy az autó nem saját magát vezette. Te jó ég, mi lenne itt ha még ennyi lenyomozási lehetoség se lenne (így is mi van).
De ha te nem helyesled ezt a rendszert, és az autósok üldözésének tartod, kíváncsi lennék, mit javasolnál helyette? (Most maradjunk a "vezeto ismeretlen" kérdésnél.)
Az egész pontrendszert illetoen pedig valakinek szólni kéne az Illetékeseknek, hogy Nyugat-Európában a pontrendszerhez közlekedési infrastruktúrát is adnak. Például ott van tömegközlekedés, kevesebb az agyament tábla, és neadj' Úristen a parkolóház sem kuriózum. Kultúra is van, bár arról nem tehetnek az Illetékesek, hogy itt nincs. :(
Tehát ha nem lapulnának minden bokorban a fakabátok a prérin 56-tal menokre lesve, valamint a horpadtfejuek nem vadásznának a járdán egy méter helyett csak 98 centit hagyva parkolókra, akkor szívbol helyeselném a pontrendszert.
azért ez nem kéne hogy egyoldalú dolog legyen (lehet hogy nem az csak nem vesszük észre...), mondjuk például a belvárosban néhány helyen mondhatni nehézkes leparkolni... mondjuk néhány kritikus ponton nem ártana javítani is a lehetőségeken és nem csak büntetéssel korlátozni...
>Mégis mit képzelnek ezek már magukról? Állítólag a családtagjaim ellen nem vagyok köteles vallani...
Azert te nagyon felreerted ezt a csaladtagos temat. Ez a lehetoseg nem arra lett kitalalva, hogy mindenki erre hivatkozzon ha elkovet valamit. A lenyeg, hogy erre a lehetosegre hivatkoznod kell a kihallgatas soran, es akkor maris kiderul hol kell keresni a bunost. Utana egyesevel hallgatjak ki oket, az jobb neked? A hamis tanuzas pedig buncselekmeny.
Szerintem jo ez a pontrendszer tervezet. Meg a vad autosokra nezve is van elonye. pl. 100-al bemerve varosban, nem ugrik egybol a jogsi.
A tilosban parkolas pedig nem kozvetlenul veszelyes a kozlekedokre, hanem kozvetve. Pl. nem lehet tole belatni egy keresztezodest. Vagy nem fer el ket auto egymas mellett az ut szelen parkoloktol. En nagyon szeretnem ha meg szigorubban jarnanak el a tilosban parkolokkal szemben.
szivem szerint igazat adok neked, de hát sajnos egy ilyen randa világban élünk...
azért fasza poén, mikor tanulóautóval megyek, vasuti átjáró tábla, vissza hármas, lassitok harmincra (sajnos ezt így kell...), harminccal odadöcögök az átjáróig, ami előtt azért fényesen ég a zöld lámpa, közben 60-nal húznak el mellettem a kocsik...
szóval csak zavartan mosolygok a vizsgabiztos képébe a tükörbe mikor 30 km/h-val közelitem meg a zöldet ami azért pirosra váltana ha jönne a vonat (megjegyzem nem jön =])
szóval ez faszság...
másik, mikor kint van a vasuti átjárót előjelző szarság, 30 km/h a max megengedett... két méterrel utána egy hatvanas tábla... erre kérdezem az oktatót hogy most akkó mi a lótüdő legyen? mondja hogy menjünk harminccal merthogy megegyezés hogy akkor a vasuti átjáró az elfogadott... hát hogy ez mi a manónak jo?
Igen ebben igazad van, de az emberek nagyrészét az indokolatlanul "kint felejtett" korlátozások és értelmetlen szabályozások dühítik, és ezeken a pontokon hágják át a szabályokat.
A másik fele, hogy a rendörök meg teljesen pofára játszanak. És ha valakit meg akarnak szívatni azt meg is teszik.
Velem például már annyit szívóztak indokolatlanul, hogy én nagyon utálom és megvetem öket. Össze tudok szedni egy csokorra valót, abból, hogy miket megcsináltak velem úgy, ahogy azt rendes adófizetö polgárként nem várnám el.
És azokat mér' nem büntetik, akik a valós helyzetnek egyáltalán nem megfelelö táblákat helyeznek el vagy hagynak kint?
hát, sajnos ez nem fog tetszeni de nekem ez a véleményem:
ugye ha vezetsz autót vagyis van jogosítványod, tisztában kell lenned azzal, hogy milyen sebességkorlátozások vannak érvényben... na most, én nem mondom senkinek hogy ezeket be is kell tartani, mert nem csak a saját de a mások közlekedését is ellehetetleníthetjük az ötvenes megy negyvenes tábláknál... DE, ha túlléped a megengedett sebességhatárt, tehát megszeged a közlekedés szabályait, vagyis szabálysértő leszel stb és mondjuk lefotóznak akkor bizony illene vállalni a felelősséget az egymásra mutogatás helyett... most példának okáért döngetsz 100-zal az ötvenes táblánál és kapsz egy szép fényképet, akkor nehogy már te legyél felháborodva hogy megszeged a szabályokat és ezért képesek és megbüntetnek! mikor kocsiba ülsz ezzel tisztában kell lenned! ha tisztán játszol a szabályok szerint, akkor rendben, ha nem, akkor vállalni kellene a következményeket!
ez az elmélet... persze nem kellemes dolog több ha tízezer forintra megbüntetik az embert, de hát ilyenkor jusson eszetekbe: 'ez van, ezé vagyunk, ilyen az élet, szaré nem szarunk rá...'