Sziasztok!
Új, dízel motoros, kis családnak is alkalmas autót keresek minél olcsóbban (kb 3-3,3 millió) , de viszonylag jól felszerelten (ABS, klíma, légzsákok)
Előzetes körbenézés után a kalapban maradt versenyzők: Fiat PuntoGrande 1.3 Mjet 75 LE, Ford Fusion 1.4 TDCI 68LE , Seat Ibiza/Cordoba 1,4 PDTDI 80 LE. Ezek, a jelenlegi akciókat figyelembe véve megfelelnek az ár kritériumnak.
Nekem is van egy csomó érvem/ellenérvem, de nagyon kíváncsi lennék mások véleményére is. Érdekelnének fogyasztási, megbízhatósági tapasztalatok. Ti melyiket vennétek? Esetleg más ötlet?
Köszi a segítséget.
ESPE
Sziasztok ! C2-höz keresek karosszéria és egyéb alkatrészeket .
Vagy eladom : francia származású 1,4 HDI , klíma , ABS, 4 légzsák, 3500 km , fehér, jobb oldala sérült , vannak már hozzá alkatrészek .... Ára : 2,15 M Ft, csere is érdekel ...
Tapasztalatom nincs, de reszletes tesztet olvastam rola kulfoldi autosujsagban. Ket dolgot kifogasoltak rajta: az egyik, hogy hogy a kormanykerek tul vizszintes (??? nekem pont jo volt, amikor uloprobat vettem benne), masreszt tul nagy a legellenallasa, igy meg 170-et se bir menni... Amugy szerintuk tokeletes. Es akkor meg hozza se vettek, hogy a hengerurtartalom jol illeszkedik a magyar GFB szabalyozashoz...
Az uj dCi mar nem csak turboval, de intercoolerrel is bir, ennek kovetkezteben 80LE-s. Kategoriatarsait vidaman lenyomja gyorsulasban-rugalmassagban. Es kozben annyit eszik gazolajbol, mint egy Buzuki benyabol...
Az otajtos asszem 3065e, ha ki tudod nyomni, szvsz vedd meg. Ha puttony kell, a Thalia megkapta a regebbi dCi motort, de az csak 67 lovas, nem olyan furge.
Tapasztalatom nincs, de az Auto2 újságban (vagy a www.auto2.hu-n) találsz cikket, mert éppen most van egy összehasonlítás a Peugeot 206 1.4HDi-vel.
Egyébként a motor turbós és (nagynyomású) direktbefecskendezős, 1.5dCi a jelzése.
Mondjuk nekem a Pug jobban bejön...
Most hogy a régi topikokat nézegettem, ráakadtam erre...
Mar lassan fél éves a gép, és minden rendben van vele.
Baráti a fogyasztása, már volt 15ezres szervizben is, és az sem volt drága.
Mindenkinek ajánlani tudom.
tegnap voltam Citroent nezni. Vegigtelefonaltam 10 kereskedest, hol, mi , mennyibe kerul. Ket helyre mentem el, a Citroen Pasztorhoz eloszor, miutan a megbeszelt idopontban nem tudtak velem foglalkozni, vartam, vartam, vartam, es fel ora utan elhuztam a csikot. A masodik a CitCar Kft volt Szentendren. Nagyon keszseges volt az ertekesito, mindent megbeszeltunk. Sajnos semmilyen Saxot nem tudtak mutatni, merthogy nincs. Vegul sikerult megnezni egy VTS modellt, ez a sportos valtozat.
Az ar.
Az interneten szinte mindenki elfelejtette updatelni az arakat. A jelenlegi ar 2.610eFt, es meg hozza kell szamolni egy optikai csomagot (szinrefujt lokharito, oldalvedo gumicsik, szinrefujt tukor), igy 2.650.
A Clio 2.800 eFt.
A Citroen pont ezzel az aremelessel vesztette el a lelektani elonyet, a 150e Ft kulonbseg keves, ahhoz kepest, hogy a motorja joval gyengebb, es kisebb az auto.
Ma megyek Renaultot nezni, holnap leirom.
Hatha valaki hasonlo cipoben fog jarni egyszer:-)
Nem vitatatom, hogy a legjobbak kozott van a Saxo 1.5D motorja, de a Renault plusz 22LE, es plusz 65 Nm (ha jol emlexem a Citroen motorja 96 Nm, a Renaulte 160 Nm). Es plusz 280 e Ft. (talatam a listarnal joval olcsobbert is Saxot, 2.52 eFt-ert).
Erdekes, hogy a Citroenre mas fogyasztasi adatokat talatam, 3,6-tol 4,1 literig (varoson kivul).
Az szinten biztos, hogy a Citroennek nem fog annyire noni a fogyasztasa mint a Renaultnak (varosban, ill. autopalyan).
A Hdi tenyleg draga. Bar ha meggondoljuk,hogy egy Xsara ugyanannyiba kerul mint 1.6-os 5 ajtos Golf, akkor mar annyira nem is...
A Saxoba nincs is Hdi motor, a Peugeot 206-ban van, de csak a legmagasabb felszereltsegi fokozatban (premium) 3.2 M Ft.
Igen, aPSA csak PUG es Citroen. A Renault dizelei eddig nem voltak kulonosen jok, sem kulonosen rosszak, de nagyon nagy volt a szoras. A kis PSA-k kulonosen a Citroennel neminemu hutesi gondokkal kuszkodtek, de jol karbantartott hutorendszerrel kivaloan muzsikalnak, igaz, sem az 1,4, sem a 1,5D nem versenymotor. Viszont az 1.5D lassan az egyetlen szivomotor szemelyautoban, en meg azt szeretem. A hdi nagyon jol sikerult, de meg is kerik az arat....
Én is gondolkodtam a Clio-n, de vezettem ezzel a motorral (+intercooler) egy Megane-t és nem ájultam el tőle. Hangos, legalábbis egy PSA-dízel mellett mindenképpen. És abból a felélénkülős fajtából való, 2000 alatt teljesen halott, efölött hirtelen meglódul.
Szerintem ebben a kategóriában a legjobb motort a kis 206-ban találod. Három ízben volt szerencsém hozzá, de amit tud, az nagyon meggyőző.
Koli !
Hát Renault-ban PSA dízelt ugyan nem fogsz látni !
Azért ajánlottam a Saxo-t, mert nem kisebb egy Clio-nál !
Tcaoe !
Nem kell ahhoz karambolt csinálni, hogy törjön az autó. Napi használatban gondolj a kőfelverődésre !
Úgy hallottam a facelift-es autók lámpabúrái is könnyen törnek.
tcaoe: Azt hiszem meg kellene nezni egy Citroen kereskedest is.
Eddig a Saxoval azert nem szamoltunk, mert azt hittem, hogy joval kisebb mint a Clio.
Bar a Clio +22 loereje nem elhanyagolhato, de a Saxo 240e Ft-tal olcsobb.
Attol nem felek, hogy az ujabb Renault motor nem lesz megfelelo, megiscsak PSA dizel.
Megnezek egy Saxot, es majd leirom a tapasztalataimat.
Koli: az lesz a kulonbseg, hogy a saxo real annyit fogyaszt, a clio is, de csak ha nem taposod jobban, mi´nt amit a saxo is tud. Azonkivul mondjuk nekem a clio szebbnek tunik, a saxo meg kenyelmesebbnek. Nademostaztan a saxo motorja jo, ezt tudom, mer´AX-be is van ilyen. A clioe meg uj.
Monyesz: az utobbi ket evben csak a kedvec AXembe 78 k Km ment, pedig nem is azzal dolgoztam, oszt megis csak 2db C15 tukor volt a szamla.(MEG EGY c15, de azt kifizette nagyreszt a biztosito.....) Nem kell hulyeskedni, oszt nem fogy a lampa meg lokharito el:)
Koli !
Nem akarlak lebeszélni a Clio-ról - szerintem is jó autó - de szervíz körüli költségeket még mindig ajánlom figyelmedbe. Sőt, én megkérdezném a szélvédő, lámpa(búra), lökhárító stb pótlásának költségeit is, mert ezek fogyóeszközök annak aki sokat autózik !
a Renault tenyleg nem irja, hogy common rail, nem tudom, hogy honnan vettem (talan osszekevertem a 206 motorjaval). Csak a muszaki adatos tablazatom van itt, azt irja, hogy kozvetlen befecskendezes es elektronikus turbo.
Saxo?
Megneztem a mereteket, kb. ugyanakkora mint a Clio (a Renault 5 cm-rel nagyobb), es centire ugyanannyit fogyaszt, csak a Clio plusz 22 LE. (Saxo 4,3 varoson kivul, 5,3 vegyes, - Clio 4,2 es 5,2). Jo a felszeretsege, de a Clio tudja ugyanezt.
Corsa?
Nem teccik a formaja, es most fog kijonni az uj, - varhato a regi nagyobb ertekcsokkenese, es nem az en formavilagom.
Corsa City X 1.7D 5a. 2,734 M Ft. 68 LE. A Citiben nincs utaslegzsak, kp-i zar, szervokormany stb. Ha felszerelnenk ugy mint a Saxot es a Cliot 3.1-3.2 M Ft lenne.
Clio?
A Renaultnal most volt rancfelvarras, es kifejezetten teccetos kis kocsi lett a Clio.
E mellett eros a motorja (80Le/160 Nm), jol felszerelt, es a legertekaranyosabb.
A tcaoe által javasolt Citroen Saxo 1.5D ára (www.citroenpasztor.hu listaár) 2.560.000,-. Felszereltség: szervokormány, két légzsák, hátsó ablakmosó, első elektromos ablakemelő, központi zár, hővédő üvegezés, első ködlámpa. Igaz hogy csak 58 Le (sima szívó dízel, a turbóval tutira nem lesz baj), de legalább az asszony nem hagy le (ha ez szempont).
Érdemes megérdeklődni a kötelező szervizelés gyakoriságát és árát, mert ez is érdekes lehet az ár mellett !
Alkudni lehet és kell vétel előtt !
Ha jol tudom a Renault dTi nem common rail, hanem mechanikus kozvetlen befecskendezesu (mint a VW TDI vagy az Opel DI). A Renault-nak letezik 1.9-es common rail diesel-je de azt csak a Megane Scenic-be teszik bele... Ha nem igy van, javitsatok ki.
Masreszt cr2-nek igaza van, sok objektiv dolgott nem fogsz mostanaban hallani az uj dieselekrol. Ahhogy a forumot olvasgatom nagyon keves embernek van tapaszatalata a kulonbozo motorokkal, enelkul pedig nehez osszehasonlitani.
a Renaultra meg a Peugeot 206-ra is 2 honapot kell varni.
A Peugeot ott bukott meg, hogy csak Premium felszereltseggel arusitjak (nekem nem kell konnyufem felni, meg elektromos tukor), 3.2 M Ft-ert.
A Renault 2.8 MFt, es minden fontos dolog benne van (szervokormany, 2 legzsak, tavir. kp-i zar, elektr. elso ablak). Common rail diesel motor, 200 nm-es nyomatekkal es 4 literes varoson kivul fogyasztassal.
A VW Polo 1.4 PD TDI fapadosan 3.3 MFt, valahogyan felszerelve (comfortline), mar 3.6 M Ft.
A Fabia Comfortline 1.9 PD TDI motorral 3.85 MFt.
Az Alfa allatul nez ki, nagyon megy, de figyelembe kell venni, hogy a masodik kocsinak lesz (nem kell ekkora), es hogy nezne az ki, hogy az asszony lehagyja az en gepemet :-))
Az Alfa ara 4,2 MFt, nem ebben az arkategoriban keresgelek :-((((
hehe...
Jobb motorikusan..... hehe. Vagy ez valami titkos pdtdi, ami jobb mint a VW osszes tobbi ilyen motorja? Hehe, meg mindig mulatok. Viszont a felicia szivodizel eleg jo ajanlat. Meg en vennek nyugodtan saxo 1.5 d-t.