homo fidesicus junior
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] http://index.hu/valasztas/plakatfiu/
Spanyol kampányban szerepelt a Fidesz kiabáló kisfiúja
A párt személyiségi jogok miatt nem nevezte meg a gyereket
Index
2002. március 21., csütörtök
Egy spanyol kiadvány tanúsága szerint a jövő nem a Fidesz választási kampányplakátjaival kezdődött. A párt kiabáló kisfiúja korábban a spanyol Telefónica Móviles mobilcég 2000. évi beszámolóját bemutató színes katalógus hátsó oldalán szerepelt.
A kiabáló kisfiút eddig magyarnak gondolhattuk, ám a Magyar Hírlap birtokába került dokumentumból kiderült: a tengerparton készült képét Magyarországon retusálták át semleges hátterűvé. Az Index információi szerint a Happy End Kft. a képet egy német fotókatalógusból kiválasztva vásárolta meg a kampány előtt.
A telefontársaságnak nincs köze a magyar párthoz
Edward Holan, a Telefónica Móviles SA. éves jelentéseiért felelős munkatársa a lap érdeklődésére elmondta: a kérdéses fotó nem a cég tulajdona. Egy fotóügynökségtől vásárolták - a cég nevét állítása szerint nem ismeri -, s hat hónapig volt exkluzív használati joguk. Ez tavaly novemberben lejárt.
Holan többszörösen hangsúlyozta, hogy a telefontársaságnak nincs semmiféle kapcsolata valamely magyarországi politikai párttal, és nincs jelen a magyar piacon sem.
A Happy End készítette a plakátot?
Személyiségi jogok miatt nem nevezzük meg a plakáton szereplő kisfiút - mondta lapunknak Farkas Attila, a Fidesz szóvivője. Hozzáfűzte, egyetlen szülő sem örülne, ha a sajtónak kiadnák, hogy ki szerepel a képen.
Mindkét óriásplakátot - A jövő elkezdődött feliratút és a napokban az utcára került, Orbán Viktort ábrázolót - a Happy End Kft. készítette - árulte el Farkas Attila. Az is biztos, jegyezte meg a szóvivő, hogy a Happy End találta ki a plakátok formáját, azt azonban nem tudják a Fideszben, hogy hol nyomták, hogy szerepeltek-e alvállalkozók, mint ahogy azt sem, hol találtak rá "az aranyos kis kölyökre".
Német katalógusból vásárolták
Az Index információi szerint a Happy End Kft. az Europress Fotóügynökségen keresztül jutott a képhez. A fiúcska tengerparti fényképét egy német katalógus, a Zefa25 tartalmazta. Így a Fidesz-kampány egyik főszereplőjének nemzetisége sem deríthető ki, és természetes, hogy maga a párt sem tudja megnevezni kivel is kezdődött el a jövő. Az ügynökségen érdeklődésünkre üzleti titokra hivatkozva nem kívántak nyilatkozni a kép áráról, de úgy tudjuk, a Happy End néhány százezer forintért juthatott a fotóhoz.
forrás: Magyar Hírlap
A Happy End nem nyilatkozik
Reklámügynökségi szakemberek a lapnak egyébként elmondták: több út kínálkozik egy ilyen reklámfotó beszerzéséhez. Saját fotózás esetén jogdíjat kellene fizetni a modellnek, akihez ügynökségén keresztül jut el a megrendelő - esetünkben a Fidesz-kampányt vezénylő Happy End. Ilyenkor az ár több tényezőtől függ: újsághirdetésben vagy óriásplakáton szerepel-e a kép (utóbbi drágább), és persze mekkora példányszámban nyomják ki. Ennél egyszerűbb az úgynevezett stockfotók katalógusából történő válogatás, amelyekhez - mint most - képügynökségeknél lehet hozzájutni.
Ezek a fotók direkt gyengébb minőségűek - lopás elleni védelemként -, ám ha valaki megrendeli, megkapja az eredeti jó minőségű változatot. Ezt ki lehet bérelni időtartamra, de kizárólagos használat is kérhető - persze magasabb összegért. Ez történt a spanyol távközlési cég esetében is - hat hónapig. A Magyar Hírlap megkereste a Fidesz kampányát irányító reklámcéget, ám a Happy End nem kívánt nyilatkozni a részletekről.
Kedves Aradi Zoltán!
Köszönöm hozzászólásodat – habár, megvallom, kissé meghökkentett.
Tudom hogy a Happy End Kft egyik első remekbeszabott lépése volt hogy a korábban csupán a kukásokkal asszociált köztisztasági-sárga színt rendelte hozzá a Fidesz-marketing kampányhoz, de speciel nem ez volt amire gondoltam...
No de, hogy jövök én ahhoz, hogy minősítsem a hozzászólásodat? Maradjunk annyiban, hogy legyen neked a köztisztasági-sárga...
Megjegyzem én is gondolkodtam, jó ötlet volt-e az a sárga rózsa, de aztán rájöttem, ha rózsaszinű, akkor az nagyon giccses, ha vörös, akkor undorító, ha fehér, akkor meg nem mutat eléggé.
Ahogy azt a felhasználói adatoknál található "bemutatkozás"-om tartalmazza:
ÉS, 2001/17.
FUNGICID
Fény derült az aknamunkára. Az előzményeket minden tévénéző és újságolvasó magyar ismeri: az Amnesty International egy igen gusztustalan, mosdatlan, körme alatt véres férfiláb közelképével próbálta felhívni a szlovénok figyelmét a magyar rendőrség állítólagos brutalitására. Az Országimázs Központ, miután bevallottan nem készített kutatást arról, mennyiben rontotta ez a hirdetés hazánk hírnevét, igen gyorsan és tökéletesen jogszerű úton megrendelte az ellenkampányt a tekintélyes Happy End Kft.-nél, illő honorárium fejében. A mű napok alatt elkészült. (Ogilvy szerint egy reklámkampány "átlagos kihordási ideje valahol a hiénáké [110 nap] és a kecskéké [151 nap] között van". Továbbá "azok a reklámszakemberek, akik nem törődnek a kutatási eredményekkel, éppolyan veszélyesek, mint azok a tábornokok, akik nem veszik figyelembe az ellenség megfejtett rejtjeles üzenetváltását".) Az elkészült ellenfilmen feslő sárga rózsa pátyolgat egy fiatal, tiszta, szép, inaktól mentes női lábat, majd célhoz ér valahol az öregujj és a második ujj táján, megerősítendő a szlovén tévénézőben, miszerint jogában áll szeretni Magyarországot. Ezek után megvilágosodott a kép. Rossz az, aki rosszra gondol, és bármi hasonlóságot vél fölfedezni e látvány meg százéves gyógyszergyárunk hirdetése között, amelyen fiatal, tiszta, szép, inaktól mentes női lábfej látható, öregujja és második ujja között feslő sárga rózsával. De ha már az ember ennyire rossz, és mégsem állja meg, hogy nyugtázza a hasonlóságot, akkor is el kell ismernie, hogy a hirdető cég nem cselekedett elegánsan, amikor az említett képet megfontolt szándékkal betette a 2001. évre szóló, 2000 végén közreadott zsebnaptárába, közvetlenül a naplórész elé. Ily módon ugyanis előzetesen árnyékot vetett, abszolúte méltánytalanul, a Happy End Kft. 2001. áprilisi kampányának eredetiségére. Nem helyeselhető továbbá, hogy a hirdető cég az országimázs ápolásába tökéletesen beleillő szlogenjét - "...hogy újra szép legyen" - olyan alantas témával hozza kapcsolatba, mint a lábgomba. (Még a végén valaki megtudja külföldön, hogy van gombás magyar láb!) A kép felső részén ugyanis az odaillő "Magyarország - jogodban áll szeretni" szöveg helyett a következő három sor olvasható: Terbisil terbinafin a fungicid. Ugyancsak helytelen, hogy amíg az ember eljut a rendőri szelídség és emberijog-tiszteletbentartás ezen üde és illatos jelképéhez, át kell verekednie magát a magas vérnyomást, a prosztata-megnagyobbodást ("tágítja a szorost"), a posztoperatív hányingert gyógyító szereken és a Cavintonon. Továbbá tökéletesen indokolatlan - és feltehetően komcsibérenc - cselekedet volt a következő idézet részéről, hogy volt pofája eszembe jutni: "A legtöbb "ügypártoló" kampány túlságosan kisszerű és későn indul. Nem a megfelelő közönségnek címzik, hiányzik belőle a pontosan kijelölt cél, nem futtatják elég sokáig, gyengén van kidolgozva, reménytelen ügyeket pártol. Úgyhogy a legtöbb ilyen kampány el is bukik. Az ügypártoló reklám nem kezdőknek való munka" (Ogilvy a reklámról, Park Kiadó, 1990, Török András ford.). Különben is rágalom, hogy gombairtásban kezdők vagyunk.
Nekem valahogy mégiscsak bűzlik ez az ügy - igazítsatok ki ha tévednék, de nagyon úgy tűnik hogy végül büntetlenül fogom megúszni hogy fantáziátlanul lemásoltam a Happy End Kft. tehetséges alkotógárdájának szinvonalasan kivitelezett és sikeres ügypártoló reklámkampánya üde és illatos jelképét.
A Happy End milliárdjaiból én a fijugg helyében utalnék valamicskét az árvízkárosultak számlájára.
Annak a több mint 30ezer nyomorultnak akiket tornatermekben, meg ki tudja hol szállásoltak el egy darabig úgysem tudják postázni az agitprop imázsfüzeteket. Ennek a költségét nyugodtan fordíthatják a kitelepítetek körülményeinek javítására.
Káel Csaba viszont tehetséges, ő csinálta többek között a skandináv lottó sorozatot, a z+ első (executive producere) is ő volt, Ákossal pl. videoklippet is forgatott már, kedvence Haydn és a halálba táncoltatott lány. ;-)))
Mellesleg nemértem mi a baj ezzel a happyend-el, a reklámszakma ilyenekkel van tele, a Káel Csaba a legtöbbjükhez képest még jónak is mondható.
Azért, ha zenésznek megy szerintem rosszabbul jártunk volna.
Inkább az itt a probléma, hogy mi a fészkes fenének kell egy rahedli lóvét elkölteni az országimázsra, mikor egyáltalán nem biztos, hogy bármi is megtérül ebből a befektetésből. Megaztán jobb lenne, ha a szemetet takarítanánk ki és nem reklámokkal, meg piárral próbálnánk meg elfedni a bajokat, a nyomort és a korrupciót.
A Happy End Kft-t 1991-ben alapította Wermer András, Káel Csaba és egy svájci utazási cég, a Kira Voyages. A cég alapításkori vagyona 1 millió forint volt, amelybôl 800 ezer forintot a svájci, 100-100 ezer forintot a másik két alapító fizetett be. A társaság az évek során nem dicsekedhetett fényes üzleti sikerekkel, miután adózott eredménye legtöbbször 10 millió forint alatt maradt.
A cégiratok tanúsága szerint egyébként Wermer Andrásnak formálisan 1996. december 10-e óta nincs köze a Happy End Kft-hez. Ekkor ugyanis a két alapító tag – Wermer András és Káel Csaba – 100-100 ezer forintos törzsbetétjüket a jelenlegi ügyvezetôre, Csépányi Nórára ruházták át. Alig két hétre rá a Kira is átadta törzsbetétjét egy svájci magánszemélynek, Thomas Ernstnek. Annyi kapcsolat mindazonáltal maradt, hogy a vállalkozás irodája a mai napig annak a budai villának az alagsorában található, ahol a Wermer-család él. Magának a Happy End-nek egyébként Wermerék kiválása papíron jót tett: az új tulajdonosok a törzstôkét 1997 novemberében az eredménytartalék terhére egyrôl hétmillió forintra emelték. Ez lényegében annyit jelent, hogy a vállalkozás elmúlt évek során felgyülemlett – és osztalék formájában ki nem vett – nyereségét konvertálták át a vállalkozás vagyonává. A tulajdonosváltás ellenére azonban a Happy End Wermerék érdekkörében maradt, amit az is bizonyít, hogy a cég ismertetôiben még tavaly is úgy tüntették fel a két kivált alapítót, mint akik a vállalkozás kreatív munkájáért felelnek. A Happy End új tulajdonosai 1998 elején még egy vállalkozást alapítottak, Happy End Consulting néven. E cég vagyona hárommillió forint, amely 20-80 százalékos arányban oszlik meg Csépányi Nóra és Thomas Ernst között.
A Happy Endbôl való kiválásukat követôen Wermer András és Káel Csaba két újabb vállalkozást alapított. Az egyik a kazinbarcikai székhelyû Well Done Productions Kft., amely 18,2 millió forintos törzstôkével kezdte meg mûködését 1996. december 12-én. A cég elsôsorban kiadói tevékenységet (könyv- és zenemûkiadást, lapkiadást) folytat. A másik érdekeltség a D. K. Waltson Médiaügynökség Kft., amelyet 1998 februárjában alapítottak hárommillió forintos törzstôkével. A cég szintén abban a budai villában székel, ahol a Happy End. A vállalkozás fô tevékenysége a piac- és közvélemény-kutatás, üzletviteli tanácsadás.
A miniszterelnökkel való szoros kapcsolata miatt több megkérdezett feltételezte, hogy Wermer András a választások óta jelentős gazdasági és társadalmi pozíciókat vállalt el. Ez azonban messze nincs így: a nyilvánosan hozzáférhető adatbázisok szerint jelenleg Wermer saját érdekeltségeinek ügyvezetésén kívűl mindössze egyetlen részvénytársaságban, a budapesti Közgép-Unióban rendelkezik felügyelő bizottsági tagsággal tavaly augusztus 17-e óta.
Lazadjunk. De azt is profin kell. A pofatlansaggal nincs gond, a mocsoksagokat, ha ugyesen csinaljuk, lehetetlen bizonyitani. Na ?
Jeeee, figyi:
Happy End C. Kft, cégjegyzesre jogosult: Csépanyi Nóra, Tiszaújvaros, Epitok utja 20., szekhely: 1026 Bp Corvin u. kelt: 1998.02.17 (???)
Happy End Kft., Cegjegyzesre jogosult: Kael Csaba (1054 Bp. Nador u. 24), Dr Wermer Andras (1085 Bp Jozsef krt. 81), szekhely : 1026, Ervin (!!!!!) u. 7., kelt: 1991.12.06.
A telefonszam a ket cegnek ugyanaz: 2141676. Az Ervin meg a Corvin ugyanaz az utca ? Ha igen, melyik mikor volt ?
De igenis hujenek neznek, mert megtehetik, mert ugyse tesz senki semmit csak a nyalat veri, arra meg magasrol szarnak.... Mindig is hujenek vettek itt mindenkit, es ez igy is fog maradni...
...még ha aszongya a zormány, hogy yo, létrehozok ety káeftét, ahol (akár) profik dolgoznak s ükk foglalkoznak az összes ormányzati píjárral, reklámmal, szervezéssel (kvázi kancellária PR-fôosztályként) és kormányzattól függetlenül, asszem akkó is aszondom, hogy hujj micsoda pízmosogatási-harácsolási buláj. Nademá hogy ennyire hüjjének nézzenek, hogy ezekitten és csakis ezek jobban mekktudnak csináni-nyerni mindent, mint a mekkan meg az erikszon meg ojjan cégek, akik X évvel ezelôtt jöttek a szakmába és nem csak itt Közép-Kelet-Európa közepin léteznek... emléxem amikor tendereztették vagy micsinyátak autót, asztán vmi. Ford kisbussz gyühetett csak ki belôle... jé.
na neeee nézükk má ennyire tollashátúnak a póógárt...
"A Happy End nyerte az országimázs-pályázatot
A cég 10,7 százalékos jutalékot kap a végrehajtott feladatok után
Az Index korábbi híradásának megfelelően a Happy End Kft. nyerte azt az Országimázs pályázatát.A Fidesz korábbi választási kampányait is irányító, jelenleg is csupán hárommilliós alaptőkével rendelkező cég 4,2 milliárd forintot költhet el idén és a jövő esztendőben. A Happy End Kft. minden, az általa kidolgozott kampánytervben megvalósított feladat után 10,7 százalékos vállalkozási díjat kap."
Hát ki nyerte volna? Ki a búbánatos franckarika nyerte volna, ha nem a Happy End?
Ha már itt tartunk.. Hannover ide, Expo2000 oda, a németek kétharmada nem tudja hol van Magyarország.(sic!)
Ennyit az országimázs-építésről, szaktudásról és a milliárdokról.
Az a legjobb, hogy az országblamázs központ kiadatta velük azt a sok brosurát állítólag több millió példányban, hogy minden családhoz kerüljön legalább egy, gondolom a számlát is ennyiről állították ki, aztán alig ismerek valakit, aki kapott volna ezekből a propaganda anyagokból. Jó ha pár ezret ténylegesen ki is nyomtattak. Egész jól kereshettek már ezen is.