Háát Fefe van egy magyar Samara teszt ahol ütköznek.
Mikor ütköznek akkor a kormány felfele a fej lefele indul meg és több mint 100g-s az erőhatás az agysejtekre ami azonnali halál. A kormányoszlop széttrancsírozza a térdetet és meghalsz. Király kocsi.
A Puntonak meg 4 csillagos töréstesztje van. Ott már gondoltak a gyűrődési zónára, légzsákra, övfeszítőre és mindenre. Nem véletlen olyan biztonságos autó. És kb.5x biztonságosabb mint egy Szamár. Attól még, hogy nagy és nehéz nem biztonságos.
Úgyhogy ha jót akarsz inkább Smartba ülj, mert még annak is 3 csillagos a töréstesztje a Puntonak meg 4.
Már nem az a korszak, van hogy a Volvo és a Saab a legbiztonságosabb autó, mert az 500 kilóval nehezebb mint a többi és nagy. Ma már technika, hosszú tervezés.... van.
Hat pontosan nem tudom, szo szerint "biztonsagi ov emlekezteto". En valami olyasmire gondolok, hogy mikor raadod a gyujtast, akkor csilingel valami, vagy kigyullad egy lampa, ha nem kapcsoltad be a biztonsagi oved. Ezt viszont szerintem nem kene beszamolni a torestesztbe, foleg ugy, hogy ettol lesz egy 4 csillagosbol 5 csillagos.
IMHO semmit nem érnek ezek a töréstesztek... az amcsik baleseti statisztikás módszere sokkal jobb, csak az ugye új típus esetén nem működik.
Az említett tesztben kiderítették, hogy a Samara életveszélyes jármű. Nos, aki ezt elhiszi, annak úgy kell neki :) Szerencsére én eddig nem törésteszteltem az enyémet (egyszer sávváltott nekem sztrádán egy Scania busz, akkor csak az oldalsó indexlámpa búrája sérült :), de egy kedves ismerősöm már jónéhányszor "letesztelte" a sajátját, és a tapasztalat igencsak a törésteszt eredményei ellen szól. Nem is csoda, teljes agyrém összesen KÉT jól definiált ütközési körülményre tesztelni. Pláne, hogy a gyártók ezután erre kezdenek optimalizálni, átverve ezzel a vásárlókat.
Ha a Samaránál biztonságosabb járművet keresnék, én biztos nem Yarist vagy Puntót vennék... esetleg Mercedes, Volvo, Volga szóba jöhet :)
Haaat, attanulmanyozva az NCAP toresteszteket, azert van ebben egy kis csusztatas! Az osszes 5 csillagosnal beszamoltak a "seat belt reminder"-t 1-2 ponttal, es csak igy ertek el az 5 csillagot. Egyebkent 4-esek lettek volna. Aki meg bekapcsolja az ovet, az ugyis mindig bekapcsolja figyelmeztetes nelkul is, tehat szerintem ezt hulyeseg belevenni a toresteszt eredmenyebe. Na mindegy, ok tudjak.
Suzukirol pont van es pont nem laborban keszult kep, itt:
www.extra.hu/suzuki/su-teszt.htm
Ha valami csemegere vagysz, ajanlom figyelmedbe a www.auto2.hu oldalon a Samara, Tavria, Zaz toresteszteket.
De ha egy kicsit kotyogsz englishul szerintem barmelyik keresovel boven talalsz ilyesmiket.
Érdekel az autó passzív biztonsága, de a neten nem túl sok fénykép van (vagy nem találom őket) töréstesztekről, ezért akinek van ide vonatkozó anyaga és tudja rakje fel ide.
Nem csak laborban készült fotók érdekelnek.
pl. Suzuki Swift