Érdekes dolgokat hoztál fel, ennek akkor lenne értelme ha használtad volna, így semmit nem ér,
többet árt mint használ, ez csak egy szöveg,alátámasztva nincs sehol,
az olajtársaságoknak az a fő minél több anyagot el tudjanak adni, ha ne adjisten az adalék mégis használ nekik ez veszteség, ergo ezért nem érdekli őket.
szerintem meg nem is árt nem is használ lényegesen, én régóta használom stp-t, porlasztós benzines és sima felváltva 6-7 ezer kilométerenként , most egy suzuki sx4 4x4-et nyúzok, 11 éves 289000km van benne, időbe lecserélve minden ami kell, semmi gondom vele, csendes sima motorfutás, nem tudom ha nem használnám ugyanez lenne,
"A hidro-tőke optimális működéséhez szükséges. Csökkenti a hidro-tőke kopását és a fémes zajokat. Tisztítja a szelepeket és a furatokat. Benzin és diesel üzemű motorokhoz. Turbo- és katalizátortesztelt.
Alkalmazása:300 ml elegendő 6 liter motorolajhoz. Adjuk hozzá a motorolajhoz. Hozzáadható mindenfajta ásványi vagy szintetikus olajhoz."
Én az STP motorolaj adalékát használom a Suzukimba (1.0) 0km-től. A szervízben mindig meglepődnek a motor műszeres adatain, én + csak mosolygok. Úgy 15-20E km-enként érdemes a szeleptisztítót használni, mert ki tudja mit tankolunk minden nap... Nekem speciel az OMV 91-ese bevált, mással csak többet eszik és nem megy úgy a csotrogány.
Volt 1 régi Hondám (Ballade) az ebből élt szegény. Kicsit kopogott a motorja, aztán egyre jobban. Amikor megkapta az adalékot, maradt a kopogás, de nem erősödött.
Nekem pozitív tapasztalataim vannak a dologgal.
Felhozom ezt a topikot, mert ráakadtam egy nagyszerű cikkre, amely az olajadalékok leleplezéséről szól.
Sajnos csak angolul van, és elég hosszú ahhoz, hogy lefordítsam, de a lényeg:
- az olajadalékok többet rontanak, mint használnak
- ha tényleg hasznosak lennének, a nagy olajtársaságok már régóta használnák őket, és akkor nem lenne rájuk szükség; mégis az összes olajadalék viszonylag kis cégek gyártmánya
- ha tényleg hasznosak lennének, az autógyártók ajánlanák őket; ezzel szemben az autógyártók lényegében ellenjavallják az olajadalékok használatát
- sokszor látni olajadalék-reklámokban, hogy egy motor olaját X szuperadalékkal kezelték, majd leengedték, és a motor olja nélkül is mondjuk 20 órár üzemelt. Ez a legnagyobb szélhámosság, mert a legtöbb motor ezt akkor is megtette volna, ha nem kezelik az X szuperadalékkal.
- az adalékok gyártói sokszor hivatkoznak "független laboratóriumok által végzett kísérletekre", amelyek természetesen bizonyítják, hogy húdefasza... A valóságban egyetlen független laboratóriumot sem találsz, amely a nevét adná egy ilyen kísérletsorozathoz. Ugyanakkor névvel ellátott független laboratóriumi tesztek igazolják az adalékok káros hatásait
- hogy mégis miért vásárol a nép olajadalékokat? Egyszerű a megoldás: "pszichikai placebo" hatásuk miatt :)). Ugyanazért, amiért pl. cigarettát vásárolunk, tudva azt is, hogy az is árt.
Pitbull
Igazad van, a nagy teljesítményű kihegyezett motorok érzékenyek az ilyen változtatásokra. Én csak azt vonom kétségbe, hogy az 1-2 ezer forintos adalék tényleg képes-e elvégezni a munkáját annyi idő alatt amennyi rendelkezésére áll... Gondolom akkor már alkalmaznák a versenysportokban is, nem? Bár ez csak az én felvetésem, de kíváncsian várom a véleményedet!
Csk. Így ebben a formában ez nem igaz. Egy nagyteljesítményű motokerékpár esetén. Pl.: Ducatti996 aminek nyílegyenes szívócsöve, óriási beömlőszelepei vannak, fonton hogy lehetőleg minél kevébbé legyen turbulens az áramlás. Ha a szívószelepre mindenféle csuva rakódik le, lesz ám turbulencia. Ezzel értékes lóerőket veszt. Mondjuk ez 100-150 lóerő környékén 5-10 LE is lehet. Hétköznapi motorozás közben nem olyan jelentős, de akkor is megnehezíti ma motor pontos beállítását. Preciziós autómotorokban is a beáálítás miatt érdekes csak. Azért szétszedni a motort hogy a szelepről levakarják a mocskot, kissé luxus.
Szerintem új vagy amúgy is jól működő motorokba ill. szerkezetekbe nem érdemes önteni belőlük, felesleges pénzkidobás. Ha meg valami rosszul működik, akkor esetleg a javítást tudjuk elhúzni vele valameddig, arra jó.
Nekem például nem volt 20-30 ezer forintom tavasszal egy vízhűtőre, ezért vettem tömítőfolyadékot 200-300 forintért, hogy az őszig vagy talán tavaszig kihúzzam még vele, akkor úgy is elkerülhetetlen lesz a csere...
Kromofágnál jobb a fékolaj. Ugyanazt a hatást garantálja, azzal a kivétellel, hogy beleeszi magát a fém pórusaiba, s fényezés után ledobja a festéket...
Valami STP (vagy stb;-) piros flakonban. Az talán jobb volt, illetve a "szorulást" az oldotta, a mostani lila (talán wynn's?) már csak vészhelyzetre van bekészítve (már öntögettem, rosszabb nem lett semmi, jobb meg a járgány miatt nem ;-((
Csak a benzinvíztelenítő és karburátorkenő cuccról van eddig pozitív tapasztalatom, a benzin bevizesedik valahogy, néha pont tankolás után a kútnál ;-), és egy féldecit - akár még tankolás után is, nem előtte, ahogy illene - belelottyintva rendesen indul megint.
Ilyet kellene eladni, azt hiszem, mert a kenő rész gyanítom, petróleum, a vízkivevő (nem viszkivevő ;-) elem meg metanol. Filléres áruk, két deci egy ezres. Ja, és szarakodott a karburátor is, valami szorult benne-rajta, miután egyszer szétszedték, akkor is valami karburátortisztítót tettem hozzá, és ha nem is rögtön, de vagy két hét után "bekopott"...
Hali!
Mi a véleményetek az injektortisztító, olajjavító, stb. adalékokról. Lehet-e valami hasznuk? Személyes (pozitív, negatív) tapasztalatotok van-e valamelyikről?