5 év után.
A Jumpy, Expert, Scudo közül is csak az extra hosszú kivitelt lehet 5+1-re vizsgáztatni.
Ha személy Berlit veszel, akkor persze az Áfa ugrik, de bármikor kiveheted a hátsó üléseket és saját árút, saját autóval fuvarozhatsz.
A rendőr megnézi a forgalmit ,belenéz az autóba ,ha többen ülnek benne ,az közlekedési szabálysértés...nem nagy ügy.
De ! Ha a vámosok kapnak el, az már gáz :rádverik hogy személyautónak használod ,vizsga ,áfa kavarás ,bírság stb. Szopatnak ,mert a tgk-k alacsonyabb vámterhekkel kerülnek be mint ugyanaz személyben. Erre jó az "álcaháló" ,így nem tud fényképezni...állítólag divat. :-(
Ezek igazán csak zsír új autóknál fontosak ,egy 3 év fölöttit már -elvileg- áfa és vámkülönbözet nélkül át lehet alakítani személlyé.( én legalábbis így tudom.)
Köszi az eddigieket. Mi a helyzet akkor ( mint sok hirdetésben látom ), hogy két személyre van levizsgáztatva az autó, de 5 személyes.
Mennyire figyelnek erre a rendőrök és mennyire büntet meg?
Vállalkozásunk 8 éve használ kisteherautókat. 3 ford courier 1.8D ,1 ford escort van ,1 opel kadett van 1.7D(nem combo), transporter 2.4D T4,valamint jelenleg P partner 1.9D.
Nos ez utóbbi magasan veri a többit,nagyon jó autónak tartom.
A courierek szarul indultak ,zörögtek,egy összetört ,(ez nyilván nem az autó hibája) egynek beállt a motorja 150ezernél, a harmadik még dolgozik ,230ezer van benne ,az adagolót kellett 2-szer javítani.Csörög-zörög ,de még megy.
Az escort van hamar elkerült ,1.4-es volt ,sokat zabált ,nem ment...pakolni nem lehetett bele: alacsony belmagasság ,kicsi raktér.
A T4 alapjában jó, megy is úgy-ahogy,de nem a topic kategóriája...
A Partnerrel még nem volt gond ,igaz még csak 50ezret futott, de az öregedés semmi jelét nem látni rajta. Könnyű vezetni ,csendes. Érdekes,hogy a terhet sem érzi meg úgy ,mint a ford.
A tgk kivitel csak 2 személyes, bár sok kereskedő átalakíttatva adta át a vevőnek a forgalmiba is 5+teher került ,ám ez a lehetőség máj1-től egy szigorítás miatt megszűnt. Most már csak Expert/Jumpy-t lehet igy venni.OLdalajtós 99 augusztustól van ,kevés tgk-ban van légzsák ,5+teherként pedig nagyon kevés fut ,úgyhogy vagy kompromisszumot kötsz ,vagy kockáztatsz!( Megveszed tgk-ként,lefúrod a raktéralj-lemez első részét + a rácsot, és pl. egy twigó hátsó ülést rögzítesz bele: ez összecsukva és felhajtva nagyon pici helyet foglal ,sík marad a raktéralj-lemez, egy térelválasztó hálót pedig a rács helyére teszel a megtévesztés végett...)
Szeretnék venni egy Berlingo/Partner 1,9 D-t. Kérném osszátok meg velem tapasztalataitokat.
Igaz-e, hogy a thg kivitelből nem készült gyárilag öt személyes és így az APEH nem fogadja el az öt személy + teherre vizsgáztatott járgányokat? Mit lehet tenni?
Köszi:
Robi
ui: Tud valaki egy jó állapotban lévő eladó darabot? /körbeüveg, öt személy + teher, oldalajtó, légzsák /
Érdekelne, hogy kinek, milyen személyes tapasztalata van a címbem említetteken kívül más kisáruszállítóval kapcsolatban, pl. Opel Combo, Skoda pickup, Fiat Fiorino stb. Elsősorban használhatóság, üzemeltetési ktg.-ek érdekelnének.