Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.23 0 0 38

Szia!

Csak gyakorlat és ügyesség kérdése.

Tényleg furcsa lehet, amikor valaki feljön és szinte mindenhol húznak el mellette a sebességet túllépő pestiek. 

 

Nem mindenhol ilyen kriminális.

 

Ha van egy útvonal, amin mindig közlekedsz, az a legjobb.

Ha ezt már megszoktad, járkálhatsz másfelé is.

 

Zebránál, meg azért nem állnak meg sokan, mert a mögöttük lévő belecsattan.

Mivel sokan nem állnak meg, nem is számítanak arra, hogy Te meg fogsz.

Múltkor Stop táblánál megálltam, de a mögöttem lévőnek, csak csikorogva sikerült, mert nem számított arra, hogy Én betartom a Kreszt...

 

Sokan itt is normálisan közlekednek.

 

Röviden ennyi.

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.23 0 0 37

Hát, az utolsó hozzászólás óta sok víz lefolyt már a Dunán ...

Nekem, mint vidékinek elég riasztó a pesti autósforgalom, pedig nagyvárosban-megyeszékhelyen lakom. Leginkább a villamos, mint ismeretlen objektum az úton a leg zavaróbb, és persze az, hogy a villamos síneken autók közlekednek.

Mennyi idő alatt tanul bele az ember a pesti forgalomba? ( Mert még nem merészkedtem fel 11éves jogsival... :) Igazándiból gondolom útvonalfüggő a dolog, de azért jó lenne ha el tudnék jutni A ból B be baleset nélkül :) Leginkább a villamossal való dolgok érdekelnek.

Az való igaz hogy Bécs No Para, Budapest Full para autósok szempontjából.

Üdv

lakos Creative Commons License 2001.12.11 0 0 36
Ellenkező irányba:
Petőfi híd után le jobbra a Tompa utcába, Páva utcába balra, a végén balra az Üllőire majd rögtön jobbra a Vajdahunyadba, ezen végig a Barossig, át, Rigó utca, végén balra József u, majd egyből jobbra, Salétrom u végén jobbra, a Rákóczi téri csarnok előtt balra, be a Bacsó u-ba, innen jobbra a Bérkocsis ra, lámpánál át a körúton, utána jobbra Somogyira, majd balra Stáhly, innen jobbra Gyulai u. Lámpánál át a Rákóczin és egyből be a Kis Diófa u.ba. ezen végig a Király utcáig itt balra, majd egyből jobbra a Vasváriba, végén jobbra Paulay, majd egyből bal a Hajósra és már az Andrássynál vagyunk. Innen meg jobbra balra vagy egyenesen további céltól függően.
lakos Creative Commons License 2001.12.11 0 0 35
Tippek időnyerésre ha pl teljesen beáll a Nagykörút.
Király utca felől Petőfi híd felé.
Wesselényi utcába be jobbra, Klauzál u. ba balra, a végénél Rákóczira balra, majd egyből le jobbra majd ismét jobbra a Corvin áruház előtt, balra a Márkus utcába, balra Stáhly u., majd jobbra a Somogyiba, ezen végig a Krúdy utcáig, itt balra, át a körúton, József u., majd Német u. ba jobbra át a Baross u.-n, tovább a Futó u., majd Práteren jobbra, Majd Kisfaludyn balra, ennek a végén jobbra az Üllőire, majd balra a körútra, és ismét beállhatunk a körúti dugóba, de sokkal előrébb mintha maradunk végig a körúton :)
RadiX Creative Commons License 2001.12.11 0 0 34
Bar mar jo idejen nem autozom Pesten (nem Pesten autozom), annak idejen jo szolgalatot tett nekem az Eles-saroktol Obuda fele menet az Albertirsai u.:
az Eles-aluljaro utan rögtön balra, vegig az Expo-terulet menten a Kerepesi-ig, joval gyorsabb, mint az Örs lamparengetege, kiveve ha valami komolyabb kiallitas van az Expon, akkor behal.

Es a Nepstadion-keresztezödest is ki lehet kerulni, Obuda fele rögtön a vasuti feluljaro utan jobbra, a benzinkut teruleten jobbra fekvörendörön at, balra ki egy kisebb utcara, megint balra, az utca vegen lampaval vedve lehet kikanyarodni az uberkörutra.

Bocs, ha trivialis.

atompyka Creative Commons License 2001.12.11 0 0 33
Matiz!

Ha velem találxik, biztos jó lesz a T! Nekik mindent lehet a szememben, mert mindig a saját T korom jut szembe, és ilyenkor sajnálom az akkori autósokat.

Béccsel kapcsolatban pedig max. igazad van. Egyszer a lámpánál előrejött a mögöttünk álló autós segíteni, mert látta, térképet böngészünk.
Milánóban egyszer jobbra fordultunk úgy, hogy a 2×4 sávos út legbelső sávjában találta ki a "navigátor" a kereszeződés elején, hogy itt jobbra kéne. Index ki, autók megáll, duda nix. Biztos mondták, a hülye magyar eltévedt. De elengedtek. Pesten mi lenne?

Üdv!
Tom

Előzmény: Törölt nick (32)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.11 0 0 32
Barátnőm most kapott jogsit, és komolyan gondolkodtam, hogy teszek neki T betűt a kocsira. Még bizonytalan nagyobb forgalomban. Viszont, hogy elolvastam a lentieket, elbizonytalanodtam :( lehet hogy csak rosszabb lenne Neki, nő is, T betű is....

Bp -n táblák után közlekedni elég szar, de mondok jobbat: Bécsben próbálj meg táblák után eligazodni! Nem fog menni, legalábbis nekünk nem ment :)) De: egyetlen dudaszó sem hangzott el, hiába bénáztunk, és beengedtek amikor sávot akartunk váltani - szóval a táblákat leszámítva k*rva jó volt az ottani belvárosi forgalomban autózni!!!

atompyka Creative Commons License 2001.12.10 0 0 31
Ébresszük fel a topicot?

Kerepesi helyett kifelé este: Fogarasi-Nagy Lajos-Örsön balra Kerepesi.

Előzmény: lakos (30)
lakos Creative Commons License 2001.12.10 0 0 30
Felhozom hátha
A Váci úton elég gyakran van dugó befelé a Lehel tértől a Nyugatiig. Időnyerési tipp ha jobbra vagy balra akarunk tovább menni a körúton: A Lehel tér után az első utcába be jobbra (Balzac u.) Innen második utca balra (Visegrádi u.), ezen végig egészen a körútig és ott jobbra vagy a körút előtt egyel balra (Kádár u.) és ott vissza a körútra kanyarodó sávba. Erős dugónál akár 10 perc nyereség is lehet.
tcaoe Creative Commons License 2000.06.24 0 0 29
Hát igen, van olyan, hogy a horog csúnyán elviszi az alvázat, bár ez tipusfüggő.
Előzmény: jo_lenne_tudni (27)
bogyó Creative Commons License 2000.06.22 0 0 28
Honnan tudod, hogy olyannal allsz-e szembe aki kaphato ra?

Nekem többen is azt mondták, hogy akkor biztosra lehet menni, ha elkezdenek beszélni arról, hogy milyen sok pénzre kell megbüntessenek/feljelentsenek, ők ugyan ezt sajnálják, de a törvény az törvény. Eccer ez meg is történt, a barátnőmnél hagytam a brifkóm, benne mindennel, és a Bajza uccában, tök sötétben leintett a két uriember, s mikor kiderült, hogy mi van, akkor az egyik elkezdte számolgatni, hogy hát, ez min. 200e HUF-os feljelentés, nem, csak 150, mondta a másik. Én mondtam, hogy minden a pénztárcámban van, az meg bnőmnél. Erre megkérdezte, hogy a haveromnál (aki mellettem ult), nincs pénz? Erre mondtam, hogy 5 biztos van. Erre ők: "akkor öt ezer forintra büntetjük meg". Tkp. jól alkudtam, egy körben 150.000 -> 5.000, nem? :-(((((

Előzmény: aTOM (26)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2000.06.22 0 0 27
==> stika

Letezik, pl. tipikusa n a Budafoki ut vege, Esso (?) kutnal lehet igy nyomulni, persze nem szabalyos...

A vonohoroggal valo tolatasnal pedig irtam, hogy pl. egy falnal! Mas kocsijara nem tolatok ra igy, van bennem annyi tartas!!!

A horog a nagy utkozesnel teljesen mindegy, hogy van, vagy nincs. De egy kisebb koccnal, ahol, mondjuk a lokharito "horpadna", nos ekkor az ero meg arra a par csavarra horog eseten, amivel fel van fogatva, es ez erzemsem szerint nem jo. Jobb ha oszlik az ero.
Erdekes lenne azon is gondolkodni, hogy a hatso gyurudozonat mennyire gyengiti (lasd a sok vita az elso racskrol).

Előzmény: stika (25)
aTOM Creative Commons License 2000.06.22 0 0 26
Hi!

En ugy tudom, hogy 50-ig 50% tullepes, 100-ig 30%, 100 folott 20 (vagy 25% ?) a jogsi hatara. Persze szoktak "meltanyosak" lenni. Pl: ejjel 3 ora, sehol senki, 60-asnal dongetsz 100-al>> csak hatalmas penzbirsag, mert senkit sem veszelyeztettel, vagy mindenki megy 80-al 50 helyett, mindenki valoszinuleg hatalmas birsagot kap es nem veszik el a jogsit. Persze mindez rendor es eloelet fuggo. Mondjuk, ha minden heten lefotoznak 55-tel, elobb ugrik a jogsid, mintha egyszer 70-el kapnak le, de amugy meguszod. Ha 55-tel megy az ember, hajlamos nem sasolni a trafipaxot. Amugy mindig figyelni a szembejovok jelzeseit, es ha villog, nem biztos, hogy anyazik :))
A vesztegetes azon tul,hogy buntetendo eleg gazos. Honnan tudod, hogy olyannal allsz-e szembe aki kaphato ra?
Mas, story:
eccer igazoltattak, es en letegeztem a sracot (a rendort), erre szivozott. A szemelyim 3 :)) eve volt lejarva. 5 rugora akart buntetni. Nem volt nalam csak 1500. Erre megsajnalt azt aszongya adjak 1 ezrest oszt jovan. Adott nyugtat is :))
Alapszabaly: fiatal rendort szigoruan magazni!!!
story2: Epp a Gellert rakparton toltam le ezerrel egy Opelest a BMW-vel, es persze ott figyelt a kozeg :)) Kiint, en magazom, erre megdobben a srac, mondta, hogy nem kene igy leolni emberunket, bar O is latta, hogy benazik :)) Beszeltunk par szot a kocsirol, meg az O motorjarol, es elkoszontunk... Rengeteget szamit ha megadod neki a tiszteletet (fuggetlenul attol, hogy bunko-e).

Udv
aTOM
Ui:bocs, hogy hosszu lett!

Előzmény: bogyó (24)
stika Creative Commons License 2000.06.22 0 0 25
Sziasztok,
legális trükk, kisebb lámpás kereszteződésekben meg lehet próbálni. Egyenesen akarsz menni de pirosod van. Jobbra mész, ha van kiegészítő lámpa vagy kanyarodó sáv.
Utánna rögtön balra megfordulsz a besoroló záróvonal után és megint jobbra fordulsz az eredeti útírányodba. (Taxistól tanultam.)
bogyó Creative Commons License 2000.06.22 0 0 24
Ez a sebességes dolog érdekel jobban, hol lehet ennek utánnanézni? Magyar közlöny? S ha elkapnak mondjuk otvennel 60-al, akkor mennyit kell köhögni feketébe? (kedves jard, aki most soraimat olvasod bűnözők után kutatva a neten, tudd meg, hogy csak viccelek)

Amúgy én a legtöbbett a Nagyszőlős utcáról a Budaörsire való kanyarodásnál tanultam, ugyanis a hid alól kikanyarodva 300 m után balra fel kell hajtsak a Dayka G. utcába, ami legalább 2 sáv áthágását jelenti 300 m alatt, és ott az autók min 70-el mennek már (vagyis 15 mp.-em van...). Szóval az ott dzsungel vazze.

Előzmény: aTOM (23)
aTOM Creative Commons License 2000.06.22 0 0 23
jo_lenne_tudni! (teccik a neved :)))
Szoval ha valaki ugy allna ram, hogy vonohoroggal nezi, mehet-e meg, es meglatom, biztos ott utom szet a fejet kerekkulccsal, vagy ami a kezembe akad. Szerintem akkor kell a horog, ha vontatni akarsz :))

bogyó!
Lehet, hogy "feher hollo" vagyok. Viszont mikor megerkezik moged ezerrel egy E30-as 320-as BMW, es nem dudal le ezerrel a T-betu miatt, az en leszek :)) Persze en sem szoktam sokaig T betu mogott menni, de kivarok egy tiszta helyzetet, hogy ne hozzam a fraszt szegenyre :)) Amugy az orditozos k*cs*ggel nem kell torodni. Ha kihajol, legalabb mindenki latja, hogy suttyo. Konnyu a tapasztalatlan kezdot lenyomni, elozgetni, stb. Valoszinu ha bevillanna melle valami ezer loeros kocsi benne egy nagydarab taggal, huzna a belet masfele es nem anyazna. Szoval ne vedd magadra.

Sebessegvalasztas: En altalaban 70 korul nyomom, pedig a kocsi 180-ig birja (jobban meg nem nyomtam neki :)) ) Azzal kell tisztaban lenni, mikortol buncselekmeny a gyorshajtas: 50>>75, 60>>80, 70>>91, 80>>104, 100>>125, 120>>150 Ha jol tudom. Alatta penzbirsag. Felette valszinu ugrik a jogsi. Bar pl. az Ulloi uton mindenkitol elvehetnek, mert 75-tel meg neha BMW ide vagy oda ki akarnak villogni :))

Trafipax: A Teve utcanal a rendorseg szekhaza elott az Arpadhidra menet van egy 50!!!!-es tabla. Ott szoktak a tetvek fotozni. Ja es alig lehet eszrevenni a tablat :((. Amugy 70-es tabla van vegig.

Utvonalak: Szerintem elkerulo utat nem lehet megmondani, meg 10 perces pontossaggal sem. Mos befele jovet pl. igy jartam: A Kereszturi utrol megyek az Ors fele. Van ott egy kis utca a Kerepesivel parhuzamosan a gyogyszergyar feloli oldalan. Na most mindenki ott "kerult" igy beallt az egesz. A Kerepesin is saccra Sashalomig allt a sor (bar asszem ott mar nem Kerepesi)...

Udv
aTOM

Előzmény: jo_lenne_tudni (21)
békörmen Creative Commons License 2000.06.22 0 0 22
ha nagy sebességgel száll beléd, akkor hidd el jut a lökháritóra is...

amúgy ezt a sebesség dolgot felesleges firtatni, menjen amennyivel akar/tud stb. lehet hogy az elején 50-nel totyog, de nem fogja senki letolni az útról, mivel senki se szeret horpadt elejű autóval járni. később meg már nem zavarja a 70-es tempo, csak a fakabátok...

én vidéki vagyok, Pesten párszor jártam kocsival, eddig (lekopogom) sértetlenül. nekem az a legnagyobb bajom, hogy a biz. helyeket, utakat keresve a táblákra nemigen lehet hagyatkozni. pl. eccer M7-es (zöld) táblát kell figyelnem, pár km után pedig "Balaton"-ra változik a jelszó. 15-20 km-eket megyek úgy, hogy nem tudom hogy biztosan jó helyen járok-e. egy külföldi véleményére is kiváncsi lennék, hogy pl. dél pestről kavarodjon le valahogy az m7-esre...

jo_lenne_tudni Creative Commons License 2000.06.21 0 0 21
Parkolaskor jo a horog, tudod meddig mehetsz, mondjuk egy falnal. De ha valaki beledszall, akkor az ero azon a par helyen lep fel, ahol fel van fogatva. A lokharito elosztja, kisebb lesz effektive a kocsiban a kar.
Előzmény: mICK (18)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2000.06.21 0 0 20
Az ok egyszeru. Meg regimodi vagyok.... :-)))

Masik dolog, ritkan "rohanok". Dolgozom az autoval, megyek mindenfele, de ha elveszik a jogsim, sem a ceg nem fizeti ki, sem dolgozni nem tudok majd... nekem nem eri meg. Haladok a forgalommal, nem tartom fel, de nem vagyok egy ide-oda ugralos merdzsos majom gyerek, aki padloval indul es satuval all meg. Masreszt eppen a mazsolak szoktak kiabalni. Nezd meg, mindig azok jaratjak a szajukat, akik nem ertenek hozza, hamar felejtettek, hogy ok is ott benaztak egy hete... a normalisabbja segit.

Előzmény: bogyó (19)
bogyó Creative Commons License 2000.06.21 0 0 19
Szerintem igenis hasznos a T betu. Én pl vigyázok azzal/arra, akin látom. Nem tolom le, nem villogom le, ha bénázik, mondván eccer én is kezdtem.

Szerintem meg te egy Nagy Fehér Holló vagy, mármint Budapesten. Pölö hatvannál kivágtak mögüllem, be elém, én padlófék, a faszi el. Nem engedtek be. Leszorítottak, dudáltak, faszi derékig kihajolt az ablakon és úgy ordította, hogy hülye mazsola, mi a faszért..., meg takaroggy... Egy hét után bevettem, azóta ilyen durva arcoskodások nincsenek. Persze voltak, akik tényleg előzékenyek voltak. Vagyis vagy nagyon segítettek, vagy nagyon nem.

Más: szerintem ez az 50..55-tel megyek stílus nem nyero Bp-en. Itt kb. 70 az utazósebesség. 50-el vagy kivillognak, vagy mindenki keresi ezerrel a trafipaxot, mondván te biztos láttál valamit, amit mi nem :))

Egy ideig én is ezt tettem, de úgy gondoltam, hogy nem érdekel, megyek szabályosan, nem fogom magam idegesíteni, főleg amíg nem tudom, hol ugrik a jogsi, mennyit kell tejelni a jardnak a sebesség függvényében, stb. Azonkívül, ha országúton megyek, ott 90-100-(110) a sebesség, de falukban mindig lemegyek 60 alá. Ez van. Jöhetnek a kövek. Ha pedig találkozol egy metálkék négyajtós Ford Escort-al, amelyik 55-el megy, tudjad, hogy bogyó szabályoskodik :-)

Ma találtam egy újabb alternatív útvonalat: Erzsébet híd Budáról Pestre, a Ferenciek terén dugó, elér a Budapest Galériáig, ez legalább 15-20 perc. Ezt el lehet kerülni egy jobbkanyarral a Március 15 tér felé, majd balra a nemtudom milyen utcán, egészen a Kecskeméti utcáig (lehet, hogy ott már nem Kecskeméti, de logikailag egy utca), tovább a Reáltanoda utcán, balra majd ki Kossuth Lajosra. Ez a két pirossal nem volt több 5-6 percnél, a sok hülye meg tolong a dugóban.

Előzmény: aTOM (15)
mICK Creative Commons License 2000.06.21 0 0 18
Más: szerintetek tetessek fel vonóhorgot, a hátsó lökhárítót megvédendő? (ABS is lesz...)
mICK Creative Commons License 2000.06.21 0 0 17
"A gyors utakat pedig hallomasbol lehet megtudni/tanulni."

Na pont ez lenne a topic egyik célja :)

Előzmény: jo_lenne_tudni (16)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2000.06.21 0 0 16
Naponta jarom a varost/orszagot, nyugodtan, nem ramenosen, csak annyira amennyit egy jo hatarozottsag megkovetel. A 'T' betu a tokolesnel sokat szamit, en legalabbis elnezobb segitobb szoktam lenni. Ha nem vagy biztos, aldozz penzt es idot, es furika-gyurika este a varosba. A "logikajat" elkapva, kis rutin es maris menni fog. A gyors utakat pedig hallomasbol lehet megtudni/tanulni.

Reggelente Budaorsre menet csak rohogok, hogy az autopalyan a viragpiacig er szinte minden reggel a sor (Budaorsi ut). Ha levagjatok az egerut fele, a sinig jok vagytok, aztan ha onnan nagy a dugo a panelok kozott lavirozva Etele utra ki lehet menni, es onnan jo. Ha nincs dugo, akkor Budafoki utrol mar megint jo....
Remelem emiatt most majd nem lesz dugo arrafele! :-))))

aTOM Creative Commons License 2000.06.21 0 0 15
Szasztok!
Megláttam ezt a topicot, mondom irok ide :))
Nekem kb. 5 éve van jogsim, végig Bp-en.
Szerintem igenis hasznos a T betu. Én pl vigyázok azzal/arra, akin látom. Nem tolom le, nem villogom le, ha bénázik, mondván eccer én is kezdtem. Sot: eccer (egyetlen önhibambol eredo ütközésem) elöttem egy Ladás padlóféket nyomott egy sárgánál, amin most is átmennék. Persze picit belecsusztam (épp hogy összeért a 2 kocsi) Na kiszálltak, és készültek megverni, mire meglátták a T betut, meg hogy 0 a kár, és lebasztak, hogy mértnem figyelek jobban. De nem vertek meg, csak röhögtek, hogy ebbe kicsit még bele kéne jönnöm :)) Ha nincs kint a T tuti megruháznak...

Más: szerintem ez az 50..55-tel megyek stílus nem nyero Bp-en. Itt kb. 70 az utazósebesség. 50-el vagy kivillognak, vagy mindenki keresi ezerrel a trafipaxot, mondván te biztos láttál valamit, amit mi nem :))

Utak: A budai rakpart 8:00, 10:20, és 17:00 körül be szokott állni, amúgy király. Ekkor javaslom a felso rakpartot, vadulást a Lánchídi körforgalomban, és az Árpádfejedelem útját. Idoben kb 7prccel hosszabb mint a rakpart dugó nélkül.

Trafipax: Újabban a Kobánya mozival szemben szoktak fotózni egy kék kocka Ladából. Teszik ezt azért az élessaroktól mindenki 70..80-al teker, mert akkor pont eléri ott a zöldet, és mehet frankón a Ligettérig, mindezt kb. 1 perc alatt. Ha 50-el jön kb 10 perc is lehet a rosszul hangolt lámpák miatt.
A Kerepesi folytatásán az Örs és a Keresztúri út között kifele is fotózgatnak egy favoritbol, néha totál elbújnak.

Kérdéds: Ott mennyivel lehet menni 50?, 70? táblát ugyan nem láttam, de a busz is 70-el dönget...

Na mára ennyivel járultam a topichoz :))
Üdv
aTOM

Előzmény: bogyó (13)
mICK Creative Commons License 2000.06.21 0 0 14
Na, azért ne ugorjatok egymás torkának.

Nekem lassan 5 éve van már jogsim, vezettem már pár ezer kilomértert, megjártam Párizst (persze ez nem nagy cucc, autópálya végig), csak éppen BP-n nem jártam még, vagyis alig.

Várom a további tippeket! :)

Előzmény: bogyó (13)
bogyó Creative Commons License 2000.06.21 0 0 13
Nem bantodtam meg, ugyanis nem lattal meg vezetni, ami nem jelent semmit, aztse, hogy jol vezetek, aztse, hogy rosszul. Csak ecceruen fingod sincs. A T beturol meg annyit, hogy kinnt volt egy oraig, de azt a merhetetlen pofatlansagot, amit a T betu lattara megengednek maguknak a tisztelt urvezetok, nem tudtam elviselni, igy levettem, es minden oke lett.

Azt, hogy mennyire cikazgatok a savok kozott, a tudasom hatarozza meg, es eddig mindenki, akinek a szava mervado ebbol a szempontbol, azt mondta, hogy nagyon jol vezetek, meg apam is, pedig o eleg kritikus alkat. Lehetseges, hogy jobban vezetek sok embernel, akinek tobb eve van jogsija, de csak hebe-hoba vezet.

Előzmény: agi521 (10)
Fabrik Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12
Szerintem érdemes eleinte a városban járkálni este 8 és 10 között egy jópárszor, így kisebb forgalom mellett szokhatod a kereket a kezedben, meg a feneked alatt. Itt váltogathatsz sávot, kanyaroghatsz ide oda. Ilyenkor nem kihalt a város, csak türhetőbb a közlekedés. (Most kerüld a Könyves Kálmán krt. Népliget és az MTK Stadion közti részét, mert ez sötétben most életveszélyes!)

A legfontosabb, amit már írtak, hogy soha nem pánikolj! Ha egy útvonalat elrontottál, akkor kerülj vissza szép nyugodtan egy másik útvonalon.

Alfred Creative Commons License 2000.06.21 0 0 11
mICK:
Lassítás. Akkor lassíts, ha van értelme. Kezdő autósok gyakran esnek abba a hibába, hogy vagy gyorsítanak, vagy fékeznek, köztes állapot nincs. Ez nem csak idegesítő gyakorlat, hanem lankad a mögötted jövő figyelme, és pont akkor nem fog már reagálni a féklámpád fölvillanására, mikor valóban fékezned kell. Másrészt növeli a fogyasztást, és koptatja a fékeket.
Úgy lassíts, ahogy a forgalom lassul körülötted (főleg előtted), és úgy, hogy az előtted megálló mögé lassuljon le az autó a megállásig. Ez azért fontos, mert könnyen lehet, hogy míg te ráérősen gurulsz üresben egyre lassulva egy piroslámpánál álló autósor felé, mögötted valaki lendületesen menne a kereszteződés előtti mellékutcába, de a te spórolós gurigázásod miatt kell tötyögnie.

Ez olyan hosszú, hogy csak egyet írok ma.

agi521 Creative Commons License 2000.06.20 0 0 10
Bogyo,
nem akarlak megbántani, de két hónapos jogsival igazából a T betüt is kirakhatnád, nem cikázgatni kellene a sávok között.
a T betüt bátran kirakhatja a topic indító is, legalább néhány ezer kmig, türelmesebbek lesznek veled az autós kollegák.

üdv
zoli

bogyó Creative Commons License 2000.06.20 0 0 9
Hat, nekem marcius 8.-atol van autom, jogsim meg marcius 1.-tol :-), Azota lezuztam kb 7500 km-et, es meg most is izzadok neha.

Igy friss eletmodvaltassal az a velemenyem, hogy nem erdemes reggel es keso delutan (5-7) autoval kozlekedni, budos, lassu, idegesito. En megis megteszem neha, mert megfogatdtam, hogy 10000 km-ig nem sporolok se idovel, se penzzel, se ideggel, legalabb egy kozephalado szintre el szeretnek jutni.

Sebesseg: engem stresszelt az elejen, hogy mindenki zuzott hetvennel, en meg nem akartam menni annyival. Ezt erdemes leszokni, szerintem az 50/55 teljesen normalis, max. 60. Persze ilyenkor edemes lehuzodni jobbra, de _csak_ha_lehet_, ha nem, az izzadjon, aki szabalytalankodni akar. Sokkal nagyobb sebessegnovekedest lehet elerni viszont, ha okosan valtod a savokat, ha elso vagy a stopnal, gyorsan indulsz, es valogatsz a savok kozott. Erdemes nagy dugoban kiprobalni a parhuzamos utcakat (pl. Vaci ut befele -> Pannonia utca, Bartok Bela ut -> Menesi ut. Vagy ha a Hegyalja utra mesz a Fo utca felol, akkor menj at az alaguton, es a Mol kutnal balra a Naphegy uton ki a hegyaljara, itt szinte senki sem szokott lenni, es levagod az egesz Tabant.)

Nagyon fontos a jol alkalmazott pofatlansag: ha ket sor megy lepesben, es nagyon nem akarnak beengedni a masikba, akkor ha all a sor, batran be kell allni feloldalasan 10 centire a masik autotol, akkor tuti beengednek, persze ezt nem erdemes uton-utfelen alkalmazni, de neha kell. Ne dudalj. Koszond meg, ha beengednek, es te is engedj be embereket.

udv
b

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!