Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bihus Creative Commons License 2001.09.07 0 0 59
Csakhogy Miskolcon nem sokat érsz el azzal, ha nem ezzel az ötvennel mész. Akkor minden pirosnál megállsz, és mikor indulsz, feltartod azokat, akik tudják, mennyivel kell menni... Bár akik a sor végén állnak be egymás mellé ötvenre, azokat én sem szeretem.

A zöldhullám meg Pesten nem túl ismert...
Bár pl. a nagykörút este egyik irányban zöldhullámban megy, mégis ritkán lehet egyenletes tempóval haladni, mert mindenki 70-nel a pirosig, megállás, egyesbe kapcsolás, indulás...

Előzmény: f5g6h7 (57)
f5g6h7 Creative Commons License 2001.09.07 0 0 58
Nahh a tablak.
Az telleg botranyos.
H adott esetben sarkokat kell autozni mire egy hazszamot meglatsz, esetleg az utca nevet az nevetseges.
Varosbol idegennek kijutni asszem eleg embert probalo feladat.
Erdekes becs belvarosabol kb 10 perc alatt keresztezel vmit amin maris ott a Budapest egyebek erre arra tabla.

Előzmény: kozakz (32)
f5g6h7 Creative Commons License 2001.09.07 0 0 57
Ne haragudj es ne sertodj meg, de teljesen igaza van.

Jomagam itt nottem fel , apam mellett az autoban, kb 10 eve sajatomban.

Nem tartom magam kulonosebben jo vezetonek, de biztos vagyok benne hogy barhol elvezetek ezzel a tapasztalattal.

Erkeztem ugy Los Angelesbe, h internetrol kinyomtatott terkepen kivul cimrol semmim nem volt.

Leszalltam repulorol, beultem berautoba, s elvezettem cimre. Ugyanezt videki (es most nem becsmerloen mondom eskuszom) tapasztalattal nem biztos h megcsinaltam volna.

+Ha szamomra ismeretlen helyre m1ek pesten , megorulok mikor elkezdik magyarazni h hogyan menjek oda. Csak a cimet kerem, aztan addig nezem a terkepet mig el nem dontom merre menjek es hogyan. Enelkul felesleges nekivagni.

++Havonta 1x 2x jarok miskolcra, kb a varoshataron ut meg a guta. Tudom nem jogos, de jellemzo valoban. A varosba bebezeto 2x2savos uton kepesek egeszen a belvarosig vonatozni autosok 1mas mellett 50nel. En megertem h a lampak is erre vannak allitva, de volt mar h sebeszetre rohantam gyerekkel s akkor azert picinyt felment bennem a pumpa. Bar azt is be kell ismernem h amokfutasomat lato rendor rovid parbeszed utan beallt elem szirenaval.

+++Csatlakozva Alfredhoz szivesen segitek, ha masban nem de legalabb celszeru utvonalak megtervezeseben.

Előzmény: flat_erik (26)
Bihus Creative Commons License 2001.09.07 0 0 56
Normál autóval felesleges jelezni, hogy előzhet, ő is látja ugyanazt, mint te :)

A teherautó, busz stb. bukkanóknál viszont nagy segítséget tud nyújtani...

De ha már valaki jelzett nekem, persze megköszönöm. Olyan is szokott lenni, hogy én előbb teszem ki balra az indexet, mint ő jobbra :)

Sajnos sok ember személyes sértésnek veszi, ha megpróbálják megelőzni.

Valaki írta lentebb, hogy kocsisor közepén van, és megelőzik, és irgum-burgum. Miért? Szerintem inkább biztosítson neki helyet, és ismerje el, hogy a másik esetleg jobban ért az előzéshez, mint ő, és nem akar "vonatozni". Hányszor kerülök ebbe a helyzetbe kocsisor előzésénél...

Pedig kevesen járnak gyengébb autóval, mint én...
Aki nem akar/nem tud előzni, az miért nem engedi be a másikat? Egyik haverom pesti mentalitással annyit mondott erre, hogy ő akkor annyival hátrébb kerül :) Hiába magyaráztam neki, hogy az országút kicsit más, mint a csúcsforgalom :)

Előzmény: Detonátor (53)
Detonátor Creative Commons License 2001.09.06 0 0 55
Szerintem ez a dolog nem autófüggő. (Inkább mentalitás kérdése.) A múltkor egy BMW-s indexelt le jobbra. Amikor az előzés után jeleztem neki az elakadásjelzővel, villantott kettőt a refivel. Szerintem ha akarjuk, akkor "félszavakból" is megértjük egymást. :)))

Detonátor, aki még mindig bízik abban, hogy Európába tartunk. ;)

Előzmény: Janibacsi (54)
Janibacsi Creative Commons License 2001.09.06 0 0 54
Vicces dolog ez a Suzuki-téma, én amikor a céges Suzival megyek ugyanolyan előzékeny vagyok mint amikor a polgári kocsimmal. Azokat a csodálkozó pofákat:o))

Jano

Előzmény: Detonátor (14)
Detonátor Creative Commons License 2001.09.06 0 0 53
Ma (és már máskor is, többször) jeleztem egy mögöttem levőnek jobbra index-el, hogy megelőzhet.

Én már csak ilyen konzervatív vagyok. :)

Det

NLQ Creative Commons License 2000.08.23 0 0 52
Hali!
most talaltam ra erre a topicra gyorsan vegig is olvastam.... Nagyon jo poen, hogy epp ma lattam az udvariassagrol a haztaji akciofilmet az index fooldalan (http://index.hu/tech/net/405) ami szervesen kapcsolodik ezen topichoz :)
nekem, mint alfrednak "magas epitesu" :) autom van, de amiota ez van azt veszem eszre, hogy elozekenyebb vagyok. Ha latom a buszt, hogy be akar sorolni, leveszem a gazrol a labam es villantok, hogy jojjon, vagy ha a lehetoseg adott bejjebb valtok, ugy hogy kiferjen, de kozben figyelek arra hogy a mogottem jovo kenytelen legyen beengedni, vagy bejjebb valtani :)
altalaban sietos a dolgom, es dinamikusan vezetek, de ha a helyzet lehetove teszi udvariaskodni is szoktam. Nem nagyon merik a nagyobb autot megdudalni, de mar elofordult. na ezekkel a barmokkal neha eljatszottam a legidegtepobb dolgot (persze csak ha nem 4 magilla gorilla ul a masik autoban)
2 savos ut beengedem a pl a buszt mogottem a barom dudal... a melletem levo sav all... (tehat nem bir atsorolni) kiszalok a kocsibol (kulcs termeszetesen kivesz) es megkerdezem tole miert dudal??? erre legtobben anyaznak en erre az arcaba vigyorgok (rohogok), es szep komotosan visszaszalok az autoba inditozom es elindulok
na ettol szoktak egyesek a hajukat tepni :)))))))))
de hogy 1 ellenpeldaval is szolgaljak: kis utca megyek kb 50 el 30 meterre keresztezodes latom am hogy 1 oregur megy at az uton. gazrol le a lab, hogy legyen ideje szepen atmenni. az oregur eszreveszi, hogy kozelitek fele (kb 20 meter) erre megall (15 meter) felem fordul (10 meter) es elkezdi az oklet razni es karomkodni ugy isten igazabol (5 meter) en nem altam meg, hanem kikerulve ot mellealtam (felig a jardan), ugy hogy kb fel meterre volt tolem az arca (ettol meglepodve elcsuklott a hangja) es szep nyugodtan csak ennyit mondtam neki: eressze le a kezet mert ha nem letorom...
lehet hogy durva voltam ???

Udv
nlq

Detonátor Creative Commons License 2000.08.23 0 0 51
Nem, nem BkorVette, ez csak egy sima Bp.-i "csendélet" volt.
Előzmény: BkorVette (47)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.23 0 0 50
Bocsánat, egy nagyon-nagyon fontos dolgot kihagytam: tisztelet a kivételnek!
Pitbull Creative Commons License 2000.08.23 0 0 49
Talán azért Bkorvette mert sokan abban a tévhitben élnek ha tellik nekik drága verdára akkor már ők MÁJEREK a többi meg nem is ember. A Terminalon volt egy topic "a kis hülye puntós gyerek" címen ahol egy BÖMÖS tulaj felháborodva mondta hogy alap puntóval le merte gyorsulni lámpánál a másik. Kissé kiakadtam olvasván a szöveget. Akkor motoron ülve mit várhat az ember? Ja a motorosok között is a sznobok. Apuci megveszi neki a HD oszt ő a kemény csávó. Csak az vigasztal hogy az arcos- harcosra előbb utóbb rádől a nagy vas.
Történet hogy haverral Nyíregyházán elcsúsztunk egy olajsávon! Nem folt, SÁV. teljes sávot borított az olaj. Szerencse hogy nem ment rajtunk keresztül senki. A rendőrök akik látták is az esetet meg se álltak, nemhogy biztosították volna balesetveszélyes útszakaszt. Persze 1 km arréb trafipaxozni kellett.

Eredeti témára visszatérve ha vki nem nagyon pofátlan segítek neki. Nem vagyok bosszúálló és büntető tipus. Főleg hogy a közutakon nincs is helye.

Előzmény: BkorVette (48)
BkorVette Creative Commons License 2000.08.22 0 0 48
"akkor a BMW-s, Rover-es, Chevrolet-s miért nem tud? "

Hogy sajat szavaiddal eljek: A tevhit nem igaz!!

En rendszeresen indexel ejlzem, ha lehet elozni szembol, mert 90-es atlagtempoval szoktam docogni..
Viszont a legtobb baromarc, nem meltatja a dolgot arra, hogy megkoszonje, de ez igazabol nem zavar, ha mar egy megkoszoni, nekem eleg...
De emiatt, nem itelek el senkit, aki mar nem segit embertarsainak az uton...

Udv.:B.korVette

Ui.: szerintem akkor latszik az emberen, ha pl egy olyan autoval jar mint en, hogy nem bunko, ha a tobbi autossal toleransan viselkedik, en mindent meg szoktam tenni, annak erdekeben, hogy ne tunjek milliomos bunko sutyeraknak!!

Előzmény: Törölt nick (44)
BkorVette Creative Commons License 2000.08.22 0 0 47
Detonator!!

"Valahol a Pólus környékén: Egy hülyegyerek az út közepén borzalamasan üvöltözik egy meglett családapával, állva az autó mellett. Majd néhány másodperc múlva, kegyetlenül elkezdi rugdosni a az "ellenfél" ajtaját. Jó lett volna odamenni, és feltörölni vele a záróvonalat, úgyis elég koszos, meg latyakos volt (tél), de még 4 "dizsi"patkány ült a gyerek autójában. :-("

Ez nem a Budapest rallyn volt tavaj??

Udv.:B.korVette

Előzmény: Detonátor (3)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.22 0 0 46
Hi!

Bocsánat, nem akartam szétoffolni a topicot, de valahogy mégiscsak sikerült. :-)
Majd lehet, hogy küldök egy emailt ezzel kapcsolatban.

üdv!

Detonátor Creative Commons License 2000.08.22 0 0 45
Szia, Matiz!

Téged jól felhúztak az ami autósok. (Attól tartok ezért élvezik az egészet. Olvastam én is, de nem akartam szétoffolni a topic-od.) Láttad szmájlikat is ? Tudom a virtuális világban nehéz ráérezni, hogy melyik az őszinte, és melyik az ál. Itt nincs mimika és gesztusok, amiből következtetni lehet. Amit felvetsz az egy nagyon kemény téma, és igen mélyre lehetne ásni benne. Itt el lehetne még mondani, hogy az utcán fekvő ember mellett miért csak 1-2 ember áll meg (aki nem részegségből fekszik ott), hogy mekérdezze mi baja, vagy megnézze, hogy él-e még egyáltalán. Az utakon sajnos ugyanazokat a dolgokat végig lehet zongorázni, mint a gyalogos, hétköznapi életben, a munkahelyen stb., stb. Egyik percről a násikra kellett "megtanulni" a demokráciát. Sokan nem tudnak különbséget tenni a szabadság és a szabadosság között. Az utakon egyébként látni ellenpéldákat is arra, amit Te mondasz, de ez lehet, hogy egyre kevesebb. Egymás sárbatiprása megy általában.(Nem csak az utakon.) De a rendszerváltástól napjainkig kezükbe hatalmat kapó politikusok is jócskán "hunyók" ebben a dologban, mivel "jó példával" jártak(nak) elől.
Talán ha a fejekben is rendszerváltás lesz (ami egy kicsit huzamosabb ideig fog tartani.) akkor a másik embert, cselekedetei, viselkedése, érzései miatt fogunk szeretni, vagy utálni és nem azért mert bmvamiautómercimatizopel van neki.
De sokáig lehetne még folytatni ezt az egészet, de már így is hülyére off-oltam a topic-om :-)))
Na ennyi, így hirtelen, a többit majd szóban. ;)
Üdv.

Előzmény: Törölt nick (44)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.22 0 0 44
Hello!

(Hello Detonátor!)
Kicsit szomorkás vagyok, olvasva saját topicomat. Gondolod, hogy az, aki itt is olyanokat ír, hogy "a piros Suzukisok nem normálisak", meg hogy "szétlapítja a Matizt", "fos a BMW, fos a Honda és még fosabb az Opel csak az én kocsim a király" - attól várjam, hogy segíteni fog?
Villantani fog, hogy vigyázz, traffipax van az úton? Beenged egy szorult helyzetben? Ha már itt így gondolkoznak, akkor kint, az utakon mi van? Már csak azért sem, mert neki nagyobb/ drágább/ kissebb/ olcsóbb autója van. Ha én, a "kis fos Matizommal" be tudok engedni valakit, és jelzem, hogy rendőrök vannak (a tévhit nem igaz: nem szakadok bele, és nem törik le a kezem sem!) , akkor a BMW-s, Rover-es, Chevrolet-s miért nem tud? És ugyanakkor miért segít pl. a kamionos és a buszos? Jelzi, ha előzhetsz, lehúzódik etc....
Amikor egymás fikázását olvasom, mindíg eszembe jutnak ilyesmik. Ezeken az embereken az életünk múlhat!

üdv:cs

zordon_ Creative Commons License 2000.08.22 0 0 43
Az egérúti méréssel kapcsolatban. Minden nap 3x kell hogy oda vissza átmenjek rajta (Fehérvári út - Törökbálint Depo szakaszba esik bele), és még soha nem is láttam trafipaxot. Pedig az átlagos haladási sebesség ott 100 km/h...

Előzmény: MacPhisto (41)
Detonátor Creative Commons License 2000.08.21 0 0 42
Köszönöm szépen az információt!
Szia!
Előzmény: MacPhisto (41)
MacPhisto Creative Commons License 2000.08.21 0 0 41
Szerintem az Egérút.
Lehet hogy picivel hosszabb, de egyenletes sebességgel lehet rajta menni.Vigyázz, soxor mérnek!

Éjjel alternatíva lehet jobbra le rakpart, Műegyetem előtt fel, quasi mintha a Petőfi-hídról jönnél.

Előzmény: Detonátor (40)
Detonátor Creative Commons License 2000.08.21 0 0 40
Sziasztok!
Meg tudnátok nekem mondani, hogy a lágymányosi hídon átkelve melyik a legoptimálisabb útvonal az M1-M7 elérésére?
Előre is köszi!
BlackStar Creative Commons License 2000.06.26 0 0 39
Azt azért még elpanaszkodom, hogy egyszer, boldog gimnazista koromban, amikor a Villányi út felét lezárták, haladtam a BAH-csomópont felé a Móricztól, és balra parkolóhelyet szándékoztam keresni. A kétirányúsítás azt jelenti, hogy szép, narancs táblák jelzik, hogy ELŐZNI TILOS, meg, hogy szigorúan jobbra tarts. Nos. Látok egy helyet, indexelek balra. Szemből elengednek. Tükörben senki. Elkanyarodok balra. Három másodperc alatt belémszáll egy szép veres menyecske, és elkezd ugatni. Kiszáll a szép pasija is. Én meg azt hittem, hogy én okoztam bajt, és nagyon szomorú voltam. Persze, nekem volt igazam, mint máskor elmeséltem egy rendőrnek. A csaj kocsijának (kanárisárga Opel) semmi baja, a hátsó ajtómast viszont szépen behorpasztgatta.
Egyem a szívét az ilyennek. Késsel-villával.
BlackStar Creative Commons License 2000.06.26 0 0 38
Érdekes. Ahogy nemrég Kedvesemmel elméláztunk, az jutott eszembe, hogy eddig életemben kétszer dudáltam, ebből egyszer véletlenül.
A másik pedig Dél-Budán volt, két-három hete, amikor a Párom még ott lakott. Este vittem haza a Tétényi úton. Mint tudjátok, az Andor u.-Tétényi út kereszteződés kicsit kevésbé biztonságos, mint Hirosimában bármely kereszteződés az atombomba ledobása előtt 12,5 másodperccel.
Ahogy haladunk arra, reflexből lefékezek, és láss csodát, egy dark srácokkal megpakolt, szivárványszín Lada halad el előttünk vagy hetvennel, mint a filmekben. Ha akkor nem fékezünk, akkor most özvegy lennék egy rokkantkocsiban, de ha nem is, akkor is a pajtások összevernek.
Más. A Fehérvári-Andor sarkon nemrég, januárban tanúja voltam egy balesetnek, a hátam mögött harminc méterrel találkozott két autó. Az Andorról jövő, szőke hölgy úgy döntött, hogy nem fog megállni, a Fehérváriról jövő taxis autója totálkáros lett, nekitolta a nő a fényjelzőnek.
Szép.

De a legszebb, hogy még a régi szép időkben (10 éve) mentünk Vác felé (de lehet hogy máshova, de lényegtelen) és megelőzött minket egy agyonpakolt, sárga Lada. Ezt követően keresztbeállt az úton, szépen radírozott oldalra, mint a Száguldó bűnözőkben. Édesapám reflexein múlt, hogy nem ütköztünk, elrántotta a kormányt, és mellettük fél méterre faroltunk egy szépet. Még szerencse, hogy nem firtatta a pilótát, hogy mire föl ez a mutatvány, mert kiszállt az autóból egy családnyi dark figura, és jöttek felénk. Úgy döntött jóatyám, hogy inkább távozik.
S lőn.
Minek az ilyenekkel tárgyalábna bocsátkozni?

BlackStar Creative Commons License 2000.06.26 0 0 37
A másik kedvenc típusom a felkapaszkodott tiszviselő, vagy cégvezető, a stílustalan cégautójával. (Pl. drága autü, gagyi dísztárcsával, le nem fújt lökhárítóval, az autóhoz nem illő színben -ld,. fehér, stb). Nemrég (tavaly(előtt?)ilyenkor)autóztam föl az M7-esen, acélos kockaLadámmal (sajna nem SAAB900GLE v. T) a belső sávban, legalább 150-nel. Már majdnem teljesen besötétedett, de nagyon tiszta idő volt. Látom, hogy hátulról jön valami szellemi munkás, ködlámpával, fényszóróval. Hihetetlenül bántja az ilyen a szemet, ahogy visszatükröződik a saját szélvédőmről. Le is húzódok. Ahogy mellettem elhalad, szemügyre veszem a srácot, még látszott. Dagadt, ötvenes nyakkendős fazon ingujjban. Mégane Scenic volt, szerintem csak 1.4-es lehetett, mert utána nagyon kellett taposnia, hogy megint elérje a szpídet. Visszahúzódom mögé. Boldogításomra persze égett a hátsó ködlámpa is, mindkettő persze a rendszám két oldalán, mintha napba néznék. Rávillogok hátulról, hogy ugyan mégse erőltesse a dicsfényt. Persze elővillan a szolgalelkű, seggnyaló énje, és _*hihetletlen gyorsan lehúzodik*_ a küslő sávba. Értetlenül elhaladok mellette, amire meglátja, hogy csak egy bóvli ladás volt, fölkerekedik benne a felsőbbrendűségi érzés, visszajön, rámmászik, és dudál (hja, villogni már nem tud :) )
Erre mondta egyik jó barátom, hogy az előttünk hátsó ködlámpázó srácokkal nem érdemes villogi, mert azok alapból pöcsök. A megoldás: az összes lámpát lekapcsolni!! Mivel MI látjuk, hogy merre az út, mert a fickó arra megy, de az nem lát minket. Frenetikus hatás! Ki is próblátam tavaly az autópályán. Nincs ellenszere.
Tegnap előtt, pénteken, a Bécsi úton jöttünk be Kedvesemmel, és Fecóval ( az autók bajnoka™)
Egy agg papper jött a mammerral mögöttünk, kék Corsa, a jobb láthatóság okán fényszóróval, vagy nagyon elállított tompítottal. A Bécsi úton közvilágítás van. Mindhármunknak marta a szemét, de a hátsó ködlámpa ilyenkor frankón kontakthibás, nem tudtam közölni velük, hogy gáz van. Amikor megelőztek, és rájuk villogtam, persze nyuddíjasék fölkapcsolták az övéket.
Az ilyenekkel mit lehet csinálni? Most biztos mennek a nyugdíjas klubba, hogy 'ezek a mai fiatalok!!'

Inner Circle Creative Commons License 2000.06.26 0 0 36
Ismerős... Én egy Opellal jártam így. A felüljáró első öt méterén fulladt le, és az egyetlen logikus megoldással élve vissza akart gurulni. Ezt persze a közlekedők agya nem tudta befogadn, de valahogy átrágta magát rajtuk. (Vazze, ha egy autó vészvillogóval gurul hátra valahol, akkor lehet hogy nem a dudát kéne kereni???) Viszont a felüljáró előtti "sikánban" már nem fértek el mellette, ő meg nem tudta egyedül kitolni.
Szóval megálltam mögötte (tőlem elfértek), vészvillogó ki, mentem tolni. Kb. tíz másodperc alatt, miközben a mögöttem jövőknek megspóroltam vagy öt perc állást, annyi szitkot és dudát kaptam amennyit egy év alatt se. Hab a tortán hogy aztán mikor el akartam indulni, persze senki nem akart beengedni. Erre mondják hogy a jók elnyerik méltó büntetésüket.
Előzmény: BlackStar (35)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.26 0 0 35
Szerbusztok!
Nekem is lenne pár érdekes hozzászólásom.
Az egyik, idevágó téma: tavaly nyáron a budai rakpert észak felé menőp oldalán, a Műegyetem előtti lekanyarodásnál lefulladt egy Moszkvics. Mivel teljesen üres volt az aksija, nem is tudott indítózni. Megálltam, hogy megbikázzuk az autót, bár nagyon siettünk, tudtam, hogyha én nem, akkor senki (jaj de szegény is vagyok : ) ) Szóval. A vidéki, oktondi bácsika nem nagyon tudta, mi a baj, de volt kábele, hátratolattam vele a jobb legszélre, hogy mellé tujak állni, és más is elférjen. Szóval, összekötjük, a kát autó, és a járda közötti távolság egyaránt kb. öt centi. Tőlünk balra dugó. Elhalad mellettünk egy pótkocsis kamion, utána pár autó, majd egy 'Bálna', egy 600-as S Mercédesz. Ez utóbbit egy minden hájjal megkent háj vezette, ki is szólt nekem a kis buci fejecskéjéből, hogy 'büddös parasztok takaroggyatok', de lehet, hogy kevésbé barátságosat. (Ha persze őt jellemeztem volna, elment volna Farkas Aladárhoz sírni, hogy fajgyűlölők vagyunk. : ( ) Hihetetlen balhét csapott, pedig csak nem tudott vezetni, a sokkal szélesebb kamion is szépen átfért.
De még beugatott több mucsácsó is, terepjárókból, és izomautókból, mind arra panaszkodott, hogy rászoruló embertársamnak segítek.
Szépek, mi? Midjárt mondok még pár mást is.
Inner Circle Creative Commons License 2000.06.25 0 0 34
Ez az, vazze, hogy a cikázás egy dolog, én se vagyok ártatlan benne. Sőt, kóros szokásom hogy belátható kereszteződésekben átmegyek a "narancssárga" lámpán, szóval senkit nem oktathatok ki a KRESZ-es vezetésről, meg úgy általában rugalmasan nézem az autóstársak ténykedését, de ha már valaki nem egészen szabályosan vezet, akkor tudjon is hozzá vezetni legalább annyira, hogy legalább gyorsabban haladjon mintha szabályosan menne. Az ilyen Senna Jenőknél, akik saját hülyeségük miatt lemaradnak aztán még nagyobb hülyeségekkel akarják ezt egyensúlyba hozni, jobban talán csak a buszsávban vagy kereszteződésben álló autók húznak fel.
Eddigi legmegrázóbb eset: most fel van túrva a Karinthy Frigyes út, csak a híd felé lehet menni. A másik oldal jól láthatóan egy csatatér. Keresztutcából kijön egy pótkocsis kamion (már eleve hogy került az oda?), és lelkinyugalommal elkanyarodik a körtér felé. Aztán mikor két méterre van a barikádtól, akkor megáll és gondolkozik. De nem tolat vagy csinál bármit is, csak áll a kereszteződsében a kétszáz méter hosszú borzadállyal és néz ki a fejéből. Jézusom.
Irónia: ameddig ott álldogáltunk, elfogyott a kocsiból a benzin (merthogy a 300 méterrel levő benzinkúthoz tartottunk éppen). Jó ideges lettem, csak az vigasztalt, hogy ameddig a kocsit letoltuk a MOL kútig, addig a kamion öt kilométer per órával jött mögöttünk.
Előzmény: Alfred (33)
Alfred Creative Commons License 2000.06.25 0 0 33
Inner Circle:
A Cordobás egy agresszív barom volt, Ilyenből viszont tényleg itt van a legtöbb.
Egyébkét sokszor, ha sietek én is cikázom, de egyrészt nagy hatékonysággal, másrészt nem a kanyarodó sávon meg a piroson át, esetleg a villamossínen.
Előzmény: Inner Circle (31)
kozakz Creative Commons License 2000.06.25 0 0 32
Szerintem Budapesten nevetsegesen gyenge az idegeneket eligazito tablak minosege.

Szerintem ezen tablak hasznalhatosagat a nagyokosok akik kihelyezik nagyon egyszeruen le tudnak tesztelni.

Fognak egy kulfoldit es mondjak hogy menj fel a mariott utcajabol a Erzsebet hidra. Total katasztrofa ott a tablazas a kis utcakban.

A masik ilyen Erd felol a Lagymanyosi hidra felhajtas. 8 kilometeren van 2-3 tabla ami megerosit hogy jo fele mesz. kozbe kanyarok tomkelege. lampas keresztezodesek.

A leglenyegesebb tabla ami rakuld a hidra vezeto utra fekete sprayvel lefesteve valami rendes embertarsunk otletebol. Ha megis kitalalja valaki, hogy menjunk balra akkor meg at kell hajtani 2 nagy keresztezodesen ahol az egvilagon semmi jelzes hogy elore tovabb barom. Azert kulfoldon minden nagy keresztezodesben ott a tabla hogy merre kell menni. Valahogy az m1-es budaorsi peldajat kene mindenhova telepiteni. Erdekes ott kilometerenkent ki vannak rakva a tablak hogy merre kell menni.

Inner Circle Creative Commons License 2000.06.24 0 0 31
Kedves Alfred!

Eddie Irvine feeling rulez, de néhány feltételezésed kissé elhamarkodott. Így pl. a vidéki vezetésre vonatkozó. A fővárosban szereztem jogsit és a fővárosban közlekedem, ráadásul én is dél-budai vagyok, az alfás eset is dél-budán volt, ami azért nem a híresen nagy dugók színhelye, nem az a klasszikus nagyvárosi közlekedés. Pontosan meg tudom különböztetni a forgalom tempóját felvevő rutinos autóst és az ámokfutó vadállatot. Az alfás esetnél az utóbbiról volt szó. Indoklás:

1. A Kiskörúton és végig a Móriczig az illető Cordoba annyiszor vált sávot, ahányszor a másik sávban tíz centivel több utat lát maga előtt. Természetesen sehova nem jut, mert úgy látszik ő a "vazze vidéki tahó", így nem tudja, hogy a most jobban menő sáv semmire nem garancia fél perc múlva. Meg a kanyarodó sávba sem fontos sorolni, még ha ott kevesebben is vannak, mert később lehet hogy nehéz visszajönni. Tehát a kórházi fuvart tekintetbe vevő vezetésemmel is a Móriczig kb. ötven métert ráverek a hű de jól autózó cordobásra.
2. A Móriczon a villamost keresztező balra kanyarodó sáv a pirosnál vár. Cordoba végre esélyt lát hogy behozza a saját hülyesége miatt felhalmozott lemaradását, így balról a villamossínen megelőzi a sort és a piroson átmegy. Kiváló helyzetfelismerés, pontrendszer rulez.
3. A budai Skálánál Cordoba természetesen a jobboldali sávban áll meg, mert ott csak két autó áll. Persze ezek indexelnek jobbra... Cordoba a szemüveget otthon hagyta, tehát kénytelen megvárni, míg ezek a gyalogosokon átvágják magukat, így ismét pozíciót veszít.
4. Végre elindulhat, ekkor őrült módon gyorsítva megint behoz vagy harminc méter hátrány, ám konstatálja hogy a jobboldali sáv megszűnik. Balszerencsémre én vagyok épp mellette, hát elindul balra.

Szóval szerinted ez az illető a nagyvárost jól ismerő, rutinos, magát jól odatevő, biztonságosan és lendületesen vezető valaki? Hát akkor nem szeretnék a közeledbe kerülni... Volt olyan nap, hogy háromszor kellett a kocsit balra rántanom mert valaki úgy döntött, hogy neki az a sáv kell, még ha én ott is vagyok. Szerinted persze akkor se jöttek volna nekem? Nézd, te tényleg abszolút nem tudhatod hogy milyen helyzetről nyilvánítasz sommás vélemény, szóval lehet hogy nem kéne.

Üdv:

Inner Circle

Ui: flat_erik véleményén érdemes elgonolkodni. AZ egy dolog ha arról rossz véleményed van aki kisebb városból jött. De ő nagyobból jött.

Pont a fenti helyen amúgy rengeteg a tanulóvezető.

Előzmény: Alfred (23)
Detonátor Creative Commons License 2000.06.24 0 0 30
"Nagyon örülök, hogy végre valaki nyitott egy ilyen topicot, és főleg, hogy olyan, akire én dudálok, miután kihullot a maradék hajam is."

Nem tudom miért mondasz ilyet, hiszen egy szóval sem említettem, hogy tökörészek és nézek bárgyún, hogy minek dudál mögöttem az a terepjárós :) Azt hiszem, hogy a forgalom ritmusának megfelelően szoktam vezetni, stb. Ja, egyébként van mindig friss Bp. térképem, és pontosan tudom, hogy hová akarok eljutni.(Nem csak a térképről) Valszeg nem rám dudáltál! :)))
Üdv

Előzmény: Alfred (23)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!