A fejlesztés része mondjuk speciel pont jó volt, ez jogos :)
Mondjuk az én álmom egy olyan motorsportos manager játék lenne, ahol több bajnokság is aktív és én döntöm el hogy melyikben indítom a csapatom - akár többen is. Főleg az USÁ-ban divat (vagy látványos) ez, de mondjuk Európában is tavaly az AF Corse vitte a WEC-es GTLM-es Ferrari GT programot meg a DTM-est is. Tkp. olyan lenne mint egy FM ahol nem csak egy ligában lehetne csapatot irányítani. Persze ez csak elméleti okfejtés, az utóbbi két hétben például 0 percet fordítottam bármiféle játékra, és az év maradék hetének nagy részében is ez nem több heti 2-3 óránál jó esetben. Szóval egy komolyabb játék megtanulásába már bele se kezdek mert kinek van arra ideje hogy IRL három hónap elteltével jöjjön rá hogy a mentés elején valamit tök máshogy kellett volna csinálnia és lényegében előröl kéne kezdeni az egészet.
Sziasztok!Hosszú idő után,újra neki akartam állni a játéknak,de indítás után fekete képernyő és nem indul.Ha nem csatlakozom a netre csak akkor indul el.de így semmilyen műhelyes modot nem tudok elíndítani!pls help :)
Érdekes, hogy pont a versenyen kívüli rész nem jött be neked. A fejlesztések nekem abszolút tetszett így, a szponzorok nem voltak a legreálisabbak, de így tudtál taktikázni.
Készülget egy hivatalos F1 manager játék. Ki leszek rá váncsi, a Motorsport Manager nekem nem jött be annyira. Ha a pályán kívüli rész megkapta volna a GPW realitását (ahogy szponzorokkal, motorszállítókkal, pilótákkal tárgyalsz), akkor király lenne.
Ebből még lehet valami - gondoltam, és lett is, ugyanis kettős győzelmet arattunk.
Nyilván nem lesz minden futam ilyen, de azért elégedett vagyok.
Ja a képről - a játékban sajnos fordítva működik, mint a valóság: hiába én futottam meg hamarabb az időt, elvette a pole-t, amikor a másik pilóta is azonos időt futott :(
Motorsport Manager - Predator Challenge - WMC - 2025-ös szezon
Elmaradtak a köztes beszámolók, de befejeztem a szezont: megmaradt az állásom, sikerült az 5. hely! :)
Kellet még egy 5. hely, mert a Kitano is elérte a 20 pontot, szóval izgulós volt a végéig.
Pláne, hogy az utolsó futamon lófütty sem sikerült, azért általában 6-8 tizeden belül voltunk az elsőhöz, és a top 10-ből rajtoltunk, ez meg itt a szezon utolsó kvalija, nem nagyon tudtam hová tenni:
2026:
Nos úgy döntöttem all in. Pénzem van rengeteg, szóval megvettem mindenből a legdrágább alkatrészt.
A célok meghatározásánál most óvatos voltam. Ugyan megint az 5. helyet választottam, de titkon azért jóval jobb helyezésekben bízok, nagyon csalódott lennék, ha nem lenne meg a top 3. Sőt az optimista énem mg a bajnoki címért való harcot sem írja le, meglátjuk mit tud majd az autónk a pályán.
A festésünk idén amolyan Reanultos, kék senkinek nincs a mezőnyben, így könnyű felismerni, azt én akartam bele:
Persze a játék szeret szívatni, szóval rögtön a teszt előtt dobta ezt:
A 7. futamon jött egy 3. hely, ezzel legalább az adott futam rendben volt, viszont összetettben most olyan szerencsétlenül alakulnak a dolgok, hogy máskor 4 csapat volt állandó pontszerző, a többiek csak csipegettek, most viszont 5 csapatnak van viszonylag sok pontja, szóval a 6. hely nem megnyugtató.
A 8. futamon újra pont nélkül zártunk, a meló tehát folytatódik.
Motorsport Manager - Predator Challenge - WMC - 2025-ös szezon
Mondtam már, hogy van baj? :)
Június van, 6 futamon vagyunk túl, azóta sem sikerült a pontszerzés, az elnök morálja kezd kritikus lenni. Kezdek komolyan aggódni, hogy kirúg majd. A szezon végi vállalás szerintem így is meglesz, úgyis lesz majd futam, ahol az AI bénázik, de ez, hogy minden futamon 9% morált vesztek ez gáz.
Ja igen, említettem egy új kombót az új tervezőmmel. Erről pár szót. Íme a saját hozott cuccai:
Szóval rájöttem, hogy rengeteg pénz, de főleg rengeteg plusz idő a jobb cuccokat megépíteni. Egy sima epic alkatrésznél +9 nap elmegy. Ezért kerestem egy olyat, akinél szinte mindegyik felhasználható minden esetben, mert a saját képességek nem kerülnek plusz napokba, és bónuszként pénzbe sem. Ráadásul úgy, hogy az eddig használt kombó is megmaradt: mégpedig epic szinten a random legendary komponens. Szerintem ez a legOP-bb képesség a játékban, már az előző tervezőmnél is ezt használtam.
Igaz, hogy így enyém lett a földkerekség legdrágább főtervezője (többet keres mindkét pilótámnál), de bőven behozza az árát.
Na és akkor a motor. Elmentem epic szintig, és semmi előrelépés, még mindig 7. a motorom a mezőnyben.
Szóval radikális döntést hoztam: az idei szavazásomat ellövöm arra, hogy jövőre egyen motorok legyenek. Így annulálom a többiek előnyét. Utána azt sem bánom, ha azonnal fejleszthetőek lesznek, mert azonos szintről indulva tuti lehagyom őket.
Na és akkor a végére jöjjön a legnagyobb WTF, amilyet még ebben a játékban nem láttam: a vadiúj ukrán pilótám, 3 éves szerződéssel az egyik futam után a semmiből ezt köpte:
És nem szarozott, két nap múlva már a csapaton kívül volt, egyszerűen visszavonult.
Namost képzelhetitek a szezon harmadánál mennyi szerződés nélküli (top) pilóta van. Az egyetlen, aki szóba jöhet az Wilson, akit tavaly küldtem el. Remélem vissza tudom csábítani...
Motorsport Manager - Predator Challenge - WMC - 2025-ös szezon
Van baj!
A következő 3 futamon a top10-en kívül végeztünk, amire egyrészt nem járt szponzor pénz, de a nagyobb baj, hogy azzal, hogy azt vállaltam szezon elején, hogy a szezon végén 5.-ek leszünk, a chairman azt is elvárja, hogy minden futamon 5.-ek legyünk. Ha nem, akkor 9%-ot esik futamonként a morálja.
Amúgy is volt valami hülye event, ami miatt 90%-ról kezdte a szezont, azóta lejött ebből még 27%, hát elég kevés, nem szokott ilyen alacsony tartományban lenni.
Kezdek aggódni. Ha nem messze a céltól rúgnának ki, az elég epic lenne...
A fejlesztést pedig ezúttal úgy kezdtem, hogy csak a motort fejlesztem, korábban szép sorban szoktam haladni, előbb mindenből a tier2-es, majd tier3-as, stb.
Most megpróbálok egy legendary motort először, hátha azzal sikerül felzárkózni.
Úgy döntöttem bejelentkezek gyakrabban, mint egy szezon végi összefoglaló. Pláne, hogy elméletben közeledik az időszak, amikor a bajnoki címért megyünk majd, és teljesíthetem a kihívást.
Nos ez még odébb van, de az első futamot megint sikerült az 5. helyen zárni (az új ukrán pilótám), így megint jó helyzetből kezdjük a szezont.
Ami viszont kezd tényleg aggasztani, az a motorhelyzet: hiába a két szezon non-stop motorfejlesztés, még mindig csak 7.-ek a motorunk a mezőnyben, ez a leggyengébb alkatrészünk.
Napi két futammal gyorsan le is pörgettem a 2024-es szezont: az eredmény, jobb, mint vártam! 22 pont sikerült, voltak dobogók, szóval az eredmények miatt nem kellett aggódni, egész szezonban gőzerővel ment a fejlesztés. Az erősorrendben még mindig a 7-8. helyen vagyunk, nagyon nehéz itt előrelépni, egy tiszta edzésen a 14-16. hely, ami kinéz nekünk. De több futam is volt, ahol lehetett a zavarosban halászni.
Pár változást is eldöntöttem az év végére: végre igazoltam egy A-listás főtervezőt. Meg is kérte magának a pénzét, de nagy terveim vannak vele, a részletekről majd később, jó kis kombót eszeltem ki.
A pilótákkal is elégedett voltam ugyan, de mióta nem figyelek a Marketability-re, csak 4 csillagos szponzorokat tudok szerezni, és nagy a különbség. Szóval úgy döntöttem az 55%-al bíró pilótámat elengedem, találtam egy nagyjából ugyanolyan jót, ő viszont 82%-os, vele pont megleszünk újra 90% és jöhetnek a szponzorok.
Autó: harmadik év, harmadik verzió :) Ezalatt azt értem, hogy most mindenből úgy a polc közepéről válogattam, semmiből nem a legrosszabbat, de nem is a legdrágábbat. Így kicsivel 30 millió alatt költöttem a kocsira. A csúszkákat igyekeztem úgy állítgatni, hogy a gumikopásunk, és a fogyasztásunk is jó legyen, meglátjuk.
Az új festés :)
Ami az idei szezont illeti, remélem nem vágtam ki magam alatt a fát. Legtöbbször a legalacsonyabb helyezést (és pénzt) választom az elvárásnál, idén a 4-5-6. helyet kínálta fel a főnök. Több, mint 10 millió volt a különbség a 6. és 5. között, illetve a tavaly sikerült az 5., akkor idén is kéne, szóval bevállaltam az 5. helyet.
Szerencsére ilyenem még nem volt, mondjuk az elején én is el-elgondolkodtam, hogy mi van, ha futam közben kell felállnom a gép elől (nem szeretem félbe hagyni, utána már nem biztos, hogy meglenne fejben minden, ami addig volt), de gyakorlatilag 100%-ban sikerül úgy intézni, hogy mindig egyben mennek le a hétvégék, pedig mindent végig játszok, practice, kvali, és verseny (medium length). Mondjuk ahol lehet megy a 4x - 12x gyorsítás, szóval nem tart már egy óráig, mint régebben.
Gratula a sikerekhez :) Nekem sajnos jóideje nincs időm nekiülni játszani vele (múltkor egy kvali és futam közötti mentést visszatöltve lehalt a játék, úgyhogy azóta csak egyben merem letolni a futamokat.
Az előző évi 6. helynek az lett az ára, hogy az új szezonra emelni kellett az elvárt helyezésen, de szerencsére kiegyeztünk egy 8. helyben az elnökkel.
A tavalyi autónál annyira nem éreztem azt, hogy a legerősebb motorunk lenne, szóval kábé ugyanannyi pénzt költöttem el a kocsira, de most egész másképp: a legolcsóbb motort vettem meg, és az összes többi alkatrészből a legjobbat, vagy a jobbak közül az egyiket.
Íme:
Festésre meg ezt dobta a gép: (korai) Zengő némi zölddel :)
Az előző szezonban kifigyeltem, hogy az AI az első futam nagy részében is fullban tolja a motort, utána meg sokáig szerelnek, szóval most készültem erre, és végig spórolva az autóval sikerült is azonnal elcsípni egy 5. helyet, ez sokat érhet, hogy az elejétől cél felett állunk a bajnokságban, nem csökken a főnök morálja.
Ami még aggasztó, hogy hiába fejlesztettem végig az évet, sokat nem léptünk előre, a 8. a kocsi a mezőnyben. Ez így lassú lesz.
Mindig teszek 1-2 képet, de nem is rémlik most fotóztam-e, így most írok egy szösszenetet a melóból.
Szóval első szezon a WMC-ben, brutál gyenge autó, bent kéne maradni valahogy. Ilyenkor mindig vicces, hogy év elején választhatsz, hogy mekkora nyomást helyezel magadra, illetve ennek megfelelően mennyi zsét kapsz. Feljutás után a 10-9-8. közül lehet választani, hát a 10.-nek ugye sok értelme nincs, szóval a 9. helyet céloztuk meg.
Ami az érdekesség, hogy a pontozás itt az F1 50-es években használt pontozása jelenleg, azaz 8-6-4-3-2 és ennyi, az első 5 kap pontot, és nincs extra pont semmiért.
Nem ígérkezett sétagaloppnak, egy olyan autóval, ami körönként 2 mp-el lassabb az elejétől, kvalin rendre 18-19.-ek lettünk, szóval ezzel top 5, háááát...
A fejlesztés gőzerővel ment egész évben, illetve a felgyűlt szavazataimat arra használtam, hogy (gyakorlatilag egyedül a teljes mezőnnyel szemben) megszavaztam jövő évtől a spec váltókat. Rövid távon valszeg jobban jártam volna a motorral, mert az a legdrágább, és az tart a legtovább, de egyrészt abból nem kaptam annyira vacakot (váltóból messze enyém volt a leggyengébb), másrészt pénzem rengeteg, szóval hosszú távon ezt ki akarom használni.
A szezon kétharmadánál még semmi remény nem volt pontszerzésre, egy-két 8. hely becsúszott, de a top10-et is alulról közelítettük.
Azért ott motoszkált bennem, hogy egy kaotikus futam szokott lenni minden évben, és a vége felé be is adta. Bár mindig van az AI közül is 1-2, aki jól taktikázik, ez itt nekem kifejezetten rosszul jött.
Pár kör volt hátra, amikor a 6. helyen ment az egyik autóm, előtte pár mp-el az 5. és füstölgött. Az enyémen is ott volt már a csavarkulcs, de mondom egy életem-egy halálom, dupla pirossal ráküldtem, és sikerült megelőzni, így meglett a 2 pont. Ennyi kellett, nem több, összesen 6 csapat szerzett pontot, szóval így azonnal a 6. helyre kerültünk a csapatok között.
Amivel nem vagyok elégedett, hogy hiába fejlesztettem, mint a güzü egész évben (valszeg az AI is), annyi történt, hogy a 8. helyre léptünk előre autó alapján, ez nem sok.
Igen, sikerült a feljutás. Hagyjuk is a múltat, nem volt semmi érdekes, átpörgettem a szezon utolsó harmadát, tartottuk az előnyt. A feljutás miatt már a fejlesztésekre sem költöttem.
Aztán, mivel nem volt semmilyen személyi változás, mindenkinek volt szerződése, és erősíteni sem akartam, gyorsan át is pörgettem a telet.
Hogy aztán belefussak ebbe:
Bámm. Kicsit drága ez a liga. Az Asia-t megnyerő autóm összesen került 8,5 millióba.
Végül úgy döntöttem kipróbálok egy olyat, hogy megvettem a legdrágább motort, minden másból a legolcsóbbat. Így olyan szerény 35 millióból kijött az autó.
A festést mindig a random gomb nyomogatásával választom, az idei ez lett:
De a lényeg jobb oldalt, ebből a szituból kéne majd (valamikor) bajnoknak lenni. A világ pénze is kevés lesz :)
Itt ha hiszitek, ha nem 1-2.-ből indultunk, és a gép ugye mindig piros/pirossal megy az első pár körben, amit én sem a gumikopás, sem a motor élettartama miatt nem tehetek meg. Ha narancssárgával megyek végig (motor) azt ki szokta bírni. Gumi amennyit enged.
Szóval 3 és fél kör alatt másodikból huszadik, remek :)
Motorsport Manager - Predator Challenge - 2. szezon az Asia-ban (F2)
Pár dolog kitisztult.
Pilóta: korábban tettem fel képet a fizetős pilótámról, aki bajnok lett F3-ban. Egy átlagos pilóta, 9-10 körüli értékekkel, mégis ő lett a bajnok, és lenyomta Portert. Fura volt, de nagyon nem elemeztem a sztorit, örültem.
Porter:
Azóta rájöttem: valószínűleg a legfontosabb pilóta skill a Smoothness. Ránézésre ő egy F1 szintű pilóta, kivéve a smoothness-t. És a versenyen ez nagyon durván visszaveti. Míg a másik pilótám tud ideális taktikával menni, mert mondjuk tud a lágyabb gumin is menni 10 kört, addig Porternél rendre 2 körrel rövidebb ideig tart ugyanaz a gumi, és ilyen alternatív taktikákra kényszerülök.
Autó: remélem nem kiabálom el, de másodszor fogok feljutást ünnepelni a legolcsóbb autóval.
Előző szezonban, friss feljutóként a 9. hely volt az elvárás, és nem is nagyon szárnyaltam túl, 8.-ak lettünk pár pontszerzéssel.
Az idei szezon előtt a chairman felajánlotta az 5. 7. vagy 9. helyet. Az 5.-ben nem bíztam, ezért kiegyeztünk 7-ben.
Ám hamar jött az első győzelem, és világossá vált, hogy ez feljutó év lehet.
A fejlesztések természetesen mennek, már több résznél is a legjobb cucc a miénk, de az alap autó a legcsóróbb megint.
Lassan az időmérő titkát is megfejtem, ezzel komoly gondjaim voltak, hiába voltunk már mondjuk a 4. legjobb autó, rendre a mezőny hátsó felébe kvalifikáltunk, ahonnan melós feljönni.
A főszerelőknél választott -50% refuel képesség is hozza a vártat, nagyon úgy tűnik, hogy ez hozza a győzelmeket, mikor kerékcsere előtti top6-os helyezésekből rendre az élen találjuk magunkat boxolás után.
Tényleg bakker, van egy 'event' nem sokkal az új autó összelegózása előtt, amikor kapsz egy X összeget!
Akkor azt adják vissza, tényleg malacpersely :)
Csak valami fura néven illeti a játék, a "parts" tuti szerepel benne, szóval én valami olyasmire gondoltam, hogy biztos értékesítették a tavalyi megmaradt cuccokat, vagy ilyesmi :D
Na majd következő szezon elején figyelmesebb leszek.
Viszont hogy mennyire megtévesztő ez, láttam már youtube-on olyat, hogy a srác azonnal beinvesztálta a HQ-ba az itt kapott összeget, szóval nem működött a persely funkció :D
Ráguglizva több helyen is azt írják, hogy úgy működik mint a malacpersely:
You're essentially putting aside an amount of money every week during the season. At the end of the year, after you get your prize money, you get that saved money back on top. That's your fund to start working on next year's car.
You're not investing that money, or using it to design components as you go, you're just putting it in a shoebox under the bed for a year.
Igen, bár ezzel most őszintén szólva el is bizonytalanítottál... :)
Mert akkor mi értelme ennek a költésnek? Hová megy ez?
Ennek alaposan utána kell nézzek a "könyvelésben".
Azért jó pár millió ez is, ha teszem azt futamonként erre költesz 500k-t, az simán van összesen 8-10M, ami mondjuk egy top motor ára.
Az biztos, hogy a szezon eleji "vásáron" azt perkálod ki egy az egyben, amit a kosárba pakoltál, de nem tudom hová lesz a másik összeg. Kicsit durva lenne ha "toborzásra" költenéd...
Szóval ha jól értem, a jövő évi autóra félretett pénz nem úgy működik hogy év végén feltöröm mint egy malacpersely és ott csücsül 30 millió, hanem csak azt határozza meg, hogy milyen beszállítókból választhatok majd, és mindent a rendes büdzséből kell kifizetni?
Jaja, azt én is észrevettem hogy az eső jól megy az AI-nek, legalábbis versenyen nincs az mint a GPW-ben hogy fél versenyen át rossz gumin megy. Kvalin azért ki tud fogni rajta.