Több mint egy éve tetszhalott ez a szebb napokat látott topik, alig találtam meg.
A szakmabeliek mit gondolnak erről az esetről?
"The crew of an American Airlines 737 responded to a TCAS alert after a Cessna 182 turned directly into the American flight’s approach path to Austin on 16 Oct. The two aircraft were only separated by 400 feet as the 737 passed almost directly over the Cessna. Watch and listen to the air traffic control audio."
10 éve pilóta akartam lenni, de beleszólt a pénzügyi helyzet, viszont nem szeretnék lemondani a repüléssel kapcsolatos munka körről. A légiforgalmi irányítóknak mennyire nehéz a felvételije? Olvastam, hogy 500 ból 9 embert vesznek fel, de ha nem vagyok benne abban a 9-ben, újra próbálkozhatok következő évben, vagy van valamilyen végleges kizárási indok?
Egyszer már kérdeztem valamelyik topikban, de nem találom a csevegést és nem emlékszem a végeredményre.
Ha egy légtér alsó határának magassága AGL-ben van megadva és alatta hegyvidék van, akkor hogyan kell repülni felette ? Minden egyes pillanatban legfeljebb X láb (méterre) a talajtól ? Esetleg pillanatnyi pozíciómtól számítva, adott távolságon belül legmagasabb ponttól számít az AGL ? Van ehhez köze az MSA-nak (Minimum Sector Altitude) ? Konkrét példa lehet a kassai TMA Magyarországra nyúló része, aminek keleti oldala a Zempléni-hegység felett van és 1000ft az alsó határa.
Nekünk low costnak nem volt szívatás, sőt még köszönettel is tartozunk, hogy növelik a fizetésünket.
Inkább az értetlenkedés volt a nagy, merthogy nem egy szakszervezet által szervezett, bejelentett sztrájk volt, hanem egyéni emberek egyéni akciója.
Ez erősen érződött a különböző hozzáállásokon is. Mondjuk hajnal egykor, amikor egyetlen gép van a TMA-ban, nehéz megmagyarázni a teljes eljárás lerepültetését. Nem is sikerült, amikor rákérdeztünk néhányszor.
Csak a lakosokat szívatja a zajjal és azért ha valaki nagyon ráér és kiszámolja, hogy hány tonna széndioxidot szórtunk ki Budapest felett, hát, még M. Lölö is megvásárolná :)