Természetesen áldozatokkal jár ,de van akinek sikerült !
Íme a lista a legmagasabb megújuló energiaforrások arányáról
– Costa Rica – 98,2%
– Norvégia – 96,5%
– Izland – 82,1%
– Uruguay – 67,6%
– Svédország – 54,5%
– Finnország – 45,3%
– Ausztria – 33,5%
– Dánia – 33,7%
– Portugália – 28,5%
– Spanyolország – 16,3%
Magyarország 25.5 % áll ( nem értem mért nincs ebben a listában )
Visszautalnék régebbi Norvég EV elterjedésre amit sokan avval magyaráztak ,hogy sok a lóvé az olajból . Ez valóban igaz ,de megújuló energia is van náluk bőven ( mert akarták ,hogy legyen )
Természetesen ez nagyban függ az ország természeti lehetőségeitől , gondolom Izlandon sok a geoterm ,ahol meg sok a hegy tó ott a vízerőmű a menő stb ..........
Összegezvén, van ebben még potenciál ,csak ki kellene aknázni .
A pontrendszer mint olyan tényleg nagyon jó dolog, csakhát a rendőrök. Korruptak, bunkók, kapzsik, és beképzeltek. Engem csak egyszer tudtak megyszívatni amikor a zöldkártyám (pontosabban a járgányé) 2 perce lejárt. Ugyanis éjfél után 2 percel állítottak meg és előző nap még érvényes volt... Azóta a papírjaim mindig rendben vannak. A kocsin semmi szabálytalan. Tényleg ha a vizsgán fenn van a sportkormány és semmit sem írnak be a forgalmiba akkor mi van?
Aha, ez jó. Akkor jó eséllyel túlélhetô lesz a rendszer. Nekem átlagban évente 2-3 gyorshajtás becsúszik, ebbôl általában 1-2 a helyszínen elsimítható, egy meg megy a nyilvántartásba.
Szerintem a sebességkorlátozásokat szinte lehetetlen betartani. Nem az eszement száguldozásra gondolok, hanem arra, hogy az ember városban is általában túllépi a 60-at, ez meg már alap egy jó kis büntinek...
Sajnos nekem az a véleményem, hogy a Pontrendszer egy újabb ok lesz a rendőröknek arra, hogy kérkedjene a hatalmukkal ilettve visszéljenek vele.
Sajnos nekem az a tapasztalatom, hogy aki manapság autóba ül az bűnőzőként kezelik. Hiszen amikor a rendőr megállít akkor nem igazán van esélyed arra, hogy te legyél az okosabb. Ha jól megy és nem akarsz okoskodni akkor a helyszinen "csúszik" valami ha nem akkor feljelent. Persze ha neked van igazad akkor is ők az okosabbak és ők vannak helyzeti előnyben.
Az állandó büntetés mániájuk pedig egyszerűen szánalmas.
Amikor a TV3 napkelte című műsorában megkérdezték a BM szóvivőjét, hogy mi van akkor ha Kovács2 tizedes megharagszik rám és bevés nekem 5 roszpontot.
A szóvivő erre egy olyan nevetséges választ adott, hogy majd a számitógép ezt nem fogja engedni meg ilyenek.
Aha. Ahol a Személyi igazolányt nem tudják bevezetni normálisan ott pont ez fog működni.
Persze gondolom a büntetési tarifák azért tovább fognak szépen emelkedni...
Szóval már várom a szép új világot. Mert úgy érzem, hogy egyre többen leszünk jogosítvány nélkül....
nem tudom hol olvastam, de a magyar tervezet nem annyira emberbarat. ha nincs szerencsed akkor 1 hazauttal eltolhatod az osszes pontod, ugyanis a zarovonal atlepesert is levesznek 4 vagy 5 pontot a tizenakarhanybol.
kivancsi leszek mennyi lesz a tarifa pontonkent :)
Hogy is lesz ez? A pontjaim ugye 2 év után elévülnek. Ha mondjuk félévenként csinálok egy bakit, akkor akár 5 évre visszamenôleg megmaradnak a pontjaim, és csak akkor évülnek el, ha 2 évig nem követek el hibát? Vagy a beszerzés után 2 évvel elévül a pont, akkor is, ha közben csináltam más huncutságot is? Ez utóbbi lenne a szerencsésebb...
A pontrendszer nagyon jó ötlet, hiszen lényegesen nagyobb visszatartó ereje van, mint a hagyományos bírságolásoknak. A hazai bevezetésével kapcsolatban azonban komoly aggályaim vannak, mert a magyar közállapotok korántsem értek meg eléggé arra, hogy a rendszer kellő hatékonysággal és tisztességgel működhessék.
Gondoljunk csak a Rendőrcsaládok Önsegélyező Egyletére, mely a kétségtelenül alacsony rendőri fizetéseket karitatív célból tartott gyűjtés keretein belül, egy trafipax készülék segítségével egészíti ki. Budapestnek például nagyon sok olyan szakasza van, ahol a megengedett 50-es sebesség helyett nyugodtan lehet jóval többel is kocogni, ennek ellenére rendőreink az amerikai rangereket is megszégyenítő álcázó tulajdonságokkal állnak lesben, hogy balszerencsés áldozataik pénztárcáját megcsapolhassák. Természetes dolog, hogy a büntetőpontoktól való félelem a szerencsétlen autósokat még magasabb összegek megfizetésére, míg a rendőröket a bűnüldözés helyett a szabálysértőkkel szembeni intézkedésre ösztönzi. Ez pedig azt jelenti, hogy a pontrendszer bevezetése más téren erősen visszaüt.
Amerikában már évek óta hatékonyan működik a rendszer, hiszen nincs kézzelfogható rendőri korrupció, és a nyilvántartási rendszer is nagyon fejlett. A rendőrautókban szériafelszerelés a számítógép, mely a részletes központi nyilvántartáshoz kapcsolódik. Megállítás előtt ellenőrzik az autó tulajdonosának előéletét, így az intézkedést már ennek ismeretében folytathatják le. Ha például egy drogkereskedelemért többször büntetett személyről van szó, a rendőr szinte biztos, hogy töviről hegyire átvizsgálja az autót, ha egy erőszakos cselekményekért elítélt polgárt állít meg, a kellő óvintézkedések megtétele után (a rendőrautó páncélozott ajtóinak takarásában állva, mikrofonon utasítva) kezd intézkedésbe a vezetővel szemben. Engem rendőr részéről ott még inzultus soha nem ért, még a megbüntetésem esetén is partnerinek éreztem a viszonyt, nem az itthon tapasztalt kioktató-fenyegető, a megvesztegetés irányába toló beszélgetésekre került sor. A rendőrök emberi hangon elmondták a megállítás okát (és nem azt kérdezték, hogy tudom-e), majd kissé szájbarágós módon (ez az amerikaiakra mindig is jellemző volt) elmagyarázták mivel veszélyeztettem magamat és másokat. Miután jeleztem, hogy megértettem őket, belátom tévedésemet és tartózkodni fogok hasonló cselekményektől a jövőben, szemrebbenés nélkül elővették a csekket és megbüntettek, de többször beérték azzal is, hogy ráébresztettek a cselekedet helytelenségére.
Érdekes dolog, hogy US-ben teljesen legálisan lehet különböző trafipaxot előjelző készülékeket használni az autókban. A rendőrök ezek létét a bosszúság legkisebb jele nélkül veszik tudomásul, egyszerűen azon igyekeznek, hogy ügyesebbek legyenek a macska-egér harcban. Közvetlenül hazautazásom előtt vettem az autómba 1200-ért egy egészen profi ketyerét, mely még a lézeres mérést is nagy hatékonysággal jelzi, ráadásul az olcsóbb típusokra oly jellemző városi vakriasztásokat kiküszöbölve. Ott, ahol élek (Virginiában) az átlagnál jóval sűrűbb forgalom miatt 65 mérföldes sebességkorlátozás van érvényben az autópályákon, de a legtöbben 75-80 körül hajtanak. Hasonló mértékű sebességtúllépésnél a rendőrök beérik bírsággal is, büntetőpontok csak a durvább szabálysértéseknél és a közeggel szemben tanusított tiszteletlenség esetén jönnek. Rosszabb a helyzet a dobozokba szerelt speed trapek esetén, hiszen ilyen esetekben nem bízhatunk a rendőr engedékenységében, a büntetőpontokról szóló határozatok a táblázatokba foglalt számadatok rideg fényében születnek meg.
Jó ötletnek tartom tehát a pontrendszer bevezetését, de kívánatos lenne, ha az amerikaihoz hasonló viszonyok mellett valósulna meg. Persze kissé idealista vagyok...
Nekem is tetszene a pontrendszer, remélem bevezetik. Ha 2 év után kiesnek a megszerzett pontok, jól működhet a dolog.
Én az angol rendszert ismerem, ismerősöm már csak a pontok miatt izgul, a pénzbüntetés nem is érdekli. (pedig 40font az kb. 16000 Ft)
Szerintem a pontrendszer jó ötlet. Ha jelenleg átmegy valaki a piroson, akkor ugrik a jogsija. Ha mondjuk egy piroson átmenbésért, vagy 50%-nál nagyobb szabálysértésért csak 6 pont járna, és 12 után ugara a jogsi, még jól is járnának az autósok. A kérdés csak az, hogy a begyűjtött pontok hány év után törlődnek.
Németországban már egy fogalom az, hogy kinek hány pontja van Flensburgban. Ott bevált a dolgo, nálunk is beválhat, ha a pontozás kellően méltányos.