De 10 évvel ezelőt az Audinál már a digit klíma egy alap volt meg dupla légzsák meg ülésmagasság állítás, kormánymagasság állítás, Jó a BMW-be is benne vannak.
Nekem 95-ös a BMW-m, és van benne kétoldali automatikus klíma, motoros, minden irányban állítható sportülés, független felfüggesztés elől-hátul, dupla légzsák és mindezek mellett kupé, amit akkor az Audi meg sem próbált eladni, nem ment volna elsőkerékhajtással... volt egy évvel fiatalabb is, annak 100le/liter volt a teljesítménye, turbó nélkül, és 3500-nál volt nyomatékcsúcs, hatos váltó, dupla digit klíma, etc. Akkortájt az audi motorok meg sem közelítették a BMW motorjainak nagy többségét, vezethetőségük vicces (60% feletti súly az első tengelyen??:)), etc. Ugyanakkor az S-szériák egész jókvoltak, quattro+nagy motor, és sokág az összkerékhajtásuk is jobb volt, ma már talán az sem. A minőségi benyomás egy Audi utasterében talán jobb, de dögunalom (sajnos mindkét téren hasonlóak a mai BMW-k..), ellenben az audik vezethetősége sokat javult. Ha kényelmes utazóautót keresnék, nem zárnám ki az Audit, de csakis quattro, az elsőkerékhajtás nem való erős autóba. Egy gyenge prémium autónak meg semmi értelme, akkor inkább egy jobban felszerelt Passat...
Hát szó mi szó TT ne hasonlítsunk Zx-hez mert igaz (bár én Audis vagyok) Zx pöttyet felülmulja a TT-t. Valljuk be őszíntén a neve király : AUDI TT!!!!!, de maga a gép hát kutyfasz a Zx-hez. !TÉNY!
/nekem A4 1.8t-m van 95-ös/
De ha a többi gépet hasonlítgatjuk és visszapattanunk mondjuk cirka 10-12 évet lessük meg az akkori gépeket:
-Mondjuk A4 és a 3-as Bmw-t kezdetnek: kényelem szempontjábol hát lényeges külömbségek vannak az Audinál digit klíma, imo., meg egy csomó minden hát üljetek bele egy akkori 3-masba vagy egy A4-be totál más. a spanomnak van egy 325i nekem ott az 1.8t jó gyorsabb a 325 nem is vitattam soha de vannak külömbségek.
Vegyük alapul a mostani autó reklámokat: Klímával, légzsákkal is kérheted Most.
De 10 évvel ezelőt az Audinál már a digit klíma egy alap volt meg dupla légzsák meg ülésmagasság állítás, kormánymagasság állítás, Jó a BMW-be is benne vannak.
Már tíz éve játszik az Audiba elöl a 8 lengőkar!!!!
A Bömbi szinte 6 hengerrel adja ua.-t mint az Audi 4-el
De indulj el jó jeges úton a hátsókerekeddel v. az Audi fronthajtással.
Várom a békés véleményeket.
a fene se tudja ez eldönteni az Audi mintha elegánsabb lenne
Ha egy árban lenne a 4x4-es a kétkerékmeghajtásúval, akkor is a kétkerekest választanám.
Négykerékmeghajtású jóval nehezebb + nagyobb a hajtáslánci veszteség -> többet fogyaszt, sz@rabbul megy...
Télen előny ez vitathatatlan, de azt a magyar 2 hetes telet ki lehet bír kétkerekessel is...
Bár nekem egyik márka sem a kenyerem, az igaz, hogy a régebbi BMW-Audi harcot a BMW nyeri. Egészen a közelmúltig. Aztán amióta kijöttek a legújabb Audik, mondjuk az A6, A8 azok már szvsz jó autók és igenis luxusmárkák. Ráadásul az eladásaik is feljöttek. A BMW-ről leginkább az szokott megmaradni bennem -azon kívül hogy markáns, robosztus autók- hogy már egy 100 km-es út után megfájdul a hátsó felem és már nem tudom hogy üljek az autóban.:-) Tavaly nyáron/ősszel elég sokat kellett egy újabb fullos 523-asban üldögélnem. Azok a kemény, bőrös ülések iszonyúak.
Az A(udi) csak a névsorban van előbb, a valóság a B(MW) sikerét hozza! Mint az eladások is... Az A.. egy felkapaszkodó (ál)luxusmárka, amit Piech bácsi erőltetett azzá... sokan meg be is dőltek. Én láttam Ingolstadtban a gyárat belülről, azzal nem volt baj, a kaszniprések igazán látványosak... aztán ki is fújt. Röhrl quattroja óta csak szappanosdobozokat csinálnak... A BMW akkor is BMW (mondja egy Hondás!!!)
Én azon a véleményen vagyok, hogy a 80-as évek Quattro-i óta, az Audi nem tud mivel előhozakodni.
Meg lehet nézni akár a Audi100-as, 200-as, 80-as, 90-es csotrogányokat, és a velük egy időben készült BMW-ket. Az Audik egyszerűen rohadnak, nincs bennük erő, széthullik az autó egy erőteljesebb gázfröccsre. A BMW-k azért 15-20 évesen is autók maradnak.(Láttam már nem kettőt, viszont Audit rendkívül ritkán.)
Az Audi TT, BMW Z sorozatot nem lehet összevetni, hiszen a TT maximum vezetni nem tudók boltbajáró eszköze, míg pl. a Z8 az M5 motorját kapta 400 lóval.
Az A4, A6, A8 nem rossz, de semmi extra. Az új 7-es sorozata a BMW-nek fényévekkel veri az új A8-at.
Nekem egy 525i van most, 1 éves. Ismerősöm rendelkezik egy A6-ossal 2.4-es motorral, de mind menetteljesítményben, mind extrákban az 525i simán veri az A6-ot.
Azt meg mondanom sem kell, az F1-be ki szállít motorokat...
Na ne maaaaar, hogy lehet osszehasonlitani egy autot egy Audi-val ? Azert a ketto nem egy kategoria! Az Audi biztosan jo, de a BMW azert tobbet jelent ennel... Pl az A8-assal megprobalt betorni az Audi a 7-es BMW es az S classe Mercedes piacara, de soha nem fogja ezt a ket presztizsmarkat komolyan megszorongatni, legfeljebb, ha letolja az arait, akkor azokat megnyeri vele, akiknek sok a ket kiralyi marka ara. (Megjegyzem, eleve az A8 legnagyobb motorja 4.2, mig a 7-esnel ugyanez 6 liter. 2:3 arany). De, ha meg az araiban is versengeni probal az Audi, akkor nem latom ertelmet a dolognak.
A TT meg eleve egy szutyok. Nem attol lesz sportkocsi valami, hogy a tomeget redukaljak es csini format kap, hanem, hogy elsosorban ero van benne, es a felfuggesztes, illetve a kialakitas sporttos kiepitesu, mint pl a BMW M1-nel...
Azt szeretném megtudni, hogy mi a véleményetek a BMW-AUDI párharcról. Értem ezalatt:
BMW 3-as sorozat vs. Audi A4
BMW 5-ös sorozat vs. Audi A6
BMW 7-es sorozat vs. Audi A8
BMW Zx vs. Audi TT
Egyik ismerősöm az Audira esküszik, míg én a BMW-re.
A Subaru vitathatatlanul az első. Az Audi a második (Európában az első:)). Piech 81-2 körül (asszem akkor került az Audi élére) kiadta a jelszót: 2000re minden második kocsiba 4*4et, mert az jó, és bizonságos. Nos, nemjött össze neki, de az Audik elég jelentős részét (talán 30% körül) quattroval adják - persze nem nálunk, hanem világszerte értendő. Más márkáknál ez az arány jóval kisebb (kiv: Subaru, Jeep, Landrover, Puch...) X-es bömös, 4Matic merga alig játszik.
Csá
Köves
valahol azt olvastam, hogy az osszkerekhajtast a subaru alkalmazta szemelykocsikban eloszor. ahogy egy rajongo ismerosom a multkor felhivta ra a figyelmem a subaru ezt a rendszert meg most is minden egyes autojaba belerakja. az audi, bmw meg a tobbi autogyarto pedig csak extrakent tunteti fel az autoihoz, inkabb szivesen hasznalnak kulonbozo 3 betus roviditeseket, ahelyett, hogy tisztesseges futomuvet gyartananak.
Az Első Magyar Audi Klub 2001. szeptember 15.-én 10 órai kezdettel Audi találkozót szervez Veszprémben, a Ring Autó Kft. telephelyén (Veszprémi Körgyűrű, 82-es út elágazásánál). A tervezett programok között autószépségverseny illetve szlalomverseny is szerepel. A helyszínen lehetőség van a Klubba való belépére is. Minden érdeklődőt, (természetesen a BMW-s tulajokat is :) ) szeretettel várunk!!
Hát én nem vagyok nagy németautó mániás, mondhatni nem szimpatizálok velük, de a német presztízs trióból egyértelmően a BMW-t találom jobbnak az Audinál. Egész egyszerűen ez a technikai tartalom miatt van. Az M3 az S4-hez képest finom műszer. Ezek a tesztek a köridővel meg... nem tartom kizártnak, hogy lenyomta, a sajtóban az RS4 a 360 Modenát lenyomta! :-)
Háát.. Meg kéne nézni néhány urquattrot, S2t, S4t, hogy hogy működik a turboja sok használat után. (Nekem gôzöm nincs róla). Van némi tapasztalatuk a gyártásában. Én csak azt tudom, hogy annak idején a sima S4es (2.2) kétvállra fektette az 540-est. Quattro, 6sebes váltó, eltalált turbo...
Nyilván idônként cserélni kell a turbot, ez vitathatatlan hátrány, ráadásul RS4ben ugye rögtön kettôt is. De ezt aki megveszi, belekalkulálja, és nem hiszem, hogy minden kanyar után kéne cserélni.
Csá
Köves
Egy kicsit későn reagálva! :)
Mondjuk én megnézném a két motort mondjuk 150 000km megtétele után. Szerintem erős mocit sokkal könnyebb gyártani turbóval, mint turbó nélkül. Úgy is fogalamzhatnék, hogy turbóval minden hü..e tud. :)
Nem olvastam vegig a topicot, lehet, hogy mar volt rola szo, akkor bocs.
Az uj BMW M3-s hivatalos vetelytarsa az Audi RS4. Igaz, hogy kombi, de akkor is ezt tekintik a BMW-nel a nagy vetelytarsnak. Bar az M3 tervezocsapat fonoke az RS4-t egy "turbofeltoltos kombinak" titulalta, es magyarazta, hogy nekik nem a minel nagyobb teljesitmeny volt a cel, hanem a vezetesi elmeny, stb... Ennek nemileg ellentmond a 3.2-es hengerurtartalom, ami tovabb nem novelheto, csak alapveto modositasok utan, es a 8000-es fordulatszamhatar. (ez a viszonylag hosszu loket miatt elkepeszto dugattyusebesseget jelent)
Az igazsag szerintem az, hogy a BMW-nek nincs tapasztalata turbos benzinmotorok fejleszteseben. Teny az RS4 0-100-ra 4.8 alatt gyorsul, M3 5.2. Es a legfontosabb Nurburgringen kb. 10 mp-vel jobb koridoket megy az RS4. (8 perc korul van 1 kor)
Persze az is igaz, hogy a Audi-n a turbolyuk bar kicsi, de azert eszreveheto, a BMW pedig azonnal reagal a gazadasra.
Ja es a BMW esztetikailag szebb es sportosabb.
Nem is altalanositottanm csak irtam hogy sok autoban nincs, ami eleg szomoru, de ideges voltam, mert egy kocsog miatt le kellett mennem az utrol, es a szep karcmentes felnim megkarcolodott es huje audis miatt aki index nelkul elozott az en savomban, en meg eppen akkor arra jottem, es az idaig nem sertul felnimet osszekarcolta egy kiallo csatornafedel, 70e ft0-os felni ugy vigyaztam ra mint a szemem fenyere, 15e km budapest utan /40-es gumikkal 0 serules, erre az a fasz.. na mind1 kimorogtam magam..