Keresés

Részletes keresés

Szh13 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 250

Volt szerencsém látni egy BME-s oktató videoját a youtube-n, felháborító amilyen stílusa volt, alpári és bunkó, elmebeteg. Az ilyen embert elmegyógyintézetbe kellene zárni. Minősíti az elit BME-t, hogy ilyen embereknek munkát ad vagy adott. Hála istennek az én gyerekem is kihullott a BME-ről, pedig jó gyerek, szorgalmas, állandóan tanult, de nem volt zseni.  És attól még ember, mert nem a BME-t végzi el. És a legfontosabb, hogy ÉL!!!!! Sok év eltelt a tragédia óta, de a szívem szakad meg ezért a srácért. Hiába okoskodnak itt egyesek, ha az ő gyerekük lett volna, másképp látnák a világot.  

Előzmény: haliho (85)
Szh13 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 249

Mekkora köcsög vizsgáztató. Ha lenne még termelőszövetkezet az ilyen köcsöggel hordatnám a lósz@art. 

Előzmény: Dr.W.Gy. (80)
Szh13 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 248

Te egy nagyon okos ember lehetsz, ha ilyen jó eredménnyel és időn belül végezted el a BME-t. Biztos szuper állásod van és nagyon boldog vagy.

Előzmény: second (62)
tanácstalan bölcsesked Creative Commons License 2014.07.29 0 1 247

14 ev tavlatabol, mint akkori evfolyamtarsa ennek a sracnak, es mar mint vegzett villamosmernok elmondhatom, hogy semmi gyakorlati es elmeleti hasznat nem vettem a HARE es Terek tantargyakon tanultakbol. Mondom ezt tobb tucat tarsam neveben, akikkel tartom meg a kapcsolatot.

-CsL- Creative Commons License 2012.01.27 0 1 246

"Az Elméletileg Villamosság Tanszék tárgyai elvégezhetőek és egyben nagyon jó erőpróbái is annak, amit ugy hivnak, hogy nagybetűs "élet"."

 

A nagy b*dös lófasz!

 

 

A magyar oktatási rensdszer úgy trágya ahogy van. Trágya. Az hogy a srác kiugrott egy jelzés.

 

Tele vagyunk gondolkodásképtelen, tervezésképelen magolós mérnökökkel, marketingképtelen magolós marketingesekkel, kommunikációképelen magolós kommunikációs emberekkel, gyógyításképtelen magolós orvosokkal, gazdálkodáképtelen magolós közgázosaokkal.

 

Majd b*zmeg ha "gazdálkodás és menedzsnent" szakon nem a kib*szott integrálást, meg a valszámot nyomatják, meg az operációkutatást, a MELLETT hogy kibaszottul SEMMIT NEM TANÍTANAK olyat amit a valós KÖZGAZDÁSZ életedben hasznosítanál instant, hanem vége RÁFEKÜDNÉNEK a magolás eröltetése heylett a GYAKORLATI KÖZGAZDASÁGI problémák tanítására, és magoldására...

 

 

Na akkor lenne valami.

 

Addig egy egy adag f*s. Az egész oktatási rendszer, ugy ahogy van. 

Előzmény: netizen (24)
m_balazs007 Creative Commons License 2005.05.22 0 0 244
Most visszaolvasgattam a topicot. Hihetetlen h már 5 éve meghalt B. P. akivel még gimiben egy szobába laktunk és mennyi minden megváltozott azóta.
Jómagam elvégeztem az egyetemet (BME VIK) de nem vmi dicsőségesen 7.5 év után kaptam egy 3st mert tulajdonképpen egy tárgy miatt csúsztam 1,5 évet (persze alapképzésen is 1et de akkor még nem gondoltam h ez lesz a vége) mégsem rágodom ezen naphosszat mert az élet megy tovább és lesz még lehetőségem bizonyítani. Csak az a szörnyű h tudom ha akkor tudtam volna beszélni vele 2 mondatot akkor talán lehiggad.
Nikkelezett nikk Creative Commons License 2004.02.08 0 0 243
Szerintem te összekevered a gimnáziumot, meg az egyetemet. Az egyetemre elméletileg felnőtt emberek járnak, akik sokszor dolgoznak is. Ha pszichológusra van szükségük, majd elmennek a mindenki számára elérhető pszichológushoz.

egyszerúen tanulmányi eredmények alapján; akinek feltünően sok az UVja, feltünően sokat hiányzik, azt meg kell keresni, de nem számonkérni kell, hanem megkérdezni, hogy mi van, öreg, 115 ponttal vettünk fel, nyilvánvalóan nem vagy gyenge képességű, de akkor mi a baj, hol tudunk segíteni.

MÁs se hiányzott volna nekem főiskolás koromban, hoyg azzal baszogassanak, hogy miért rosszak az eredményeim. Azért mert szerelmes vagyok, mert dolgozom, mert éppen a pénzkeresés a fontosabb, mert nincs kedvem tanulni, mert mert mert. Mert felnőtt ember vagyok (voltam már akkor is) és eldöntöm mit csinálok.

ez nem óvoda, semmi szükség nincsen erre... PErzse, ha nem tudjua az egyetem hova tenni a pénzt legyen pszichológus, miért is ne. De normál esetben...

Előzmény: Törölt nick (242)
Törölt nick Creative Commons License 2004.02.08 0 0 242
Pedig olyan egyszerű lenne:
-kell egy iroda, ahol valóban hozzáértő szakember(ek) azzal foglalkoznak, hogy
-életképes tanácsokkal látják el a maguktól jelentkező hallgatókat
-megkeresik a bajban lévő, de nem jelentkező hallgatókat; ez könnyebb, mint elsőre gondolná az ember: egyszerúen tanulmányi eredmények alapján; akinek feltünően sok az UVja, feltünően sokat hiányzik, azt meg kell keresni, de nem számonkérni kell, hanem megkérdezni, hogy mi van, öreg, 115 ponttal vettünk fel, nyilvánvalóan nem vagy gyenge képességű, de akkor mi a baj, hol tudunk segíteni.

És amikor hétszámjegyű összegekért újítanak fel professzori budikat, akkor nem igaz, hogy erre nincs pénz.

Előzmény: Törölt nick (241)
Törölt nick Creative Commons License 2004.02.08 0 0 241
igen ez mind igaz, de miután a magyar állam félig tudatosan lezüllesztette az alap és közép szintű oktatást, nem mindenhol igazította ehhez a felsőfokú képzések elvárásait. Felvételi nélkül be lehet kerülni a műegyetemre vagy pl. a debreceni orvoskarra, egy-két-három évig el is lehet ott lenni, mint a befőtt, de ilyen felállással nyilvánvalóan nem fog minenki diplomát kapni. Semmiféle koncepció nem létezik arra, hogy mégis mi a francot akar az állam ezzel a több száz, ezer fiatallal kezdeni minden évben. Gyakorlatilag "hulljon a férgese" alapon megy az egész.
Természetesen nem az a megoldás, hogy lejjebbviszik a színvonalat az egyetemeken, főleg nem a hagyományosan "elitképző" karokon. De hogy még egy istenverte pszichiáter (nem csak papíron létező) se legyen egy több tízezer hallgatót györtő monstrum egyetemen, az valószínűleg példa nélküli Európában.
Előzmény: Nikkelezett nikk (240)
Nikkelezett nikk Creative Commons License 2004.02.07 0 0 240
" Csak azt akarom mondani, hogy aki egyetemre jár, és azt hiszi őt szivatják, jajj anyám, ezt nem lehet tulélni, az biztos nem dolgozott a középiskola és az egyetem között"

Én is csak most tévedtem erre. És csendesen megkérdezném a jelenlévőket: Aki az egyetemen nem bírja a stresszt , az mit fog csinálni, ha elmegy dolgozni és ott érik a pofonok? Vagy a magánéletben? Vagy esetleg egyszerre??? Ugyanis ez komoly stressz, nem az egyetem.

És mindezért az egyetemet hibáztatni??? Miért? Az egyetem nem gimnázium ahol gyerekneveléssel is foglalkoznak az oktatás mellett...

Előzmény: Vegetable (233)
Törölt nick Creative Commons License 2004.02.07 0 0 239
Öngyilkos lett egy debreceni egyetemista

február 5. 20:09
[MTI]

A helyszínen életét vesztette egy egyetemista fiatalember Debrecen belvárosában, amikor öngyilkossági szándékkal egy tízemeletes lakóépületnek vélhetően a hatodik emeletéről kiugrott.
A délutáni órákban az egyetemista felhívott egy telefonos lelki-segélyszolgálatot, és közölte öngyilkossági szándékát.

A helyszínre érkező rendőrök próbálták kideríteni, hogy a megjelölt épület melyik lakásában lehet az öngyilkosságra készülő egyetemista.

A lakást nem sikerült megtalálni. Az egyik helyszínen tartózkodó rendőr ezután a járdán egy erős huppanást észlelt. A rendőrség folytatja az öngyilkosság körülményeinek tisztázását.

***

Ezúton is gratulálok a Debreceni Egyetem igen emberséges és odafigyelő oktatóinak.

Bár gondolom nem csak a debreceni egyetemen nincs senki, akihez lehetne fordulni, ha baj van.. csak szerény véleményem szerint debrecenben mintha egyesek azért kapnák a fizetésüket az adófizetőktől, hogy gondoskodjanak arról, hogy baj legyen..

Tyb Creative Commons License 2001.02.09 0 0 238
Csakhogy itt nem 17000 hallgatóból, hanem 2-3000 villanykarosból. És nem évente, hanem vizsgaidőszakonként, azaz félévente.
Egyébként a kollegát nagyon sajnálom, még ha nem is tudom megérteni, hogy valaki azt gondolja, hogy ez az egyetlen megoldás.
Sajnos be kell fejeznem, mert zár a könyvtár.
Tyb, elsős infós, nem-sch-s voltam.
Előzmény: coolabi (236)
coolabi Creative Commons License 2001.02.05 0 0 237
Zozzer!
Az elet mindenkit folyamatosan neurotizal! Ez akkor sem megoldas! Ha mindenki igy tenne az ugye nem lenne oke? Vagy Neked olyan konnyen megy mindig minden? Ez egy kuszob, amikor kiborul az ember, de nem ez a megoldas komoly felnott emberektol! Vagy ha nagyon eleged van a fonok szivatasabol, akkor kiugrasz?????
Valaszt mindenki magaban!
Előzmény: Zozzer (235)
coolabi Creative Commons License 2001.02.05 0 0 236
Van meg itt valami, amit senki nem vetett fel! (legalabbis azt hiszem!)
Nem nagzon ismeresm a hazai ongyilkossagi statisztikakat, de azt azert jo lenne megnezni, hogy a BME nappalira jelenleg (ha jol tudom) 17000 nappalis hallgato jar. Ha ebbol vizsgaidoszakonkent 1 meghal, az tragedia!!!! De ez azt is jelenti, hogy 17000 emberre jut egy ongyilkos! Ma Magyarorszag vezeti a vilagon az ongyilkossagi statisztikat! (Mindig a negativ dolgokban vagyunk elsok!) Ezen kellene valtoztatni, de ez sjnos benne van ebben a nagy tomegben. (nem mellesleg ez a reteg meg a 40-esek kiugroan sokszor fordulnak maguk ellen). Szoval itt nem arrol van szo, hogy szivatnak, hanem hogy 17000-bol egyvalaki nem birta tovabb ezt a fajta "felkeszulest" az eletre. KA`R!!!!!
Előzmény: osca (232)
Zozzer Creative Commons License 2001.02.05 0 0 235
Hát, most ugyan jól elvitatkozunk azon hogy melyk a legnehezebb egyetem, de jelen esetben
semmi értelme. ( A Müegyetem és az orvosi. Hehe..)
Azt gondolom, és lehet, hogy ezt már leirta más, hogy a szerencsétlen nebulónak a villany-
karról való kirugása csak az utolsó csepp lehetett a pohárban. Az öngyilkosságok mögött
hosszú évek évtizedek neurózisa áll. Lassú folyamatot alkot, mint a testi betegségek is.
Jó és helyes dolog úgy fölfogni pl: egy egyest, hogy fölmegyek a barátnénihez és majd ketten
szépen megvigasztaljuk egymást némi ital és étel meg egy puha ágy mellett. A világ igy
lehet néha szar, de legalább van, aki szeret , van értelme, stb..
Mi van, ha nincs egyáltalán senki, aki meghallgatna? Problémáid vannak, dühös vagy és
fusztrált. A kutyát nem érdekel, mi van veled. És ha lenne sem kötnéd az ö orrára. Semmi
köze hozzá. Nem kapsz jó szót, mosolyt, de lassan már nem is vágyódsz rá.

Ez egy gondolkodásmód. Kialakulásában nem csak a környezetnek, de a
genetikának is szerepe van. A legroszabb, hogy megmarad a józanság.

Lehet ezt elitélni, de minek? (Te marha? A te bajod, ha nem vagy elég erős, tanulj meg az
lenni!) A doog nem ilyen egyszerü.

A jelenség orvosi probléma is. A hipofízis nem a megfelelő mennyiségben termeli a neuro-
transzmitter hormonokat. (Vagy mi a halált..) De a társadalom is felelös a tekintetben,
hogy mégiscsak ez az ország vezeti a statisztikákat, nem pl: az USA, vagy az arab államok.
Legendásan alacsony a pszichiátriai kultúránk.

Talán nekünk, azoknak, akik jó stréberként megtanultuk, hogyan is kell ma gondolkodni,
nekünk kellene néha kissé figyelmesebbnek lennünk. Figyelni néha a csendes, visszahúzódó
emberekre, azokra, akikre általában nem szeretünk figyelni. Hátha tudunk segíteni, ha
másban nem is, de legalább, hogy tudja az illető, hogy ma már tablettákkal is elég jól lehet
gyógyitani baját.

Advantech Creative Commons License 2001.02.05 0 0 234
Vartam a vizsgaidoszak veget, de most mar orommel kozolhetem: ez mar a masodik felev, amikor nem ugrott ki senki a Schonherz kolibol. Igen szomoru, hogy ennek kell orulni, de ez is valami. Remelem ez lesz a tendencia a kovetkezo evekben is (marmint, hogy nem ugrik ki senki).

A.

Vegetable Creative Commons License 2001.02.05 0 0 233
Sziasztok!

Most tévedtem erre. Csak azt akarom mondani, hogy aki egyetemre jár, és azt hiszi őt szivatják, jajj anyám, ezt nem lehet tulélni, az biztos nem dolgozott a középiskola és az egyetem között...

Én sajnos évekkel az érettségi után vettem a fejembe a diplomát... Ilyenkor azzal kezdődik, hogy szivatod magad, stop, merthogy elfelejtetted hogy lehet egy csomó értelmetlen, soha nem használt vackot megjegyezni... Miután 12 éven át összesen talán évente 20-30 óra tanulással is bőven 4,5 fölött voltam, én is kiakadtam az első 30%os dogán... Elővettem a barátnőm (együtt szenvedünk, együtt könnyebb tanulni, egyedül max magolunk, de utána kikérdezzük egymást... mikor ez elmarad, azóta is előfordul a karó...), bementünk a boltba, vettünk pezsit, a kedvenc likörjeinket, rágcsát, felmentünk hozzám, csináltunk melegszendvicset, üvöltettük a zenét és reggelig ünnepeltük a karót... Az ő elsőjét szintugy... közben meg bőgtünk mint állat, hogy meghülyültünk... Persze kiderült, hogy csak az a gáz, hogy fősulin másként kell tanulni... Főleg ha mellette nyelviskolába jársz, tanulsz, ellátod a családot, takaritasz, főzöl, bevásárolsz, mosol, figyelsz a többiekre (mondjuk férjünk, gyerekünk nincs, de ellátni való családtag igen, és a 3. barátnőnek a társulatból 2 gyereke is van, és sokan most szülik a 2-3.at!!!)... Szal nem siratom a nappalisokat...

Igenis a fontos tárgyakra _folyamatosan_ kell készülni, mégha csak vizsgaidőszakban van csak vizsga belőle, akkor is! Minden elő és utóvizsga esélyt meg kell játszani! És akárki akármit mond, puska nélkül ne lépj be az ajtón, mert mire megcsinálod, tanulsz egy csomót, és ha nem is veszed elő (ha rendesen tanulsz nem is kell), akkor is megnyugtat!!! És minimum a legvacakabb képletet, definiciót akármit ird magadra!!! Le van ß$ŁĐ a tisztességes módszer! Ha lehet, a fősulin csalni kell, mert ugy könnyebb tulélni! És a minitárgyakat felejtésre kell tanulni! Mire kijössz, már a kérdéseket is felejtsd el! (de elötte ird le, hátha jó lesz valamire :o)

És aki mindezt nem birja, nem muszáj fősulira, egyetemre járni... Nem hiszem, hogy 3.ra derült ki, hogy nem birja!!! Ez minimum a 2. félévre kiderül!!! Azonnal keresni kell egy gyengébb sulit (esetleg főiskolát egyetem helyett) az adott témában, és átmenni!!! Kis mákkal még vizsgákat is beszámitanak!!! Inkább vesszen 1 év, mint 3! És ha végzel, az még talán (nem mindenütt) nézik, hogy hol végeztél, de hogy csupa 2essel Xedik kisérletre, vagy szinjeles, azt nem! Max a legelitebb helyeken, de oda meg veszett kapcsolatok és 4-8 nyelv ismerete is szükséges!

Azzal pedig nem értek egyet, aki azt mondja, hogy nem mert a szülei elé kerülni mert biztos rá forditották minden pénzüket... Általában az ilyen gyerekek felelősségteljesebbek, megpróbálnak kapcsolatokat keresni, dolgoznak, mindent kibirnak, mert arra neveli őket az élet! Szegény gyereket nem babusgatnak! Az szokott ennyire kibukni, akit párnák között tartanak... Én nem hiszem, hogy a szülők nem látták rajta az évről évre növekvő kétségbeeést, az ilyesmi nem jön egyik percről a másikra... Ismerek olyat, aki szidta a gyereket, ha 4est hozott... A gyerek rettegett, hazudott, bujkált, és az évi 1-2 4esét katasztrófának élte meg!!! Az ilyen rosz kapcsolat a szülő hibája is! Tudnia kell, mert _meg_kell_mondani a gyereknek, hogy nem a jó eredményeit, hanem őt szeretik! És nem katasztrófa, bármi lesz a suliban!

Bocsi, hogy ilyen hosszu lett, de eléggé kiakadok az ilyen hireken :(

Veg

osca Creative Commons License 2001.02.05 0 0 232
Nekem könnyen járt a pofám tíz év távlatából,épp ezért ajánlom mindenki figyelmébe Coolabi real-time hozzászólását. Minden szava normális gondolkodást tükröz. Gratula, és jó lenne ha mindenki így fogná fel! O.
Előzmény: coolabi (231)
coolabi Creative Commons License 2001.02.05 0 0 231
Nagyon sok dolog jutott eszembe, amikor a hozzászólásitokat olvastam, íme néhány!

1 Mint Bme hallgató (ugyan éppen halasztok, de ez mindegy) természetesen én is nagyon sajnálom a srácot, DE....
nem értem miért kell ettől kilépni... Jelenleg a BME-n olyan a felvételi rendszer, hogy aki nem tök hülye, azt felveszik. Én is így jutottam be a mérnök-fizikusra, mert a 108 ponto tényleg össze lehet szedni a középben. Viszont amikor megjelöltem, azt is tudtam, hogy 40-60 % ki lesz szórva. Ez azt jelenti az esetemben, hogy 50-böl 20-25 fog bennmaradni a szakon. Ezzel a tudattal mentem oda, hogy itt most van egy esély, és innentől kezdve rajtam múlik. A tanárok nem fognak direkt csak velem szivózni, sőt, ha mindenki megfelel, akkor nem fognak kidobni senkit. De olyan követelményeket támasztanak, hogy a BME diploma ne csak egy papír, hanem egy minőségi garancia is legyen. Garancia arra, hogy akinek kiadják az tényleg tud. Ez felelőség! Nekem azt jelenti, hogy lehet, hogy ki fognak vágni akár 3. évben, de azt azért teszik, mert nem voltam oké. Ez a srác is meg kellett volna hogy értse, hogy itt ilyen az élet. Van aki bentmarad, mert egész nap agyon tanulja magá,t, vagy mert olyan zseni, de van akit akkor is kidobnak, ha megfeszül, mert nem elég minőségi a tudása. Tudom, hogy most azt mondjátok, hogy tapasztaljam meg a repülést az egyetemről, és akkor majd kisebb lesz a pofám! Igen! Igazatok van! Biztosan nem leszek majd boldog, ha erre kerül esetleg sor, de az öngyilkosság akkor sem megoldás. Olyan a világ, hogy néha nagyon csúnyán padlóra vágja az embert. De fel kell állni! És akkor itt jön a második dolog!
2 Tapasztalatom szerint a BME-n elég sok érdekes ember jön össze. Alapba nem olyan a helyzet, mint amit nagyon sokan megszoktak a középben, hogy fiuk-lányok kb fele fele, hanem 80-90 % fiú. Ez nyomasztó egy idő után akkor is ha ezt nem hiszitek. Ez a koleszban is így van! Szokták mondani, hogy a sok srác viszont jól megérti egymást! Hát nem. Mindegyik másféle! Lehet, hogy vizsga után nem tudják egymást kezelni. Lehet hogy pszichológus kell?! Nem tudom! Akkor is az a véleményem hogy egy vizsga/repülés még nem szabad, hogy ide vezessen.

MrPete Creative Commons License 2001.02.04 0 0 230
miért, ki marad életben? Hogy van a sztori?
Előzmény: osca (228)
DECKARD Creative Commons License 2001.01.29 0 0 229
Csak most találtam meg ezt a topikot, sorry a kissé elkésett hozzászólásért, de az OBMK-n még részben sem akarnak orvost csinálni a mérnökből (legfeljebb orvosból mérnököt, bár ebben a rendszerben az sem könnyű), max. némi orvosbiológiai háttérinformációt adni, mivel biológiával az átlag mérnökhallgató utoljára a gimnáziumban találkozott...

deckard

Előzmény: Dr.W.Gy. (224)
osca Creative Commons License 2001.01.29 0 0 228
Sziasztok ! Hadd mondjak valamit a mundér védelmében... A boldogult '90-es évek elején jómagam is összevissza sz@ptam a villanykaron. (Dér J., Horváth Laci, Veszely Gy., Németh G., Vetier A. stb. gyámkodása alatt). Utáltam a világot - különösen a villanytan szigorlatért áttanult nyár miatt - de meg kell mondjam, hogy a tapasztalt eszement szívatás IGENIS felkészít az életre. Ha kellett éjszakákon át tanultam. Ha kibasztak, elmentem ismét. Persze, hogy sokk: elit pesti gimnáziumban végig kitünő voltam, a VIK-en első három félévben meg potyogtak a bélák. De nem rinyáltam: tanultam. Pedig akkoriban nem volt kreditrendszer, tanárcsere, külföldi áthallgatási lehetőség, anyámkínja. Ha nem ment, elküldtek a ge@ibe (vagy a Duna Másik Partjára). MÉGSEM UGROTT LE SENKI!

Talán mert akkor tudtuk, hogy a Nagybetűs egyáltalán nem az a haverok-buli-fanta érzés, mint amire a mai ifjúságot a nonstop ömlő idétlen mexikói filmsorozatok meg - mint valaki már említette - Júlia-füzetek tanítják. A mai fiatalok nagy része inkább megnéz mindent videón, ahelyett, hogy elolvasna egy könyvet és megprónálná ELKÉPZELNI. A nevelés lett itt ab start elb@szva és az össztársadalmi szinten átadható értékrendszer. Nem a BME oktatói a hibásak.

Fenti okokból hihetetlenül puhány az ifjúság. Álltam már a katedra mindkét oldalán, úgyhogy meg tudom ítélni a különbséget. Ma a tanár el sem veheti óra közben diákjától a suttyomban olvasott könyvet, mert a diáknak ugye személyiségi jogai vannak :(.

Ezek a félreamerikanizált kölykök aztán egy laza, kedvüket vesztett oktatókkal telerakott középsuli után bejutnak egy porosz oktatási módszerrel felvértezett nagymúltú intézménybe, ahol szükség lenne arra, ami kimaradt az életükből: fantáziára, igazi kitartásra, a pofonok elviselésére, és hogy pofázás helyett előadásra kellene néha járni, és stb.

Higgyétek el, kib@szottul örülök, hogy ilyen tanáraim voltak. Kár hogy csak utólag tudja igazán tisztelni őket az ember. (Minden kemény, szigorú tanárnak ez a sorsa? ) Mindenhol azt látom: a mérnök olyan áltanálos problémamegoldó szimatot kap a tanulóévek alatti állandó idegfeszültség alatt, ami az élet minden területére átültethető.

Jelenleg hazámat képviselem külföldön. Tudjátok, hogy diplomáciai testületünk túlnyomó része mérnökember és nem mindenféle fizetős magánistentudjamilyeniskolát végzett lébecoló alak? Pénzre meg rinyálásra nem adnak ma sem igazi tudást csak egy papírt ami egy igazi helyzetben "még arra is túl kemény".

Az intelligenciáról meg ennyit: Tényleg nem az méri, hogy a le tudod-e vezeti a Schrödingereket meg a Cauchy-Bunyakovszkijokat, hanem hogy egy váratlan és új helyzetben miképp találod fel magad !!! (lásd EVTSZ kiskérdései...) Ehhez pedig kiváló gyakorlat ha állandóan résen kell lenni, mert nem elég egy tankönyvet bevágni - alkalmazni is kell tudni.

Dr.W.Gy. elkeseredetten próbálkozik azzal, amivel én is: ne kenjetek már egy szörnyű emberi tragédiát az oktatókra. BME (és Kandó, és GDF meg műszaki sulik) rulez.

OFF:

Hey,mérnökök, emlékezzetek :" Ha kitesznek egy lakatlan szigetre egy (bölcsészt, közgazdát, stb.) és egy mérnököt, melyikük marad életben ?"

UFF

Előzmény: Hexen (227)
Hexen Creative Commons License 2001.01.20 0 0 227
Kedves halacska!

Mi az, hogy menjen a GDF-re informatikusnak? Te ugye a BME infó szakára jársz.
Közlöm veled, hogy a GDF sem egy leányálom és ott is szivatnak a tanárok. Olyan tanárok, akik főállásban a Kandón és a BME-n és más főiskolákon és egyetemeken tanítanak. Talán éppen a te tanáraid... :)
Nem kell lenézni azokat, akik esetleg ebbe az iskolába járnak. Sajnállak a rossz értékrended miatt.

Előzmény: Halászkirály (44)
Fuly Creative Commons License 2000.11.22 0 0 226
91-ben végeztem Műszer szakon (akkor még volt ilyen), 23 vagy 24 uv-vel, de évismétlés nélkül. Előtte én voltam a tuti biztos jótanuló (4,6-os átlag fixre). A gimnáziumi színjeles osztálytársam első félévben kibukott a karról. A másik osztálytársam egy félév után elment bölcsésznek, most kitűnő magyartanár. 125-ből kb. 80-an végeztünk az évfolyamon. Akkoriban (86-91) még kevesen ugráltak ki a koleszból.

Azzal együtt sajnálom a srácot.
De még jobban a hátramaradottakat.

"Ha kiugrasz a 15. emeletről, az a legnagyobb baj, hogy már a 14.-nél sem lehet visszafordulni..."
(Ismeretlen szerző)

MrPete Creative Commons License 2000.11.22 0 0 225
Bocsi, akkor módosítok: egy átlagműszakis anatómia tudásáról lehet igen lekezelően beszélni.

Másrészt még azt tenném hozzá, hogy a felvételin való elbukás még nem akkora szopás, max elmegy a második helyre, főiskolára, vagy ha nagyon hülye (mondjuk) a mérnökséghez , akkor meg elmegy Eltére valami elfekvő szakra. Azér 2-3 év szenvedés utáni kirúgás elvéseléséhez már télleg váltani kell tudni. Vagy legalábbis képesnek kell lenni feldolgozni.

Előzmény: Dr.W.Gy. (224)
Dr.W.Gy. Creative Commons License 2000.11.22 0 0 224
A BME-n is van anatomia! Orvos-biologis mernokkepzes kereteben (alt. masoddiplomanak a mernokokbol csinalnak reszben orvost)
Eygebkent igazad van, en is eros felveteli parti vagyok, en is felveteliztem a BME-re, bar nem voltam annyira penge, azert sikerült bekerülnöm is es el is vegeznem. Bar sok ido eltelt a topic inditasa ota, tovabbra is tartom a velemenyem.
Bar az evszamokkal nekem mindig gondjaim voltak, nagyon nem tudtam lexikalis anygot fejben tartani, aminek nem lattam ertelmet (pl. idegen nyelvet es szavakat egesz jol tudok tanulni), de az ablakbol kiugralas egy HARE vizsga miatt......
Előzmény: MrPete (223)
MrPete Creative Commons License 2000.11.21 0 0 223
ejha, végigolvastam a topicot egyhuzatra. Szerintem jobb lenne a kemény felvételis rendszer ehhelyett a közben kivágós helyett; nem jól látják azok, akik féltik a szegény gyerekeket a prompt megmérettetéstől. Az élet ugyanis tele van olyan megmérettetéssel, amikor senkit nem érdekel, hogy tegnap mire voltál képes, és hogy holnap mire leszel. Szar, de ez van. Én közgázos vizenátdumáló vagyok, de ideát sokat segít az, hogy 4 év töri anyagát kell megtanulni, és arról számot adni 3 órában. A felvételi legalább rákényszeríti az embert arra, hogy megszokja azt, hogy tanulnia kell, be kell osztania az idejét, neadjisten le kell mondania bizonyos dolgokról. Egész konkrétan van egy gimis osztálytársam, aki BME-re jelentkezett (műmenedzser), de csak azért, mert oda nem kellett felvételire tanulni. Beduplázta magát, és közbe rajtunk hülye (leendő) közgázosokon röhögött, hogy faszér' tanuljuk mi a magyar királyok uralkodási évszámait, amikor az soha sehova nem fog kelleni, meg járunk szombat reggelente előkészítőre. Már első évbe bukdácsolt mint állat, a másodikat már meg se fogja csinálni valószínűleg. Ellenben jelentkezik ELTE-BTK filozófiára. No Comment.
Egy másik osztálytársam, akit az Isten is infóra teremtett, jól leszívódott a humán jegyeken, uhogy kénytelen volt felvételi pontszámot duplázni. Előtte tanult, gyakorolt, fosott. Neki mennek a dolgok, bár szerény gyerek, és nem mondja, de azért látszik, hogy penge (ott is).

A poén az, hogy az uralkodási évszámok télleg nem kellenek sehova, de a megtanulásukkal eltöltött idő töbszörösen meghálálja magát. Az agy túráztatása igenis szükséges dolog, legyen szó versekről, évszámokról vagy képletekről (nem feltétlenül ebben a sorrendben)

OFF: A topicban láttam egy-két közgázfikázó elszólást (hozzászólásszámra vetítve meglepően keveset :)). Ezekre csak annyit jegyeznék meg, hogy sok BME-s nem tudja felfogni, hogy a közgázhoz nem kell akkora matek background, és állandóan azzal fikázza a közgázt, hogy itt milyen gyér a matek. Ez olyan mintha egy SOTE-s a műszakisok anatómia tanulmányait szólná le (ami nincs is). Másrészt a spec képzésen elég fosatósan nyomják a matekot, (meg a közgázt is). Ja és még azt is illik megjegyezni, hogy a közgáz, nem csak az, amit a BME-n 2 félévben közismereti tárgyként oktatnak. Bár ahogy hallom ott az egész tanszék nem veszi komolyan magát. Kb olyan lehet, mint nálunk az informatikát 1 félévben oktató tanszék. (Vicc)

rebell Creative Commons License 2000.11.20 0 0 222
Sziasztok!
Nemtom, olvassa-e vki ezt a topicot, en spec a pecsi srac halalarol
szolo cikknel vettem ezsre.
3. eves infos vagyok, az egesz egyetem egyik legdurvabb elmenye volt ez a dolog.
Ti. en epp aznap vizsgaztam. Jelek es rendszerekbol.(osszevont valtozat) IV volt persze...:)
Szobelire vartunk egy fustos kis folyoson (V1...) es hihetetlen szar volt ezt hallani.
DE: a bszt es a jeleket is meg_lehet_tanulni. En spec Pavohoz jartam, szerintem
o szemely szerint 1altalan nem szivatott, a targy volt kemeny.
Viszont a SCHnek kb olyan hire van, mint a veszpremi viaduktnak.
Remelem iden vizsgaidoszakban nem lesz hasonlo topic....
Laczy
SUICIDE PACT - YOU FIRST
Keep Passing The Open Window
millenium Creative Commons License 2000.02.25 0 0 221
BP temetese ma delutan 14:00-kor.
M.
Dr.W.Gy. Creative Commons License 2000.02.11 0 0 217
Itt van a kezemben a legújabb OHV. Nem jobb és nem rosszabb a többinél, igazából a diagramok 90%-a tök egyforma, mert a kérdésekre nem elég "szélesen" lehet válaszolni (pl. nem tudom, egy elsőéves, aki a villanytan ketteséért küzd, mennyiben tudja megírtélni a nála 40 évvel idősebb professzort, hogy annak a tárgy tudása "teljesen biztos" vagy "időnként téved")
Na mindegy, nem ezért akartam írni, hanem hogy megnézzük két félévra számított kari átlagot olyan kérdésben, amiről itt vitáztunk (1-legrosszabb, 5-a legjobb osztályzat)!

Az órák hány százalékán voltál jelen? - 4.5 (szóval mégiscsak járnak órára a hallgatók?)
Korrekt-e a számonkérések értékelése? - 4.2 (4.2-t nem nevezném szivatásnak)
Logikus-e az oktató tágyfelépítése? - 4
Fordulhattok-e az oktatóhoz kérdésekkel az órán kívül is? - 4.5 (! Ez a "mindig szívesen fogad és magyaráz" és az "általában szívesen fogad" között van, szóval ennyit a senki nem segít nekem kérdésről, ráadásul ez kari átlagvélemény.)

Ellenben a "Tanít-e az óra problémamegoldásra?" és a "mennyire mutat az oktató tárgyak közötti összefüggésekre?" kérdésekre közepes átlag jött ki, ami nem túl jó, de ezt nem is vitattuk.
Sajnos gyakrolat az esetek többségében nincs...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!