Keresés

Részletes keresés

Fehérvár Creative Commons License 2000.02.22 0 0 12
Szevasztok!

Én új vagyok itt a Fórumban, de szerintem a Quake I és a Quake III Arena a legjobb játékok. Habár nekem bejön az Unreal is. Az Unreal Tournamentet sajna még nem volt alkalmam kipróbálni.

_Cyborg Creative Commons License 2000.01.09 0 0 11
bocs a vastag betűkért ! lehagytam a záró kódot :((
_Cyborg Creative Commons License 2000.01.09 0 0 10
Üdv !

1. A témához:
Nagyon érdekes kérdés ! GRATULA !!!
komolyan! A játékok valóban kezdenek hmmm hogy is mondjam egysíkúvá válni: Többféle, de mégis ugyanaz...Természetesen a típusok már elkülönülve maradnak... Pl: Quake style, C&C style ... Sorolhatnám... Ezek a játékok, amiket hirisov említett, talán ezen is próbálnak változtatni, de lehet, hogy a fejlesztők félnek több pénzt beleölni, mert nem biztosak benne, hogy tényleg el tudják adni !
De 1 átlagfelh. megveszi, mert tetszik neki az egyszerűsége, és ő ugyan nem játszik sokat, mert nincs ideje végigjátszani, órákat/napokat függni 1 játékon; azt a kis időt meg elüti 1 ilyen egyszerűbb fajtával. Vagy éppen ezek vonzzák.
Én is letöltöttem a Deer Hunter-t, elindítottam, de nem fogott meg.

Én is Quake rajongó vagyok. Még a Q1-el kezdtem, de a Q2 kimaradt. Nagyon nem tetszett ! Túl csicsás, és elvesztette a dinamizmusát (pl. LAN-on). De a Q3 végre újra a régivel vetekszik !

"...és tényleg igaz, ha egy kezdő betéved, annak nem sok esélye van pl. egy olyan ellen, aki 2 éve kb. napi 2 órát játszik átlagban"

Én is szoktam NET-en játszani ! Ez valóban igaz ! Az is, hogy lehet fejlődni, de kilátástalannak tűnik őket utolérni :((
Azért néha ki lehet fogni, mikor a "profik" nincsenek fent. Ilyenkor szoktam ÉN is diadalmaskodni :) Ez tartja bennem a lelket ! :)))

végigjátszás:
hmmm nem vagyok 1 türelmes ember :) Kyrandia 1-2, DooM 1-2, C&C, X(Y,A)-Wing, MK1-2-3 ha lehet ennél "végigjátszásról" beszélni Heroes2-3, Quake1, a Quake3 még folyamatban :))

HalfLife nagyon tetszett elsőre ! De aztán valami nagy sokfejű Sárkánytól nem bírtam továbbjutni, és beleuntam a próbálkozásokba !

A Single játékok az én szememben is elvesztették vonzerejüket.

Játékvásárlás Magyarországon:
Na ez aztán tényleg érdekes lenne ! Megtudni, ki vesz játékot azokon kívül, akik a CD-írásból élnek, és azért veszik meg, hogy lemásolják (csak akkor veszik meg, ha nagyon muszáj).
Amíg ki nem találnak valami feltörhetetlen védelmet, ez így is marad M.O.-n ! A BSA-tól nem fél senki, és igazából meg is értem.
A Q3 védelme majdnem tökéletesen sikerült ! Aki nem veszi meg a CD-t, az nem játszhat NET-en - mondták ők. Erre a sok aljas nem megcsinálta azokat a szervereket, amik nem figyelik ?

A lényeg, hogy látok fantáziát ezekben a játékokban (üzletileg), de nem Magyarországon.

hirisov Creative Commons License 2000.01.09 0 0 9
Üdv!

Végigjátszás: talán életkortól is függ, én régen, c-64 en több játékot játszottam végi 4 év alatt mint pc-n 6 alatt...ezek nagy része a miaiakhoz képest smafu, de akkor...Mostanában is van sok jó/szép játék, ami tetszik, stb, de alig játszom végig őket (hát, a q3:a kivételével, ami egy délután volt, az X-wing vs. Tie Fighter volt az utolsó, amit véigjátszottam, vagy 2 éve már az is. Nem tudom miért, de valahogy mióta multiplayerben játszom, ezek a single játékok nem olyan izgik...:)

Tényleg fura, hogy idő, stb hiány miatt egyre kevesebb játékot játszunk végig..bár amíg az eladási statisztikákban ez nem jelentkezik, talán ennek nem lesz káros hatása a fejlesztésekre ("minek írjunk hosszú játékot? Ugysem játsza végig senki...")...vagy?

bye, hirisov

Dimy Creative Commons License 2000.01.06 0 0 8
Érdekes, én alig jaccottam végig játékot :(
Ez az egy pedig a quake1 volt. Nem tudtam letettni. Majdnem ráment a félévem (csak keyboarddal :)
Ettől lettem fps rajongó. Quake2-t majdnem végigvittem (többiek mondták meg, hogy nem sok hiányzott ) de meguntam, túl monoton volt. Mást szinte nem is jáccottam. Ugyanis felraktam a demokat, aztán mire végigvittem azt, már nem is tetszett annyira a game. Bár most az AoE2 nagyon tetszik, sőt az Outcast is probalgatom (megfogott, hogy szép, és gyönyörű a zenéje).
Annak ellenére teszem ezt, hogy én megszállott multiplayer rajongó vagyok... (mostanaban UT zem jól :)

Hirtelen ennyi...

awsd

Cuc Creative Commons License 2000.01.04 0 0 7
Hello

szintén B.U.É.K.

Csak üdvözölni tudom hirisov barátunk küzdelmét a süllyesztő ellen. Rögtön fel is vetnék néhány témát:

- Hány játékot játszottál végig teljesen?
- Kell-e a végigjátszás, vagy csak multiban érdemes nyomulni?

Lássuk csak én hányat is vittem végig? Több éves "kitartó munka" :) eredményei:
Archimedean Dynasty(RULEZ++), Starcraft+Broodwar(RULEZ), Tomb Raider 1,2,3, Dark Omen, Quake2+The Reckoning, Unreal, Outcast, G-Police, Diablo.

A Sin-t és a Half Life-ot is elkezdtem, de nem volt energiám végigjátszani egyiket sem, bár elég sokáig eljutottam és mindkettő tetszett. Ezeken kívül több másba is belekóstoltam, de időhiány vagy a játék szarsága miatt nem folytattam.
Szerintem kell a hangulat, amit a single player játékok adnak, bár egyre kevesebb az idő a monumentális alkotásokon átrágni magunkat. Ezért lehet sikere az egyszerűbb játékprogramoknak (lásd Deer Hunter), meg a csak multiplayerre kihegyezett változatoknak Q3A, UT.

Most Ti jöttök! Megyek arénázni.

üdv

hirisov Creative Commons License 2000.01.04 0 0 6
Üdv!

BUÉK mindenkinek.
A nagy szilveszteri várakozás sok topikot süllyesztett a mélybe, én ezt most mégis felrántom :) mert kiváncsi lennék a többiek véleményére (ha van nekik olyan..:). Kevés fórum van a neten, ahol ennyi HC gamer megfordul, mint itt...talán egy ilyen elmélkedősebb topik is megélhet itt, ami rólu(n)k szól.

Nos?

bye, hirisov

Nagyoreg Creative Commons License 1999.12.30 0 0 5
Helloka!

Elore bocsatom, hogy nem vagyok valami nagy quaker...

Szerintem Amerikaban azert lehet ezeket a jatekokat eladni, mivel olyan nagy a szamitogep elott ulok tabora (az amerikai haztartasok tobb mint 40 szazaleka mar racsatlakozott az internetre ebbol kovetkezoleg joval nagyobb 40 szazaleknal a haztartasok szamitogeppel valo ellatottsaga), hogy komoly igeny jelentkezik a passziansz kivaltasara valamilyen jobb de nem bonyolult jatekkal. Raadasul ez a piac sokkal dinamikusabban bovul, mint a "hagyomanyos" jatekok piaca (egyre tobb kozepkoru ember kerul kapcsolatba a PC-vel), ami a befektetesek megteruleset igen csak gyorsitja.

DE ha ugy nezem ez egy remek lehetoseg kis fejlesztocegeknek a felemelkedesre. Csinalunk egy-ket egyszerubb jatekot, jot kaszalunk vele azutan johet egy komolyabb projekt... Komolyan mondom, ha tudnek programozni, belevagnek a dologba...

Egyebkent az egyszerusodes mar hosszabb ideje megfigyelheto a hardcore jatekok kozott is. Az RTS (valos ideju strategia)is a strategiai jatekok leegyszerusitesebol szuletett (ez most minden rosszindulat nelkul mondom), eltuntek az igazi kalandjatekok (az utolso talan a Grim Fandango volt), nepszeruek az arcade autoversenyek stb...

Nyilvanvalo, hogy ez az egyszerusodes es uniformalizalodas (mert persze az is van) tovabb folytatodik, de nem a vegtelensegig mivel elobb utobb tul egyszeruek es egyformak lesznek a jatekok es akkor a kutya sem veszi meg oket. Ha pedig a piac kedvezotlenul reagal, akkor megvaltozik a trend. Szoval van meg remeny...

hirisov Creative Commons License 1999.12.29 0 0 4
Üdv!

No egyenlőre nagyon bizalmas a hangulat, de hát késő van már...talán holnap mások is benéznek...:)

Douglas Adams rulez, ő már megválaszolta, mi itt csak árnyaljuk...

HC gamer: szerintem is az idő a döntő, ha vki egy valamiben jó, az pl. hardcore quaker-nek hívják általában. A neten tényleg legtöbbször profik játszanak, de ki tudja, talán ez idővel - lehet hogy éppen a casualok miatt - változni fog. Én főleg quake 2-t, és quake 3-at, újabban CounterStriket játszom neten, néha LAN-on...és tényleg igaz, ha egy kezdő betéved, annak nem sok esélye van pl. egy olyan ellen, aki 2 éve kb. napi 2 órát játszik átlagban...de lehet fejlődni, elég gyorsan élvezhető szintre, legalábbis deathmatch-ben (azért pl. a f2f más, ott nagyon kijöhet a különbség, és elég demoralizáló tud lenni ötször egymás után pl. 20-2 arányban kikapni)

De érdekes, hogy pl. pont a quake 3 kapcsán sok új játékos van, akik közt már vannak nagyon ügyesek is (más kérdés, hogy az újak játékkultúrája néha nem az igazi, de majd belejönnek...:).

No, most ennyi megyek alukalni

bye, hirisov

Cuc Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3
Hali

Látom itt egy nap alatt megválaszoljuk a világ problémáit (42). Én speciel energiát meg más (mondhatnám hasznosabb) dolgokra koncentrálás képességét veszítem itt egyfolytában, a hajszálaimról nem is beszélve, ja, a pénzről se feledkezzünk meg :).
Egyébként tényleg nem ismerek olyat aki ilyen játékokat vásárolt volna itthon (nem is tudom lehet-e kapni pl. a Deer Hunter-t?), de ha valaki nem hc gamer akkor nem is kell neki sok játék, azt az egyet ki tudná fizetni.

Tényleg, mi is a hc gamer? Aki egy játékkal játszik éjjel-nappal, és profi lesz benne, vagy aki mindenféle játékot kipróbál, és nagyjából elboldogul velük? Vagy valahol a kettő között?
Azt hiszem a játékkal töltött idő számít.

Én inkább a második kategóriába tartozom, sokmindent kipróbálok, de hálózatban szinte csak Q3-t vagy Starcraft-ot játszom. Nem vagyok profi egyikben sem, általában levernek, mint a cölöpöt. Ez is érdekes: az interneten, legalábbis itthon, főleg profik vagy félprofik játszanak (Q3 vagy Starcraft, ezeket ismerem) úgyhogy az "átlagfelhasználónak" esélye sincs ellenük.

Na és te hogy állsz a hc gamer-séggel?

És a többiek?

Előzmény: hirisov (2)
hirisov Creative Commons License 1999.12.29 0 0 2
Üdv!

Akkor nem csak én látom így...:) bár azt írtad, itthon is el lehet adni. Egyetértek Veled abban, hogy egy idő/fejlettség stb. után törvényszerű, hogy megjelenjenek ilyenek is...de ismersz Te olyat itt, szép hazánkban, aki vesz ilyen programot? HC nyilván nem, aki nem az, az meg megkér vki ismerőst (rendszerint HC...:), hogy mutasson neki vmit...az meg szépen, warezban, ahogy kell odaad neki bármit...de megvenni?? Szerintem ehhez kell még pár év itthon, nem?...;)

És hogy érted azt, hogy a HC-ség sok mindent elvesz az emberből? (Ha csak nem az időre célzol...de az nem az ember, ugye?..:) Tőled mit vett/vesz el?

bye, hirisov

Cuc Creative Commons License 1999.12.29 0 0 1
Hello hirisov

Azt hiszem jól látod a dolgokat, valóban hiánypótlóak ezek a casual játékok (gondolom a passziánszt akarják valami másra lecserélni). Az ilyeneket szerintem itthon is el lehet adni, mert a hardcore gamereken kívül biztosan vannak casual játékosok is, sőt valószínüleg ők vannak többségben. Nagy közhely, de azt hiszem ez a jelenség mindenre érvényes, nem csak a játékvilágra: a tömegeknek valami könnyen emészthetőt kell a képükbe nyomni. Az ilyen finom esztéták mint mi ;) kihívásnak tekintjük a játékokat, főleg ha hálózatban is lehet nyomni, ezért csak a nehezebben emészthető falatokkal foglalkozunk. Nem tudom örüljek-e, vagy inkább sírjak, én hardcore gamernek tekintem magam, ami sajnos rengeteget elvesz az emberből. Talán 2000-től új életet kezdek :).

hirisov Creative Commons License 1999.12.28 0 0 0
Üdv!

Nem önnullázást akarok, csak amikor átolvastam....

szóval a szal az szál, az eggyik az persze egyik, a kölcségvetés az költségvetés...csak remeg a kezem vagy nemTudomMiVanVelem.

bye, hirisv

hirisov Creative Commons License 1999.12.28 0 0 topiknyitó
Üdv!

Talán ismeritek a Deer Hunter nevű "vadásszimulátor" programot, ahol szarvasokra kell vadászni egy szal puskával, meglehetősen puritán grafikai, zenei megvalósításban. Itthon a legtöbb szaklap (már amelyik foglalkozott vele) nagyon lehúzta, szerintem sem volt vmi nagy durranás (kb. negyed óráig volt fent a gépemen a demója). Valahol régebben olvastam, hogy az USA-ban az év eggyik legnagyobb példányszámban eladott játéka lett, de nem nagyon figyeltem a dologra. Ma a kezembe akadt egy amerikai újság, a Forbes Global legfrissebb száma. Ez olyasmi, mint nálunk a HVG. Van benne egy kétoldalas cikk "Rules of the game" címen, ami a fent esettel is foglalkozik. A cikk tartalma röviden: A korábbi hardcore játékok mellett megjelentek ún. "casual" játékok, általában alacsony kölcségvetéssel készített, nagyon egyszerű, könnyen tanulható/emészthető mondhatnók primitív játékok (vadásszimulátorok, , egyszerű motoros játékok, kifestők, és hasonlók...:), és hihetetlen eladási példányszámot produkáltak (pl. a Quake 2 az eladási listán a 20. volt, a Cabela's Big Game Hunter című remekmű pedig a 4...). Nagyon sok ilyen játék van, és a nagy kiadók egyre több ilyet adnak ki/el. A cikkre egyébként jellemző, hogy a Quake-t mint "complicated" játékot jellemzi, a Doom-ot "shoot'em up like"-nak titulálja, valamint a "hagyományos" (nem casual) játékokról ezt írja "Games that require 60-80 hours of play and a degree in astrophysics to figure out...". Újdonság volt még nekem, hogy a Nagy Testvérnél a játékok felét(!) nők veszik. A cikkből világosan látszik, hogy ezek a casual gamek nagyon jövedelmezők, hiszen olcsón, gyorsan elő lehet állítani (kb. 400 E dollárból a "normális játékok 5 M dollárjával szemben), igaz hogy fele annyiért adják őket, de nagyon gyorsan behozzák az elkészítés árát (27.000 darab a 156.000-hz képest...).

Persze nehéz ezt nekünk megérteni, mert egy itthoni játékos (még??) körberöhögne egy ilyen játékot, nem hogy fizetne érte....

A következő lenne a kérdésem Hozzátok: hová fog ez vezetni szerintetek? Esetleg a "hardcore" játékok rovására mehet a dolog egy idő után? Hiszen minek kifejleszteni egy jó játékot, ha ezekből sokkal gyorsabban meg lehet gazdagodni, stb. Vagy ez csak egy hiánypotló kategória, ami jól megfér a mostani játékokkal? Ezek a "newbee"-k előbb-utóbb igényes játékosokká válnak?

Nos?

bye, hirisov

ui.: csak izelítőűl néhány cím...:"Seventeen Style Studio", "Extreme Paint Brawl", "Michelle Kwan Figure Skating", "Harley-Davidson Race Accross America", stb....;)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!