Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.03.30 0 0 66
A most kifutó modellel közül a focus sokkal jobb vétel, főleg az 1.6-os Ghia változat. (pedig ha rákeresel a hozzászólásaimra, láthatod nagy opeles vagyok)
A mostani focus nagyon jól el van találva, főleg budapesti használatra
perge Creative Commons License 2004.03.30 0 0 65
Kérdés megint aktuális lehet néhányunknak, most hogy mind a Focus, mind az Astra II kifutó modell és hasonló nagy akciókkal megvehető....
Szabyka Creative Commons License 2003.08.31 0 0 64
Skacok!

Ford Escort 1.8 Tdi vs. Opel Astra 1.7Tdi

Melyiket vegyem? 97-es évjárat ...

Hantaboj Creative Commons License 2002.08.28 0 0 63
Cagney: 4 éves lesz a 1,6 16V Zetec. 100-as átlagnál (városon kívül) 5,7-5,9 liter (nem vagyok egy erőszakos típus). Városban már kéri a magáét, így már 7,5 vegyes megvan. De a kellemes menetteljesítmény kompenzál.
(Nagy gáz - kis szerencse)
Előzmény: Cagney (20)
flowa Creative Commons License 2001.10.27 0 0 62
zetecR:

Üdv!

Igaz, eltelt az a 14 év... De nem sokminden változott szerintem, már ami a két márka kivitelezését, minőségét illeti. Vezettem az elmúlt egy-másfél évben 1-2 éves Astrákat, Ford Focust és 1 éves Mondeot is. Az 1.6-os Focus szörnyen erőtlen volt pályán 150 felett, az ugyanilyen motorral szerelt Mondeo meg egyenesen lomha. Ettől függetlenül a Focus nagyon megtetszett, sőt egy idő után a Mondeo is. Ha most lenne felesleges 3,5-4 millióm és Astra-Focus választás előtt állnék, hát bizony nem tudnék dönteni...

Vagy itt van az új Mondeo vs. új Vectra. Gigabrutál mindkettő. Hatalmasak, MODERNEK (nem úgy, mint a 14 éves csotrogányok...) és GYÖNYÖRŰEK!!! Hozzátenném, egy adott típus sikerességét és "tartósságát" már az idő dönti el - sem a 2 éves, sem a 6 éves szériáról nem lehet akkor még tudni, hogy mennyire váltja be hosszú távon a hozzá fűzött reményeket. Ehhez kell az IDŐ! És lássuk be, nekünk, magyaroknak szerény és csóró kis országunkban elsősorban a használtautó marad mint alternatíva (ez NEM zárja ki az új autót természetesen, de egy tripla magyar átlagkeresetből (kb. nettó 200 ezer Ft) sem futja felszerelt és "komolyabb" autóra...!).

Persze én is szívesebben járnék legalább 6-8 évvel fiatalabb kocsival, csak nem engedhetem meg magamnak. Meg sajnálnám is a pénzt, megmondom őszintén. Ha - tegyük fel - vennék egy 2 milliós autót és 2 hét múlva össze-vissza lenne karcolva a szép metálfény, hát én hülyét kapnék azonnal! Vagy ha összetörik, neadjisten ellopják... Szóval effektíve KÖZLEKEDNI ezek is jók, úgyhogy nincs miért sopánkodnom igazán. (Egy újabb Omega jól jönne, de a mostaniban annyi pénz fekszik már, hogy nem éri meg eladni egyáltalán...)

Visszatérve az alapmotívumhoz: igen, eltelt az a 14 év, és azalatt sokminden megváltozott. egyetértek. Nekem is lett pl. jogsim... :)

Előzmény: zetecR (60)
zetecR Creative Commons License 2001.10.26 0 0 61
Az egyik haveromnak egy 1.6-os Borája van. Az autó elmegy több ezer km-t hibátlanul, aztán egyszercsak a legváratlanabb szituációban kigyullad az összes kontrollámpa, megáll a motor, le kell húzódni vele az út szélére, indítózás és mintha mi sem történt volna, megy tovább...
Előzmény: flowa (59)
zetecR Creative Commons License 2001.10.26 0 0 60
Csak azóta eltelt 14 év. És annyi idő alatt sokminden tud változni...
Előzmény: flowa (58)
flowa Creative Commons License 2001.10.26 0 0 59
Még valami: az Astránk 1994-es volt ('98-ban vettük és fél év után eladtuk), 1.6-os 16 szelepes. És csak baj volt vele. Ez most kicsit félreérthető, úgyhogy részletezném:

1. nem lehetett kikapcsolni a vészvillogót :) (ez típushiba)
2. a 4 éves kocsi (magyar gyártmány) csomagtartó fedele csúnyán "rügyezett" már

Ezek eddig nem komoly hibák, inkább apró bosszúságok. A HIBA most jön:

3. az autó - mindegy, milyen stílusban vezettük - 12 litert evett. Városban, vidéken, vegyesben, mindegy.
4. a motorvezérlő elektronika havonta 1-2 alkalommal hibát jelzett, és leállt az autó. Rosszabb esetben nem jelzett hibát, csak leállt. Egyszer mentem hajnalban az M3-on és a gödöllői leágazásnál a kanyarban egyszercsak leállt a motor és elment minden áram. Se kép se hang. Gyújtás vissza, megint rá, indítózás, semmi. Egy kontroll-lámpa sem gyulladt ki. Ezt eljátszottam még egyszer, majd HARMADIK próbálkozásra beindult, mintha mi sem történt volna...

A fél év alatt háromszor vittük szervizbe, ahol felkötötték a motorvezérlést valami számítógépre, ami diagnosztikai programot futtatott le, és mindannyiszor megállapították, hogy semmi baja. Mindezt tízezrekért alkalmanként...

Hát ennyit a mi kis 16 szelepes Astránkról. Hozzá kell tennem, NAGYON JÓL MENT!!! :) Száraz aszfalton is nyikkant még hármasban, és állítom, hogy 10 mp-en belül volt 100-on. Szinte robbant induláskor. Bár a kétliteres Omega után nem éreztem valami stabilnak 190 felett... :)

flowa Creative Commons License 2001.10.26 0 0 58
Üdv! (Ha még egyáltalán olvassa ezt valaki... :)

Én kicsit más szemszögből nézem ezt a topic-ot, mint sokan mások, nekem ugyanis van egy Opelem is, meg egy Fordom is. Az előbbi egy '87-es Omega (1.8-as karburátoros), az utóbbi pedig egy azonos évjáratú 1.4-es, szintén karbis Orion.

Az Orionom kicsit több, mint egy éve van meg, az Omega idén június vége óta, de ez már a 3. Omega nálam, már volt egy '88-as kétliteres (ez sajnos egy igen CSÚNYA baleset keretében totálkárosra tört...) valamint egy '90-es 2.3-as TD kombi is. Az Opelekről, pontosabban az Omegákról így valamivel több tapasztalatom van (volt egy 4 éves Astránk is anno, illetve 10 évig egy 1.3-as karburátoros Kadettünk is).

Úgy összegezném ezek alapján a véleményemet erről az "Opel vs. Ford" témáról, hogy - az én szememben - mindkét márka gyakorlatilag teljesen azonos szinten van. Vagyis: közel nem tökéletes modellek, megvannak a maguk kis (típus)hibáik, de alapvetően jó minőségűek és megbízhatóak.

Mindkét vas 14 éves, de egyik sem rozsdásodik különösebben. Az Omega kicsit jobban hajlik ugyan errefelé, de nem veszélyes. Az Omegába szerény számításaim szerint MINIMUM 300e km van, ezek után is még van nyomaték a csirke kis 90 LE-s motorban, persze szigorúan csak magához képest. Az Orion valamivel többet, mint fele ennyit futott, a 75 LE-s motorral igen elégedett vagyok, mert NAGYON MEGY! :) Eszik is rendesen, városban decire ugyanannyi a két autó fogyasztása, holott az Omega úgy 400 kilóval nehezebb... Ez mínusz a Ford javára, bár hozzá kell tenni, hogy cserébe nagy a teljesítménye a kis lökettérfogathoz képest...

Mindkét tragacs spártai felszereltséggel bír, magyarán fapados verziók. Az Omegából hiányolom csak a szervót, de szerintem csak azért nehéz tekergetni a kormányt, mert valami nem stimmel a kormányművel. Majd megnézetem... :) (A '88-as kétliteresnek olyan könnyű volt a kormánya szervó nélkül, hogy többek, akik vezették, agyondícsérték benne a szervokormányt... :)

Hibák, javítás(i költségek):

Az Omegában - valami értehetetlen oknál fogva - a motorvezérlő elektronika megadta magát, amit igen költséges (engedménnyel 103.600 Ft volt az alkatrész) volt pótolni, de ez egyáltalán nem jellemző meghibásodás az Omegáknál. Hűtési problémák mindhárom Omegánál fordultak elő, ezenkívűl a kerékívek mentén kell a rozsdára odafigyelni, illetve a futóműben hajlamosak a mindenféle stabilizátorok tönkremenni, amire tompa recsegéssel figyelmeztetnek. A kétliteres motor mindent kibír, félmillió km-ig generálozni sem kell (ez több szerelő egybehangzó véleménye!!!), de sem a 2.3-as turbódízellel, sem ezzel a karburátoros 1.8-assal nem vagyok megelégedve, mert ha egy hajtod, akkor azt csúnyán megbosszulja... :) Cserébe ez az 1.8-as igen keveset fogyaszt.

A Fordnak azért akadnak típushibái. (Escort/Orion) Vezérműszíj. Ajánlatos 60 ezrenként lecserélni, különben komoly gondokat okozhat. A vízpumpára is ügyelni kell, mert ott szökhet a hűtővíz, és hengerfejes lehet a gép emiatt. A kuplung egy átok, baromi gyenge konstrukció, ha nem megfelelő (gyári) alkatrésszel pótolják a kinyomó-szerkezetet, akkor lehet 20 ezrenként szervizbe járni emiatt. A kuplungtárcsát is jó, ha olyan teszi be, aki ÉRT is hozzá, mert a rossz kinyomó és a nem felszabályzott tárcsa igen kellemetlen meglepetéseket okozhat... :) 14 év után le kellett cserélni a kipufogó leömlőjét és a középdobot is, ez egy nagyobb beruházás, de most sokáig nem lesz erre gond. A Ford rugózása a Kadetteket megszégyenítően KEMÉNY, komfortról nem nagyon lehet beszélni, cserébe tiszteletetparancsoló a kocsi kanyarstabilitása. Csak ne legyen hepehupás a kanyar, mert akkor sodródik kifelé... :) Több helyen hallottam, hogy az Escortoknak/Orionoknak nagyon hamar elfogy a fékbetétje is. Nekem ezzel homlokegyenest ELLENTÉTES tapasztalatom van, cirka 15 ezer km van már a mostani garnitúrában, és még bő egy centi vastag a betét, pedig nem vezetek valami "fékbetét-kímélő" módon...

Összefoglalva: a Ford és az Opel, mint nagy riválisok, tökéletesen egy csónakban eveznek, és egymás szintjén állnak. Eladásokban is, hibastatisztikákban is (jó közelítéssel), illetve árban és szervizköltségekben is. Én személy szerint most ott tartok, hogy mindegy, hogy Opel vagy Ford. Ez már márkahűségtől függő kérdés, érveket lehet mindkét oldalon felvonultatni, de meggyőződésem, hogy a végeredmény döntetlen... :)

zetecR Creative Commons License 2001.09.26 0 0 57
"de a haverod nem dícsérte, inkább lejáratta a márkát... "
:-)
Előzmény: AstraF16v (56)
AstraF16v Creative Commons License 2001.09.26 0 0 56
Szerintem jobban jársz, ha keresel valami más Nicket. Ezeken a fórumokon "nem nagyon tudsz okosat szólni", ha a nicked valamilyen módon összefüggésbe hozható a villámos márkával. Anno nekem sem jutott jobb eszembe, mert az első tíz próbálkozásomra a "már van ilyen...." választ kaptam. Így 8xx hozzászólás után meg nem nagyon akarok váltani. (cserében mindenre megkapom, hogy "bezzeg az opel, az aztán istenkirály autó" :)))

Nem igazán értem, hogy hogyan lehet más nickjével bejelentkezni, de a haverod nem dícsérte, inkább lejáratta a márkát...

Előzmény: Opel4ever (55)
Opel4ever Creative Commons License 2001.09.26 0 0 55
Halihó!

Szeretném megvédeni az Opel4ever nevet amit (az én hibámból) tegnap más használt! A haverom kicsit elvakult Opel rajongó! Szubjektív volt amit írt és Denay-Chris-nek IGAZA VAN, hiányoztak a tények! De azért had védjem meg a srácot! Ha jól értettem, nem írta azt, hogy rossz lenne a Mondeó, csak azt, hogy a Passatnak és a Mondeónak azonos a formatervezője! Mindegy! Most már jobban vigyázok a nevemre! Bocs, ha bárkinek az önérzete sérült C16SE szinte szó szerint az én véleményemet fogalmazta meg: Nagyon hasonló technikájú két autó, és hát kinek a pap....

Mégegyszer bocs....

Denay-Chris Creative Commons License 2001.09.25 0 0 54
Már ne is haragudj, de a hozzászolásod minden TÉNYSZERŰSÉGET nélkülöz!
Mi az, hogy csufos bukás a Focus-nál!?
Lécci elemezd nekem, mert lehet én vagyok a hülye, de a "Világ legkeresettebb autoja" cim minden csak nme bukás! Nemtom kicsit talán el lehecc tájolva!
Nem?
A Mondeo is vezeti kategoriáját! (ezt csak ugy mellékesen)
ÉS a Ka-bol is jelentős mennyiséget adnak el, tehát még az sem lecsengett!
Kicsit Opel4ever szgu ez a hozzászolás!
De gondolom véletlenül sem lehetsz elfogult!
Most nem akarom az OPEL-t pocskondiázni, de van jopár gyenge pontja a márkának! (csak megsugom, hogy több mint a topic cimben emlegetett konkurensnek!)
De ugy érzem nem akarok ittvitát szitni, csak arra kérlek, hogy nézz utánna a dolgoknak mielőtt HÜLYESÉGEKET irkálsz!
És mindjárt jobna fog kinézni a dolog!
Ne azt ird le amit szeretnél!
Hanem csak az IGAZA-t!
Abbol sosincs kavar....

Na BYe!

Előzmény: Opel4ever (50)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.25 0 0 53
Hát szar is a Focus kár hogy valami Guiness rekordot ért el az eladott darabszámmal, biztos azért mert megbukott a design. Ja a gyár nem tud eleget gyártani biztos senki sem veszi.:)))

ui.: a két autó közül azt kell megvenni amelyik jobban tetszik kinek ez kinek az. Müszaki tartalomban nincs akkora különbség az egyik itt jobb egy kicsivel a másik ott.

Előzmény: Opel4ever (50)
zetecR Creative Commons License 2001.09.25 0 0 51
Érdekes a véleményed....
Előzmény: Opel4ever (50)
Opel4ever Creative Commons License 2001.09.25 0 0 50
Sziasztok!
Megtörném a közel 1 éves csendet. Szóval sok víz folyt le azóta a Dunán, és meg kell állapítanom, hogy visszanézve az időben, a Ford szépen belebukott a "New Edge" design-ba. A Ka félelmetes eladási számok produkálása után gyorsan az értékesítési listák végére került. Belehúzott a Focus is, már jóval visszafogottabban, de még így is át kellett dolgozni a 4 ajtós modell formáját a piacra kerülése előtt közvetlenül, hogy eladható legyen. Az eredmény ugyan az: Kezdeti siker, majd csúfos bukás. Szégyen, hogy a Mondeó tervezését már csak a VW Passat tervezőjére merték bízni, és az autón már csak a lámpatestek utalnak a valamikori New Edge stílusra. Tipikus divat autó lett a Ford, amit azért sajnálok, mert bár mindörökké Opel, de valaha a Ford komoly ellenfél volt. Most már nem tényező. Az Opel pedig töretlenül gyártja a csendesen elegáns, időtálló formákkal bíró modelljeit. A Ford 3. helyét a VW és Opel után pedig lassan átengedi a franciáknak. Ezért lassan értelme sem lesz az Opel vs. Ford fórumnak.
cr2 Creative Commons License 2000.11.02 0 0 49
A Zetec motor Mazda fejlesztés???

A 90-es évek elejére, mikor már az európai Fordnak igencsak elöregedett a motorparkja, nem sok köze volt a Fordnak Mazdához. Ekkor fejlesztették ki a hengernként 4 szelepes, duplavezérműtengelyes motorokat, amelyek közül a Z-jelű, alias Zetec motorokat találták az okosok frankónak. Echte german engineering.
A 96-ban frissített Fiestához készítették az 1.25ös és 1.4es motorkoat a Yamahával, 75 ill 90 PS-sel. Ezek nagyon mennek és keveset is fogyasztanak. Ekkor jött ki a Scorpiohoz a 2.3 16V, ami szintén nagyon király motor. Ezek mind fullalu, nyomatékra hangolt, finom kis motorok.
A Focus 1.4 és 1.6 motorja ennek a vonulatnak a leszármazottja, az 1.8, 2.0 pedig Mondeo motorok, alu hegerfej, szürkeöntvény blokk, EEC V motorvezérlő.
Szóval az Escort 1.6 16V-je még a 'régi' Zetec sorozat, és nem rossz ki autó.

ha5nx Creative Commons License 2000.11.01 0 0 48
A legelső autóm egy Opel Ascona 1.8E volt. (Azt hiszem az első injektoros) mentem vele 120000 km-t. Minden nagyobb gond nélkül. A motor egy cm3 olajat nem fogyasztott...

Utánna amikor már 12 éves volt (3 éve) le szerettem volna cserélni egy 90-91 es 2 literes Omegára. Mindenképpen klímásat szerettm volna, de sehogyan sem találtam megfelelő állapotút. Az Ascona sajnos nagyon rothadt (hátsó kerékívek, küszöbök...) így mindeképpen cserélni akartam a javítás helyett. (Aki később megvette teljesen kilakatoltatta és épp pár hete láttam az M5-ösön száguldani :) ).

Mivel találtam Omegát - jó sokáig kerestem - vettem egy Scorpio-t. 2 literes DOHC motorral. Elvileg 140000 km volt benne, de a valóságban ennek a duplája. Sajnos csalódtam. Több bajom volt vele, mint a 4 évvel idősebb Asconával. 1000 km-n kb. fél liter olajat fogyasztott. A motor hangja nagyon nyers. A váltó vacak, a kuplungot komplett csrélni kellett. Ezt a márkatársak is megerősítették.

Persze a Scorpio kategóriájának legkényelmesebb autója agyzsibbasztó extrákkal (elektromosan állítható dőlészszögű hátsó üléstámla...)
De gyenge a futóműve, alattomos helyeken rozsdásodott és eladhatatlan. Nekem is alig sikerült.

Tehát sokkal inkább Omega mint Scorpio és nem tartom igaznak a régi nagyból Fordot kijelentést.

üdv.
Gábor

P.S.:
A Fordhoz minden drágább volt és sűrűbben kellett cserélni. A használtautópiacon a Fordok olcsóbbak és ennek ellenére nehezebben eladhatók mint az Opelek. Talán nem véletlenül...

C20NE Creative Commons License 2000.11.01 0 0 47
Nekem 92 - es 2.0i 115 LE - s Astrám van. Rozsda sehol, fogyasztás városban finoman nyomva 8.5. Apróbb hibák vannak, de összességében nagyon jó. A 16V EcoTec motorral vigyáznék, mert pörgetni kell, hogy menjen és eszi az olajat.

A helyzet, hogy a fogyasztáson kívül a Ford sem rossz, de a Caravan tágasabb hátul mint az Escort.

Üdv.: Zoli

Előzmény: gabriel_ (46)
gabriel_ Creative Commons License 2000.05.04 0 0 46
Indulo ar 3.2M, szerintem kicsivel 3M alatt megegyezunk :)
Előzmény: hulla (45)
hulla Creative Commons License 2000.05.04 0 0 45
Szia Gabriel!
És mennyiért akarod az Omegát megvenni?
Előzmény: gabriel_ (44)
gabriel_ Creative Commons License 2000.05.04 0 0 44
Szerintem regi ( >10 eves) es nagy autobol Fordot erdemesebb venni, ujabbol pedig Opelt.

Valamelyik hetvegen en is nezegettem az Opel arakat, hat az uj arak valami iszonyatosak, aki valami normalisabban felszereltet akar, nem ussza meg 3.5 - 4M alatt...

Ugyhogy azt hiszem veszek egy 4.5 eves Omega Caravan 2.5TD-t, CD-Reflection felszereltseggel :)

Fordrol: anno vezettem 1.3-as Fiestakat (0km korul), 150nel fogyasztott kb. 15l-t, gyenge is volt.
Opel Astra Caravan-t 1.4-eset vezettem eleg sokat, 150 korul az is 9l-t megette, normalisabb orszaguti hasznalattal viszont 6.5 korul kijott.

A Ford Granada viszont szerintem a legjobb auto az 500e alatti kategoriaban :)

hulla Creative Commons License 2000.05.03 0 0 43
A papád Astrát vegyen, mert az jobb mint a Focus. CDX felszereltségű legyen!!!!

hulla

Előzmény: Saughassy (42)
Saughassy Creative Commons License 2000.03.28 0 0 42
Sziasztok. Ugyan segitsetek mar meggyozni apamat hogy Focust vegyen Astra helyett! Nem mintha lenne penzunk :/// de talan egyszer... Persze engem is meg lehet probalni rabeszelni egy Astrara de nem latom nagy eselyet. Szomszedoknal mar lassan mindenhol egy uj Astra virit es mi is inkabb azt vennenk. Arban is jobb a Focus... vagy mar nem ? Sokan irjak hogy a diesel gyenge a kombihoz. Akkor vagy en nem ertek vmit vagy ... Az 1.8 diesel jobban gyorsul 40-120ra mint az 1.8 as benzines! A nyomateka meg talan a 2.0esnel is nagyobb. Nekem nem az kell hogy 0-100ig legyorsuljak barkit hanem hogy biztonsagosan elozhessek a fouton. Mas. Azt is mondja az oreg hogy o tobb helyrol hallotta hogy sok "apro de bosszanto" hiba van a Focusokkal... Vajon mit erthettek ez alatt ? Nem ketlem hogy van nemi alapja az ilyesminek, de az emberek mindig felfujjak a konkurrenciaval kapcsolatos hireket ;) Erdeklodve varom a reakciokat...
mert mindig a hoki Creative Commons License 2000.02.13 0 0 41
Udv 850!

" Éshogy egy ZETEC keveset fogyaszt? Na neee! Azok legendásan
iszákosak: egy frissítés alkalmával(pár éve) majd 2 litert vettek le az átlagfogyasztásból(pont a Yamaha miatt fogyaszt sokat)."

Csak egy korrekció, a Ford szervízből van az információm:

A Zetec motor az Mazda fejlesztés,
a Zetes S (SE) motor az a Yamaha motor. Az Focus 1.4 és 1.6 a Zetes S, az 1.8 és 2.0 az 'síma' Zetec.

Egyébként lehet velük takarékosan is menni, de nem olyan a motor karakterisztikája hogy ez kényelmes lenne -> iszákosak, de a karakterisztikából adódó vezetési stílus miatt.

István

Előzmény: 850 (19)
ZoZoZ Creative Commons License 2000.02.11 0 0 40
Nekem is az az érzésem, hogy semmivel nem rosszabb a lengyel Astra Classic mint a magyar volt, az összerakást és a kidolgozást nézve. Azt mondják, hogy az első Astra széria gyártását folytatják a Classiccal de ez így egy az egybe nem igaz mivel rengeteg mindent külső, belső javítást átvettek a későbbi magyar Astra modellfrissítéseiből.
Kétség nem fér a 16V előnyeihez, nem is gondolkoznék nagyon rajta ha az a 500e pénz nem hiányozna (kb. ennyi a különbség a légzsákos 75lovas és a 100lovas Family közt).
A két motor karakterisztikája úgy 3000 fordulatig nagyjából ugyanaz, innen a 75lovas kezd erőtlenedni a 100as viszont meredeken megy fel. Szerintem nem biztos, hogy ez megér ennyi lovettát!(??)
Előzmény: 850 (39)
850 Creative Commons License 2000.02.11 0 0 39
Nem kell betojni a lengyelektől, megtudják azok csinálni rendesen. A magyar gyártásút is vették, mint a cukrot, pedig ettől is tarthatott Európa.
A rozsdára oda kell figyelni, attól függ, ki hogyan bánik a géppel.
Kizárt dolog, hogy a 8V kevesebbet egyen, mint a 16V,

850

htibi Creative Commons License 2000.02.11 0 0 38
ZoZoZ,

Én is Astra Classicra pályázom, de az újonnan árult modellek felszereltsége neveséges, ráadásul nem lehet kapni az 1.4 16v 90LE-s motorral szerelt változatot. Szerintem egy kétéves autó, kevés km-el ugyanolyan jó lehet, ráadásul nem kell megküzdened az új autók problémáival (apróbb, de bosszantó hibák lehetnek). Hovatovább egész jó felszereltségű példányokat is találhatsz (mostanában nagy a kínálat, www.expressz.hu), cirka 2M-ért. Nagyon sokat nézelődtem ez ügyben, és szerintem nem éri meg új Astra Classicot venni. Inkább alig használt, de jobban felszerelt verdát. Ha meg mindenképpen új kocsit akarsz, akkor még a VW Polo Classicot tudnám mondani (nme a legújabbat, hanem picivel korábbit, bár lehet, már nincs is újonnan), ami legutóbb 2.5M volt egész jól kipofozva.

Sok sikert!

htibi

Előzmény: ZoZoZ (37)
ZoZoZ Creative Commons License 2000.02.11 0 0 37
Ez a lengyel dolog egy kicsit engem is aggaszt. Habár annak idején szerintem a lengyelek meg a magyar gyártású Astrától tartottak.
Jó barátomnak van egy 5 éves Astrája 250e km-vel, aszongya eddig csak akkor nyitotta ki a motorháztetőt amikor ablakmosót töltött bele (nem egyedi eset, több ilyenről is hallottam).
Az Escortról és a Fordokról nem igen vannak jó tapasztalataim, habár az újjak biztos jól vannak összerakva. Végleg akkor győzött meg az Astra amikor beleültem és frankón kényelmes volt, ez az Escortról csak erős túlzással mondható el (igaz, hogy 195cm vagyok).
Asszem az lesz a legjobb ha az egyik kereskedőnél megyek egy kört ezzel az 1.6-os Classiccal.
Előzmény: I. Blasius (36)
I. Blasius Creative Commons License 2000.02.11 0 0 36

A lengyelek gyártják az Astra Classicot, ami nem jó jel, én akkor inkább egy német gyártású Ford Escortban bíznék.

Végül is, ha a 75 lE- s motor kevesebbet fogyaszt mint a 100 LE-s, attól még nem éri meg, mert a menetteljesítményei is jóval halványabbak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!