A fékbetétjező lámpa tök össze-vissza, saját kedve szerint világít és múlik el. Random kapcsolódik, nem fékezéskor. De bevetem a kitekert kormány megtekintését mindenképp. Aztán amúgy is elballagok szerelőhöz, mert közeledik a vizsga ideje.
Az üléshez én még komplett javítószettet is találtam (így hirdették, lehet, hogy csak bovden), legalább is a lehetőségét, mert épp kifogyott a raktárkészlet, de hát - majdnem - a ház aljában van a Karcsi székhelye, így legfeljebb ráugrasztom. A bovdenre azért tippelek, mert mióta sztrájkba lépett a kallantyú, azóta lifeg is. De tévedhetek.
Amint beszerzek egy készletet vagy rosszabb esetben egy ülést, akkor köszönettel biztosan élek a szerelési szeánsz lehetőségével. Köszi-köszi-köszi!!!
Nem kéne alaposabban diagnosztizálni a züllést, mielőtt vásárlásokról kerül szó? Törött kar, szakadt bodwen, kiakadt kampó mittomén? Nem Meetoo-nál, de olyat is láttam, hogy valami a kampó fölé szorult és egyszerűen nem tudott felnyílni :D
" Azonnal rohanjak cseréltetni, vagy előfordulhat, hogy más okból vicceskedik? "
Türelem, a hosszú élet ritka. Két okból pislákolhat. Első eset amikor tényleg elkopott és betétcsere kell. Ez könnyen kideríthető mert ha fékezel egy könnyed lábú de hosszút akkor az alatt végig fénylenie kell. A másik eset ha valami eldörzsölte a jeladó vezetékét és ott testel le. Ezben az esetben sztohasztikus a pislogás lehet hogy gyorsításkor bvillan lehet hogy fékezéskor, etc.... Ha kitekert kormánynál végigpillantasz a vezetéken általában ennek a nyoma is felfedezhető.
Az első esetnem sem kell azonnal cserére rohanni általában 1-2 ezer kilométert még gond nélkül elmegy az autó. A második esetben meg csak szét kell húzni a csatlakozót és nem zavar tovább.
" A jobb 1 ülés előrehajtó karja (bovdenje, izéje, bizbasza stb.) - a jelek szerint - elhalálozott és nem tudom előre hajtani a háttámlát, ami - lássuk be - nem praktikus egy 3 ajtós járgánynál."
Ez a neccesebb dolog. Mert fogalmam sincs, hogy ezt hogyan és ki javíthatná. Külön alkatrészként sem hinném, hogy hozzáférhetó*. Én saját részről azt tenném, hogy keresnék egy bontott ülést és egy az egyben kicserélném (ez utóbbiban ha kell tudok segíteni).
Segítségre volna szükségem MITO ügyben. Hátha valakinek volna válasza az alábbi két kérdésre. Elsősorban Paco a reményem
Két jelenséggel mulattat a gépsárkány manapság. (Nem, nem akarok házilag barkácsolni, csak kíváncsi vagyok, de nagyon. :-) )
1. A fékbetét-kopást jelző lámpácska hol bekapcsol, hol elmúlik. Azonnal rohanjak cseréltetni, vagy előfordulhat, hogy más okból vicceskedik? Mondjuk ugyanazon vagy hasonló alapon, mint az airbag lámpa akár a 146-ban és a Mitóban is.
2. A jobb 1 ülés előrehajtó karja (bovdenje, izéje, bizbasza stb.) - a jelek szerint - elhalálozott és nem tudom előre hajtani a háttámlát, ami - lássuk be - nem praktikus egy 3 ajtós járgánynál. Hol kaphatok rá gyógymódot? Értsd: hova a fenébe vigyem megjavíttatni? Vagy van rá egyszerű házi megoldás is? (Bonyolultba nem bocsátkozom, mert már elértem az úrinő kort és elmúlt az ifjonti barkács kedvem egy ideje. Ezt meg is fogjuk ünnepelni idén is, csak előre jelzem. :-D )
Szétesett a szarolaszom ablakemelője. A hibás alkatrészen látható feliratra lehet tippelni, a helyes megfejtők között több tonnányi presztízst sorsolunk ki.
Tegnap láttam őket. Érdekes, hogy a Ferrarik erősen a használat jeleit mutatják, és mellettük hasonlóan csapzott RR Silver Shadow II és kifejezetten bontószökevény Bentley (szerintem motor nélkül) és Masereti Quattroporte állt, pl Aston Martinok társaságában. Aztán melléjük parkolt egy vatta állapotú új Ferrari. Megjött a bontó főnöke, vagy mi? És mindennek a hotel bejáratával szemben találtak helyet...
Értem. Mindettől függetlenül én a szívó oldalon keresném a hibát, így jártam tavaly a 20V-vel. Lambda hibák, szegény keverék és kértem segítséget, az alapján a harmadik nekifutásra sikerült megoldani, mikor szívósor tömítést cseréltem és a komplett szívócsonkot is.
Ez nem JTS ez egy sima mezei 147 es 1.6 benzin ECO ezzel szívok. A 156 JTS elment 2 éve amit lehet meg is bántam azzal nem volt ilyen jellegű szívás. Ott egyszer volt befecskendező probléma cserélve lett mind a négy db. utána menni kellett vele és tankolni. Időben volt Selénia olaj csere nem ette pedíg rémséges dolgokat írtak arról motorról így adtam el.
Igen ezzel sajnos tisztában vagyok, hogy fotelből ez nem megoldható. Viszont meg köszönöm, hogy eddig is igyekeztél valami módön megoldást találni. Szerintem meg aki eddig cserélte az alkatrészeket azt hiszem meg próbálta megoldani, de nem jöttek be a tippek. Hiába a csili vili gyári program nem jutottunk előre. Hiába van több 100 ezres gépek és programok nem mondja meg konkrétan, hogy te balga ez a problémád. Vagy nem tudja 100% ban alkalmazni a lehetőségeket.
A JTS az olyan állatfaj, hogy ezek bizony gyakori problémák. Azt a motort úgy 150-200 ekm között már szét kell(ene) szedni darabokra, minden szennyeződést mindenhonnan eltávolítani belőle, csapágyazni, gyűrűzni, injektorokat beméretni, minenhol új tömítésekkel összerakni és aztán semmi baja nem lenne a motorvezérlőnek a hibakódokkal. A BM Catalyst kínál hozzá katalizátort, de kb. egészen biztos, hogy nem oldaná meg a problémádat. Ha bökni kéne valamire, azt mondanám, hogy a vezérlésmódosítót működtető szelep olajjáratainál biztosan tönkrement már a szívósor tömítés, olajat és esetleg egy kis falsot is szív ott az 1-es henger.
Arra, hogy az olajcsere mindig rendben megtörténjen. Megfelelő mennyiségű és minőségű olajjal. Köztes ellenőrzés és ha szükséges akkor utántöltés nem árt.
Nézd, innen a fotelből maximum jósolni lehet. Az 1.1 lambda értéked azt jelenti, hogy túl sok az oxigén a kipufogógázban.
Keressetek fals levegőt a kipufogórendszeren és a szívósorban is füstgéppel.
Nézzétek élőadatban mindkét szonda jelét. Szintén a rövid és hosszútávú korrekciót (STFT/LTFT).
Az összes Alfa érzékeny arra, hogy gyári vagy a gyári beszállító Bosch szondák legyenek benne, cikkszám alapján. Univerzális szondát már most baszhatod ki a szemétbe.
Ha ezek már jók akkor lehet elgondolkodni azon hogy az utángyártott katalizátor ellátja-e a feladatát vagy sem, a helyzet ugyanaz nem véletlenül kerül negyedébe mint a gyári.
Ha a szerelőd alkalmatlan arra, hogy ezt a hibát megjavítsa vidd másikhoz.
Nem a kínálat aljáról szemezek egy 2007es 1.6 ts 147es-el.Végig vezetett szervizkönyves 170ezer van benne.Tudom h kényes motor de mire figyeljek így első blikkre a motorral kapcsolatba...
Sajnos azt már tudom, hogy ezidáig csak el locsolt pénz volt ami kifizettem. A katalizátortezek után már nem mertem meg reszkírozni. Viszont a hibajellel elmentem a vizsga bázisra akik az autót és a motort szokták műszakizni és mértek egy CO t. Természetesen alkalmatlan lett a próba. Le fotóztam a mérési lapot. Ime. Ez után cseréltem az első lambda szondát, de nem jött változás. Előtte a hátsó volt cserélve. Nem tudom mond e valami ez azonkívúl, hogy alkatmatlan lenne élesben.
"P0420 Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt (1.hengersor)"
Így már más.
"Azt mondták a szerelők egybehangzóan, hogy ez takarhat több hibaforrást is. Lambda szondák, légtömegmérő, kipufogótömítetlenség, azt is mondták, hogy akár az ECU is lehet hibás."
Az áthúzottak nem igazán, viszont a katalizátor igen.
"Ezek mind cserélve lettek gyári be azonosítás alapján Bosch termékekre. A kipugó sor is új márciusban cserélték tömítésekkel együtt."
Szép kis taktárdiagnosztika. Aztán mértek is-e valamit? Mondjuk gázelemzővel CO-t CO2-2 NO-t?. Lambda szonda valós feszültségértékeket? Akár a gázelemzővel egy időben?
"Az ECU és a kati nem lett cserélve mivel megnézték és tiszta volt."
Az nem jelenti azt, hogy működik is.
"Mondjuk ezt konkrétan egyszer sem írta, hogy 1. hengersor."
Mivel csak egy hengersorod van így teljesen mindegy.
"Egy gyüjteményből másoltam. Aki legtöbbször javítja az autómat annak Alfa gyári hivatalos diagnosztikai hibakód olvasórendszere van és egy ideig ő törölte és ott is mindíg ezt írta a rendszer. Mivel én nem vagyok szakember csupán eltüntetem ezt az 1 hibakódot ennyit tudok mondani."
Attól hogy Examinere van még nem lesz jobb. Jelen esetben ugyanúgy csak a hibakódot tudja olvasni és törölni, az hogy esetleg újra tudná az ecut programozni az számodra teljesen lényegtelen.
Az a tippem, hogy katalizátor problémád lesz de azt igazolni úgy lehet, hogy élőadatban méritek az első lambda jelét, a hátsó lambda jelét, és a kipufogógáz összetételét*. Ha a hátsó szonda jele egy kis késleltetéssel leköveti az első szondáét akkor az a katalizátor lófaszt sem ér. Ha jelentős a jelszintcsökkenés akkor a katalizátor mondjuk lehet jó, és valamelyik szonda (általában a hátsó) jelével lehet baj. Mindenesetre alkatrészt cserélni csak akkor illik ha már bebizonyosodott hogy valóban azzal van a probléma, vagy ha kopó cucc, illetve tervszerű karbantartás alapján. Csak azért cserélni mert egy hibakód megnevezi azt is meg 10 másik alkatrészt fogalmazzunk úgy hogy jobb helye is lett volna a pénzednek.
Ja, és mellékesen. Attól hogy valami új nem jelenti azt autmatikusan hogy jó is.
*néha ez elhagyható, inkább akkor kell ha gyanús hogy a szondák nem jól mérnek.
"P0420 Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt (1.hengersor)"
Azt mondták a szerelők egybehangzóan, hogy ez takarhat több hibaforrást is. Lambda szondák, légtömegmérő, kipufogótömítetlenség, azt is mondták, hogy akár az ECU is lehet hibás.Ezek mind cserélve lettek gyári be azonosítás alapján Bosch termékekre. A kipugó sor is új márciusban cserélték tömítésekkel együtt. Az ECU és a kati nem lett cserélve mivel megnézték és tiszta volt.Mondjuk ezt konkrétan egyszer sem írta, hogy 1. hengersor. Egy gyüjteményből másoltam. Aki legtöbbször javítja az autómat annak Alfa gyári hivatalos diagnosztikai hibakód olvasórendszere van és egy ideig ő törölte és ott is mindíg ezt írta a rendszer. Mivel én nem vagyok szakember csupán eltüntetem ezt az 1 hibakódot ennyit tudok mondani.