A topic címében a "Csináld magad" azt akarja kifejezni, hogyan csináljuk mi magunk a reklámot. A TV, rádió, ügynökség esetén csak annyi a "csináld magad", hogy elmész, és kifizetsz egy vagon pénzt.
A szórólappal az a helyzet, hogy helyzetemnél fogva 0 (nulla) költséggel állítom elő, és ha magam hordom szét, akkor még mindig 0 a költség.
Keress meg egy reklámügynökséget! Lehettőleg egy olyat, ami direkt marketingre szakosodott.
Ott majd tanácsokat adnak, hogy kinek, mit és hogyan reklámozz.
Szórólapoknál pl. kimomdottan előny a szokatlan, feltűnő forma, szín, betütipus stb.
Az is fontos (ezt már többen mondták itt), hogy ki a célcsoportod.
Persze lehet címzetlen reklámanyagokat is szórni, ezzel egy csomó cég foglalkozik ( még a Posta is (nem a Postának akarok reklámot csinálni :-))), akiknél lehet válogatni, hogy pl. milyen típusú házakba/lakásokba, melyik utcákba, kerületekbe szórjanak.
De így, hogy nem tudjuk, pontosan mit akarsz, elég nehéz bármit is mondani.
Helyi tv, vagy egy ujsagcikk a helyi lapban? Ezeket az adasokat/lapokat nagyon sokan nezik/olvassak, plusz a legkonnyebb elerni veluk az adott celkozonseget. Nem remenytelen bekerulni "ingyer'", csak valami hirertekut kell produkalnod. Az, hogy meghirdetsz egy ilyen tanfolyamot, az onmagaban meg nem hirerteku. Ossze kene kapcsolni valami olyannal, amit a szerkesztok szeretnenek latni: ami ujszeru, amit konnyu vizualisan megjeleniteni, amit konnyu feldolgozni.
Ha megirod a konkret korulmenyeket, talan valami brainstorming-ot osszehozhatunk itten Neked.
A szórólapos terjesztés nem tünik rossz elképzelésnek de stámítani kell rá , hogy meglehetősen rossz a statisztika. Pl: Telefonos üzletkötéseknél 100 hívásból 1 hívás nyerő ezzel szemben leveles megkeresésnél 1000 : 1 hez. A testszépítő torna eredményesebb a szórólapokkal és plakátokkal mondjuk orvosi rendelőkbe, a korrepetálásra én az iskolai faliujságot választanám főként azokat ami a szülők szeme előtt van.
Korrepetálásra megkérheted esetleg a közeli iskolákat, hogy a faliújságjukon, vagy a hirdetőtáblán (ha van ilyen) elhelyezhesd a kis plakátodat.
Nem minden tízemeletes ház szegény (Óbuda, Rómaifürdő) tehát az is befolyásolhatja, hogy merrefelé van az a kisvállalkozás. Nem minden kertes gazdag (Rákospalota).
És általában jellemző, hogy pl. általános iskolások nem fognak keresztülutazni a városon, hogy korrepetáltassanak. Ha azzal áldott meg a sors, hogy egy lakótelepen laksz, akkor ha megszakadsz is, a legtöbb kuncsaftod a lakótelepről fog jönni, még akkor is, ha máshol szórod a lapokat. Ugyanez vonatkozik a kertvárosra. Ezek amiket mondtál, olyan helyi "kisközösségi" dolgok, szerintem ne sokat vacillálj, szórd azokat a lapokat a környéken, akárhogy néz ki.
Másik ami szerintem jól jöhet: hirdess a helyi lapban. Kerületenként változó, de általában olcsóbb, mint az Expressz & társaik.
Ja... Én mondjuk Budapestben gondolkodtam...
Szerintem egyébként a postaládába dobott szórólapok nagyobb hányada a kukában végzi olvasatlanul. Ha meg az ajtóra ragasztod, a gondnok letöri a kezedet, ha meglátja (de én is, ha a miénkre mered )