Mi? Hogy pár éve adták magyar tévében? Ki a fene gondolta volna.
Én a professzionalitását szeretem a filmnek. Attól függetlenül, hogy maga a téma idegen , hogy úgymondjam, ilyet én nem nagyon találnék ki, azt, amit ki akartak fejezni benne, jól fejezik ki, jól adják elő, konzekvensen végigviszik.
Olvastam a hozzászólásokban egy kérdést, hogy miért a végén a "majd legközelebb" mondat. Én azt a nézőpontot képviselem ezzel kapcsolatban (mert hát ahány néző, anni értelmező) hogy a karambol az szimbólum is, Ballard-dal történik valami, egy szimbolikus értelemben is vehető karambol, ami által valamiféleképp megváltozik az élete. És a felesége kimarad ebből, és ezért aztán a törekvések, ezért ül a "Mannsfield -karambolnál" oda az egyik nő mellé, át akarja ő is élni, ő is részese akar lenni annak, aminek a férje is részese volt. És gyakorlatilag ezt az élményt üldözik egészen a legvégéig.
Én James Spader miatt néztem meg, azt is hozta, amit vártam.
elnézést, ha már topic is van, akkor ez a hiányzó könyv nem nálad van véletlenül?
most nyitottam topicot "adjuk vissza egymás könyveit és cd-it" címmel
egyébként a film is jó, csak az egyik nő idegesítő, asszem szőke, és a homoszexuális/LSD nagyjelent mintha kimaradt volna belőle persze lehet rosszul emlékszem, a könyv az egyik kedvencem újra el akarom olvasni így jogsi előtt
je, mickey hargitay, namost én a delirio caldo helyett eddig életművének egy másik szeletére összpontosítottam, mégpedig amely pintér georghoz kötődik, a Mr. Universe, meg a Szemétdomb, amit állítólag kidobtak a tavalyelőtti szemle programjából, annyira nem tetszett nekik
pedig nagyon vicces, amikor mickey meg pintér iszogatnak egy vhs-kamera előtt, és a pintér gyakorolja a westcoast akcentust, tiszta kóos-bajor, csak menő
a jövő bűnei gyönyörű film, nincsenek benne dialógusok, csak egy narrátor szövegel néha, amiből sajnos egy szót sem értettem, de így némafilmként is működött. Van benne egy csomó gyanús tartalmű befőttesüveg, meg valami testnedv, amit mindenki nyalogat, egyébként meg a darkos, napóleonszerű ronald mlodzik, a paraziták recepciósa rohangál egy néptelen egyetemi campuson, és néha elkap egy két arra kószáló hippit, hogy egy egészen elképesztő lábszexet műveljen vele
baromi lassú meg hideg, tiszta karambol, csak kúrás és sportkocsik helyett lábszex van, tehát kevésbé macsó
ó nem tudtam részt venni a szerdai szeánszon, pedig bakkinger a crash a harmadik kedvenc beszédtémám (2. gumicukor piac, 1. a vörös hadsereg frakció felemelkedése és bukása, 1968-1977), szóval engem ez nagyon érdekel
"mi menti meg az önismétléstől" itt mire gondol nagysád? az életműn belül vagy a műn belül?? sajn a crimest nem láttam:((( jóféle?
imádom a crasht, imádom az elején a hangárban debbie ungert, meg azt a jelenetet, amikor spader meg unger beszélgetnek az erkélyen, ahogy szaladgálnak alattuk az autók a sztrádán, meg imádom jayne mansfieldet, a halálát is, modellezve is
(második férje: hargitay miklós, gyermekeik: miklós jr, zoltán, mariska)
azt mondják a szakik, hogy ez a film a dead ringersszel meg a videodromemal van beszélőviszonyban az életműn belül, szerintem viszont a crimes of the future tökre, vagy talán jobban is hasonlít rá
meg azt is mondják, hogy ez egy kurva nagy film, és ez rendben is van, de mégis akármilyen gazdag és okos, mi menti meg az önismétléstől, csak hogy tisztán lássak, bocsi
és miért szereti, vagy legalábbis elismeri 16 évestől a nagypapákig mindenki, miközben csúnya dolgokrol szól, baromi barátságtalan és nincs benne egyetlen szerethető figura sem
amennyiben ez valakit érdekel, az szóljon
hát hogy az a kedves magas fiú, a ralph fiennes játszik benne, meg a gabriel byrne, meg valami mandarin nevű lány, eléggé ilyen pszihodizájnos plakáttal meg igen béne vezérmondattal, de azért persze lehet hogy jó
október második hete, pontos dátum még nincs, viszont látszanak már a program körvonalai, Cronenberg helyett be kell érned a tavalyi Kitanoval, a Claire Dolannal esetleg egy-két dogma-filmmel, azért jössz, ugye:-?
En tegnap neztem az eXistenZ-t ketszer is egymas utan. Illetve eloszor az eXistenZ-t, aztan a Crash-t, es utana ujra az eXistenZ-t. Szerintem zsenialis, teljsen el vagyok varazsolva. Igen, igen tenyleg hasonlit a Matrixra, de az is lehet, hogy a Matrix hasonlit az eXistenZ-re, ugyanis az eXistenZ otlete 1995-bol valo es korabban keszult mint a mAtrix, vagy legalabbis egyszerre. A Matrix-szal ellentetben itt nem a trukkokon van a hangsuly, hanem a nagyon komor sotet vilagon, es a szereplokon. A szineszek _nagyon_ jok! (Allegra kicsit Brunner Martas nem?? :) Mindenesetre... HALAL A DEMONI ALLEGRA GELLERRE!!
ui.: Crash - nincs meg valakinek a filmzene?? Olyan nagyon kellene nekem!!!!
Es az eXistenZ...? Kinek hogy tetszett??
(Nemreg tudtam vegre megtekinteni, meno debreceni Tiszafilm Videotekaban ratalaltam (illetve a neni kotorta ki a polc aljarol...), szoval jo kis game...)
Udv, mag.
((pszt,vadalma,itt vagy?))
nem értesz te ehhez, kólagép,
az összes olasz pornó tele van szerelemmel, mindenhonnan csak úgy folyik a sok love, a magyarokat meg ne bántsd, hallottál már a 10 szál gyufáról? igazi bonctermi horror, 1937-ből, Magyar Amatőrfilmfilm Szövetség, nem ám holmi lila BBS,
a franciákat már nem is mondom, biztos rájöttél azóta, hogy ezúttal túllőttél a célon,
inkább a Crashről valamit, bátyus, tudod, a topikról, hogy hozzászólhassunk...
Most miért nem szólsz, tesó, hogy az én szakértelmemre van itt szükség, jövök már, itt is vagyok, segítek én, tehát hogy művészfilm? hogy mi az, ami elválasztja? mondanám akkor, tehát ha sokat beszélnek, és nem trágár, vagy ha trágár, de bénán, aztán ha szerelem van, na az eléggé valószínűsíti, meg a legtöbb francia, meg az összes magyar, csumi.
tisztelem-becsülöm a hugit kismackó, de a két fogalom szerintem nem releváns,
ez alapján úgy tűnik, mintha a művészfilm (ha van ilyen) attól művész, hogy nem erőszakos, perverz, stb, és Pasolini meg Cronenberg valamiféle új tartományt próbált volna meghódítani a "művészet" térképén,
nem azért mondom, de az Isteni színjátékban is vannak kemény részek, túl az ingerküszöbön, Shakespeare szemkitolásairól, kibelezéseiről nem is beszélve, hugi biztos olvasta a Titus Andronicust, abban úgy rémlik még embert is esznek, javítsatok ki, ha tévedek,
mégis hülyén hangzana, ha azzal védenénk az öreg Avon-parti Hattyút :-7 hogy a Lear király kitolta a reneszánsz dráma határait a nyilvános kivégzések irányába...
Emlékezetem szerint két film volt eddig életemben, amit nem bírtam nézni: az egyik a topik ihletője, a másik a Salo. Az öncélú brutalitásban mi a jó? Szvsz ahhoz is nagy adag perverzitás kell, hogy valaki élvezze ezeket a filmeket.
A húgom szerint (bölcsész, magyar-esztétika) ezek a filmek azt a határt próbálják kitolni, amin belül egy filmet még művészfilmnek lehet nevezni. Hát az én művészfilm-ingerküszöbömön már rég túl vannak.
Oké, előtte elolvasom. :)
Ja, és én sem csípem Spielberget (bár most éppen a Ryan közlegényt nézem videón) csak mutatni tud a kamerával, megszólalni nem...
:)))
Oké, leesett.
De ki kell jelentenem, hogy csakis az 1968-as, eredeti változat insprált, a remake-et nem is láttam még.
Esetleg majd videón.
Ha nagyon nincs más ötletem.
na ebben mélyen egyetértünk saul, meg abban is, hogy a Spielberg-film szemét, az eredeti regény teljes megcsúfolása, nyugodtan vedd ki a kerületi könyvtárból, biztos megvan nekik, és írd meg, mit szóltál hozzá,
TCrown, ha nem szereted a fickót, minek lopkodod a képet, könyörgöm?
Ez az a Nap birodalma, amiből Spielberg is filmet készített? Mert az a film egyáltalán nem tetszett. De a Crash, az tetszett. Bár szerencse, hogy egyik ismerősünknél volt egy üveg whisky, amit a film alatt megittunk, ha nincs, nem biztos, hogy elsőre végig tudom nézni. Másodszorra már nem volt annyira durva. De így utólag nyugodtan kijelentem, hogy benne van az évtized három legjobb filmjében.
(egy:) a Ballard-regény kitűnő, magyarul még nem jelent meg, de már nem kell sokat várni, esküszöm az élő istenre, hogy 2000 a Karambol éve lesz nálunk,
ami megjelent az a Vízbefúlt világ és a Nap birodalma, meg néhány novella a Galaktikában, a Filmvilágban nemrég és az Ötvenedik sci-fi antológiában,
állítólag jelen pillanatban három Ballard-filmet is forgatnak, köztük a Running Wild-ot, ami iszonyatosan jó, de szerintem kábé megfilmesíthetetlen...
(kettő:) lenne egy szavam erre a rendszeresen felbukkanó Útvesztőben-párhuzamra:
de inkább nem írom ide, szóval van egy óriási különbség az Útvesztőben és a Karambol között, mégpedig az, hogy Cronenberg teljesen világos, egyszerű eszközökkel, hülyék számára is érthető nyelven beszél nehezen emészthető gondolatokról - ezzel szemben Lynch teljesen kaotikus és szándékosan követhetetlen módon mesél el egy egyébként unalomig ismerős, közhelyekkel teli történetet, merő formalizmus az egész film, nem éri meg dekódolni,
a Trainspottingot meg én sem értem, de nem baj, nagyon vizuális, ahogy TCrown ír, nem is vártam mást egy Magritte-rajongótól, öröm volt olvasni és cornell-lal együtt alapvetően mindent elmondtak a Crash érdemeiről,
(három:) úgyhogy én csak szárazan és érthetően egy kérdéssel indokolnám, miért a Karambol az évtized legjobb filmje számomra:
emberek, hát nem tök mindegy, milyen szimbólumot használ valaki, ha egyszer ilyen átérezhetően beszél a szexuális vágyakozás alaptermészetéről?
Így végigtekintve a reakciókon megállapítanám, hogy ez olyan típusú film, amelynek véleményezése
csupán két szélsőségre (nagyon jó – nagyon rossz) oszlik.