Engedjetek meg,hogy en is elmondjam a velemenyem. Azt hiszem, valahol a ket allaspont kozott lehet megragadni a problemat. Ha egy jatek jo, es tenyleg van meg benne, akkor lehet folytatni, vannak erre remek peldak, TTD, ha mar szoba jott, kicsit jobb, mint a TT, akkor ufo2, de emlithetjuk az Opposing Force-ot, vagy a kimerithetetlen Star Wars jatekokat stb. (persze az mar mas lapra tartozik kicsit) A baj az, hogy nagyon sok jatekbol keszul igenytelen klon, nagyon sok eredeti otletbol keszul kesobb egy rakas fercmunka. Es tenyleg, azert lehetne egy kicsit tobb ujdonsag is a piacon - persze szerencsere erre is van pelda, mondjuk a Sims. Azt hiszem valahol a ketto kozotti egyensuly lenne az optimalis.
Ami viszont meg problema, hogy minden jatekot 3D-ben akarnak megirni, oriasi 3D laz van, es mindenre ra akarjak eroltetni, olyan jatekokra is, amire ez nem illik, (pl. Monkey Island 4) es igy esetleg veszit a varazsabol. Van ahol pedig nem hasznaljak ki teljesen a 3D adta lehetosegeket, pl. Imperium Galactica 2-nel az urcsata, de ezt rafoghatjuk arra, hogy meg csak most tanuljak a hatarait a technologianak...
Szerintem igenis szükség van a folytatásokra. De csak akkor, ha tudnak újat mutatni. Nézd meg a Monkey Island sorozatot pölö. A Quake meg sem született volna, ha nem lett volna még több ötlet, amivel jobbá lehet tenni a Wolfenstein 3D-t, majd a Doomot.
Vagy it van a Fallout 1, 2, és a BoS. A F1 és a F2 grafikailag ugyanaz, de az új sztori legalább annyira szenzációs, mint a F1-é. A F Bos pedig teljesen új játékot ígér, ami rpg-ből inkább a stratégia felé viszi a játékot, meghagyva a jól bevált történelmi hátteret, fejlesztve az engine-en.
A Warcraft 3 pedig teljesen más, mint az elődjei, csak olvasd el a review-okat...
A kulcsszó a megújulás. És szerintem nem kell félni, hogy egy idő után nem tudnak majd újat mutatni. Persze mindigis lesznek olyan játékok, amikre többen vagy kevesebben azt mondják, hogy rókabőr, de akinek tetszik, azt ez egyáltalán nem fogja zavarni.
Miért Kozi? Neked van valami 5leted? Egy olyan 5let, ami szenzációsan új, mégsem idegen az emberektől, aminek a létrehozásához nem kell hatalmas pénzösszeg, és ami biztosan siker lesz?? Mert hát ugye az a fontos... a pénz.
Hali!
Hat en szerintem talan te unhatod a jatekokat, mert en pl. mar nagyon-nagyon varom a Diablo2-t, a Warcraft 3-at es az Sc2-t is.Johet a Half-Life 2 a Quake3 a Might&Magic VIII meg egyebek.Nagyon is szukeseg van a folytatasokra u.i., ha van egy nagy sikeru nagyon jo otleteken alapulo jatek, esetleg rpg-nel a kivaloan eltalalt vilag-hangulat akkor nekem pl. semmi szuksegem arra, hogy az adott ceg abbahagyja az adott jo jatekot es egy ujat kezdjen kesziteni.Igenis keszitse el a jo kis masodik(3.,4.,...n.) reszt, persze sokkal jobbra, oszetettebbre, szebbre amire lehetosege is van a tecnika fejlodese miatt.Ha a te elmeletedet alkalmaznak a cegek (hala istennek nem teszik) akkor meg mindig a Wolfeinstein lenne az egyetlen 3d-s lovoldozos jatek, es meg mindig a dune2-nel tartanank az rts-ben, valamint nem lett volna Eye of the Beholder 2-3, Wc2 ,Quake2,nfs2-3-4 ........... stb. .Adhatnanak mas nevet is a jateknak, mint pl. a Wolfenstein-doom-quake szeria, de attol meg folytatas.
Egyszoval, csak es kizarolag a jo jatekok folytatasainak keszitese mellett! fejlesszenek uj jatekot.
Ha már megemlítetted, nekem se nagyon tetszik, hogy a Homeworld-ben kb hármat kell kattintanom, és jó ideig kell húzgálnom az egeremet, meire ki tudom jelölni az egységeimet...:(
A 3D-s RTS már létezik Warzone 2100 címen, bár én úgy érzem, hogy a játék már elveszti a varázsát, ugyanis az AI-nak meg van az előnye azzal, hogy mindent lát neked meg forgatnod kell a képet.
Azt hiszem igazatok van. Azoknak, akik a nagy újdonságok hiányáról panaszkodnak. A játékkategóriák eléggé letisztultak mára, és ezek tekintetében szerintem nem lehet mostanában nagy áttörésre számítani. A legnépszerűbb kategóriák az FPS-ek és az RTS-ek, és ez nem mostanában fog változni, úgyhogy ha pénzt akarnak keresni, ezekben a kategóriákban fognak újszerű cuccokat kihozni.
A legnagyobb újdonságok, amelyekre számíthatunk, azok szerintem olyan mértékűek lesznek, mint például a Homeworld, ahol az RTS-t áttették teljes 3D-be.
A másik fejlődés pedig a grafika terén várható, főleg a mostanában megjelenő geometriai procikkal ellátott videokártyák megérkeztével. Most is ugyanaz lesz az autóverseny, csak esetleg még az ízzószálat is látni fogjuk a reflektorban :)
A Tomb Raider pedig Flashback 2 klón. Ha már itt tartunk.
A Dune2000 pedig _csak_ egy nosztalgiagame, amit azert csinaltak, mert a 2-es már nem indult el a PII-esen. Kábé :)
Nos igen pontosítanom kell, a játékfejlesztők igen nagy ötlethiányban szenvednek. Tulajdonképpen az Outcast is csak egy Tomb Raider klón egy eléggé gépigényes motorral. Azért 3D kártyával jobb lett volna mint ezzel a Voxeles technológiával. Ez a jó ötlet rossz megvalósítás lapra tartozik. Ilyen volt még a Dune 2000 is. Ami ugyebár a Dune 2 1999-es verziója, de azért valami újítás lehetett volna egy ilyen nagysikerű játékban, nem ?
Szerintem rosszul látod a dolgokat. A többség nem unja az általad felsorolt játékokat. E mellett pl. a Quake sorozat mindig tartogat olyan újdonságokat, amelyek miatt megunhatatlan. (pl.: CDF üzemmód, új eszközök-grapple, meg ilyenek) Persze ezeket csak azok látják igazából, akik hálózatban nyomják, de ma már egyre inkább megfigyelheto tendencia, hogy a játékok elmennek az Internet felé. A Warcraft-ról nem nagyon érdemes beszélni, mert aki meg tudta unni, annak valóban nem hiányzik a folytatás (szerintem megunhatatlan ...). A Transport Tycoon sorozat folytatásának tekinthetjük a Railroad Tycoon-t, bár az igazi "Transportosok" nem nagyon szeretik.
A magam részérol az általam játszott és kedvelt játékok közül csak a Dune 2000 volt egy kicsit csalódás, mert attól eltekintve, hogy új köntöst kapott, maga a játék nem sokat változott (persze ezt betudhatjuk a game mérföldko jellegének is).
Mindent egybevetve, ha csak a Quake 1 és 2 közötti különbségeket nézzük, a fejlodés elég nagy volt (az új ötletek terén), tehát semmiképpen nem mondhatjuk, hogy a programozók ötlethiányban szenvednének.
Szerintem ez az egész egy nagy butaság.
Csak arról lehet szó, hogy a már befutott játékokat még nem fejezték be teljesen, vannak még ötleteik hozzá, stb...
Ráadásul biztos jobban megéri nekik inkább új pályákat szerkeszteni, mint egy teljesen új programot megírni, ami nem is biztos hogy olyan sikeres lesz.
Helo.Reszben igazad van, a legtobb folytatas egy nagy 0...de azert vannak itt ojan gyongyszemek mint pl. az Outcast.Ja, es a Fifa folytatasai attol fuggetlenul jok szoktak lenni :)
Szerintetek mennyire jelennek meg mostanában egyedi stílusú játékok ? Mertén már csak a folytatásokat látom Starcraft 2, Warcraft 3, Tomb Raider 4, Quake 3, Commandos 2 stb...
Miért olyan játékokat folytatnak aminek már az előző részeit is untuk miért nem olyanokat amikben talán egy kis ötlet is volt.
Például a Transport Tycoon (tudom volt egy deluxe verzió)
Nektek mi erről a véleményetek ?