Hát akkor, foglaljuk össze a tényeket:
hiába megy le az ember tök gyakran bulizni, csak nem akar szaporodni azok száma, akikkel a Kegyetlen Játékok-ról lehet dumcsizni, legalább is egy bizonyos rétegen belül nem akarja mindenki megnézni (pont az én rétegem).
Aki látta, általában nagyon fel van dobva, ugyanakkor aki nem látta, szinte 99%-ban azt reagálja, hogy de hisz ez egy feldolgozása a veszedelmes viszonyoknak, és ennyi. (Kb. 70 mintavétel alapján)
Kritikák: NY-ban bomba volt, de ez nem-jót jelent, azt, hogy senki nem nézte meg a kicsit is intellektuális emberek közül.
Az LA Times azonban istenítette (lehet, hogy ha Roger Kumble L.A.-be adaptálja a történetet, fordítva sül el, de jelen pillanatban mindegy is.
Szóval, itt az idő, süllyedj csak kis topikom, meglátod, nem fog fájni,
jó volt veled együtt dolgozni, nekem te voltál az első, és most azt mondom neked, hogy csá.
Köszi mindenkinek a hozzászólást.
PS: A Népszabi eleve nem kedveli a fiatal-filmeket, és azon felül, hogy lenyomta a film történetét, beleértve a végét, csak 4 sort írt, az is tele volt patternekkel. Kár bedőlni neki, mert az is csak vattacukor. És egy szóval sem említi, hogy például Cecile (Selma Blair) milyen humoros karakter, de ez van, és lehet, hogy 50 éves koromban én sem a tini-mozikra fogok gyorsulni, addig is ..
Először is a pontosság kedvéért: nem ez az első modern Veszedelmes viszonyok-adaptáció, a franciák a hatvanas években csináltak egy (szerintem nézhetetlen) változatot még fek-fehben, ami (legalábbis az eleje) egy sícentrumban játszódott.
Mint XVIII. századra specializálódott francia szakos, természetesen megnézem a filmet, de felemásak az előérzeteim. Formannak is nehezen bocsátottam meg, hogy belenyúlt a cselekménybe, abban ugyanis minden pici elemnek megvan a helye - na ez az, amit Frears tökéletesen adott vissza. Formannak is vannak persze hatalmas pillanatai.
Kiegészítésként: léteznek színpadi adaptációk is, azokból az egyik, a Heiner Müller-féle két játszóra és négy szerepre szól. Amikor a vicomte a kislányt közelítgeti meg, akkor a női játszó a vicomte, a kislányt pedig a férfi játssza. Csak érdekességképpen :-)
Most, hogy már a Csütörtöki Népszabiban lenyomták, hogy mi a film vége,
(szerintem nem szép dolog), mondhatom, hogy azért mégiscsak happy, mert nem a fehérrruhás, hanem a fekete esik áldozatul. És azért is happy, mert a mostoha-etsóknak annyi, (így, vagy úgy) és nem annak, aki a fogadás tárgya volt.
De osztom a véleményed, mert ez csak hivatalos happy-end, és közben szomorú voltam én is, ha mondhatok ilyet, és fura módon leginkább a kicsi Kathryn-t sajnáltam ..
Na igen az első néhány perc nagyon érdekes...főleg a zene ami tetszene, ha nem értenék angolul :-))))
A film szerintem jó (átlagosnál jóval jobb), csak a végével viszont voltam elégedett. (nem happy-end)
A fordításra azért kiváncsi leszek :-)
Az volt egyébként, hogy eredetileg Roger Kumble low budget 1 millió dolláros filmnek képzelte el, amit főként művész mozikban játszanak. De miközben ezt az 1 millát hajszolta szerényen, mivel fiatalokról szól, tehát tini-moziként (is) remekül eladható, egy studióvezető rábeszélte, hogy legyen inkább 11 milliós film, csak kicsit finomabbak legyenek benne a kegyetlenkedések, és a vége (amit jól kiszúrtál) kicsit teátrálisabb. Bizony, lufi, kiszúrtad az eredeti koncepthez képest történt egyetlen "eltolódást", gratula.
nagy vagy, lufi, annyi profi és éles pillanat után a végén tényleg kicsit fura, csak K remek arcjátéka tompítja a buktát. De jól kiszúrtad. És azért is nagy vagy, mert kitértél arra, hogy aki nem látta, ne olvassa. Szép dolog.
Malkovics és Close annyi "idős" korukban nem biztos, hogy jobban eljátszották volna szerepüket, mint ahogy ezek a fiatal gyerekek, szóval szinészi játékkal és arcokkal itt nem volt baj.
Szerintem viszont a kiközösítési jelenet ott a templomban nagyon, de nagyon összecsapott és ciki volt.Pont a poént így elcseszni, szerintem nagy hiba volt. Egyszerűen nem hiszem el, hogy azt a dramatúrgiai feladatot, ami szerint a story végére valahogy le kell rántani a főármánykodóról a leplet, egyszerűen nem tudta volna senki a stábból kevésbé suta módon kiagyalni...
Aki nem látta még, de szeretne "szurkolni" ezt ne olvassa el itt alább:
(Az történt, hogy egy vaskos, kézzel írott naplót sokszorosítottak és a ceremónia alatt szétosztották a gyászolóknak, akik azt együltön helyükben végigolvasták, megemésztették és erkölcsi értékitéletet alkottak 3 perc alatt. Ezt akarták velem - mint mozinéző - bevetetni. Szóval ciki.)
Az első két percben még úgy gondoltam, hogy jajjj, ez nem fog a kedvenc filmeim közé tartozni...
Aztán mégis nagyon bejött. Nem kívánok hozzá elemzést fűzni, én nem láttam a másik két filmet, így nem tudok hasonlítgatni (szerencsére). Egyszerűen csak meg kell nézni.
Nekem is kiesett valahogy a Veszedelmes Viszonyok, szerintem abszolut nem a filmre figyeltem, vagy csak almodtam hogy lattam (a Brazillal is igy vagyok, na de ezt most vegre megnezem a tv2-n), mert kulonben megmaradt volna bennem az intrikus csures-csavaras, vagyis mindaz amitol a cruel intentions is tetszik. Ivan baratom idezve, meglepoen jol, hatasosan ultettek at a latszolag korabeli tortenetet a jelenbe.
svganak meg annyit, hogy szex nem igazan van benne tobb (bar emlekeznek a masikra is... :), inkabb a bujasag lebeg benne, csabito mozdulatok, nem pedig mellbevagasok ;-)
Nekem a Veszedelmes viszonyok nagyon tetszett, Valmont pedig nem igazan. de Lactos konyvet szivesen elolvasnam, ettol a filmtol viszont tartok. Felek, hogy jo amerikai modra meg tobb eroszak, meg tobb szex van benne. Nem hiszem hogy John Malkovich es Glenn Close (remelem jol irtam) jatekat kepesek lennenek felulmulni.
De azert csak probalj meggyozni, ha sikerul megnezem, OK?
De, illetve ugyanazon az eredeti regényen a 18. századból alapul mindkettő. Sőt, még van egy harmadik film is, Valmont címmel, egy évvel a vesz. visz. c. film után. Szal kivételesen adaptációról van szó.
Nekem nagyon-nagyon bejött, de már találkoztam 2 emberrel akiknek kevésbé. Egyikük nem érezte jól magát, miközben nézte, másikuk pedig a Vesz. Viszonyok c. filmre gondolt végig, és azzal hasonlította össze folyton, és ezért nem volt neki benne sok meglepetés.
Én szerencsés vagyok, mert a vesz. visz.-t rendesen elfelejtettem. Az egyébként nem tetszett, de nagyon.
11 millióból készült, vagyis hasonlóan "olcsó" film, illetve jófej produkció, mint a Good Will Hunting, vagy a Pókerarcok. Egyébként drága filmnek látszik. Én személy szerint a zenét, a sebességet, a pörgést, és a szerelmet bírom benne nagyon. Szerintem nem csak szerintem nem nagy 0.
Szerintem az év legjobb filmje, véletlenségből már 2x láttam, és van 1 olyan gynúm, hogy még befizetek párszor, pedig nem szokásom. (A Ryan Közlegény-t 3x, a Mint a Kámfor-t csak 1x láttam)
Nektek hogy tetszett?