A Katolikus fordítás és más tradicionális fordítások a verset úgy adják vissza, hogy Krisztus mindenek fölött áll, aki „mindörökké áldott Isten.” Ezzel szemben az Új Világ fordítás és más, Krisztus istenségét megkérdőjelező fordítások Krisztus és Isten között különbséget tesznek a mondatban."
A fordításnál figyelembe kell venni hogy a szövegben melyik Krisztoszra történik utalás.
A az Égből alászálló alászálló és az ember Jézus testével eggyé váló Khrisztosz Istenről,
vagy a Názáreti Jézusról,aki emberként született és ember is maradt, aki a Khrisztosz nevet
a halála után kapta.
A názáreti Jézus figyelmeztette a tanítványait, hogy benne lakik az Atya,és a beszédek,amelyeket
mond a benne lakozó Izrael Istenének és Atyjának akaratából mondatnak ki.
Amikor Péter Isten fiának nevezi Jézust,Jézus utal arra, hogy a Benne lakozó Istent az Atya jelentette
ki ezt neki. Különben Péter honnan tudhatta volna másként, hogy az ember Jézus testében Isten lakozik. Pál apostolt a már feltámasztott Jézus hívta el. Tehát ő magától a feltámasztott Jézustól szerzett tudomást arról,hogy haláláig benne a Khrisztosz Isten,Izrael Istene és Atyja lakozott.
Ezen felül Pál állandó kapcsolatban volt a Szentszellem Istennel. Pál be is azonosította a Názáreti Jézus testében lakozó Megváltó Istent Khrisztoszt a zsidókhoz írott levelében,mint az Istent,akit Istene felkent,mint az Istent a Teremtette az Egeket és a Földet.
A kérdés az, ha elvárható-e olyan fordítóktól,akik egy olyan egyház megbízásából fordítottak,akik
más Krisztoszban és más Istenben hittek,hogy igazul fordítsanak?
A Római Egyházról I.Damáz Pápa idejétől elmondható,hogy Jeromost ő bízta meg azzal, hogy
az apostolok írásaiból készítsen egy újabb latin fordítást,amely jobban igazodik majd az egyház akkori dogmáihoz. Mivel a Római egyház dogmái Káldi György fordításának 1626-ban történő megjelenéséig
bővültek,a magyar fordítások nemcsak az eredeti görög szövegtől térnek el,hanem Jeromos latin fordításától is.Jeromos fordításának idején még nem létezett az ember szelleme ,görögül "pneuma"
tagadásának a dogmája ,ami csak a viennei zsinat( 1311. okt. 16.–1312. máj. 6.: a 15.) után vált a Római Egyház tartós dogmájává. A zsinat tulajdonképen egyéb, más kérdések mellett kizárja a Jeromos fordításában a pszükhétől(lélek) és a testtől (szarx) elkülönített szellem (pneuma) létezését.
A zsinat határozata kimondta, hogy az ember etstén és az értelmes lekén kívül a harnadik tényezőnek a szellemnek helye nincs. Ezt a definíciót az 5. lateráni zsinat 1513-ban kelt dogmája megerősíti, hozzátéve, hogy az értelmes lélek halhatatlan és minden emberben különálló. Utóbbi állítás az averroizmussal (a cordobai muszlim filozófus, Ibn Rushd/Averroes, †1198 tanításával) szemben született, amely szerint az „értelmes lélek” minden emberben közös.
Az ember harnadik részének, a szellemnek a létezése tagadásának a dogmája ahhoz vezetett,hogy
hogy Káldi György a görög szövegben megkülönböztetett "pszükhé" is léleknek fordítja,de a pneumát is. Ennek köszönhetően az igazságot kereső olvasó,azt hiszi, hogy a fordítandó szövegben a testen és a leken kívül más része az embernek nem is létezik.
Ennek eredményeként Káldi György fordításából az apostolok írásainak fordításában 349 helyen előforduló pneuma(szellem) kifejezés teljesen eltűnik, az Ósz. írásaiban ugyanígy 261 helyen.
Ezzel szemben jehova tanúi ÚV Fordítása a pneuma kifejezést helyesen szellemnek fordítja.
Ami az bember Jézus és az Isten Khrisztosz személyét illeti a Római Egyházban szintén nagy a zűrzavar.Kükönböző időkben pogány császárok által összehívott zsinatokon döntötték el,hogy
Jézus nem emberként született és emberként halt meg,hanem már korábban létezett, mint Fiú Isten,
figyelmen kívül hagyva az Úr Jézus tanítását, többek között azt a kijelentését, hogy az Isten az Atya
benne lakozik, de ő nem azonos személy a benne lakozó Istennel az Atyával.
Ha megvizsgáljuk jehova tanúi tanítását az Úr Jézussal kapcsolatban megállapítható, hogy az helytálló.
Ellenben a Khrisztosz Isten létezését tagadják,így a megváltást is tagadják, hisz a megváltás feltételeként lakozott az ember Jézus testében Izrael Istene és Atyja a Khrisztosz Isten, hisz a Szentírás szerint ember nem szabadíthatja meg,embertársát az öröklött bűn terhe alól, de angyalok sem,hanem egyedül az Isten és az istenek közül is a Felkent. Ez esetben a Jézus testéből beszélő A tanítás miszerint a Megváltó egy teremtett angyal lett volna képtelenség.
De ugyanígy képtelenség a Római Egyház azon tanítása,amely a Megváltó Isaten a Khrisztosz személyét ötvözi egy személlyé az ember Jézussal, az Istenek Istenét Khrisztosz személyét
eltüntetve, sőt az ember Jézus személyét is eltüntetve , mintha külön-külön soha nem léteztek volna,
de nem is léteznek. Az Istenek Istene helyett egy háromarcú Istent alkotva maguknak,amelynek egyik arca(személye) a Fiú nevet viseli, de ez a Fiú nem az a Fiú,amelyről a próféták és az evangéliumok tanúskodnak. Ez egy három személyből eggyé ötvözött istenszerűség.
A két tanításról,a jehova tanúi tévtanítói által képviselt és a Római Egyház tévtanítói által képviselt tanításról elmondható, hogy mindkét tanítás ellentmond a próféták írásainak és az apostolok írásainak.Azzal a különbséggel, hogy az egyik kutya a másik eb.
Ironikus tapasztalni, hogy a két egyházszervezet tanítói egymásra mutogatnak,mint tévtanítókra.
Nem lehet ugyanis a jehova tanúi tévtanítóinak Írás ellenes tanítását egy másik egyház tévtanítói,
ez esetben a Római Egyház tanításával kritizálni. Csakis a Szentírás alapján állípítható meg, hogy egyik vagy másik tanítás összhangban van -e a Szentírással.
A Katolikus fordítás és más tradicionális fordítások a verset úgy adják vissza, hogy Krisztus mindenek fölött áll, aki „mindörökké áldott Isten.” Ezzel szemben az Új Világ fordítás és más, Krisztus istenségét megkérdőjelező fordítások Krisztus és Isten között különbséget tesznek a mondatban. Azonban a görög szöveg természetesebb és egyszerűbb olvasata a katolikus és tradicionális fordításokat támogatja.
A vers görög szövege így hangzik: „ho Khristos to kata sarka, ho on epi panton, theos eulogetos eis tous aionas; amen.” Az „ho on” kifejezés ebben a kontextusban nyelvtanilag Krisztusra utal, és folytatja az előző mondatot, amelyben Krisztust említi. A nyelvtani szerkezet arra utal, hogy a vers nem új mondatot vagy gondolatot kezd, hanem egy Krisztusra vonatkozó állítást folytat.
2. A doxológia és Krisztus szerepe
A szöveg azt állítja, hogy a görög szerkezet doxológiára utal, amely egyedül Istent dicsőít, nem pedig Krisztust. Azonban Pál levelei tartalmaznak több olyan részt, ahol Krisztusnak tulajdonít dicsőséget és isteni valóságot (pl. Filippi 2:6-11, Kolossé 1:15-20). A Róma 9:5-ben használt nyelvezet, különösen az „ho on” és a „theos eulogetos” kifejezések alkalmazása szintén természetesen utalhat Krisztusra mint mindörökké áldott Istenre, nem csupán különálló doxológiaként Isten számára.
3. Történelmi és teológiai kontextus
A történelmi egyházatyák, például Iréneusz, Tertullianus, Athanasziosz, Khrüszosztomosz és Ágoston mind egyértelműen Krisztusra vonatkoztatták ezt a részt, és ezzel Krisztus isteni természetét hangsúlyozták. Az egyházatyák nagy része tehát nem értelmezte úgy, hogy a szöveg Isten és Krisztus közötti különbségtételre utalna, hanem úgy tekintették, hogy a vers Krisztust mint mindörökké áldott Istent ünnepli.
4. Grammatikai és szintaktikai érvek
A „ho on epi panton” szerkezet nyelvtanilag közvetlenül Krisztusra következik, és a görög szintaxisban ez az „ho on” kifejezés gyakran kapcsolódik az előző főnévhez, ebben az esetben Krisztushoz. A fordítás, amely a „ho on”-t külön doxológiaként értelmezi, mesterséges szövegfelosztást alkalmaz, amely nem következik magából a görög szöveg természetes olvasatából.
5. Az „istenség” kérdése és a „theosz” névelő nélküli formája
Az Őrtorony érvelése azt sugallja, hogy mivel a „theosz” névelő nélkül áll, Krisztus nem lehet egyenlő Istennel. Azonban a görög Újszövetségben több helyen is találkozunk olyan esetekkel, amikor névelő nélküli „theosz” kifejezéssel utalnak az Atyára is. Az, hogy névelő nélkül használják, nem változtatja meg a szó jelentését, és nem utal arra, hogy Krisztus bármiben is kevesebb lenne az Atyánál. Továbbá, a korabeli zsidó és keresztény irodalomban a „theosz” névelő nélküli formája egyértelműen isteni természetet jelölhetett, ahogy ezt a korabeli nyelvhasználat is alátámasztja.
6. A kontextus figyelembevétele
A Róma 9:5-ben kifejtett gondolatmenet, amely Krisztus zsidó származására hivatkozik, a vers végén logikailag folytatódik Krisztus isteni természetének megvallásával. A zsidók közül származó Messiás nemcsak emberi származásában, hanem isteni hatalmában és méltóságában is kiemelkedik. Ha a vers egy különálló doxológia lenne, akkor nem lenne kapcsolódás a Messiás említéséhez, és a gondolatmenet is megszakadna.
7. A korai fordítások és kéziratok
A korai fordítások, például a Vulgata, a szír Pesitta és az Örmény Biblia is Krisztusra vonatkoztatják ezt a részt. Ezek a fordítások azt mutatják, hogy a korai keresztény közösségek számára a Krisztus istenségét kifejező olvasat volt az elsődleges értelmezés.
Összegzés
A Róma 9:5 helyes olvasata az, hogy Krisztus mindenek fölött való, mindörökké áldott Isten. A görög szintaxis, a történelmi értelmezések, és a kontextuális érvek egyaránt támogatják ezt az értelmezést. Az a kísérlet, hogy a verset különálló doxológiaként magyarázzák, amely Krisztus és Isten között különbséget tesz, több nyelvtani és kontextuális problémát is felvet, és nem illeszkedik a korabeli keresztény hitvalláshoz.
AZT ÁLLÍTJÁK JEHOVA PAPJAI,HOGY AZ ISTENT EMBER NEM LÁTHATJA. VAJON IGAZAT MONDANAK ÉS ÍRNAK?
Ezt állítják jehova papjai az egyik Őrtorony kiadványukban:
Istent a szó szoros értelmében még egyetlen ember sem látta (2.Mózes 33:20.János 1:18 , 1.János 4:12). A Biblia azt írja, hogy „Isten Szellem”, vagyis olyan teste van, mely az emberi szem számára láthatatlan.
Mire is hivatkoznak jehova papjai: A 2.Mózes 33:20-ban Izrael Istenének egyik kijelentésére:
2.Mózes 33:20 Orcámat azonban, mondá, nem láthatod; mert nem láthat engem ember, élvén.
Amikor valaki,aki nem ismeri a Szentírást elolvassa ezt a kiragadott egyetlen mondatot valóban azt
hiheti, hogy jehova papjai igazat állítanak.
De ha azon kevés személlyel találkoznak, aki Ismeri a Szentírást elmagyarázza nekik,hogy itt
az én Orcám kifejezés alatt nem a Mózessel az égő bokorból beszélő Istenre kell gondolni,hanem
a Mindenható Istent mindenben segítő Istenre, akit Ő Orcája Angyalának, vagy egyserűen orcának nevez. Amikor a 2. Mózes 33 :20-ban elhangzott mondat konkrétan erre a Segítő Istenre utal, csak ahhoz az elejétől meg kellene ismerni a történetet. Arról van ugyanis szó,hogy miután Izrael fiai
engedetkemkedéseik által megbosszantották Istenüket, Istenük úgy határozott, hogy egy másik Istenre bízza őket, hogy tovább vezesse őket.
A Történet ott kezdődött, hogy Izrael Istene a Segítő Istenen keresztülutasította Mózest, hogy
Ő és Áron, Abihu és Nádáb valamint a 70 megszentelt vén velük együtt menjenek fel az Úrhoz.
Mivel a Segítő Isten is az Úr nevet viselte, tudniillik Izrael Istene bele helyezte a saját nevét a történet így kezdődött:
2. Mózes 23:20Ímé én Angyalt bocsátok el te előtted, hogy megőrízzen téged az útban, és bevigyen téged arra a helyre, amelyet elkészítettem.21Vigyázz magadra előtte, és hallgass az ő szavára; meg ne bosszantsd őt, mert nem szenvedi el a ti gonoszságaitokat; mert az én nevem van ő benne.
Aki nem figyelt fel a Szentírásban ezekre a kijelentésekre az nem érti, hogy miért cselekszik egy időben két Úr, illetve miért beszél egyik Úr egy másik Úrról.DE nézzük milyen előzményei voltak annak,mielőtt Isten kijelentette volna, hogy Orcáját nem láthatja senki élve. Nem azt állítja,hogy ezért nem láthatja ember az orcáját, mivel az Istent csak a szellemi lények képesek meglátni,ahogyan azt
jehova papjai tévesen előadják,hanem azért, mert annak az Istennek a látványa,akit Izrael Istene Orcája Angyalának nevez az élő ember számára elviselhetetlen. Ezért az az Isten vagy a szövetség
sátor felett állandóan jelen lévő felhőből vagy a szövetségláda fedeléről szólott,ahol el volt takarva az arra a célra készített két kérub szárnyaival.
Ellenben azok,akikiket a Segítő Isten, az Úr Orcájának Angyala már megszentelt,azok megláthatták Izrael Istenét és nem haltak meg a látvány miatt:
2.Mózes 24:1És monda Mózesnek: Jőjj fel az Úrhoz te és Áron, Nádáb és Abihu, és az Izráel vénei közül hetvenen, és hajtsátok meg magatokat előtte távolról.
2.Mózes 24:9Azután felméne Mózes és Áron, Nádáb és Abihu, és az Izráel vénei közül hetvenen;10És láták az Izráel Istenét, és annak lábai alatt valami zafir fényű tárgy vala, és olyan tiszta, mint maga az ég.11És Izráel fiainak e választottjaira nem bocsátá kezét: jóllehet látták az Istent, mindazáltal ettek és ittak is.
Ezen esemény után, Mózes immár szemtől szembe beszélt Izrael Istenével. Az egyik ilyen szemtől szembe való beszélgetés kapcsán Isten megkérdezte Mózestől, ha akarja-e, hogy az Orcájának Angyala menjen -e majd velük a Pusztában és Ő vezesse őket. Tudniillik Izrael Istenét megbosszantották. Mózes ezek után kérte Izrael Istenét,akivel szemtől szembe beszélgetett,hogy
mutassa meg nekik az Orcája Angyalát. A hármas találkozóra eseményei az alábbiak szerint zajlottak
le:
2.Mózes 33:9És lőn, mikor Mózes beméne a sátorba, hogy felhő-oszlop szálla alá, és megálla a sátor ajtajában, és beszéle Mózessel.10És látá az egész nép, hogy a felhő-oszlop a sátornak ajtaján áll, és felkele az egész nép, és kiki meghajlék az ő sátorának ajtajában.11Az Úr pedig beszéle Mózessel színről színre, amint szokott ember szólani barátjával; és mikor Mózes a táborba visszatére, az ő szolgája az ifjú Józsué, Núnnak fia, nem távozék el a sátorból.
Itt két Isten beszél Mózessel, az egyik a felhőoszlopból,ezért nem láthatta Őt Mózes. Ő volt az az Isten,aki a szövetségsátorban a szövetség láda fedele felett lakozott, majd később ugyanitt a Salamon által épített Templom szentélyében.
Nos ezt az Istent - aki a felhőoszlopból, és a szövetségláda fedeléről szokott szólni Mózessel akarta Mózes ,hogy a vele szemtől szembe szóló Izrael Istene mutassa meg neki. Ezt a hármastalálkozót
Izrael Istene meg is szervezete. És ennél a bemutatkozásnál mondja nem Izrael Istene, hanem az az Isten,akit megmutatott Mózesnek, hogy hátulról megmutatja magát, de orcáját azt nem láthatja,mert nem láthatja azt ember élve. Ezt a kiragadott mondatot idézték az egész történetből jehova papjai az Őrtorony kiadványukba,azt helytelenül Izrael Istenére történő utalással.
2.Mózes 23:11Az Úr pedig beszéle Mózessel színről színre, amint szokott ember szólani barátjával; és mikor Mózes a táborba visszatére, az ő szolgája az ifjú Józsué, Núnnak fia, nem távozék el a sátorból.12És monda Mózes az Úrnak: Lásd, te azt mondod nékem, vidd el ezt a népet, de nem mutattad meg nékem kit küldesz velem; pedig azt mondtad nékem: név szerint ismerlek téged, és kedvet találtál szemeim előtt.14És monda: Az én orcám menjen-é veletek, hogy megnyugtassalak?15Monda néki Mózes: Ha a te orcád nem jár velünk, ne vígy ki minketinnen.18És mondá Mózes: Kérlek, mutasd meg nékem a te dicsőségedet.19És monda az Úr: Megteszem,hogy az én dicsőségem a te orcád előtt menjen el, és kiáltom előtted az Úr nevét: És könyörülök, akin könyörülök, kegyelmezek, akinek kegyelmezek.19És monda az Úr: Megteszem, hogy az én dicsőségem a te orcád előtt menjen el, és kiáltom előtted az Úr nevét: És könyörülök, akin könyörülök, kegyelmezek, akinek kegyelmezek.20Orcámat azonban, mondá, nem láthatod; mert nem láthat engem ember, élvén.21És monda az Úr: Ímé van hely én nálam; állj a kősziklára.22És mikor átmegy előtted az én dicsőségem, a kőszikla hasadékába állatlak téged, és kezemmel betakarlak téged, míg átvonulok.23Azután kezemet elveszem rólad, és hátulról meglátsz engemet, de orcámat nem láthatod.
Vajon miért nem látják meg jehova papjai ezeket az ígéket,ami arról szól, hogy Izrael Istenét sokan látták a választottak közül, sőt Mózes színről szemtől szembe. szokott beszélni Izrael Istenével?
Nos ez azért van ,mert hitetlenek. És a hitetlenek elméjét elvakítja e világ Istene.
De az is lehet, hogy látják, csak készakarva nem akarnak arról tudomást venni,ami le van írva.
"1918-ban,meglátogatta a börtönben az Őrtorony Részvénytársaság elnökét és társait,és reájuk bízta
összes javait"
Ha tárgyilagosak vagyunk, akkor ez a történet nem fantasztikusabb annál, mint amikor Pió atya Rákosi Mátyás börtönében meglátogatta Mindszenthy József hercegrímást. Állítólag Pió atya egy testben egyszerre két helyen tudott lenni. Ez a bilokáció.
MEGTÖRTÉNT AZ ELSŐ FELTÁMADÁS 1914-BEN,AHOGYAN AZT JEHOVA PAPJAI ÁLLÍTJÁK?
Pál apostol figyelmeztette Timótheust arra, hogy soha ne térjen el az igazság beszédétől.
2.Tim. 15Igyekezzél, hogy Isten előtt becsületesen megállj, mint oly munkás, aki szégyent nem vall, aki helyesen hasogatja az igazságnak beszédét.16A szentségtelen üres lármákat pedig kerüld, mert mind nagyobb istentelenségre növekednek.17És az ő beszédök mint a rákfekély terjed; közülök való Himenéus és Filétus.18Akik az igazság mellől eltévelyedtek, azt mondván, hogy a feltámadás már megtörtént, és feldúlják némelyeknek a hitét.19Mindazáltal megáll az Istennek erős fundamentoma, melynek pecséte ez: Ismeri az Úr az övéit; és: Álljon el a hamisságtól minden, aki Krisztus nevét vallja.
Nem csak azt állítják jehova papjai, hogy az Úr Jézus már eljött 1914-ben,hanem azt is, hogy
1918-ban,meglátogatta a börtönben az Őrtorony Részvénytársaság elnökét és társait,és reájuk bízta
összes javait. Ez kizárható annak ismeretében, hogy hogy azt állították, hogy a feltámadás már 1914-ben megtörtént.
A bebörtönzés körülményeiről így számolnak be jehova tanú:
"Russell halála után, 1917 júliusában a Watch Tower Society megjelentette A beteljesült titok című könyvet, amely magyarázatot ad a Jelenésekhez, Ezékiel könyvéhez, valamint az Énekek Énekéhez. A könyv kertelés nélkül leleplezte a kereszténység papságának képmutatását.
Nem sokkal ezután, 1918. február 12-én a kanadai kormány rendelete pénz- és börtönbüntetéssel járó bűncselekménynek nyilvánította, ha valaki birtokában tartja akár A beteljesült titok című könyvet, akár a fent látható traktátust.
A vád — kémkedés
A dolgok 1918. május 7-én érkeztek tetőpontjukra, amikor az Egyesült Államokban államközi parancsot adtak ki J. F. Rutherford, a Watch Tower Bible and Tract Society elnöke és legközelebbi társai letartóztatására.
A tárgyalás folyamán bizonyítékok kerültek elő, amelyek megmutatták, hogy a tervek a könyv megírására vonatkozóan — sőt a legtöbb kézirat megírása is — már elkészültek azelőtt, mielőtt az Egyesült Államok hadat üzent (1917. április 6-án), valamint hogy az eredeti szerződést a kiadásra már aláírták azelőtt, mielőtt az Egyesült Államok kiadta azt a törvényt (június 15-én), amelyet ők állítólag megszegtek.
Miért kaptak oly súlyos büntetést?
Mindezek ellenére 1918. június 20-án az esküdtszék ítéletet hirdetett, és mindegyik vádlottat bűnösnek találta a vádirat minden vádpontjában. Másnap hetüket egyénenként négyszer húsz évre ítélték, amelyet egyidejűleg kell letölteniük. Július 10-én a nyolcadik vádlottat ítélték el egyidejűleg letöltendő négyszer tízéves időszakra. Mennyire voltak súlyosak ezek az ítéletek? Woodrow Wilson, az Egyesült Államok elnöke 1919. március 12-én az igazságügy-miniszternek tett megjegyzésében elismerte, hogy „a bebörtönzési időszakok nyilvánvalóan túlzottak”. Ténylegesen a férfi, aki Szarajevóban leadta a lövéseket, amelyek megölték az Osztrák—Magyar Monarchia trónörökösét — ez az eset pedig elindította azokat az eseményeket, melyek az első világháborúba taszították a nemzeteket — nem kapott súlyosabb ítéletet. Húsz év börtönbüntetésre ítélték — nem négyszer húsz évre, mint a Bibliakutatókat!" Forrás:/Jehova Tanúi Isten Királyságának Hirdetői - 647-653. oldal/
Habár az Őrtorony Részvénytársaság azóta sem szűnt meg az Isten szavával ellentétes hazugságokat terjeszteni - beleértve azt, hogy az Úr Jézus már 1914-ben visszajött és akkor fel is támadtak a halottak - csak némelyeknek a hitét sikerült nekik feldúlni az emberiség több milliárdos létszámához képes. Egyre több jehova tanú ismerte fel , hogy az Őrtorony Részvénytársaság a Sátán szervezete és hagyta el azt.
TUDTÁK-E A ZSIDÓK,HOGY IZRAEL ISTENE LESZ A MESSIÁS,AKI ELJÖN HOZZÁJUK?
Sokszor vádolják a hitetlen emberek által képviselt egyházak azzal a zsidókat, hogy ők nem ismerték fel Messiásukat,amikor az Jézus testében megjelent.
Ez egy hazug állítás. A Jézus megszületése előtt a Jeruzsálemi templomban szolgáló Zakariás pap,
így nyilatkozott:
Lukács 1:67És Zakariás, az ő atyja beteljesedék Szent Lélekkel, és prófétála mondván:68Áldott az Úr, Izráel Istene, hogy meglátogatta és megváltotta az ő népét,69És felemelte az üdvösségnek szarvát nékünk az ő gyermekének, Dávidnak házában,70Amint szólott az ő szent prófétáinak szája által, kik eleitől fogva voltak,
Vajon milyen próféciákra utalt Zakariás pap a Megváltó Isten megjelenésével kapcsolatban.
Amikor arra utal, hogy Izrael Istene látogatta meg és váltotta meg népét,aki felemelte az üdvösség szarvát gyermekeinek Dávid házában,akkor konkrétan Zakariás próféta szavait idézte:
Zakariás 12:1 Az Úr Igéjének terhe Izrael ellen. Így szól az Úr, aki az egeket kiterjesztette, a földet fundálta, és az ember kebelébe szellemet alkotott:; 10 A Dávid házára és Jeruzsálem lakosaira pedig kiöntöm a kegyelemnek és könyörületességnek Szellemét, és reám tekintenek, akit átszegeztek, és siratják Őt, amint siratják az egyetlen fiút, és keseregnek utána, amint keseregnek az elsőszülött után.
Zakariás pap tehát tudta,hogy az ember Jézus testében Izrael Istene és Atyja jött el megváltani a népét Izraelt.
Majd Malakiás prófétát idézve kijelenti, hogy a megszületett fia az Úr előtt jár,hogy az utjait
előkészítse, a 76. versben pedig egyértelműen megnevezi, hogy a irgalmas Isten az aki meglátogatta népét a magasságból.
Luk. 1:76Te pedig kis gyermek, a magasságos Isten prófétájának hivattatol; mert az Úr előtt jársz, hogy az ő útait megkészítsed;78A mi Istenünk nagy irgalmasságáért, amellyel meglátogatott minket a naptámadat a magasságból,
És valóban az történt. Zakariás pap fia Bemerítő János bejárta azokat a városokat Izrael területén,
megtérésre intve Izrael fiait,amely városokban később az Izrael Istenét az Atyát testében hordozó
Úr Jézus is prédikált. Ő volt az,aki Malakiás próféta szavai szerint az Úr Isten orcája előtt járt.
Malakiás 3:1Ímé, elküldöm én az én követemet, és megtisztítja előttem az útat, és mindjárt eljön az ő templomába az Úr, akit ti kerestek, és a szövetségnek követe, akit ti kívántok; ímé, eljön, azt mondja a Seregeknek Ura.
A Septuaginta Szentírásban a Malakiás 3:1-szövege másként hangzik.Abban benne van hogy az Úr követe az ő orcája előtt tisztítja meg az utat. Az Isten orcája kifejezést a Károli fordítás kihagyja.
Káldi György ellenben lefordítja mégpedig az Őr orcája helyett az Úr színe előtt re.
Malakiás 3:1Ímé, elküldöm én az én követemet, és megtisztítja előttem az útat, és mindjárt eljön az ő templomába az Úr, akit ti kerestek, és a szövetségnek követe, akit ti kívántok; ímé, eljön, azt mondja a Seregeknek Ura./Károli/
Malakiás 3:1 Íme, én elküldöm angyalomat, hogy elkészítse az utat színem előtt, és csakhamar eljön templomába az Úr, akit ti kerestek, s a szövetség angyala, akit ti óhajtotok. Íme, már jön is – mondja a Seregek Ura. –/Káldi György/
Malakiás 3:1. Nézzétek, elküldöm hírnökömet, hogy elkészítse előttem az utat. Hamarosan belép szentélyébe az Úr, akit kerestek, és a szövetség angyala, aki után vágyakoztok. Lám, már jön is! - mondja a Seregek Ura./SZIT/
Malakiás 3:1 Én majd elküldöm követemet, aki egyengeti előttem az utat. Hamar eljön templomába az ÚR, aki után vágyódtok, a szövetség követe, akit kívántok. Jön már! - mondja a Seregek URa./MBT/
Malakiás 3:„Íme! Elküldöm követemet, és ő utat készít előttem. És hirtelen eljön az Ő templomához az igaz Úr, akit ti kerestek, és a szövetség követe, akiben gyönyörködtök. Íme, eljön” — ezt mondja a seregek Jehovája./ÚVF 2003-as kiadás/
Vajon mi vezetett ahhoz, hogy Káldi György kivételével úgy Károli,a MBT, a SZIT és jehova tanúi
fordítói a Malakiás 3:1-ben összefogjanak és az eredeti szöveggel ellentétben kihagyják az Isten orcáját a magyar fordításból?
Nos ennek megvan az oka. Tudniillik ezek a fordítók mindnyájan a hitetlenek egyházainak a fordítói,
akik egységesen tagadják azt, hogy az Úr Jézus testében Izrael Istene és Atyja jelent meg, hogy megváltsa az embereket a bűntől és az ember Jézus testéből szóljon hozzájuk.
Jehova tanúi tanítói épp úgy tagadják, hogy Jézus testéből Izrael Istene szólott,aki azonos a Khrisztosz Istennel,mint azt,mint a többi hitetlenek által létrehozott egyházak teológusai.
DE az Úr Jézus előre látva ezen elvetemültek cselekedeteit, szintén idézte Malakiás próféta írását,
méghozzá úgy,ahogyan az eredeti szöveg szerint elhangzott benne az Isten arcával.
Máté 11:10 Ő az, akiről az Írás szól: Lám angyalomat küldöm el orcádelőtt, hogy az előtted járva elkészítse majd utadat. /Csia L./
Az Úr Jézus szerint is van hát Istennek orcája, nemcsak Malakiás próféta szerint.
De hiába állította ezt Mózes, Malakiás, az Úr Jézus. A hitetlenek által létrehozott egyházak tévtanítói
szerint nincs neki, mert láthatatlan.
Hiába állította Izrael Istene számtalan alkalommal, hogy van neki orcája, és azt is, hogy őt látták.
Az Izrael Istenével mindenben ellenkező, neki mindenben ellenszegülő hitetlenek által létrehozott
egyházak tévtanítói a Pokolig hajthatatlanok.
Mózes I. könyve 32:30Nevezé azért Jákób annak a helynek nevét Peniélnek: mert látám az Istent színről színre, és megszabadult az én lelkem.
Mózes I. könyve 33:10Monda pedig Jákób: Ne úgy, kérlek, hanem ha kedvet találtam szemeid előtt, fogadd el ajándékomat az én kezemből; mert a te orcádat úgy néztem, mintha az Isten orcáját látnám, és te kegyesen fogadál engem.
4. Mózes 17:9 És kihozá Mózes mindazokat a vesszőket az Úr Orcája elől mind az Izrael fiai elé, és miután megnézték vala, vevé ki-ki az ő vesszejét.
5.Mózes 5:4Színről színre szólott veletek az Úr a hegyen, a tűz közepéből.
2. Mózes 24:9Azután felméne Mózes és Áron, Nádáb és Abihu, és az Izráel vénei közül hetvenen;10És láták az Izráel Istenét, és annak lábai alatt valami zafir fényű tárgy vala, és olyan tiszta, mint maga az ég.11És Izráel fiainak e választottjaira nem bocsátá kezét: jóllehet láttákaz Istent, mindazáltal ettek és ittak is.
4. Mózes 12:5Akkor leszálla az Úr felhőnek oszlopában, és megálla a sátornak nyílásánál; és szólítá Áront és Miriámot, és kimenének mindketten.6És monda: Halljátok meg most az én beszédeimet: Ha valaki az Úr prófétája közöttetek, én megjelenek annak látásban, vagy álomban szólok azzal.7Nem így az én szolgámmal, Mózessel, aki az én egész házamban hív.8Szemtől szembe szólok ő vele, és nyilvánvaló látásban; nem homályos beszédek által, hanem az Úrnak hasonlatosságát látja. Miért nem féltetek hát szólani az én szolgám ellen, Mózes ellen?
5. Mózes 34:És nem támadott többé Izraelben olyan próféta, mint Mózes, akit ismert volna az Úr színről színre:
Mindenesetre az akció kudarca miatt V.Sixtus pápa veszteséget szenvedett.
Arról nem ír a beszámoló, hogy a 180 papból ,akit elküldött hányan tértek vissza.
A mindenkori Pontifex Maximus-ok mindig szövetségest találtak maguknak valamely hatalom
oldalán. Politikai értelemben prostituáltak voltak. Amikor Garibaldi 1860. május 11-én partra szállt a szicíliai Marsalában, és 1089 vörösingesét vezetve be akarta venni Rómát , Róma megvédése címén II. Viktor Emánuel elragadta a Pápai Államtól elszakadt két területet, Marche és Romagna tartományokat, sőt szeptemberben a katolikus egyházfő haderejével is megütközött.A felháborodott IX. Piusz pápa kiátkozta a szárd-piemonti uralkodót, aki azonban Rómát megvédte Garibalditól. Az uralkodó és a forradalmár ugyanis 1860. október 26-án Teano városában találkozott egymással. A történelmi találkozón Garibaldi már Olaszország királyaként üdvözölte II. Viktor Emánuelt, aki megköszönte a forradalmár szolgálatait, majd elbocsájtotta őt. A monarchia győzedelmeskedett a köztársasági eszme felett.
Hogy a jelenlegi Pápa a Római Egyház mosdatása kapcsán úgy tesz, mintha a történelmi események
meg sem történtek volna. A Római Egyház aktivistái tanulmányokat kezdtek kiadni,amelyekben
bagatellizálják az inkvizíció idején az emberiség ellen elkövetett bűnöket.Főleg azt, hogy a mindenkori pápák sereggel vettek rész tevőlegesen a háborúkba.
Ha eljön az Úr Jézus és Izrael Istene Jeruzsálembe, ellene is harcolni fog a Római Pápa.
Ott lesznek majd a démon szellemek által a Bárány és Izrael Istene ellen uszított nemzetek
harcánál,hogy megáldják a Jézus és Izrael Istene ellen felvonuló sereget.
Érdekes, hogy az időjárás is a spanyol flotta ellen fordult. Mintha már akkor el lett volna tervezve, hogy a következő világhatalom Anglia lesz. Amúgy később 1800 után Anglia elfoglalása Napóleonnak sem sikerült - szintén az időjárás miatt -, mert a csatornára nem borult a szokásos többnapos köd. Pedig Napóleon óriási haderőt sorakoztatott fel a csatorna francia oldalán. Csak ködre várt, hogy áthajózhasson. Helyette az angolok (pontosabban az angolokat bábként használó háttérhatalmi bankárok) lefizették Európa királyait, hogy azok hátba támadják Napóleont. Pár évvel korábban Napóleonnak, még más terve volt. II. Pál cárral közösen akarta Indiából az angolokat kiverni, de az angolok (kihasználva egyes orosz nemesek elégedetlenségét), Pál cárt a saját palotájában fojtották meg úgy, hogy előzőleg a személyzet nagy részét kicserélték nem orosz anyanyelvűekre. Ugyanazt a receptet használják mindig, amit Majdan esetében vagy mindenütt máshol. Az adventista "Korunk és a világ sorsa" szerint is Napóleon valamiféle Antikrisztus volt, pedig az igazi antikrisztus már akkor is, a City of Londonban székelő háttérhatalmi elit volt.
Az inkvizíció során sokkal kevesebb ember vesztette életét, mint ahogy azt gyakran túlzásokkal bemutatják. A legtöbb inkvizíciós eljárás során a cél a tévedésben lévők visszatérítése volt,"
Ehhez kellett háborúzni a protestánsokkal?
Hol adott olyan utasítást az Úr Jézus, hogy a térítés módja a háborúzás?
Csak egy példa a sok közül a történelemben:
II. Fülöp (1556-1598) a protestantizmus bástyájának számító Anglia meghódítását tervezte.
"
"A katolikus hit bajnokaként megnyerte V. Sixtus pápa támogatását, aki egymillió dukátot ajánlott fel a protestáns angolok elleni harchoz
1588 május 11-én hajnalban a hatalmas flotta, Medina Sidonia zászlóshajójának, a San Martín galleonnak a vezetésével felszedte a horgonyt, és kifutott Lisszabon kikötőjéből. A 130 különféle (főleg spanyol, portugál és itáliai és pár német) hajó, köztük földközi-tengeri evezős gályák, hasas balti kereskedőhajók, spanyol és portugál galleonok valamint 32 kis, gyors járatú naszád a király lajstroma szerint összesen nagyjából 30 ezer embert 8052 tengerészt, 18973 katonát és 2088 evezőst vitt magával, nem említve a 146 nemesúr népes szolgaseregét és 180 papot. A flotta összesen 2431 kisebb-nagyobb ágyút hordozott, és hozzájuk nagy mennyiségű lőport és 123.790 kő- és vas ágyúgolyót. A hajókat gondosan ellátták 6 hónapra elegendő élelmiszerrel.
A csatát követően az Armada, a szél által űzve tovább haladt észak-északkelet felé, de ekkorra már harcképes hajója nem nagyon maradt. Egyetlen út maradt csak a menekülésre: körülhajózni a Brit-szigeteket és Írországot, és így térni haza. Példátlan vállalkozás volt ez, különösen ebben az évszakban, a viharos atlanti tél közeledtével, arról nem is beszélve, hogy a könnyű építésű mediterrán hajók még a La Manche viszonylag védettebb vizeinek hullámait is nehezen állták.
Az angol flotta Skócia magasságáig követte az Armadát, mely az Atlanti-óceán nyílt vizeire kiérve a szétszóródott és minden hajó maga próbált meg hazatérni.
Az első spanyol hajók szeptember 21 táján érték el a hazai partokat, és az ezt követő 3 hétben folyamatosan vánszorogtak be egységek. Sok hajó már süllyedőfélben volt, és kivétel nélkül mindegyik teli volt haldoklókkal és betegekkel. Összességében az útnak indított 30.000 emberből legalább 20.000 veszett oda. A 130 hajóból 65 tért vissza, de ezek nagy része sem volt másra jó, minthogy szétbontsák deszkának, annyira megviselte őket az út.
Nem azért nem lehet, hanem azért nem lehet, mert a háttérhatalom támadja majd meg a hamis vallásokat. S ez nem mindegy. Tehát, a politikai háttérhatalom, nevezzük őket együttesen az ENSZ-nek, támadja majd meg a hamis vallásokat,"
Ellenkezőleg az ENSZ a hamis egyházak védelmezője.
Ahogy a Római Egyház kapcsolatot ápol az ENSZ-vel, úgy a Watch Tower Society(Őrtorony Társaság)
is tagja volt egy ideig az ENSZ vallási tagozatának. Csak azért szűnt meg a kapcsolat,mert az EX JT
Második Vatikáni Zsinat – Nostra Aetate (1965): Bár ez a dokumentum elsősorban a zsidó-keresztény kapcsolatokat javította, és hangsúlyozta a zsidók elleni előítéletek megszüntetését, nem támogatja a cionizmust vagy annak teológiai értelmezését. A Nostra Aetate kijelenti, hogy az Egyház elismeri a zsidók saját vallási örökségét és különleges helyzetüket a történelemben, de nem utal arra, hogy Izrael állama vagy annak megalakulása bármilyen bibliai prófécia beteljesedésének tekintendő."
És azt képzelik a Római Egyház főpapjai(pápa), hogy Isten megijed majd a Második Vatikáni Zsinat
határozatától, vagy azoktól,akik a határozatot létrehozták,és félelmében lemond arról, hogy beteljesítse a próféciáit népével Izraellel kapcsolatban?
A Második Vatikáni Zsinat határozata nem más, mint annak a tanubizonysága, hogy a Római Egyháznak semmi, de semmi köze nincs az igaz Isten Ekklésziájához. Isten próféciáinak igaz voltát tudniillik csak a Sátán szelleme által vezérelt vallásvezérek vonják kétségbe megjelenésük kezdete óta
Rutherford, Russell utódja, 1932-ben határozottan elutasította a cionizmus támogatását, és azt a nézetet képviselte, hogy a modern Izrael és a zsidók visszatérése nem része a bibliai próféciáknak.
Az Őrtorony Társulat álláspontja tehát konkréten csak 1932-ben változott meg:
Ekkor helyezkedett a Wath Tower Society(Őrtorony Társaság) azonos álláspontra a Római Egyházzal,
miszerint az Úr Jézus abban a testben,amelyben feltámadott nem fog visszatérni a Földre.
Ellenben a Római Egyházzal ellentétben jehova tanúi szervezete elfogadja, hogy lesz a Földön
egy ezer éves királyság,de abból kitárják annak Királyát a testben feltámadt és testben visszatérő
Jézust. Így hát jehova szervezetének tévtanítói ebben a kérdésben megegyeznek a Római Egyház tévtanítóival. Mindkét csoport az Igaz Isten kijelentésével ellentétes álláspontra helyezkedett,
ami azt jelenti, hogy mindkét Társaság a Sátán oldalán foglalt állást.
Bár 1993-ban létrejöttek a diplomáciai kapcsolatok a Szentszék és Izrael Állama között, a Katolikus Egyház soha nem támogatta teológiai értelemben a cionizmust, és soha nem vallotta, hogy a zsidók visszatérése Izrael földjére bibliai prófécia teljesülése lenne."
A mai Izrael állama nem képviseli a Izrael leendő királyának országlását,ami akkor fog elkezdődni majd,amikor annak lelendő Királya a testben feltámadott Úr Jézus visszatér Jeruzsálembe, hogy a szintén Földre szálló Izrael Istenével az Atyával kivezessék az elveszettnek hitt Izrael maradékát,
a nemezetek közül, és letelepítsék őket Izrael Földjére, amely sokkal nagyobb területet foglal majd magába,mint a mostani Izrael állam.
Ésaiás 52:11Távozzatok, távozzatok, jertek ki, onnan, tisztátalant ne illessetek, jertek ki közülök, tisztítsátok meg magatokat, akik az Úr edényeit hordozzátok.12Mert ne sietséggel jertek ki, és ne futással menjetek; mert előttetek megy az Úr, és követni fog Izráel Istene!13Ímé, jó szerencsés lesz szolgám, magasságos, felséges és dicső lesz nagyon.14Miképpen eliszonyodtak tőled sokan, oly rút, nem emberi volt ábrázatja, és alakja sem ember fiaié volt:15Akképpen ejt ámulatba sok népeket; fölötte a királyok befogják szájokat, mert amit nékik nem beszéltek volt, azt látják, és mit nem hallottak volt, arra figyelnek.
Jeremiás 31:1Az időben, monda az Úr, Izráel minden nemzetségének Istene leszek, és ők az én népemmé lesznek.6Mert lészen egy nap, mikor a pásztorok kiáltnak az Efraim hegyén: Keljetek fel, és menjünk fel Sionba az Úrhoz, a mi Istenünkhöz.7Mert ezt mondja az Úr: Énekeljetek Jákóbnak vígassággal, és ujjongjatok a nemzetek fejének. Hirdessétek dicséretét, és mondjátok: Tartsd meg Uram a te népedet, az Izráel maradékát.8Ímé, én elhozom őket észak földéből, és összegyűjtöm őket a földnek széleiről, közöttök lesz vak, sánta, viselős és gyermek-szűlő is lesz velök, mint nagy sereg jőnek ide vissza.9Siralommal jőnek és imádkozva hozom őket, vezetem őket a vizek folyásai mellett egyenes úton, hol el nem esnek, mert atyja leszek az Izráelnek, és az Efraim nékem elsőszülöttem.10Halljátok meg az Úrnak szavát, ti pogányok, és hirdessétek a messzevaló szigeteknek, és ezt mondjátok: Aki elszórta az Izráelt, az gyűjti őt össze, és megőrzi, mint a pásztor a maga nyáját.11Mert megváltotta az Úr Jákóbot, és kimentette a nálánál erősebbnek kezéből.31Ímé, eljőnek a napok, azt mondja az Úr; és új szövetséget kötök az Izráel házával és a Júda házával.32Nem ama szövetség szerint, amelyet az ő atyáikkal kötöttem az napon, amelyen kézen fogtam őket, hogy kihozzam őket Égyiptom földéből, de akik megrontották az én szövetségemet, noha én férjök maradtam, azt mondja az Úr.33Hanem ez lesz a szövetség, amelyet e napok után az Izráel házával kötök, azt mondja az Úr: Törvényemet az ő belsejökbe helyezem, és az ő szívökbe írom be, és Istenökké leszek, ők pedig népemmé lesznek.34És nem tanítja többé senki az ő felebarátját, és senki az ő atyjafiát, mondván: Ismerjétek meg az Urat, mert ők mindnyájan megismernek engem, kicsinytől fogva nagyig, azt mondja az Úr, mert megbocsátom az ő bűneiket, és vétkeikről többé meg nem emlékezem.38Ímé eljőnek a napok, azt mondja az Úr, és felépíttetik a város az Úrnak a Hanániel tornyától fogva a szeglet kapujáig.39És kijjebb megy még a mérőkötél azzal átellenben a Garéb hegyéig, és lefordul Góhat felé.40És a holttesteknek és a hamunak egész völgye, és az egész mező a Kidron patakáig, a lovak kapujának szegletéig kelet felé az Úr szent helye lesz, nem rontatik el, sem el nem pusztíttatik soha örökké.
Ez pedig nem cionizmus, hanem Isten ígérete Izraelnek.
Jézus azt mondta, hogy az "én országom" nem látható emberi szemek számára". Az "én országomban" nincsenek fegyverek és nem viselnek háborút."
Ezt Jézus biztosan nem így állította,ahogyan ide írtad.Elsősorban azért, mert még nem az Ő országlása van a Földön,ezért vannak fegyverek és háborúk a világban. Ezért harcoltak jehova tanúi is szervezetük utasítására az első világháborúban.
Ezt jehova papjai állítják,akik nem várják, hogy egy testben feltámadott Úr Jézus fog majd visszatérni,ahogy az meg lett ígérve. Ők egyszerűen csak Jézusnak nevezik vagy Abaddonnak,
akit várnak a Földre,akinek a Pusztulás a neve a Jelenések Könyve szerint, mégpedig azzal a céllal,
hogy elpusztít majd mindenkit,aki nem tagja a William H. Conley bankár és C.T. Russel és apja által 1881.február 29-én(C.T. Russel születésnapja) dollár alapon létrehozott Őrtorony Részvénytársaságnak,és annak Írás ellenes tanításait nem teszi magáévá.
Amikor háttér hatalomról a jehova tanúi szervezetét miért nem sorolod közéjük?
Hisz egy hatalmas szervezet. Kikérik maguknak, hogy ő reájuk bárki vallásszervezetként tekintsen,
tehát gazdasági szervezet,amely politikával is foglalkozik és láthatóan állást foglalt úgy az első, mint a második világháborúban.
Ez egy kifelé, azaz a hatóságok felé egy vallási tevékenységnek álcázott üzleti vállalkozás.
A tagok nem kapnak a befizetett adományokért és azért, hogy eladják lelküket a a Sátánnak másat cserébe, mint azt, hogy a lekük a Hádeszbe kerül, és szellemüket ugyanott, Thanatosz angyalai őrzik,
ellentétben Khrisztosz igaz követőivel,akinek szellemét az Úr Jézus őrzi.
14Ez az ő sorsuk bolondság nékik; de azért gyönyörködnek szavokban az ő követőik. Szela.15Mint juhok, a Seolra vettetnek, a Halál(Thanatosz) legelteti őket, és az igazak uralkodnak rajtok reggel; alakjokat elemészti a Seol, távol az ő lakásuktól.16Csak Isten válthatja ki lelkemet a Seol kezéből, mikor az megragad engem. Szela.
Az pedig egyértelmű, hogy jehova tanúi Részvénytársasága nem mennyei kincsek gyűjtése céljára lett
létrehozva:
"...Tájékoztató a részvényesek számára: "Az Őrtorony Társulat nem egy nyilvános imádatnak helyt adó vallási társaság, mint egy egyház, hanem egy üzleti vállalkozás..."
Jehova Tanúi valóban hirdették, hogy a zsidók vissza fognak térni Izraelbe, és ezt a visszatérést egy fontos bibliai eseményként tekintették. Charles Taze Russell, a mozgalom alapítója, szintén támogatta a cionista eszméket, és úgy vélte, hogy a zsidók visszatérése a bibliai próféciák beteljesedése lehet. Ezt a gondolatot Russell és követői sokáig képviselték, és úgy hitték, hogy Isten különleges tervet tartogat a zsidó nép számára, beleértve a földrajzi visszatérést Palesztinába.
A Scofield-tanulmányi Bibliával kapcsolatos megjegyzésed is érdekes, mivel annak tanításai a cionista Izraelt támogató keresztény teológiai nézeteket terjesztették, amely szerint Isten megáldja azokat, akik támogatják az új Izraelt. Azonban fontos kiemelni, hogy Jehova Tanúi később elhatárolódtak ezektől a tanításoktól. Rutherford, Russell utódja, 1932-ben határozottan elutasította a cionizmus támogatását, és azt a nézetet képviselte, hogy a modern Izrael és a zsidók visszatérése nem része a bibliai próféciáknak.
Az Őrtorony Társulat álláspontja tehát konkréten csak 1932-ben változott meg: míg korábban támogatták a cionista mozgalmat, később azt az elképzelést, hogy a zsidók visszatérése Palesztinába a megváltás része lenne, hamisnak tekintették. A cionista mozgalmat később a Sátán befolyásának tulajdonították, ami egyértelmű váltás volt a korábbi álláspontjukhoz képest.
Ezzel szemben a Katolikus Egyház cionizmushoz való viszonya nagyrészt diplomáciai, teológiai és politikai alapokon nyugszik. Bár 1993-ban létrejöttek a diplomáciai kapcsolatok a Szentszék és Izrael Állama között, a Katolikus Egyház soha nem támogatta teológiai értelemben a cionizmust, és soha nem vallotta, hogy a zsidók visszatérése Izrael földjére bibliai prófécia teljesülése lenne.
A Katolikus Egyház a cionizmus kérdését főként politikai és nem vallási szempontból kezeli. A diplomáciai kapcsolatokat a keresztény–zsidó megbékélés részeként értelmezi, de továbbra is fenntartja, hogy a modern Izrael politikai létének nincs teológiai alapja a keresztény hitben. Az Egyház a zsidók vallási kötődését Izrael földjéhez bibliai hagyományként érti, de nem értelmezi azt saját vallási meggyőződésének részeként.
A Vatikán mindig is különös figyelmet fordított a keresztény szent helyek védelmére Izrael területén, és a jeruzsálemi helyzetet gyakran nemzetközi jogi megközelítéssel kezelte, amely biztosítaná a szabad vallásgyakorlást és a szent helyek védelmét.
A Katolikus Egyházban több hivatalos tanítóhivatali nyilatkozat is létezik, amelyek kifejezetten utalnak arra, hogy a cionizmust teológiailag helytelenítik. Ezek a nyilatkozatok általában a zsidó nép vallási és történelmi helyzetét, valamint Izrael állam modern politikai létének kérdéseit tárgyalják. Az alábbiakban néhány fontos nyilatkozat található:
X. Piusz pápa és Theodor Herzl találkozása (1904): Amikor Herzl, a modern cionista mozgalom vezetője, 1904-ben találkozott X. Piusz pápával, abban reménykedett, hogy a Vatikán támogatná a zsidó állam létrehozását Palesztinában. A pápa válasza azonban határozott elutasítás volt: „Non possumus” („Nem tehetjük”), és kifejezte, hogy a zsidók nem ismerik el Jézust, mint Messiást, így nem támogatják a zsidó állam létrehozását. Theodor Herzl 1904-ben találkozott X. Piusz pápával, hogy a cionista mozgalom támogatását kérje Palesztinában egy zsidó állam létrehozásához. A pápa azonban határozottan elutasította a kérését teológiai és vallási okokból. Herzl feljegyzései szerint X. Piusz kijelentette, hogy a Katolikus Egyház nem támogathatja a cionista törekvéseket, mivel a zsidók nem ismerték el Jézus Krisztust Messiásként, így a katolikus egyház sem ismerheti el a zsidó népet. A pápa továbbá hangsúlyozta, hogy Jeruzsálem szent földjét Jézus Krisztus élete szentelte meg, és nem támogathatják, hogy az a zsidók kezébe kerüljön. Bár elismerte a zsidók nehézségeit, és elmondta, hogy jó kapcsolatokat ápolt a zsidó közösségekkel, a cionizmus támogatását nem volt hajlandó elfogadni.
XII. Piusz pápa enciklikái:
Auspicia Quaedam (1948. május 1.): XII. Piusz pápa ebben az enciklikában kifejezte aggodalmát a jeruzsálemi szent helyek és a vallásszabadság védelme kapcsán, amikor Palesztinában háború tört ki. Ebben az enciklikában egy nemzetközi garanciát követelt Jeruzsálem különleges státuszára vonatkozóan, amit az izraeli vagy az arab szuverenitás alól kívánt kivonni.
In multiplicibus curis (1948. október 24.): XII. Piusz ismét kifejezte azon vágyát, hogy Jeruzsálem és a szent helyek nemzetközi státuszban maradjanak, hogy biztosítsák a szabad hozzáférést és vallásgyakorlást minden vallás számára.
Redemptoris nostri cruciatus (1949. április 15.): Ebben az enciklikában XII. Piusz tovább erősítette azt a nézetet, hogy Jeruzsálem nemzetközi státuszúvá váljon, és az Izrael állam megalakulását követő konfliktusokban sürgette a békét és a vallási szabadságot.
Második Vatikáni Zsinat – Nostra Aetate (1965): Bár ez a dokumentum elsősorban a zsidó-keresztény kapcsolatokat javította, és hangsúlyozta a zsidók elleni előítéletek megszüntetését, nem támogatja a cionizmust vagy annak teológiai értelmezését. A Nostra Aetate kijelenti, hogy az Egyház elismeri a zsidók saját vallási örökségét és különleges helyzetüket a történelemben, de nem utal arra, hogy Izrael állama vagy annak megalakulása bármilyen bibliai prófécia beteljesedésének tekintendő.
A Katolikus Egyház hivatalos álláspontja Izrael Államról és a Szentföldről: A Vatikán diplomáciai nyilatkozatai és a Szentszék hivatalos dokumentumai is azt mutatják, hogy az Egyház politikai és nem teológiai alapon áll hozzá Izrael államhoz. Az Egyház elismeri Izrael politikai létezését, de a modern Izrael Államot nem tartja bibliai prófécia teljesülésének. A Vatikán hosszú ideig nem ismerte el Izraelt hivatalosan, és továbbra is fenntartotta azt az álláspontot, hogy Jeruzsálemnek nemzetközi városként kellene működnie.
„Notes on the Correct Way to Present the Jews and Judaism in Preaching and Catechesis in the Roman Catholic Church” (1985): Ez a dokumentum egyértelműen kijelenti, hogy a zsidók földhöz való kötődése bibliai hagyományokon alapul, de a Katolikus Egyház nem osztja azokat a nézeteket, amelyek Izrael állam modern megalapítását teológiai értelemben vett isteni akaratként értelmezik. A dokumentum azt is hangsúlyozza, hogy a cionizmus és a modern izraeli állam politikai fejleményeit nem szabad vallási szemszögből értelmezni.
Ezek a nyilatkozatok és enciklikák összességében azt mutatják, hogy a Katolikus Egyház teológiai szempontból helyteleníti a cionizmus azon értelmezését, miszerint Izrael állam megalakulása bibliai prófécia beteljesülése lenne.
Bár a zsidók elutasították Jézus Krisztust, az ő Messiásukat, a Katolikus Egyház úgy tartja, hogy a zsidók többségea végidők során vissza fog térni Krisztushoz, és ez a megtérés kulcsfontosságú lesz az eszkatológiai eseményekben, különösen a második eljövetel előtt. Tehát a zsidók tömeges betérése a Katolikus Egyházba lesz a végidők egyik jele.
Az elutasításuk nem szünteti meg a zsidó nép fontosságát az üdvtörténetben. Az Egyház úgy tartja, hogy a zsidók továbbra is egyfajta tanúi Krisztus eljövetelének, és az ő megtérésük része Isten tervének. Az eszkatológiai nézetek alapján a zsidók visszatérése a katolikus hithez, az ő „megváltásuk”, elősegíti a világegyház kiteljesedését és a végidők beteljesedését.
A katolikus teológia szerint tehát a zsidó nép továbbra is része Isten tervének, és végül – Isten irgalmának köszönhetően – felismerik Jézus Krisztust mint a megígért Messiást, ezzel beteljesítve szerepüket az emberiség megváltásában és a történelem végső lezárásában.
Jehova Tanúi valóban hirdették, hogy a zsidók vissza fognak térni Izraelbe, és ezt a visszatérést egy fontos bibliai eseményként tekintették. Charles Taze Russell, a mozgalom alapítója, szintén támogatta a cionista eszméket, és úgy vélte, hogy a zsidók visszatérése a bibliai próféciák beteljesedése lehet. Ezt a gondolatot Russell és követői sokáig képviselték, és úgy hitték, hogy Isten különleges tervet tartogat a zsidó nép számára, beleértve a földrajzi visszatérést Palesztinába.
A Scofield-tanulmányi Bibliával kapcsolatos megjegyzésed is érdekes, mivel annak tanításai a cionista Izraelt támogató keresztény teológiai nézeteket terjesztették, amely szerint Isten megáldja azokat, akik támogatják az új Izraelt. Azonban fontos kiemelni, hogy Jehova Tanúi később elhatárolódtak ezektől a tanításoktól. Rutherford, Russell utódja, 1932-ben határozottan elutasította a cionizmus támogatását, és azt a nézetet képviselte, hogy a modern Izrael és a zsidók visszatérése nem része a bibliai próféciáknak.
Az Őrtorony Társulat álláspontja tehát konkréten csak 1932-ben változott meg: míg korábban támogatták a cionista mozgalmat, később azt az elképzelést, hogy a zsidók visszatérése Palesztinába a megváltás része lenne, hamisnak tekintették. A cionista mozgalmat később a Sátán befolyásának tulajdonították, ami egyértelmű váltás volt a korábbi álláspontjukhoz képest.
Ezzel szemben a Katolikus Egyház cionizmushoz való viszonya nagyrészt diplomáciai, teológiai és politikai alapokon nyugszik. Bár 1993-ban létrejöttek a diplomáciai kapcsolatok a Szentszék és Izrael Állama között, a Katolikus Egyház soha nem támogatja teológiai értelemben a cionizmust, vagyis nem vallja, hogy a zsidók visszatérése Izrael földjére bibliai prófécia teljesülése lenne.
A Katolikus Egyház a cionizmus kérdését főként politikai és nem vallási szempontból kezeli. A diplomáciai kapcsolatokat a keresztény–zsidó megbékélés részeként értelmezi, de továbbra is fenntartja, hogy a modern Izrael politikai létének nincs teológiai alapja a keresztény hitben. Az Egyház a zsidók vallási kötődését Izrael földjéhez bibliai hagyományként érti, de nem értelmezi azt saját vallási meggyőződésének részeként.
A Vatikán mindig is különös figyelmet fordított a keresztény szent helyek védelmére Izrael területén, és a jeruzsálemi helyzetet gyakran nemzetközi jogi megközelítéssel kezelte, amely biztosítaná a szabad vallásgyakorlást és a szent helyek védelmét.
A Katolikus Egyházban több hivatalos tanítóhivatali nyilatkozat is létezik, amelyek kifejezetten utalnak arra, hogy a cionizmust teológiailag helytelenítik. Ezek a nyilatkozatok általában a zsidó nép vallási és történelmi helyzetét, valamint Izrael állam modern politikai létének kérdéseit tárgyalják. Az alábbiakban néhány fontos nyilatkozat található:
X. Piusz pápa és Theodor Herzl találkozása (1904): Amikor Herzl, a modern cionista mozgalom vezetője, 1904-ben találkozott X. Piusz pápával, abban reménykedett, hogy a Vatikán támogatná a zsidó állam létrehozását Palesztinában. A pápa válasza azonban határozott elutasítás volt: „Non possumus” („Nem tehetjük”), és kifejezte, hogy a zsidók nem ismerik el Jézust, mint Messiást, így nem támogatják a zsidó állam létrehozását. Theodor Herzl 1904-ben találkozott X. Piusz pápával, hogy a cionista mozgalom támogatását kérje Palesztinában egy zsidó állam létrehozásához. A pápa azonban határozottan elutasította a kérését teológiai és vallási okokból. Herzl feljegyzései szerint X. Piusz kijelentette, hogy a Katolikus Egyház nem támogathatja a cionista törekvéseket, mivel a zsidók nem ismerték el Jézus Krisztust Messiásként, így a katolikus egyház sem ismerheti el a zsidó népet. A pápa továbbá hangsúlyozta, hogy Jeruzsálem szent földjét Jézus Krisztus élete szentelte meg, és nem támogathatják, hogy az a zsidók kezébe kerüljön. Bár elismerte a zsidók nehézségeit, és elmondta, hogy jó kapcsolatokat ápolt a zsidó közösségekkel, a cionizmus támogatását nem volt hajlandó elfogadni.
XII. Piusz pápa enciklikái:
Auspicia Quaedam (1948. május 1.): XII. Piusz pápa ebben az enciklikában kifejezte aggodalmát a jeruzsálemi szent helyek és a vallásszabadság védelme kapcsán, amikor Palesztinában háború tört ki. Ebben az enciklikában egy nemzetközi garanciát követelt Jeruzsálem különleges státuszára vonatkozóan, amit az izraeli vagy az arab szuverenitás alól kívánt kivonni.
In multiplicibus curis (1948. október 24.): XII. Piusz ismét kifejezte azon vágyát, hogy Jeruzsálem és a szent helyek nemzetközi státuszban maradjanak, hogy biztosítsák a szabad hozzáférést és vallásgyakorlást minden vallás számára.
Redemptoris nostri cruciatus (1949. április 15.): Ebben az enciklikában X. Piusz tovább erősítette azt a nézetet, hogy Jeruzsálem nemzetközi státuszúvá váljon, és az Izrael állam megalakulását követő konfliktusokban sürgette a békét és a vallási szabadságot.
Második Vatikáni Zsinat – Nostra Aetate (1965): Bár ez a dokumentum elsősorban a zsidó-keresztény kapcsolatokat javította, és hangsúlyozta a zsidók elleni előítéletek megszüntetését, nem támogatja a cionizmust vagy annak teológiai értelmezését. A Nostra Aetate kijelenti, hogy az Egyház elismeri a zsidók saját vallási örökségét és különleges helyzetüket a történelemben, de nem utal arra, hogy Izrael állama vagy annak megalakulása bármilyen bibliai prófécia beteljesedésének tekintendő.
A Katolikus Egyház hivatalos álláspontja Izrael Államról és a Szentföldről: A Vatikán diplomáciai nyilatkozatai és a Szentszék hivatalos dokumentumai is azt mutatják, hogy az Egyház politikai és nem teológiai alapon áll hozzá Izrael államhoz. Az Egyház elismeri Izrael politikai létezését, de a modern Izrael Államot nem tartja bibliai prófécia teljesülésének. A Vatikán hosszú ideig nem ismerte el Izraelt hivatalosan, és továbbra is fenntartotta azt az álláspontot, hogy Jeruzsálemnek nemzetközi városként kellene működnie.
„Notes on the Correct Way to Present the Jews and Judaism in Preaching and Catechesis in the Roman Catholic Church” (1985): Ez a dokumentum egyértelműen kijelenti, hogy a zsidók földhöz való kötődése bibliai hagyományokon alapul, de a Katolikus Egyház nem osztja azokat a nézeteket, amelyek Izrael állam modern megalapítását teológiai értelemben vett isteni akaratként értelmezik. A dokumentum azt is hangsúlyozza, hogy a cionizmus és a modern izraeli állam politikai fejleményeit nem szabad vallási szemszögből értelmezni.
Ezek a nyilatkozatok és enciklikák összességében azt mutatják, hogy a Katolikus Egyház teológiai szempontból helyteleníti a cionizmus azon értelmezését, miszerint Izrael állam megalakulása bibliai prófécia beteljesülése lenne.
"Ilyen volt az, amikor meggyőzték az akkori álkeresztényeket is, hogy elhiggyék, hogy az 1948-ban bevándorlókból létrejött cionista Izrael, a megváltás székhelye lesz és oda fog majd Jézus Krisztus visszatérni, ami eleve hazugság, már csak az eredeti Biblia szerint is.
A Scofield tanulmányi Bibliát az Oxford University Press adta ki. A Scofield tanulmányi Biblia szó szerint azt mondta ki, hogy aki az új Izraelt támogatja, azt Isten megáldja.
Ezért várják Izraelbe a messiást. Ezért hiszi el a hit gyülekezete és a többi is, akik ebben hisznek, és Leslie07 is, hogy Isten az ószövetségi Izraelt majd helyre fogja állítani. A zsidó templom elpusztulása 70-ben előre meg volt jövendölve Istentől és soha nem épül fel újra."
.
Ahhoz mit szólsz, hogy 1920 körül JT elődei a bibliakutatók szintén azt hirdették, hogy a zsidók vissza fognak térni Izraelbe? Keress rá!
A háttérhatalom átvitt értelemben a Jelenések könyvében szereplő fenevad, tehát minden olyan politikai szervezet, és politikai rendszer, politikai uralkodók és kiszolgáló rezsimek, akik szoros kapcsolatban állnak, vagyis paráználkodtak mindig is nagy Babilonnal, a hamis vallás világbirodalmával. Ezt nem látod most is a világban? Nem láttad az első és a második világháború idején? Nem látod napjainkban, akár az országunkban is? Nem látod, hogy a fenevad szorosan együtt működik a vallásokkal politikai érdekekből, hogy a vallás a politikában is részt vegyen és szerepet töltsön be.
-
A fenevad= a nemzetek azon politikai uralkodóknak a szervezete, akik Isten ellen vannak, vagyis ateisták, vagy pedig eljátsszák hogy hisznek az Istenben, de mégis álkeresztények, mert rosszak a gyümölcseik.
De a fenevadnak=politikai uralkodóknak is szüksége volt, hogy a hamis vallásokkal működjenek mindig is együtt.
-
Tehát a Háttérhatalom azért nem lehet nagy Babilon, mert nincs 6000 éves folytonossága?
--
Nem azért nem lehet, hanem azért nem lehet, mert a háttérhatalom támadja majd meg a hamis vallásokat. S ez nem mindegy. Tehát, a politikai háttérhatalom, nevezzük őket együttesen az ENSZ-nek, támadja majd meg a hamis vallásokat, intézkedésekkel. Most még nem tudjuk, hogy mivel, de le van írva a Bibliában, hogy a fenevad ellene fordul nagy Babilonnak. S ez amikor megtörténik, akkor nagy nyomorúság lesz, amilyen nem volt a kezdetek óta, amióta ember él a földön.
Azért, mert Isten adja majd a politikai uralkodók elméjébe, hogy forduljanak a nagy parázna vagyis nagy Babilon ellen, akik paráználkodtak a föld királyaival, vagyis a politikai rendszerekkel. Vagyis paráznaságban voltak mindig is, hatezer éve. Ilyen volt a Nagy Konstantin császár is, aki beleavatkozott a vallásba, és kimondta, hogy Jézus Krisztus egylényegű az Atyával. Minden politikai rendszernek volt egy olyan vallása, amihez kötődtek, mert a vallás által lehetett elhitetni az embereket.
--
Ilyen volt az, amikor meggyőzték az akkori álkeresztényeket is, hogy elhiggyék, hogy az 1948-ban bevándorlókból létrejött cionista Izrael, a megváltás székhelye lesz és oda fog majd Jézus Krisztus visszatérni, ami eleve hazugság, már csak az eredeti Biblia szerint is.
A Scofield tanulmányi Bibliát az Oxford University Press adta ki. A Scofield tanulmányi Biblia szó szerint azt mondta ki, hogy aki az új Izraelt támogatja, azt Isten megáldja.
Ezért várják Izraelbe a messiást. Ezért hiszi el a hit gyülekezete és a többi is, akik ebben hisznek, és Leslie07 is, hogy Isten az ószövetségi Izraelt majd helyre fogja állítani. A zsidó templom elpusztulása 70-ben előre meg volt jövendölve Istentől és soha nem épül fel újra.
--
Jézus azt mondta, hogy az "én országom" nem látható emberi szemek számára". Az "én országomban" nincsenek fegyverek és nem viselnek háborút. Tedd el kardodat, mert a ki fegyvert visel, fegyver által hal meg. Az "én országom" nem egy földrajzi helyen van a földön. Az "én országom" a mennyek országa, melyet csak azok láthatnak meg, akik Isten szent szelleme által születtek és ők a királyságörökösök, a 144000 elpecsételtek.
Szerintem ezt ugy köll elképzelni mint a pl a titkositott paksi erőmü szerődéseit, lehet hogy a biróság kötelezi a hatóságot az iratok kiadására, de Tóniék kihuzzák feketével a kényes adatokat.
Tehát mikor azt olvassuk hogy "homlokára egy név van írva:cenzurázva". Nem az a név van a homlokán hogy Cenzura, vagy top secret, vagy Titok, hanem egy név amit nem lehetett leirni, egy feketével kihuzott név. Ahogy én látom...
"De, ennek ellenére nem ők a nagy Babilon, mert nagy Babilon a hamis vallások világbirodalma, amely az ókori Babilonból ered, már 6000 éve és Isten ellen vannak."
.
Tehát a Háttérhatalom azért nem lehet nagy Babilon, mert nincs 6000 éves folytonossága? Én amondó vagyok, hogy igenis VAN folytonossága, csak ez a folytonosság láthatatlan, mert TITKOS folytonosság. TITOK van a nagy Babilonra írva. Minden időben kell hogy létezzen a földön egy szervezet, mely Sátán földi szervezete. Ilyen szervezet még az igazi Babilon előtt is létezett, csak éppen nem nevezték Babilonnak. Aztán Jézus korában ezt a nagy Babilont Szanhedrinnek nevezték és ők ítélték el Jézust. Majd a templom lerombolása után átköltöztek Rómába. Mindig valami más formában, valami más név alatt voltak jelen a történelemben, többnyire ott, ahol a legnagyobb "pezsgés" volt. Pontosan nem lehet történetüket nyomon követni, mert mindig TITKOSAK voltak. Ez a fő jellemzőjük. Világos, hogy most is jelen vannak a történelemben, valószínűleg egyszerre több név alatt. Mivel Sátán igyekszik Istent és Jézust utánozni, ezért neki is van emberi szervezete. Sőt nem csak egy szervezete, hanem több is, hogy még jobban titkosítva legyenek. Ezen szervezetek közül az a Nagy Babilon, amelyik az emberi pszichikumot manipulálja vallássál ("a vallás a nép ópiuma") vagy kábítószerekkel, vagy legújabban mikro-vagy egyéb hullámokon keresztül. A "fenevad"-at is Sátán irányítja meg az összes Jelenések-könyvi csodaszörnyet.
Vannak, akik nem vesznek fáradságot, hogy az igazságot felkutassák és elhiszik azt, amit eléjük tesznek. Ezért törődnek bele az emberek a sorsukba és nem tudják, hogy a Sátán által mennyire át vannak verve. A mai Izrael a legateistább állam és az LMBTQ paráznák helye is. Akik oda menekülnek, nem lesznek felelősségre vonva."
Nem az a lényeg, hogy ma mi van Izraelben, hanem az, hogy akkor mi lesz,amikor Izrael maradéka megtér Jákób erős Istenéhez.
Justin Mártír (103, Szikem (a mai Náblusz) – 166, Róma) a Párbeszéd a zsidó Trifonnal c. írásában ezt írta a zsidó nép eme felemeltetéséről a vég idején:
A zsidó Trifón erre vonatkozó kérdésére válaszolt Jusztin Mártír:
LXXX.(80.) 1. Akkor Trifón hozzáfűzte: – Mint mondottam neked, ember, hogy mindenben határozottan arra törekszel, hogy a megfelelő írásokat sződd össze, de most azt mondd meg nekem, ti valljátok-e, hogy ennek a Jeruzsálemnek a területe helyreállítatlan marad, és hogy a népetek majdan egybegyűl, és együtt örvendezik Krisztussal, meg a pátriárkákkal és a prófétákkal, vagyis azokkal, akik a mi nemzetségünkből valók, vagy talán a mi prozelitáink lesznek Krisztusnak eljövetele előtt; de lehet az is, hogy te azt hiszed, bennünket a kérdezgetésben le tudsz győzni, csak mindezt nem akarod bevallani?
2. Erre én vettem át a szót: Nem vagyok olyan őrült, Trifón, hogy mást beszéljek, mint amit gondolok. Már az előbbiekben is megvallottam neked, hogy így gondolkodom magam is és sokan mások, mindenképpen meggyőződésünk, hogy az bekövetkezik, és sokan vannak, akik a keresztények között helyesen, Istenhez méltó módon gondolkodnak, mint már erre is utaltam neked, nehogy erről ne tudjál. 3. De vannak olyanok is, akiket ugyan keresztényeknek neveznek, valójában azonban istentelenek, gonoszok, a görbe úton járnak, mindenféle káromlást és istentelen eszméket tanítanak, ahogy ezt már értésedre adtam. És tudjátok meg, ezt nemcsak nektek mondom el, hanem magunk között is, és amennyire képességem engedi, mindezen dolgokról egy összeállítást írok, és ebben kifejtem mindazt, amit nektek is elmondok. Mert nem embereket, pontosabban nem emberi tanítást választottam és követek, hanem az Istent és a tőle eredő tanítást..........az ehhez hasonló szekták valamelyikéhez tartozónak, a genisztészek, a merisztészek, a galileaiak, a hellenizáltak, a farizeusok és a keresztelők pártjához tartozónak, de nehogy elforduljatok tőlem azért, hogy kimondom mindazt, amire gondolok, és ez mind zsidónak vallja magát, Ábrahám ivadékának, szájukkal ugyan megvallják ők az Istent – mint ahogyan maga az Isten is mondotta –, de szívük távol van tőle. 5. Nekem pedig, és mindazoknak, akik mindenben helyesen gondolkodó keresztények, az a meggyőződésünk, hogy a test feltámad, és ezer esztendeig az újjáépült, díszes és tágas Jeruzsálemben leszünk; Izaiás, Ezekiel meg más próféták is így tartották.
LXXXI.(81.)4. Egy közénk tartozó férfi, név szerint János, egyike Krisztus apostolainak, a neki adott kinyilatkoztatásban megjövendölte, hogy Jeruzsálemben mi, a Krisztusban hívők ezer esztendőt töltünk el, és csak ennek eljövetelével következik be az egyetemes, szó szerint az örök, és mindenkire kiterjedő feltámadás és ítélet. Mint ahogyan a mi Urunk mondja: Ott már nem házasodnak és nem mennek férjhez, hanem egyenlők lesznek ők az angyalokkal, a feltámadás Istenének gyermekei lesznek (vö: Lk 20, 35).
Azokról is írt,akik tagadják az első feltámadást Khrisztosz ezer éves földi Királysága előtt,és az ezer éves földi Királyságot.
LXXXII.(82.) 1. Nálunk mindezeddig megtapasztalható a prófétai adomány, amiből nektek magatoknak is meg kell értenetek, hogy ami egykor a ti őseiteké volt, most nekünk adatott. De ahogyan nálatok is megvolt, hogy a szent próféták mellett megvoltak a hamis próféták is, úgy most közöttünk is sok hamis próféta lép fel, akikről a mi urunk előre megmondotta, hogy tartsuk távol magunkat tőlük, semmiben se higgyünk nekik, és ismerjük továbbá azt is, mert előre megmondotta nekünk, hogy mi fog történni velünk az ő halálból való feltámadása és mennybemenetele után.
2. Megmondta nekünk, hogy megölnek bennünket, és neve miatt gyűlölnek minket, számosan lépnek fel a nevében, mint hamis próféták és álkrisztusok, sokakat félrevezetnek, mint ahogyan ez mostanában bekövetkezett. Az ő nevében ugyanis sokan tanítanak álnokul istentelenségeket, káromlásokat és gyalázatos dolgokat, amiket a tisztátalan lelkű ördög ültetett el lelkükbe, azt tanították és tanítják még ma is. Náluk éppúgy, mint nálatok, azt szeretnék elérni, hogy szakítsatok tévelygéseitekkel, mert tudjuk azt, hogy mindenki megtehetné, hogy az igazat mondja, de nem teszi meg, és az Isten ítélni fog felettük, mint ahogyan ezt maga az Isten is tanúsítja, amikor Ezekiel által azt mondja, hogy megfigyelővé tettelek Juda házában. Ha a bűnös vétkezik, és te nem emeled fel szavad előtte, így bűne folytán odaveszik, tőled kérem számon az ő vérét, de ha te figyelmezteted őt, ártatlan leszel (vö: Ez 3, 17-19). 4. Éppen ezért aggodalommal törekednünk kell arra, hogy az Írásoknak megfelelően beszéljünk, és ne saját hasznunkat tartsuk szemünk előtt, elismerést hajhászva és élvezetvágyunk kielégítésére, és senki sem vádolhat meg benneteket ezek közül bármelyikkel is. És mi sem úgy akarunk élni, mint népetek vezetői, akiknek az Isten is a szemére veti gonoszságaikat ezen szavakkal: Fejedelmeitek a tolvajok társai, szeretik az ajándékokat, a megvesztegető adományokat vadásszák (vö: Iz 1, 23). Ha mégis közülünk valakit ilyennek ismernétek, akkor sem az írásokat és Krisztust káromoljátok miattuk, és ne arra törekedjetek, hogy azokat másképp értelmezzétek.
Nagy Babilont úgy kell megérteni, hogy az Isten ellen vannak a parázna cselekedeteikkel.
Azok, akik kiderítették, hogy a járvány tervezett volt, még sem tartoznak nagy Babilonhoz."
Mi köze annak, ha egy járvány elterjesztésének körülményeit kideríti valaki a próféciákhoz?
Inkább arra a kérdésre válaszolj, hogy a Három Fenevad közül melyik fogja majd egy időre Nagy Babilon városából irányítani a világ országait,mert, az ENSZ-nek semmi köze nem lesz
a Fenevad személyéhez, mivel az ENSZ-nek nincs országa, a Fenevadnak ellenben lesz országa és királyságának székhelye, amely város a Babilon nevet fogja viselni,amelyet egy nagy földindulás három részre fog szakítani.
Jelenések 16:10Az ötödik angyal is kitölté az ő poharát a fenevad királyiszékére; és lőn az ő országa setét; és rágják vala az ő nyelvöket a kín miatt,11És káromlák a menny Istenét az ő kínjaik és fekélyeik miatt; és meg nem térének az ő cselekedeteikből.17A hetedik angyal is kitölté az ő poharát a levegőégre; és nagy szózat jöve ki a mennyei templomból a királyiszéktől, amely ezt mondja vala: Meglett!18És lőnek zendülések és mennydörgések és villámlások; és lőn nagy földindulás, amilyen nem volt, mióta az emberek a földön vannak, ilyen földindulás, ilyen nagy.19És a nagy város három részre szakada, és a pogányok városai elesének; és a nagy Babilon megemlítteték az Isten előtt, hogy adjon annak inni az ő búsult haragja borának poharából.
Mivel, Jézus jelképesen beszélt ezt akkor még nem értették meg a tanítványai sem. Napjainkra lett értelmezhető Jézus jelképes beszéde, ami másoknak zavaró és nem jó hallgatni."
Amit Jézus tanítványai nem értettek,azt jelezték ,és Jézus elmagyarázta nekik. Amit pedig időközben elfelejtettek volna, azt a Segítő Isten ,a Szentszellem eszükbe jutatta.
Márk 13:11Mikor pedig fogva visznek, hogy átadjanak titeket, ne aggodalmaskodjatok előre, hogy mit szóljatok, és ne gondolkodjatok, hanem ami adatik néktek abban az órában, azt szóljátok; mert nem ti vagytok, akik szólotok, hanem a Szentszellem.
János 14:. 16 És én kérem az Atyát, és más Vigasztalót ád néktek, hogy veletek maradjon mindörökké. 17 Az igazságnak ama Szellemét: akit a világ be nem fogadhat, mert nem látja Őt és nem ismeri Őt; de ti ismeritek Őt, mert nálatok lakik, és bennetek marad. 18 Nem hagylak titeket árván; eljövök tihozzátok.
János 15: 26 Mikor pedig eljön majd a Vigasztaló, akit én küldök néktek az Atyától, az igazságnak Szelleme, aki az Atyától származik, Ő tesz majd énrólam bizonyságot. 27 De ti is bizonyságot tesztek; mert kezdettől fogva énvelem vagytok.
Khrisztosz igaz hitű követői mindent értenek,amit Isten a Prófétái és az Úr Jézus által közölni akart.
Nincs szükségük az igaz Istent Khrisztoszt és a Segítő Istent a Szentszellemet károml hietetlenek magyarázataira.
A jehova tanúi szervezetének alapítói, hogy hazugságaikat erővel is demonstrálni tudják, jósolgatni kezdtek. Azt hitték, hogy a Szentírást a Szentszellem segítsége nélkül is értik.
Az igaz Isten pedig megcsúfolta őket,mert egyetlen jóslatuk sem teljesedett az általuk meghatározott módon és időben.
"Te nem válaszolni akarsz hanem elkerülni a választ.
Legtöbb energiádat az köti le hogy milyen módszerekkel térj ki a számodra problémas kérdések elől."
.
Ebben valóban igazad van! Más, aki őszintén keresi az igazságot, az inkább annak örül, ha rávilágíthatnak egy problémára és közelebbről szemügyre lehet azt venni és elemezni, nem hagyni a szavak tengerébe süllyedni. Egyeseknél azért ömlik a sok szó, a sok szöveg, hogy elfojtsa a gondolatot. Az egyszerű kérdéseket, amire csak "igen" "nem" választ kéne adni, ignorálják. De a gyakorlatban JT is így működnek. Sokszor az un. jólneveltséggel élnek vissza. Érzéketlenségükkel és rámenősségükkel sokszor egyenesen kikényszerítik, hogy az eredetileg jól nevelt egyszerű ember, durva bunkó legyen, és kidobja őket házából, udvarából. A legtöbb JT prédikálónak nincs belső érzéke ahhoz, hogy észrevegye, hogy a házigazdának mikor van elege a sok szövegből. Érdekes, mintha a sok szöveggel is lehetne hipnotizálni! Pontosan mint a biztosítási ügynökök. Ha valami egyenes kérdéssel találkoznak, akkor addig dumálnak a kérdés körül, amíg a kérdező még azt is elfelejti, amit kérdezett.
Péter miért küldi üdvözletét nagy babilonbol a hamis vallásbol?1Pt 5,13
És mi van akkor,ha egy Babilon nevű tartományból és nem Nagy Babilon városából küldi az üdvözletét.
Hogy miért onnan, nos azért mert ott tartózkodott. Az Úr Jézus paracsának engedelmeskedve,
elment ugyanis megkeresni az Úr Jézus elveszett juhait:
Máté 10: 5Ezt a tizenkettőt küldé ki Jézus, és megparancsolá nékik, mondván: Pogányok útjára ne menjetek, és Samaritánusok városába ne menjetek be;6Hanem menjetek inkább Izráel házának elveszett juhaihoz.
Az Úr parancsa egyértelmű volt hirdetni Izrael elveszett törzsei számára az Evangéliumot,hisz az elveszett törzs maradékai képezik majd az ezer éves földi Királyság állampolgárainak a magvát.
Ezékiel 37:19 Szólj nékik: Ezt mondja az Úr Isten: Ímé, én fölveszem a József fáját, mely Efraim kezében van, és Izrael nemzetségeit, az ő társait, és teszem őket őhozzá, a Júda fájához, és összeteszem őket egy fává, hogy eggyé legyenek az én kezemben. 20 És ha e fák, amelyekre írsz, kezedben lesznek szemük láttára: 21 Szólj nékik: Ezt mondja az Úr Isten: Ímé, én fölveszem Izrael fiait a pogányok közül, akik közé mentek, és egybegyűjtöm őket mindenfelől, és beviszem őket az ő földjükre. 22 És egy néppé teszem őket azon a földön, Izraelnek hegyein, és egyetlenegy király lesz mindnyájuk királya, és nem lesznek többé két néppé, és ezután nem oszolnak többé két királyságra. 23 És többé meg nem fertőztetik magukat bálványaikkal és utálatosságaikkal és minden bűneikkel; és megtartom őket minden oly lakóhelyüktől, amelyekben vétkeztek, és megtisztítom őket, és lesznek nékem népem és én leszek nékik Istenük. 24 És az én szolgám, Dávid lesz a király őrajtuk, s egy pásztora lesz mindnyájuknak; és az én törvényeim szerint járnak, s parancsolataimat megőrzik és megcselekszik. 25 És laknak a földön, melyet adtam volt az én szolgámnak, Jákóbnak, amelyen laktak a ti atyáitok; és laknak azon ők és fiaik és fiaiknak fiai mindörökké, és az én szolgám, Dávid az ő fejedelmük örökké. 26 És szerzek velük békességnek szövetségét, örökkévaló szövetség lesz ez velük; elültetem és megsokasítom őket, és az én szenthelyemet közéjük helyezem örökké. 27 És az én lakhelyem velük lesz, és leszek nékik Istenük és ők nékem népem. 28 És megtudják a pogányok, hogy én vagyok az Úr, aki megszentelem Izraelt, mikor szenthelyem közöttük lesz mindörökké.
Ezékiel 38:14 Annakokáért prófétálj, embernek fia, És mondd ezt Gógnak: Így szól az Úr Isten: Avagy abban az időben, mikor az én népem, Izrael bátorságosan lakik, nem tudod-é meg? 15 És eljössz helyedről, a messze északról te és sok nép veled, lovon ülők mindnyájan, nagy sokaság és hatalmas sereg. 16 És feljössz az én népem, Izrael ellen, mint a felleg, hogy beborítsd a földet, az utolsó időkben lészen ez, és hozlak téged az én földemre, hogy a pogányok megismerjenek engem, mikor megszentelem magamat rajtad az ő szemük láttára, Góg! 17 Így szól az Úr Isten: Te vagy-é hát, akiről szólottam a régi napokban az én szolgáim, Izrael prófétái által, kik prófétáltak azokban a napokban esztendőkön át, hogy téged őreájuk hozlak?
A H. N. Adventista prédikátorok, rug kapálóznak Isten azon elhatározása ellen, hogy Igéretéhez híven létrehozza a földön népe számára az ezeréves béke országát. De vesztükre, mert akik Isten akarata ellen harcolnak,mind elvesznek.
Néhány napja még az én válaszomtol tetted függővé hogy felelj,
tegnap azt mondtad nem akarsz válaszolni, most meg már azt mondod minden kérdésre megfeleltél 👀🤔🙄 pedig csak olyan random dolgokat ismeteltél meg amit már egy héttel korábban is leirtál teljesen más kérdésre válaszként.😲
Te nem válaszolni akarsz hanem elkerülni a választ.
Legtöbb energiádat az köti le hogy milyen módszerekkel térj ki a számodra problémas kérdések elől.
-Jézus beazonositja Dániel profáciájának egyik szereplőjét Mt 24,15 amire 30 évvel később a jeruzsálemi tanitványok visszaemlékeznek és igy menekülnek meg. Tudod-e melyik birodalom csapatai voltak ezek? És azt tudod e hogy ez a birodalom egy Nagy Város nevét is viseli egyben, mint a birodalom szive?"
Ez így nem igaz.Próféciájában az Úr Jézus egyértelműen arra a pusztító utálatosságra utalt,amely a Vég Idején fog a Szenet Helyen megjelenni azt felforgatni. Mivel a H.N. Adventista Egyház alapítói jehova tanúi papjaihoz hasonlóan hitelenek,ami az Isten Szavát illeti,kerestek a történelemben egy eseményt,amelynél szintén körül vették Jeruzsálemet,sőt le is rombolták a Szenthelyet.
Csakhogy úgy a Dániel Könyvében, mint az Úr Jézus próféciájában az eseménynek a vég idején kell majd bekövetkezni egy olyan hatalmasság által,aki nem lehet a Római Birodalom,mert az már nem létezik. A hietlen E. G. Hite egy hamis próféciát költött a H.N. Adventisták számára,mert nem hitt sem
a Dániel által közvetített próféciában,sem az Úr Jézus által megerősített próféciában.
Dániel 8:12És sereg rendeltetett a mindennapi áldozat ellen, a vétek miatt; és földre veti az igazságot, és cselekszik, és jó szerencséje van.13És hallék egy szentet szólni; és monda egyik szent annak, aki szól vala: Meddig tart e látomás a mindennapi áldozat és a pusztító vétek felől? s a szent hely és a sereg meddig tapostatik?14És monda nékem: Kétezer és háromszáz estvéig és reggelig, azután kiderül a szenthely igazsága.16És emberi szót hallék az Ulai közén; kiálta pedig és monda: Gábriel, értesd meg azzal a látást!17És oda jöve, ahol én állék, és amint jöve, megrettenék és orcámra esém, és monda nékem: Értsd meg, embernek fia! mert az utolsó időre szól ez a látomás.18És mikor szóla velem, ájultan esém orcámmal a földre; de megillete engem és helyemre állíta;19És monda: Ímé, én megmondom néked, mi lesz a haragnak végén? Mert a végső időre szól.
Máté 24:11És sok hamis próféta támad, akik sokakat elhitetnek.12És mivelhogy a gonoszság megsokasodik, a szeretet sokakban meghidegül.13De aki mindvégig állhatatos marad, az idvezül.14És az Isten országának ez az evangyélioma hirdettetik majd az egész világon, bizonyságul minden népnek; és akkor jő el a vég.15Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg):21Mert akkor nagy nyomorúság lesz, amilyen nem volt a világ kezdete óta mind ez ideig, és nem is lesz soha.
A H.N. Adventisták olyan prédikátoroknak, teologosoknak fizetnek tizdet,akik félrevezetik őket az Isten Szavával kapcsolatban,mert ők maguk nem hisznek abban. Ha meg nem térnek e halálos bűn cselekvéséből, elnyerik méltó büntetésüket:
Jelenések 22:18Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, aki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra;19És ha valaki elvesz e prófétálás könyvének beszédeiből, az Isten annak részét eltörli az élet könyvéből, és a szent városból, és azokból, amik e könyvben megírattak.
De, ennek ellenére nem ők a nagy Babilon, mert nagy Babilon a hamis vallások világbirodalma, amely az ókori Babilonból ered, már 6000 éve és Isten ellen vannak."
DE csak az Őrtorony kiadványok szerint,amelyek által félrevezetik jehova tanúit.
A Szentírás szerint Nagy Babilonnak azt a várost hívják majd, amelyből a Fenevad fogja
uralni az országokat a Földön egy ideig óráig tartó rövid időre.
Jelenések 16:10Az ötödik angyal is kitölté az ő poharát a fenevad királyiszékére; és lőn az ő országa setét; és rágják vala az ő nyelvöket a kín miatt,
Amint látod a Fenevadnak lesz egy országa és királyi széke,és egy városa, amelyben székelni fog.
Ezt a várost nevezik majd Nagy Babilonnak,melyet Isten csapásokkal súlyt majd.
Jelenések 16:17A hetedik angyal is kitölté az ő poharát a levegőégre; és nagy szózat jöve ki a mennyei templomból a királyiszéktől, amely ezt mondja vala: Meglett!18És lőnek zendülések és mennydörgések és villámlások; és lőn nagy földindulás, amilyen nem volt, mióta az emberek a földön vannak, ilyen földindulás, ilyen nagy.19És a nagy város három részre szakada, és a pogányok városai elesének; és a nagy Babilon megemlítteték az Isten előtt, hogy adjon annak inni az ő búsult haragja borának poharából.
Jelenések 17:5És az ő homlokára egy név vala írva: Titok; a nagy Babilon, a paráznáknak és a föld útálatosságainak anyja.18És az asszony, amelyet láttál, ama nagy város, amelynek királysága van a földnek királyain.
Csakis városként van említve a Nagy Babilon a Szentírásban így semmi más nem is lehet.
Jelenések 18:10Nagy távol állva az ő kínjától való félelem miatt, mondván: Jaj! jaj! te nagy város,Babilon, te hatalmas város, hogy egy órában jött el ítéleted!18És kiáltának, látván az ő égésének füstjét, és ezt mondják vala: Mi hasonló e nagy városhoz?19És port hányván az ő fejökre, kiáltának sírván és jajgatván, és ezt mondván: Jaj! jaj! az a nagy város, amelyben meggazdagodott mindenki, akinek hajói voltak a tengeren, annak drágaságaiból, hogy elpusztult egy órában!
Hogy jehova tanúz szervezetében miért állítanak más,mint a Szentírás közöl,az azért van,mert jehova tanúi tévtanítói hitetlenek. Ők csak abban hisznek,amit látnak. Mivel a Fenevad még nem jött el,
és nem neveztek el el egy várost,amelyből a Fenevad kormányozza majd a világ országait Nagy Babilonnak, azaz látható bizonyíték nem létezik arra, hogy egy várost így neveznének, ezért a hitetlen jehova papok,támadni kezdték az Isten Szavát, mintha az valótlanságot közölne.
DE a Szentírás meghamisítói nem kerülhetik el az Isten büntetését. Ugyanis ha a jehova nevű istenből lehet is büntetlenül csúfot űzni, de az Igaz Istenből nem lehet:
Jelenések 22:18Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, aki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra;19És ha valaki elvesz e prófétálás könyvének beszédeiből, az Isten annak részét eltörli az élet könyvéből, és a szent városból, és azokból, amik e könyvben megírattak.