reklamszakemberek es marketingesek szerint a "Suzuki, a mi autonk". Telitalalat. Azaz eltalalta a celkozonseget, es ez a lenyeg. Akinek nem tetszik, az nem celkozonseg. (Alacsonyabb jovedelmu, azaz atlag magyar csalad.)
Ez a szlogen tobb celt szolgalt.
1. Image kampany, a marka nev bevezetese. - Erzesem szerint ez bevalt, mert ha az utca emberet hatulrol megijeszted, es csak annyit mondasz Suzuki, hirtelen ravagja: A mi autonk. (Vagy forditva.)
2. Annak feltetelezett vagy valos allaspontnak a megdontese, hogy ami japan, az valahogy tavol all a magyar kulturatol, tehat "a az nem nekem valo". Tehat a kulturalis athidalas/meggyozes puli, nagymama, bableves, kockasterito stb. formajaban.
3. Ravezetni a kozonseget, hogy a Suzuki magyar termek, tehat nyugodtan megveheti a nemzeti erzelmu, magyar ipart vedo atlag MAGYAR.
4. Annak erzekeltetese, hogy a termek megfizetheto. (Atlag haziko, atlag oltozekek, kockas ing, sehol egy oltony-nyakkendo)
A hires gyarlatogatasok is fenti celokat szolgaljak: hozzank be lehet jonni, ez a tietek is, vegyetek benne reszt, hiszen ez a gyar az orszag buszkesege, lassatok ez az ehte magyar termek hol keszul, hat persze itt magyarorszagon, a szent szekesegyhaz arnyekaban.
A tovabbi kampanyok mar a termek tulajdonsagaira koncentralnak.
És ez a "Mi autónk" szlogen!
Olyan mint a magyar narancs. (Az igazi, a Tanúban,ami uyge citrom)
Teljesen azt sugalja, :egy kicsit hulladék egy kicsit ilyen olyan ,de a miénk! (Az autó)
Szerintem a japán reklámdesignerek sem látták a tanút, különben nem gyártanak ilyen szlogent.
Bocsi az elírásokért,de ebben a tetű ablakban most éppen nem lehet javítani, a már beírt szöveget.
A szöveges hirdetések jók, a színváltogatós autó a csillaggal borzalmasan zaklatott. Alapvetően egyik sem tetszik a képes hirdetések közül, mert mindegyik egy kicsit gagyi és az autó pedig baromi ronda. Így már első ránézésre elmegy az ember kedve az egésztől. Azt sugallják Nekem, hogy vacak de olcsó.
Mi ez itt kérem, ingyenreklám?
Na jó:
Plakátok felülről lefelé:
1, szöveg jó, háttér sötét, design ok, a piros zavaró
2, szöveg gyenge, háttér nem egyértelmü
3, szöveg ??, design top, figyelemfelkeltő
4, szöveg ok, design jó, barátságos
5, szöveg: az ötlet elsőre nem világos, design jó, figyelemfelkeltő
6, szöveg: annyira nem jó, hogy ne legyen háttér, környezettől függően lehet figyelemfelkeltő
7, ötlet jó, a kép rosszul szervezett
8, esetleg a 3. fázis.
Sajtó:
1, megnyerő
2, fellengzős
3, nagyon jó lenne, ha a szöveget el lehetne olvasni
4, design profi, a szöveget gondolom a szerző sem gondolta komolyan
5, ok
6, az 1. hasáb miatt megtévesztő, csak most kapta meg??
7, a szöveg száraz, design vegyes
8, majdnem jó csak az "egyedülálló" (SSCS) nem kellett volna. (a TAJ számom is egyedülálló)
9, jó, bár a kisbetüs rész mindig gyanússá tesz egy reklámot.
10, türhető, ?háttér, minusz helyett plusz extra - nem 100 ezren múlik
11, ok
12, kép jó, szlogen nagyon jó, szöveg zavaros - mi a luxus?
13, jó szöveg, jó beállítás, üre háttér
14, már megint?
15, gyenge
16, akkor most mennyit fogyaszt?
17, jópofa
18, "nemtom"
19, egybe eröltetett, a RD verzió jó
20, a "legkorszerübb"-et kivéve jó
21, gyenge
Óriásplakát1: Azért nem tetszik, mert nekem mindig ellenszenves az olyan reklám, ahol valaki más hibáját hozza fel. A benzin drága, ez tény, de ezt ez a reklám túl harsányan használja ki, bármilyen ötletes is.
2: A szöveg a plakát mellett jó, a kép kicsit bonyolult, aki csak rápillant, nem egy szép autót lát, hanem valami felemásszínű járgányt.
3. Kicsit butácskás, de szép a kocsi (már amennyire egy Suzuki szép bír lenni..) meg a teve (az is), a kép az reklámnak elmegy.
Helló jo*
Óriásplakátok:
1. A Benzin akkor sem lesz ...
Jó szövegötlet, az előnyökre irányítja a figyelmet, háttérbe vonuló visual. osztályzat: 5,
2. Csere újra ...
Szellemtelen, gyenge képileg is, és a csillag vásárivá teszi: 2
3. Könnyű neki ...
Bárgyú (mosolygós teve, legalább bosszankodna). A plakáton nincs rajta, amit melléírtak, pedig ez értelmezi a tevét. 3,
Jesszusom, még ennyi van?
Sajtóhirdetések: (általánosságban)
Következetes megjelenés 97 óta. A design a kisebb-pénzű vásárlókhoz szól, de azt jól csinálja. Egy szellemes headline: "Belül tágasabb". A mi autónk szlogen nekem jobban bejön, mint az ezt megnézheti (kissé fölényeskedő egy alsó-kategóriás kocsihoz).
(mA)
Tudom van par reklamos es autos topic... de en egy specialis esetben szeretnem a raero Tasztalosok velemenyet kikerni.
A reklamszociologia hazifeladatomhoz szeretnek segitseget kerni. Egy adott termek -esetemben a Suzuki- reklamkampanyarol kellene egy dolgozatot irni. A dolgozatban ki kellene fejtenem, hogy kibol milyen erzeseket valtott ki az adott reklam, azt az adott reklamot miert ugy csinalta meg a ceg. Jol csinalta vagy nem es miert nem stb.
Szoval ha van kedvetek es par perc idotok, legyetek szivesek latogassatok el < href="http://www.suzuki.hu/orias.htm">erre es erre az oldalra. Irjatok meg nekem, melyik tetszett, melyik nem, mi tetszett stb.
Arra kernek mindenkit, hogy ez NE egy fikazos topic legyen!