Itt vannak úgynevezett "Interactive Fiction" játékok, és kis utánanézéssel lehet hozzá találni valami olyat, amit én amatőrként értelmező keretproginak hívok...
Bocsi, de a "(be)rak kulcs doboz", az nem az Újvadnyugat 1-ben volt?
:))
Az eredeti game-ek mellet nekem a crack is megvan, szerintem terjed is rendesen anno...
A Rátkai progivédelmeket könnyen lehetett hatástalanítani, csak ki kellett olvasni a "változó-táblázatból" a megfelelő bejegyzéshez tartozó kódsorozatot, aztán a memóriaszótárból ki kellett keresni a tényleges szavakat (pl. rak kulcs doboz, ahogy emlékszem a Bosszúból). Arra viszont már nem sikerült rájönni, hogy a crack elleni védelmet hogyan lehet hatástalanítani (a feltört verzió terjesztése így nem ment), gondolom valahol ellenőrizte a progi indulásakor a megfelelő változókat, vagy változó-összeget számolt, de ezt végülis sajnos nem találtam meg. Igaz akkor mégcsak 13 éves voltam:-)
Erdekel valakit egy felig kalandjatek, felig logikai jatek, felig strategia jatek, mindez angolul, DOS interface-szel (ugyan megy Windowsbol is), es nagyjabol szoveg, regi 16 szines grafikaval. Magamnak es nehany szellemileg igenyes haveromnak irtam meg 1994-ben. Hang is van hozza. Az egvilagon semmi mas jatekhoz nem hasonlit. Akarhanyszor ujrajatszhato, eredmenyre megy a dolog. Egy detektiv szerepet jatszod, akinek mindenfele bunuldozessel kell foglalkoznia egy kisvarosban. Komplikalt, de konnyen neki lehet kezdeni. Akarkinek szivesen elkuldom.
Abszolút egyetértek azzal, hogy egy jó szöveges kalandjáték jobban
szórakoztat, mint egy színes-szagos több CD-s tákolmány.
Rátkai programjai meg annyira igényesek, hogy néhányat átvittem PC-re, így most C64 emulátorral is futtathatók.
Apropó volt még egy másik magyar nyelvű kalandjáték:
X the adventure
Ismeri ezt valaki? Ugye ezt nem Rátkai István írta?
Ebben csak néhány pontot tudtam csinálni elakadás nélkül.
Well, en csinaltam az osszel egy kalandjatek"szerkesztot", egy snassz forditoproggiszeru valami volt a GAC (leiras in egyik CoV evkonyv) alapjan... Hat, mostanaban kicsit mashogy fognek hozza, mert az eredmeny nem eppen egy Magnetic Scrolls, hanem egy eleg butus ertelmezo. (Persze vannak fokozatok.) Egy tesztszeru jatekocska mar van hozza, de azt is pofozgatni kell egy kicsit, mielott kiadnank. Mindenesetre nyaron egy nagyobb nekilodulas varhato...
(Ja, ha valaki nem ismerne, a szoveges kalandjatekoknak mostanaban relative nagy kultusza van... ftp://ftp.gmd.de/if-archive)
Készül az új szöveges kalandjáték ! Én csinálom C++ ban és mindenki nagy örömére elég sok mindenben fog a Rátkai-féle kalandjátékokra hasonlítani. Leginkább külső megjelenésében ( Paintbrush grafikák RuleZ ! ) és a játék szöveges mivoltában. Azonban gondoltam kicsit feldobom a dolgot és RPG elemeket is illesztek a játékba, vagyis lehet karaktert generálni és lesznek random szörnyek, küldetések. A grafikára nem kívánok sok gondot fordítani, mert sokkal szebb, ha az emberi fantázia egészíti ki a rajzok hiányosságokat. Alapstory szinte teljesen sablonos : Gonosz uralkodó vette át a hatalmat a szomszédos királyságban és haborúval fenyegeti az országot amiben élsz. Küldetéseket kell majd végrehajtanod ahhoz, hogy megfékezd a szomszédos varázslókirályt. Találhatsz varázsfegyvereket, varázstárgyakat és megtanulhatsz különböző varázslatokat is.
Nem tudom hogy ki hogy van vele, de nekem PC-n rettenetesen hiánzoynak a szöveges kalandjátékok. (Sőt lassan már az egyéb kalandjátékok is.) Jók ezek a Larry/Monkey féle játékok is, de azért hiányzik belőlük valami varázs, ami a szöveges játékoknak megvolt. C64-en rengeteg időt töltöttem el ezekkel a Rátkai progikkal, csak hat nem lehet megszerezni őket C64 emulátor alá:(
Megvan valakinek valamelyik? (Gondolom ez már nem sérti a szerzői jogokat.)
"Behúz kézigáz" ??? Erre nem is emlékszem...
Egyébként a legnehezebb feladat a Bosszúban a start mezotöl egy lépésre, a dombteton a "vár" volt. Legalább százan írtak levelet, mert már a második helyszínen elakadtak. Eleinte azt válaszoltam, hogy "türelem rózsát terem", de ezt arra értette mindenki, hogy próbálkozzon tovább türelmesen, aztán írták az újabb levelet, hogy elfogyott a türelmük ... :)
Bután néztek rám a postán, amikor mentem feladni 12 levlapot, mindegyiken csak egy szó: VÁR
A nehezseg maradhat, bar az Uj Vadnyugat 2vel kisse megizzadtunk (meg az 1ben a raccsal :) - de kisse beleneztunk a programba (csak anyira, hogy milyen igeket, fneket ismer ), mar ment a dolog. /* Azert renent egy honap, de hat igy nagyobb volt a sikerelmeny :)))) */
Én eléggé lamer vagyok és most úgy gondoltam Pascalban fogom magam önmegvalósítani. Egyébként jó ötlet ez a kódsorozat dolog.
Köszi.
PC-re írtál kalandjátékokat ?
Jó az a nosztalgia, de azért ne vigyük túlzásba. A nyelvtani értelmezot meg nem kell túl-misztifikálni, baromi egyszerü volt:
Egyszerüen kikereste egy táblázatból, az összes beírt szó kódját, aztán megnézte, hogy az adott kódsorozatra van-e értelmes cselekmény. Ha nincs, akkor hiba, egyébként meg kiírta a kódhoz tartozó szöveget.
A Pascal-t meg nem kéne egy helyen emlegetni a nevemmel !!!
Csak a szotoveket figyeld, a kotoszavakat meg dobd ki. Ilyen egyszeru.
Egyebkent meg le a kalappal Ratkai ur elott, mert engem is az o programja osztonzott kalandjatek irasra...reges regen
Emlékeztek még C-64-ről a Rátkai féle kalandjátékokra ? Időrégész, Bosszú, Új Vadnyugat I-II... régi szép idők. Fel kellene őket támasztani és hasonló szöveges, gyengén grafikus kalandjátékokat írni. Kellene nekem egy olyan algoritmus, ami a nyelvtani fordulatokat lekezeli. Lehetőleg Pascalban.