Érdekes az enyim ilyen. Nem mondom meg a márkáját, mert biztosan felelsleges vitákat váltanék ki vele, de szerintem pont ilyen és ez a lényeg. Mármint, hogy én elégedett vagyok vele...
hát rosseb tuggya, nekem nem kéne egy 315i csak azér mer béemvé. Inkabb legyen strapabiro allat, birja a pesti utakat, a jardazast es nem akad el egy felüljárón ha leesik 1cm hó.
- ne legyen túl drága,
- ne kajáljon túl sokat (<10 lityi),
- ne legyen túl kicsi,
- ne legyen lusta,
- ne legyen háromajtós (a mostani az),
- ne zörögjön, ne rohadjon, ne lötyögjön túlságosan,
- ne legyen 2000 cm3 fölött,
- ne legyen bugyiszínű,
- ne legyen benne sok elektronyos kütyü,
- ne legyen túl nagy a szervízigénye,
- ne akarjon leesni az útról,
- lehet benne injektor/csiptuning,
- lehet benne AWD,
- lehet alatta alufelni (jó nagy, peres gumikkal),
- lehet benne Recaro ülés,
- lehet benne sportkormány+alupedál+csecsesebváltó,
1. (viszonylag)alacsony fogyasztás (nyáron<6.5 liter)
2. (viszonylag) erős motor (86LE)
3. Elektromos ablakemelő
4. Szervókormány
5. Megbízhatóság
6. Tetőablak ( nem olyan nagyon fontos )
7. Állítható kormánymagasság
8. Megbízhatóság
9. 4 ajtós legyen. 2 ajtós az nem is autó :-)
Mi az, ami nincs meg, és a következő autómban biztos lesz:
Talán lesz a következő autómban:
13. Klíma
14. Lehet, hogy dízeles lesz. (sok jót mondtak róla)
Most egy toyota corollám van. Nem azért mert megbízható, nem azért mert japán. Nem vagyok autó-fan, ez volt, ami megfelelt. De a következő nem valószínű, hogy toyota lesz, mert állítólag az európai gyártás miatt romlott a minősége a toyotáknak. Az meg, hogy drága az alkatrész és még sűrűn is hibásodik meg, az luxus.
1. Legyen sok-sok kényelmi berendezése (klíma, hifi stb.), foteljei, finom puha kárpitja, amolyan "enteriőrje", hogy az otthonom meghosszabbítása legyen. Imádom, amikor reggel beszállok a kocsimba, és viszem tovább magammal a kedvenc zenémet, az otthonom, a saját világom meghosszabbítását.
2. Legyen azért ereje (biztonság miatt), de túl sportosnak nem kell lennie, már kinőttem a száguldozós korból.
3. Viszont legyen finom rugózású, kényelmes. Inkább a CD-met halljam mint a motorbőgést vagy a hangosított kipufogót.
4. Legyen nagy (kényelem+biztonságérzet), és biztonságos (jó fék, barátságos útfekvés/kormányozhatóság, biztonsági felszerelések).
5. Legyen megbízható, ne kelljen félni egy hosszabb úton, hogy ott hagy az autópályán, vagy hogy nem indul reggel.
6. Ésszerűen elvárható mértékben legyen környezetbarát.
Ezeket várom el az autómtól, és már nem is fáradozok azzal, hogy győzködjem magamat ésszerűségi szempontokkal!
:-)))
1. Ne fogyasszon túl sokat, legyen minél inkább környezetbarát.
2. Legyen biztonságos.
3. Gyorsuljon jól.
4. Nézzen ki jól.
5. Ne legyen túl drága, lehetöleg ne lopják
Üdv: Micu
Amit szeretnek: Mercedes W112/300SE
- ez az auto VASbol van
- ezt az autot egykoron osszeraktak (es nem ragasztottak)
- ez az a kocsi, amelyik sohasem hagy cserben
- ha felnyitod a motorhaztetot, latod a Motort, mitol megy (nem csak egy muanyag
takarolemezt, meg egy feliratot)
Ami van: Daewoo Matiz SE
- a fogyasztasa, szervizkoltsege, kot. biztositasa elhanyagolhato
- nagyon kedvezo ar/felszereltseg
- (szerintem) nagyon szep, kivulrol-belulrol egyarant
- ket szemelynek (ennyi a csalad) meg tagas is
ui: lentebb irtak, hogy a kek muszerfal zavaro; nekem is olyan van, megvettem a Sony gyari kek-piros 4-es golf CD-jet is bele (CDX4250RV) egyaltalan nem zavaro, megnyugtato az osszhatas.
Régebben hiába is volt bármilyen szempont fontos, azt vettem, amit a pénztárcám megengedett - vezettem a trabikat, kispolskikat, daciát, skodát. Bár a halántékom messze nem őszül még, nemrégiben új autót vehettem. Jól rákészültem, még idevágó Index-oldalakat is kinyomtattam, fontossági szempont-listákat csináltam, megkérdeztem boldogot-boldogtalant. Megnéztem legalább tízféle típust. Aztán hirtelen beleszerettem a P 206-osba. Elmentem megnézni. Végül vettem egy 306-ost. Ha megtehetem egyszer, a következő egy 406-os lesz...
Igaza van a marketingeseknek: minden vásárlói döntés mögött érzelmi motívumok állnak, hiába hiszi azt a vevő, hogy a lehető legmegfontoltabb döntést hozta.
Azért hogy a topiknyitó kérdésre is válaszoljak: eleve kizártam azokat a típusokat, amelyek a legnépszerűbbek a lopási listákon. Talán ez volt a LEGfontosabb.
Elég rég olvastam az indító szöveget, de úgy emlékszem az volt benne, hogy nem x millás cuccok, hanem a realitás. Én marhára csodálkozom azon, hogy minden magyar internetező ennyire tele van pénzzel. Vagy mindenki idősebb, mint 23 és már mindenkinek lefőtt a kávé, és van háza, autója, stb.
SZVSZ a lényeg: kicsi legyen az autó, hogy otthonosan be lehessen lakni. Ehhez így nem is kell nagy motor, hogy kellemesen lehessen a városban lavírozni, egy 1000 ccm körüli elég is. Jó ha van 4-5 ajtaja, de kettő sem kevés. Fogyasszon max. 7 körül városban, ez ilyen motor mellett nem olyan nagy kérés. Legyen kb. 10 éves, mert arra van pénzem (persze nem valami puccos 10 éves, csak kis szolid). Remélem a kasznija kivételesen erős, ez ilyen autónál csak remény. Az x watt nem az autó része, de minél töb annál jobb. Az már csak hab a tortán, ha 2-3-4 évig semmi baja sincs, egy ilyen korú autóval ez már marha nagy szerencse. A tökéletes választás tehát:
- Trabant 1.1
- Suzuki Maruti
Ha majd sokat keresek, akkor minden adatot megszorzok 2-vel vagy 3-mal, kivéve az évek számát, mert azt osztom, és olyan autót veszek. Addig meg ilyet.
hááát... az a baj, hogy túl sok szempontból kéne körbejárni :-)
- elsôsorban az ára
- megbízhatóság
- kényelem
- fogyasztás
- felszereltség
- mindenféle címszó alatti adóterhek
- mennyire lopják
namost pillanatnyilag ideális esetben ez úgy néz ki, hgy kéne egy 2 liter alatt motor, ne fogyasszon sokat, de azért normális tempóban lehessen autózni vele, minimum dupla lufi, ABS, légkondi, központi zár, elektromos ablak, egy jó minôségű CD-rádió-magnó elöl-hátul hangszórókkal, beleférjünk akkor is, ha a gyerek cuccait is visszük, tetôre is lehessen pakolni, ha kell, ja és még ehhez nézzek is ki valahogy. Vagyis egy Fiat Marea 1.9jtd. Esetleg ha elszállok kicsit, akkor Lancia Kappa SW 2.4jtd. Ezek a realitások. :-) Amúgy mongyuk egy Alfa 156 2.0 Selespeedel vagy egy 2.5 Q-Systemmel is elvegetálnék, neadjisten egy GTV 3.0 V6 vagy egy Chrysler New Yorker... :-) na, beleért a kezem.
Háát:
Nagy, kényelmes utastér,lágy rugózás, de azért jó úttartás, biztonságosság, alacsony szervizigény és fogyasztás, 2000-esig terjedő dieselmotor és francia. Na ki az???
Az erő. 9mp alatt legyen százon. Min. 170 LE. Min V6. Mindez az élvezethez kell. Meg ahhoz, hogy ne tapossanak el, ne szivassanak meg, ne döngöljenek a földbe. Ne engem szorítsanak le a kedves fiatalok.
Hát kicsit hosszú lesz, de elég finnyás vagyok...:)
ami mindenképpen szükséges:
- jó futómű (inkább sportos, de nem baj, ha kényelmes is egyben)
- nagyon jó fékek
- első vagy összkerék meghajtás (télen is fel akarok jönni az utcánkon)
- szervókormány
- elektromos ablak
- minimum 2000-es motor
- tágas belső tér (nagy, esetleg középkategória)
- megbízhatóság, jó állapot (elég elcsépelt, de fontos, hogy ne hagyjon ott az úton, kisebb hibák nem zavarnak annyira)
- 15 liternél kisebb fogysztás
- benzines
kizáró okok még:
- 10 évnél idősebb
- német autó (nem akarok állandóan azon izgulni, hogy ott van -e még ahol hagytam)
- piros vagy bordó (lehet, hogy hülyeség, de ki nem állhatom ezeket a kocsi szineket)
előny, ha van benne:
- légkondi
- ABS
- kb 200LE
- 4-nél több henger
- egy jó CD-s rádió
- és ha Volvo 850 T5 van a hátuljára írva:)
A mostani kocsim (Lancia Thema) már sajna idén lesz 9 éves, úgyhogy nyáron eladom. Végül is már megvan több mint 3 éve, úgyhogy egy kis változatosság amúgy sem árt..
Kompromisszumot találni a napi használatú kényelmes autó, és a kemény terepjáró spártai felszerelése között.
Fontos volt, hogy túra-terepjáró kinézet, és felszereltség mellett trophikon megállja a helyét. Aztán az is fontos volt, hogy csak annyira rakjam tele offroad-rekvizitumokkal, hogy azért még meg tudjak jelenni vele öltönyben is.