A témához kapcsolódva,engedjétek meg ,hogy én is fűzhessek egy pár sort a gondolatmenetbe.
Nyálbanda,nyálzene.
Nektek mit jelent a szó 'nyál'?
Nekem mondjuk egy biológiai folyamat révén létrejött nedves közeget jelent ,ami a szájüregben helyezkedik el.
Így nem mondható az el egyetlen egy szuperbeteges zenét játszó bandáról se ,hogy NYÁL.
Inkább mondjuk azt,hogy a végletekig izléstelen zene majmolásra létrejött/hozott csapatok/előadók(azaz leszereplők) gyülekezete.
Ezt mindenki magában dönti el,hogy neki mi számíthat izléstelenség legszélső határát is túllépő jelenségnek.
A sajnálatos csak az ebben az egész helyzetben ,hogy amikor 'élet'rehívnak egy ilyen formációt,csak önös önnön érdekekből teszik ezt,hogy bebizonyítsák nekünk azt,mi vagyunk a hülyék ,ők pedig , a szépek és okosak.
Teljesen kizárnak minket az egészből,és amikor van egy remek produkció a láthatáron,azt azonnyomban lefújják.
Mondvacsinált sztárocskák ideje viszont végérvényesen lejárt!
Mi sem bizonyítja ezt jobban,hogy egyre-másra szaporodnak az önmegvalósító zenekarok,akik nagy példaképeik hatására,-legyen ez akár a Beatles,akár a Rolling Stones,akár a Who,akár a Sex Pistols,de idesorolhatnám a szívemnek legkedvesebb csapatot is a Depeche Mode-ot-, most sorra visszavágnak!!!
Végszónak egyelőre csak annyi,hogy ;
Sajnálom azokat a csipás tiniket ,akiknek mindent az égvilágon beetetnek,valamint kívánom és remélem mihamarabbi gyógyulásukat!!!
Sajnos ami a zenében a nyáljelenség, az az élet többi területén is jelen van. Kereskedelmi TV-k és rádiók, hatalmas bevásárló központok, sablonos hálivúdi filmek, ... Igazából semmi bajom azzal, hogy van sok nyálzene. Had legyen. Nagyon sok, sőt számomra - aki szinte éjjel nappal zenét hallgatok - kimeríthetetlenül sok igényes zenét találok. Egyszerűen az időm kevés felfedezni és élvezni őket. Elég, ha csak a komolyzenére szakosodik valaki. Pl. a Bach életmű nemrég valami több, mint száz CD-n jelent meg. Ember legyen a talpán, aki ezt meghallgatja és magáévá teszi.
Tehát ezek a jelenségek csak annyiban zavarnak, hogy sajnálom a sok agyatlant, akit ilyen könnyű befolyásolni és irányítani, hogy a tömegben már csak elég legyen bégetnie. (apropó, honnan tudom, hogy én nem vagyok egy másik bégetős tömeg része?)
Ami viszont zavar, és sok energiám leköti, az az, hogy ha mindent megteszek az általam nem kedvelt zene (és stb...) kikerülésére, akkor is lépten nyomon elém ugrik valaki, és erőszakkal megpróbálja belémdiktálni. Kevesebbe kerülne megtanulni bégetni, mint állandóan ragaszkodni a saját egyéni akaratunkhoz és ízlésünkhöz :-)
A gyerkőcökre visszatérve. Szegényeknek nincs még nagyon kialakult egyéniségük és ízlésük, és így könnyedén befolyásolhatóak. Csúnya dolog, hogy mikor a legfogékonyabbak, már akkor elkezdik őket is az igénytelen tömegzenére kondícionálni. 5 éveseknél már hódít pl. a Kuckó Mackó. Amellett, hogy a gyerek kialakulóban levő ízlését rongálják, azt az aljas módot használják fel pénzszerzésre. A világon a legegyszerűbb dolog úgy pénzt keresni, hogy a gyereken keresztül veszed ki a szülő zsebéből a pénzt.
Konklúzió: Nem kellene hogy zavarjon minket mások sekélyessége. Ellenben jó lenne, ha azok az emberek, akik a nyájat terelgetik, megpróbálnák a mi egyéni ízlésünk respektálni, és nem megpróbálni agresszív módszerekkel minket is a nyájba beilleszteni. NEM KÉRÜNK A NÉPBUTíTÁSBÓL!!!
Én ezt az egész dolgot, már akkor sem értettem, amikor újdonság volt. Anno nagy divat volt a Modern Talkingot fikázni, pedig volt pár jó számuk (és jó néhány igen rossz). De őszintén szólva ugyanez a legtöbb zenekarról ugyanúgy elmondható. És a mostani girls/boys csapatok szerintem 100x nyálasabbak. De engem ez sem zavar különösebben, én nemigen hallgatok sem lajcsit, sem *boyst. Mindenkinek jogában áll olyan zenét hallgatni, ami hozzá a legközelebb áll. És én még emléxem annyira a jó öreg cuculizmusra, hogy ne nagyon kedveljem azokat, akik mindenáron a saját képükre akarják formálni a közízlést. A másik érdekesség ez ügyben, hogy szerintem a 90-es évek zenéje a 80-as hoz képest radikálisan sokat romlott. Lehet hogy csak én vagyok túl konzervatív, de valahogy nekem jobban tetszik az a zene, mint a mai dum-dum, ezerrel bele a pofádba stílus.
Üdv:Micu
Üdv a népnek!
haverock!
Nézvén,olvasván véleményetek sok mindennel egyetértek.a nyálcsorgatással a cásió modullal az összes buziboyssal és freshfrishmacát illetően.Régi zenész vagyok.Mindent szeretek ami jó amiben van blikkfang./mégha néha 4 akkord is/
Meséli az egyik itteni haver,hogy az ujj nemzedék.....
Én imádom a fiatal Zenélni akaró gyerekeket,van is egy két tanítványom.Csak egy conkrete példa.
Lányom gimijében concertbuliztunk..Zsozsó in the mood szünetben jön egy 16 forma csákány aszongya zenéne.Mondom örülök haver gyere.
Nekem roland G--1000 van meg ez meg az.
Gyereket kérdem mit kérsz,mit állítsak be: Csávó mongya-kemény rockot:meg hozzáteszi ne fossak neki is van gépe Egy Roland EM-2000.Zip fájlos légpárnás,lékkondis,beszélő repülőszőnyeg.ha valaki ösmeri.OK.mondom mit kérsz a jobb kezedhez? egy hammondot...? Nem kell mongya ő s belevág tankcsapkába.
Nézem,látom jobb kezére írva az akkordsor c,G,A-moll..ezé nem kellet a jobb kézre hangszer.
Üzenem annak a csávónak aki gityózik: Igaza van nincs annál jobb mint két elbaszot elhangolt voltemperirtes akárminn verni a rithm and bluest.
De majd ha apu neked is vesz 800000+ez meg azé getyót akkor legalább 4 akkordot nyomjá le.
Még a végére.!
Fijuk! A szar is csak trágya lesz eccer amme hasznos/utalván a minőség reménybeli változattyára/.
Jó vagytok.csak tovább..Lejon
Helló mindenkinek!
Erről a témáról nekem is megvan a véleményem.Én akusztikus gityón játszom, és sajnos azt látom(s emiatt már sok vitám volt), hogy a hangszeres zene eszetlen mód kezd kimenni a divatból.Lehet, hogy ha soha nem kezdek el hangszert használni, soha nem fedezem fel a zene fontosságát.Ha együtt zenélsz valakivel( még ha az éppen nem is Dire Straits szintű), olyan élményt tud jelenteni, mely nehezen leírható.A legtöbb zenész nem azért játszik (jazz;blues), hogy a közönséget jól szórakoztassa, hanem hogy önmaga élvezze, és ez a jó zenész.És ez a sikeres is ha van hallgatósága is minderre.Ez kicsit olyan mint a rossz szintű profi foci, ahol a pénz dominál, nem a játék élvezete!!!
Kedves Ambipotalamusz!
Igaz, majd egy héttel ezelőtt íródott a gondolatod, de én csak most olvastam ezeket az oldalakat. A Ganxsta Zolee-ék is ugyan úgy dolgoznak, mint az általatok kivesézett Kozsó féle felállások, de nekik volt annyi szerencséjük, hogy nem egy ilyen töketlennel álltak össze. Tudomásom szerint Pierro írja a számaikat, és a Ganxtával közösen szerzik a zenét, ami viszont elgondolkoztató. Ugyanis hidd el, hogy ők is a lóvé miatt csinálják, persze szeretik ezt a műfajt. De nagyon jókor dobták piacra ezt magyar stílusban, és ezért van sikerük. Így most már verik a mellüket, és joggal mondhatják, hogy az új "jelentkezőket" hozzájuk hasonlítják!
Kedves Ambipotalamusz!
Igaz, majd egy héttel ezelőtt íródott a gondolatod, de én csak most olvastam ezeket az oldalakat. A Ganxsta Zolee-ék is ugyan úgy dolgoznak, mint az általatok kivesézett Kozsó féle felállások, de nekik volt annyi szerencséjük, hogy nem egy ilyen töketlennel álltak össze. Tudomásom szerint Pierro írja a számaikat, és a Ganxtával közösen szerzik a zenét, ami viszont elgondolkoztató. Ugyanis hidd el, hogy ők is a lóvé miatt csinálják, persze szeretik ezt a műfajt. De nagyon jókor dobták piacra ezt magyar stílusban, és ezért van sikerük. Így most már verik a mellüket, és joggal mondhatják, hogy az új "jelentkezőket" hozzájuk hasonlítják!
"mélytudományos depresszióra pedig semmi szükség, akár DM, akár Cure, akár F.O.S." Ez a Cure, v. az F.O.S. esetében O.K. Robert Smith a Cure élén tényleg ugyanúgy néz ki, ugyanazt mondja 20 éve. Nem volt képes megújúlni és már eléggé unalmas számomra is. Ettől függetlenül a 80-as években nagyok voltak és sokan szeretik őket ma is. A DM-dal kapcsolatos mélysötétdepressziófelvágomazereimet stílusú hangulatot felejtsük már el! Próbáljuk egy zenekar egész tevékenységét nézni, s tekintsük azt egy folyamatnak, egy fejlődésnek. A DM, a U2 (v. akár a sokszor emlegetett Beatles a maga idejében) pont azért tudott fennmaradni, mert még nem készített két egyforma lemezt. A 80-as évekbeli DM-ot követő Mo.-i divathullám valóban ezt a sötétebb életérzést követte. A DM a 90-es években már másról szól és még mindig qrva jó. Az ún. nyálbandákról sajnos pont ezt a fejlődést nem lehet elmondani. Persze nem kötelező hallgatni ezeket. És ha a nagy lázadások, igazmondások, ill. okosságok kijelentésének ideje lejárt, attól még lehet valami jó zeneileg. De nem az, legalábbis az újak 70%-a nem (itt most tényleg főleg a girls&boys csapatokról van szó). Egy utolsó Casio szinti modullal szét lehet zúzni az egészet.
Tudom, hogy üzlet az egész, de régen is az volt, csak most az igények sűllyedtek le.
Azért az sem mindegy kik állnak a nagy zene biznic hátterében, kik követik el az agymosó projecteket. Egészen konkrét dolgokat csak szerény hazánkról tudok, de nyugatra sincs máshogy. Pontosan azok a fazonok vannak most oda betonozva akik 60 70 80 ban lettek naggyá, és most a pénzes hullámot lovagolva öntik a gagyit a nyakunkba. Az új divatot nagyon is régi arcok generálják, csak hogy legyen mégtöbb pénzük. Itt és most nem a zene, nem a közvetített üzenet a lényeg. egyedül a minnél több fogyasztás, bármiből. És mivel a plöntyöm száncsájn bébi jobban fogy mint a fúziós jazz, ezt nyomják (a korábban általatok igényesnek tartott faszik)
off top : bagojj nem tudom hány év zenét tanultál szolfézs meg ilyes, de nem igazán értem miért ragaszkodsz olyan hevesen Beatlesék hangszer ismeretéhez. Tudom, hogy jó zenéket írtak, sok nekem is tetszik sokat lemásoltak, sok ma is fut, de obiektíve megállapítható, hogy hangszertudásban és zene elméletben bizony nem voltak nagy virtuózok. Persze nem is volt rá szükségük. Off off
Na akkor reagálok:
...merthogy a hülyeség piedesztára emelési koncepció szerintem védhető. Aki ismeri a Satöbbi, a Borz, vagy újabban a Bla-Bla szellemiséget az érti mire gondolok. Manapság az a gond, hogy minden zeneközeli szerveződés komolyan veszi magát, vagy nagyot akar kaszálni. Az pedig a legrosszabb ha a kettő egybe is esik (nyál cuccok).
Ja, a mélytudományos depresszióra pedig semmi szükség, akár DM, akár Cure, akár F.O.S.
Hát ami azt illeti, egyet kell, hogy értsek az itt megszólaló többséggel. Totális agymosás zajlik. Valaki azt írta, hogy ezeket a ny(g)ál zenéket 1x-től 2x-ig veszik. Könyörgöm, nem ekkor legbefolyásolhatóbb az ember(fia,lánya)? És ekkor közvetítenek nekik szert, azt, hogy ne gondolkodj, megteszi helyetted a hőn szeretett sztárod, te csak kövesd, amit ő tesz, ha meg lelép, majd kapsz helyette másikat. Nézd meg, hogy egy átlag buliban mennyi az átlagéletkor. Tapasztalataim szerint verdesi a 16 évet - alulról. (Na jó a standard alkoholisták kicsit feljebb húzzák.)
Valaki aki tudja mondja meg nekem is milyen ÉRTÉKEKET közvetítenek ezek a zenék??
Persze. De azt mar mindenki ismeri, hadd ismerje meg mindenki a torekvo uj generaciot :) Amugy tenyleg jok, kendozetlenul mutatjak meg a velemenyuket a vilagrol. Noch dazu, meg tanulni is lehet toluk.
A maffia stilus szerintem csak a volt szocialista orszagokban jellemzo - ez a kapitalizmusra valo atallas 'hozadeka'. Viszont Nyugatabbra is gondot okoz, hogy 'elfogytak' az olyan egyenisegek, mint amilyenek a '80-ban voltak. Bar most is vannak nagyon jo zenekarok (Verve, Beautiful South, Deep Blue Something), amelyek tobbet csinaltak egyszeru tanczenenel. Valoszinu, hogy 10 ev mulva pont ugy elfelejtjuk a Backstreet Boyst, mint ahogy a 90-es evek elejerol se a New Kids on the Block-ra asszocialok, hanem a Roxette-re.
És mi van, ha ma ez az elfogadott életérzés. Csak az igazi, aki pénzt költ. A '70-es években mindenki happy volt, virág a hajba, stb.
Most a maffia-stílus van soron. mi lesz, ha a stílus mondjuk túléli az első néhány évét és kalsszikussá válik?
Egyszeru erzeseket. Légy menő, menő meg akkor vagy, ha sok pénzt költesz. Kész. Gondolkodni meg nem szabad, mert rájössz, hogy ez az egész csak átverés.