Keresés

Részletes keresés

cyber.greg Creative Commons License 2001.06.06 0 0 46
Amennyire én láttam Angliában, ezt inkább úgy kell érteni, hogy ha lehajtasz egy sztrádáról, akkor érsz a körforgalomba: mint nálunk a Tesco mellett az M1-M7 közös szakaszán, azzal a különbséggel, hogy nem fönt van, hanem általában az autópálya alatt.
Előzmény: Jim (45)
Jim Creative Commons License 1998.07.29 0 0 45
A körforgalomról: ez az új divat. Hozzáértők szerint kevésbé balesetveszélyes. Minden beérkezőnek le kell lassítania, nincs balrakanyarodás... A 8-as úton is van már körforgalmú csomópont. Angliában is imádják, ha két mellékutca keresztezi egymást és van elég hely, felfestenek középre egy kört, kiteszik a táblát és kész. Sőt, itt olvastam az internettoban egy cikkben, hogy arrafelé autópályákon is előferdül a körforgalom ami azért érdekes lehet...
Zak Creative Commons License 1998.07.29 0 0 44
Jim,

én majd' minden 7végén Kápolnásnyéken vagyok, és nagyon megtanultam, hogy ha megyek rá az M7-re, és látom a sort araszolni, akkor azonnal visszafordulok a 70-es út felé, ha meg nem és rámegyek a sztrádára, akkor Baracskánál megyek át, a 70-esen oda és vissza is mindig lehet tartani a 80-90 km/h-t, akkor is, ha az M7-en áll a forgalom.

Másik: Újabban nálunk is kezd újra divat lenni a körforgalom. Lásd Budaôrsnél Auchan. (Na jó, az francia cég és a franciák imádják az 5-6 sávos körforgalmat is. :-))) ) A 3-as úton is átépítenek egy keresztezôdést, ott is körforgalom néz ki. Kérdésem: ha kevés autó van, akkor megértem, működik a dolog. De pl. a 3-as nem kimondottan kisforgalmú út. Ott is beválik a körforgalom? Vagy miért jó ez?

Bölény Creative Commons License 1998.07.28 0 0 43
Jim! Pesten annyire kicsi a bevezető utak áteresztőképessége, hogy odáig feltorlódnak a járó művek. Hétfő reggelenként úgy 7.30 tájékán szoktam kifelé jönni és a Budaörsi űton 80-as tempó mellett nagyot szoktam sajnálkozni a másik oldalon a budaörsi benzinkútig álló soron. Olyat is láttam, amikor baleset miatt kiesett egy sáv, és az M0-ig álltak (szó szerint) a kocsik.

Bölény töprengett.

Jim Creative Commons License 1998.07.28 0 0 42
Emberek!

Ha már Forgalmi Lekvár a topic címe: Vasárnap este 7.30-10 közt jöttem haza az M7-esen a Balatonról, tudtam hogy ilyenkor nagy a forgalom, de ennyire... Kápolnásnyék - Bp. közt mindkét sávban folyamatos sor, 20-50 közti araszolgatás. Sőt gyakran meg is állt a sor. Sávlezárás, sávot elfoglaló baleset sehol nem volt. Ha nincs semmi akadályozó tényező, akkor MIÉRT? Mi készteti a sort arra, hogy megálljon??? Érdekes probléma... Egy helikopterről szívesen megnéztem volna.

BlackLion Creative Commons License 1998.07.23 0 0 41
Nahat nahat!

Ugye viccelsz???2000 HUF/ora???
Szerintem nem az a cel, hogy mindenkit minden eszkozzel a BKV-ra kenyszeritsunk, hanem, hogy megoldjuk BP es egyeb nagyvarosok kozlekedesi es parkolasi gondjait a leheto legkenyelmesebben.Nem lehet azt mondani, hogy igenis busszal kell jarni.
A 2 ember/auto megoldas jonak tunik, de teljesen kivitelezhetetlen.Hogy oldanatok ezt meg?A Jozsi es a Sanyi megbeszeli, hogy minden reggel egyutt mennek dolgozni es egyutt mennek haza?
En tovabbra is jo otletnek tartom a buszsavok es a villamos elonyenek megszunteteset es a buszoblok letrehozasat.A parkolasi problemara pedig ket otletem van.El kellene tavolitani a jardak szelen elszaporodo oszlopocskakat, nem tudom minek allnak ott(legujabb pelda :Moszkva ter).Ezenkivul egyseges koncepciot es elrendezest kellene kidolgozni a parkolohazak elhelyezkedesere.A menjel busszal mer' azt mondom nem megoldas.

TamasS Creative Commons License 1998.07.23 0 0 40
Bár ami azt illeti, én nem igazán érzem a tömegközlekedés áldatlan hatásait, mert villamossal végállomástól-végállomásig járok, tehát felszálláskor még van ülőhely, továbbá átszállnom sem kell és csak 25 perc a menetidő... (49-es számú, zártpályás, felsővezetékes viszonylat, Kelenföldi PU.-Deák Ferenc tér útvonalon.)

(Gondolom, többen felsóhajtanak, hogy "így könnyű".) De azt belátom, hogy ha n+1-szer kellene átszállnom, akkor az én kis ....m is leesne a sok várakozástól.
Autóval meg végképp nem járnék be a belvárosba dolgozni... Egy átlagfizetést otthagyni a parkolási díjakra, állandóan zizegni, hogy mikor kötik el a verdát (pláne, hogy mikor robban fel mellette egy "merdzsó", na, ez nem nekem való...)
Persze, meg a szőlő is savanyú egy kicsit, mert autóm az persze nincs.:-))

TamasS

pipi Creative Commons License 1998.07.23 0 0 39
Lakjon nálunk a mindenkori amerikai elnök, nem lesz dugó, visszaszorul a bűnözés.
Én egyébként vidékről járok be a fővárosba, reggel 7-re kell beérnem, most kocsival 30-35 perc, ha meg tömegközlekednék otthon is meg itten is közel 120 percet venne igénybe.
nahat Creative Commons License 1998.07.23 0 0 38
A legnagyobb baj (ok egyike...), hogy egy autó = 1 utas. Ezen kellen változtatni, mert ha ezt átlagosan legalább 2-re fel lehetne tornászni, akkor 1/2-nyi autó rohangálna fel-alá.

Asszem Londonba van úgy, hogy ha egyedül utazol, akkor a hidakon nagyon drágán mehecc át, ha full vagy, akkor nem kö fizetni. Én ezt kiterjeszteném arra, hogy a belvárosban 2000 HUF/óra legyen a parkolás, minden autót elvigyenek, amelyik nem tartya be, 20e HUF legyen a kiváltás, és mondju hétvégén (péntek 20-vasárnap 24) ne lehessen autózni a belvárosban, csak ha ott lakik valaki.

Meg persze buszok, villamosok, stb, stb.

Sokkal tisztább lenne az áer.

Egyszer járt itt klinton, három napig nem lehetett autózni, tiszta, friss levegő volt budapesten.

nahat

sti Creative Commons License 1998.07.23 0 0 37
Egyetemista koromban én is mindig anyáztam (TamasS) a villamosból, hogy mi a f@szért mennek az emberek egyedül az autójukban munkába, miért nem tömegközlekednek. Aztán megértettem és azóta én is sajnos autóval járok:

A tömegközlekedés még a dugós reggeli időszakban is jóval lassabb a autónál az átszállások és a várakozások miatt. Pl. én majdnem Budaörsről járok be Újpestre. Ez azzal járna, hogy gyalog (5 perc), 53-as busz (10 perc várakozás, 15 perc menet), 7-es busz (3,10), metró (2,15), gyalog (2), összesen több mint 1 óra, míg autóval ez max 45 perc. De nem is ez a lényeg, hanem este 7 óra tájban a ritka járatok miatt szintén kb 1 óra az út, viszont autóval már csak 20 perc. Sajnos a családomtól nem veszek el 40 percet a BKV kedvéért! A másik hogy ha napközben el kell menni valahova, akkor ha nem autóval megyek akkor az újabb szívás vagy drága taxi.

Amúgy az az undorító a tömegközlekedésben, hogy bármikor kizsebelhetnek, tömöttek a járművek, (ne feszüljön nekem senkinek se a gusztustalan, büdös, izzadt teste) és nem is túl olcsó.

TamasS Creative Commons License 1998.07.23 0 0 36
Olvastam valahol, hogy egy valamelyik külföldi országban úgy akarják a népeket rászoktatni a tömeges közlekedésre, hogy ha az autós bemutatja az autója forgalmi engedélyét a buszsofőrnek, akkor ingyen utazhat. Ez elsősorban azoknak jó, akik egyedül ülnek autóba.
Reggelente figyelem a Bartók Béla utcai dugót (a villamos csak úgy "suhan" a kocsisor mellett... Kaján vigyor included.) és az autósok 90 százaléka egyedül ül az autóban. Ilyenkor arra gondolok, hogy ezzel minden személy lefoglal kb. 10 négyzetmétert az út felületéből. A Gellért tértől a Tétényi útig araszoló kocsisor "élő anyagát" bele lehetne tölteni három autóbuszba.
Csak szerintem a mentalitással is gond van. A "puccos managerek nehogy má' ne ótóval járjanak. A busz az ciki..."

A robogós hozzáállás pedig rulez... Olaszországban nagyon sok helyen úgy van, hogy a 16 éves surmó megkapja a robogót apucitól, (így szinte mindenkinek van) és a mediterrán városkák szűk sikátoraiban csak úgy pengetnek - akár a járdán is... Mi meg kocsival idegbajt kaptunk, hogy minden utca egyirányú...

TamasS

hc Creative Commons License 1998.07.22 0 0 35
Szerintem a buszsáv jó dolog, de akkor ne csak az autósok legyenek kitiltva belőle, hanem a buszok is legyenek bekényszeritve. Lásd: Budaörsi úton a piros 40-es 40-nel tép a harmadik sávban, hogy a Dajka Gábor utcai m egállóból ne vágjon elé a fekete, közben mögötte a kocsisor.
BlackLion Creative Commons License 1998.07.21 0 0 34
Jim:Oszinten szolva en nem sok ertelmet latom a buszsavnak.Az autosok sokkal gyorsabban tudnanak haladni ha a buszsavot is kihasznalhatnak, mikozben az uresen tatong es neha megjeleneik egy-egy busz is.
josarien Creative Commons License 1998.07.21 0 0 33
Érdekes megoldás, amit amerikában láttam:
A városokból kivezető utaknál egy sávot kineveznek "No commercial traffic"- sávnak, ami nevezetesen azt jelenti, hogy azon a sávon csak olyan gépjármű közlekedhet, amelyikben legalább a sofőrön kívűl még egy ember utazik.
Ja, ehhez a megoldáshoz utak is kellenének...
:-(
athos Creative Commons License 1998.07.20 0 0 32
Úgy egy-két éve a Népszabadság a mellékletében a budapesti közlekedésről témázgatott. Nagyon érdekes volt, sajnos nem tettem el. Két dolog azonban megmaradt bennem. Az egyik, hogy Budapesten a közlekedési lámpák kb. 80%-át összehangoltan számítógépes rendszer irányítja! Azóta mindig figyelek, de jó, ha 50%-ot tapasztalok. A legjobban az tud kiakasztani, ha egy zöld hullámos útszakaszon van egy gyalogosátkelőhely, ami a gyalogosok gombnyomására zöldül, és ezt persze nem igazítják a hullámhoz. Tehát egyszer megfog ez az ellenfázisban működő lámpa, majd lekésed a zöldhullámot, így kétszer állhatsz meg. (lásd Soroksári út)
Na, a másik okosság az, hogy az úthálózatba beiktattak mesterséges szűk keresztmetszetet azért, hogy a kivűlről a belváros felé tartó forgalom ne a belvárosban álljon. Ilyen pl. a Hungária körút vonala, vagy a Nyugatinál a felüljáró, amiről lemehetsz a Deák tér felé. Ha már úgyis nagy a tömeg, akkor legalább egy kicsit kijjebb álljon.

Szerintem jelenleg két megoldás lenne a dugók csökkentésére. Az egyik természetesen a tömegközlekedés. Csakhogy fordított sorrendben kéne csinálni, mint ahogyan erőltetik. Vagyis először ütőképessé, kultúráltá, kényelmessé kellene tenni a BKV-t. Soxor nem is igazán pénz, mint inkább egy kis odafigyelés kellene. Példul az Örsön az indulásjelző lámpák. Ott legalább használják, csak nem jól. Ugyanis azok már csak az indulás kezdetén kezdenek el világítani, csakhogy akkor messzebbről már úgysem lehet elérni a buszt. Marad az, hogy bár esetleg még van 15 perced az indulásig, futni kell a buszhoz, mert minden pillanatban kigyulladhat a lámpa és már indul is a busz. Az sem kerülne túl sokba, ha az aluljárókból kipucolnák azt a sok piacozót. Láttunk már erre példát, asszem, mindenki jobban érezte magát, amikor Demszky bekeményített (offtopik: lám, valamit azért mégiscsak csinált.).
A másik megoldás szerintem a robogók favorizálása. Kéne valami kurva nagy állami segítséget adni a robogók megvásárlásához (ne annyiba kerüljön, mint egy tízéves nyugati szekér), rendszámot kéne nekik adni, hogy ne lehessen olyan könnyen ellopni, biztonságos parkolókat kellene kialakítani (nagyságrendekkel olcsóbb lenne, mint egy parkolóház). Minden eszközzel, akár állami vagy fővárosi pénzből támogatni kellene a robogós kultúrát, szerintem jelenleg ez lenne a legolcsóbban a leggyorsabb és leghatásosabb megoldás.
Bocs, ha egy kicsit hosszúra sikerült, még van egypár ötletem, azokat majd holnap.

Üdv

Jim Creative Commons License 1998.07.20 0 0 31
Tömegközlekedés!
De jó lenne, ha jó lenne! Ahogy olvastam, itt túlnyomólag autósok vagytok, én is, de ha előveszem közösségi énemet, azt mondom, a tömegközlekedés az egyetlen normális megoldás dugulás ellen, környezetvédelemileg, zajilag. A BKV pedig egyre visszafejleszt. 10 éve még sokkal több gyorsjárat volt, 30 éve még háromszor ennyi villamosvonal. Jó lenne, ha olyan körülményeket alakítanának ki, hogy gyorsabb, érdemesebb legyen tömegesen közlekedni. Van 1-2 jó kezdeményezés (új buszsávok). Szerintem bunkóság az autósoktól, hogy dugó esetén megtelnek autóval a buszsávok is. És miért van, hogy ha egy villamos elindul a Moszkva térről a Déli pu. felé, háromszor kap tilos jelzést, minekfolytán 4-5 perc az egyetlen megálló. Ezalatt autóval a BAH csomópontig lehet jutni...
hc Creative Commons License 1998.07.20 0 0 30
Goldhand:
Azon a személyes meggyőződésemen kivül, hogy a Föld nevű bolygón és 3000 kilométeres körzetében betiltanám a dohányzást, azért nem engedném a vezetőt dohányozni, mert 10-ből 9 a lámpa zöld fényére slukkol még egyet és csak utána kezdi keresni a váltót! Ezenkivül, mint alkalmi kerékpáros utálom azokat a bunkókat, akik az égő csikket kidobálják az ablakon!!
A parkolás szép példája a pesti rakpart. A Lánchid és a Naplopók Háza (Kossuth tér) között található a Belváros egyetlen nemfizető parkolója. Ma reggel sikerült bevarázsolnom a járgányt és amig elsétáltam a lépcsőig kb. 10 olyan autót találtam, ami úgy állt, mint galambszar a mennyasszonyi ruhán. Azaz 10 helyett foglaltak el feleslegesen és ez csak egy 200 méteres szakasz.
Imádom azokat a mazsolákat is akik megállnak a sávjukban és csak akkor mernek áthajtani a másik sávba, ha már ott is megálltak az autók (a Budaörsi út gyönyöreiből).
Továbbá fel kéne világosítani a tanfolyamra járókat, hogy ha megkapják a jogositványt, akkor a "B" betű nem azt jelenti, hogy csak a belső sávban haladhat! Ez különösen igaz a teherautókra és buszokra is!!
HJM Creative Commons License 1998.07.17 0 0 29
Barátaim!

Az egyik ötlet jobb mint a másik!
Komolyan!

Az én javaslatomhoz is pénz kellene de sok!
- új és szélesebb utak
- elkerülő utak
- új hidak
- régi autópályák felújítása (M7-es külső sáávvv, s.áá.v, még megvan a nyelvem)
- forgalomirányitó rndszerek
- új metró vonalak stb.

Ha pedig pénzről van szó akkor rögtön jönnek a politikusok!

Nahát ez a baj, ezért fog minden a régiben maradni!
Úgyhogy csúcsforgalom mápedig továbbra is lesz.

robicsek Creative Commons License 1998.07.17 0 0 28
nem csak a városban van baj.
Aszongya meg nekem valaki. mért volt az pl. ma, hogy az M7-es belső sávjában az átlagsebesség 70, a külsőben meg 120 volt ?!?!?!. Ott voltam, így volt.
Miért szeret mindenki töketlenkedni/tökölődni (juj de jó hogy ez a két szó ugyanaz) belül ?
Bölikukac Creative Commons License 1998.07.17 0 0 27
Hölgyekurak! Nálunk sokkal gazdagabb és okosabb (vezetésű) városok vannak a világon, oszt mégis ott a dzsem. Némileg osztom azok véleményét, miszerint a jogosítványok nagy hányadát be kéne zúzni, viszont akkor anélkül vezetnénék a töketlenek és a genyák. A morál úgyse javítható, bár ... ha vezettetek már Ámerikában, ottan az idegbetegek és a töketlenek aránya a nálunk mérhetőnek max. a 10ede, dehát nekik van ugyebár némi előnyük a motorizációban, meg amúgyis egy birkanépség.
Ti mindnyája(sa)n arról beszéltek, hogy mit kell csinálni azzal a sok autóval, ami már benn van belvárosban. Én aszondom, tegyük ellenérdekelté négykerékheznőtt felebarátainkat a beautózásban. Gondolok itt: őrzött és olcsó P+R, olcsó de nívós tömegközlekedés, stb. Persze ez k.sokba kerül, de hogy azokat pofánvágjuk, akik engedélyezték belvárosi megasoppingszitik felépítését, egy fillérbe sem kerül. Lásd Széna tér, most meg az Alkotás utcában a MOM helyén is ... a qrva anyukájukat...

(Mongya mindezt a néhány közhelyet a Böli@, aki még anyagcserélni is autóval jár.)

Wágner úr Creative Commons License 1998.07.17 0 0 26
Van megoldás!!!

"...Az utolsó óra 48. percében zöldre állítottak minden közlekedési lámpát.."

(Dan Propper: Az utolsó óra története)

Goldhand Creative Commons License 1998.07.17 0 0 25
Én meg nem is folytatom. (a politikai vitát)

Freddy!

Konkrétan nem ismerem, hogy mit tud maga a rendszer, de nagyon áradoztak róla. Állítólag nem csak "térképészeti" funkciói vannak, minden esetre hétfőre beszerzem a leírását, ha kell valakinek.

banya Creative Commons License 1998.07.17 0 0 24
Freddy, bátyó, kedves!
Igazad van, abba is hagytam.
Mea culpa.
banya Creative Commons License 1998.07.17 0 0 23
Ghand, kedves!
Igazad van: előbb aláírja a mások által kitalált, kidolgozott, közgyűlés/bizottságok által elfogadottakat, csak osztán avat.
Ez is komoly szellemi munkát igényel: melyik kezébe is kell fogni a tollat, hogy kell írni a nagy d, kis e, stb. betűket. Persze a birka+parlagfű 5let nagy gondolat! Nem kis munkába kerülhetett ekkora baromságot kitalálni!
Piszkos Fred Creative Commons License 1998.07.17 0 0 22
banya: Most miért kell ebből a topikból is politikai vitatopkiot csinálni? Jó, akkor nem Demszky-t, hanem az aktuális szép és okos főpolgármestert, személyétől függetlenül, bárki is légyen az. Így jobb? Lehetne ezentúl azt a vitát a "Szereted-e Demszkyt" topicban folytatni?
GOLDHAND: A műholdas rendszerek csak azt tudják, ami a statikus memóriájukban van, azaz azt, hogy melyik a legrövidebb út, mert csak a térképet ismeri, az aktuális közlekedési helyzetet nem. Viszont egy központi gép tudna nem csak táv, hanem idő optimumot is számolni, ha a taxisok révén ismeri az aktuális közlekedési helyzetet.(Szóval ahogy én tudom a műholdas rendszer a túristának jó, aki nem ismeri a várost, de kocsit bérel, ez a megoldás meg a várost ismerő , naponta csúcsforgalomban közlekedőknek lenne jó.Persze lehetne online kötni a műholdas rendszert, és akkor az ötvözné mind a két módszer előnyeit, csak az drága.) Ezenkívűl a legnagyobb előnye az lenne a dolognak, hogy a rendőrlámpák (a zöldhullám), nem a fix 50 km/órá-hoz lennének belőve, hanem ha 50-el lehet haladni akkor 50-hez, de ha csak 20-al,
akkor 20-hoz. Már ez maga sokat enyhítené a dugókat.
Goldhand Creative Commons License 1998.07.17 0 0 21
Banya !

Ha nem tett volna semmit, akkó nem is tudott vóna avatgatni sem. Nem ?

Piszkos Fred !

Már itthon is létezik illen műholdas rendszer, persze nem ingyé aggyák. Kb 500e píz az ára, de ahogy a rohamosan fejlődő számítástechnikai ipart elnézem, 1-2 éven belül nem lesz drágább mint egy csúcs számítógép.
Addig meg légy türelmes.....

banya Creative Commons License 1998.07.17 0 0 20
Miért pont a Demszky?
Eddig sem tett sokat a városért, sokkal inkább magáért! Felavat, átad, megnyit, biciklizik, birkákat terel, mittudomén. De tenni, na azt nem!
Nem kéne már leváltani?

Olvassa az ötletet olyan, aki esetleg érdemben tud tenni. Az 5let 1ébként rulez!

Piszkos Fred Creative Commons License 1998.07.17 0 0 19
vAckor: Sajnos nincs meg hozzá a megfelelő kapcsolatrendszerem, azaz sem taxis cégnél, sem telefonosnál, sem a rendőrségnél nem ismerek senki nagykutyát. Meg nincs olyan pozícióm sem, hogy csak nevem alapján beebgedjenek ezekhez az emberekhez. (Max az optimalizáló programot tudnám megcsinálni.)
Pedig ez csak úgy megy, ha valaki legalább a közlekedésrendészetet rá tudná dumálni. Esetleg ha Demszky Gábor olvasná ezt a rovatot, Ő elkezdhetné a megvalósítást megszervezni.
Esetleg valaki szólhatna neki.
Laci Creative Commons License 1998.07.17 0 0 18
Először is pipi, és Ubi,

az a 10-szeres benzináremelés pont erről szólt. Tehát nem egy komoly ötlet volt, hanem pont az ötlettelenség szarkazmusa. De mindegy.

Fredi bátyó,

tudod, hogy ilyenek (hasonlók) már vannak csak amerikában, és ott is még kiforróban.
Tehát lehet mérni az utak terheltsaégét, és egy személyiszámítógéppel lehet optimalizálni folyamatosan az útvonalat. Csak egy kicsit marha drága, de valószinűleg ez a jövő.
A te megoldásod meg tényleg addig is működne szerintem is.

Más elszállt ötlet:
Ha látod, hogy nagy dugó van, húzd meg a magassági kormányt (ilyen is volt már), és repülj el.
Amikor sokat Xwing vs. Tie-ozok, akkor néha eszembe jut, hogy most milyen hasznos lehetne egy Tie advanced. De ha jönne Fredi bátyó egy Xwing-gel...

robicsek Creative Commons License 1998.07.17 0 0 17
banya, szerintem télen lehet igazán jól közlekedni, ez is olyan darwini dolog.
Aki nem tud vezetni, az februárra már összetöri az autóját, aki marad, azoknak az átlag tudásszintje meg nagyságrendekkel magasabb mint egy nyári hétvége átlaga.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!