Egy hetet sem kellett arra varni, hogy Pragaban a vadonatuj Octavia-mat megprobaljak feltorni. Utaster teljesen ures volt, ott a matrica, hogy elektromos riaszto es mechanikus sebessegvalto zar is van a kocsiban.
A vezetoules melletti ablaknak ugrott neki valaki es sikerult megrongalnia az ablakot. Betorni, nem tort be. Jovo heten megyek foliazni, addig a ceges parkolohazba tettem.
Nekem is nagyon bejött a Superb II elviselném simán az 1.4Tsi-vel, esetleg kombiba. Mondjuk ez a csomitartó ajtó megoldás az 5 ajtóson ez is nagyon bejön.
Viszont 6 milla környékén(ha tudnék annyit autóra költeni) valószínűleg inkább valami egyterűt vennék.Talán az is lesz a Skodánál mire autócserére kerülne a sor. 2011-re igérték ha jól emlékszem.
Nekem is az anyagiakkal van a nagyobb bajom, ha kibírnám fizetni egyben, a párom belemenne akár a Superb vásárlásba is, de hitelt csak a lakáshitel után, előreláthatólag 2010 június után enged -és ésszerű- felvenni.
Nekünk családos "nagyméretű" embereknek:)világos,hogy a SuperB a megoldás.
Nálunk asszony szereti a Skodát,az előzőt is megsiratta,mikor eladtuk,ezzel nem lenne gond.A fránya anyagiak...hitelt nem akarok ( merek )és igazából amire én gondolok ( SuperB 1.8T esetleg DSG-vel:)))az számunkre elég messze van...
"Nekem a vehemens gyorsulás nagyobb élmény, mint végig padlógázon száguldani."
Lévén,hogy ralizok,nekem is.Világ életemben utáltam a "mennyi a vége" című buta kérdéseket...Néha-néha jó egyet lőni ( pályán ),de nyílván a gyorsulási élmény frenetikusabb számunkra ( is ).Pl. egy RS-ben:)))))
Való igaz, azt azé kétszer is meg kell gondolni :-))))
Ebből a szempontból az 1,4tsi sokkal nyomatékosabb, előzni is jobb vele .... asszony hasonszőrű paripája jó összehasonlítás erre nekem, azért az "ugrik" 200nm-rel már és 120 paripával....
Én nyomnám neki, de főleg a gyorsulásokat élvezném, családdal a kocsiban nem lehet száguldozni.
A KRESZ+10% általában mindenhol elég és azért még nem is kell sokat fizetni, ha lelőnek a "sünök".
Kétlem, hogy az 1,6 MPI városi fogyasztásánál többet enne egy normálisan használt turbós kocsi.
Persze tudom, hogy meg lehet etetetni egy turbós kocsival 20-at is városban, de a normális használatot feltételezve el kell, hogy menjen 10 körül, alatt.
Tegnap próbáltam egy SuperB 1.4Tfsi-it.Hát azért érezni azt a 125 pacit...nem mondom,jobban illik bele egy 1.8T vagy egy 170Le Crdi,de nem rossz egyáltálán.
Lévén,hogy "csak" 250 kg-mal nehezebb,mint az Octi,egész szépen viszi a batár testet:)
Lábtér brutál jó ( nálunk a legkissebb ember a családban 190cm,tehát ez fontos )+ két gyerekülés,a többiről nem írok,már száz tesztet olvasott mindenki gondolom.
Még annyi,hogy a futómű elég keménynek tünt,igaz ezen az autón 17-es kerekek,225/45 ZR Pirellikkel figyeltek,talán túlfújták őket kicsit...
Egyébként egy Ambition felszereltségű,kis bőrszettel,Xenonnal,fehér,200 km-el most "akciósan" 6.2 lenne.
Az enyémért 3-ad adnának ( ennyiért sehol nem adom el ),a baj csak az,hogy még így is 3.2 hiányzik:)
Majd,ha nyerek a lottón:)
Egyébként ( nekem ) gyönyörű a vas fehérben,nagyon elegáns,pláne ilyen "tappancsokkal".
Én is vágyom egy turbós benzinesre, de nincs szívem teljes gázzal nyomni és azzal a motorral sem lenne, pláne nem teljes terheléssel. Szóval nálam nem fogyasztana ennyit az 1.8-as.
Nem marakodunk!!! Legalább is én nem gondoltam annak.
Nekem 6 évig volt 1.4-es 100 lovas Fabiám úgyhogy ismerem azt a motort elhiheted még akkor is ha az Octiban nem kicsit gyengébb.
Éppen ezért tudtam azt hogy nem érezném jól magam úgy hogy kb.20-22 lóval kevesebbet tud és 100-150 kilóval nehezebb az autó.
A Fabia egyébként érzésre sokkal jobban ment azzal a mocival, de sűrűn kellett visszaváltogatni.Fogyasztás kb.90000km átlagában 6.7-6.8 volt.
Ha lett volna Octi az 1.4 16v 100 lovas verziójával simán bevállalom az 1.6 helyett. Az 1.4 Tsi egyrészt nem volt még akkor másrészt szerintem irreálisan drága.
Én úgy látom így az 1.6-al megtett 34000km után hogy városon kívül nem jobb fogyasztásban az 1.4 sem.
Haveromnak van egy 1.4-es párszor mentünk együtt hosszabb távokat nagyjából úgy ahogy Ckerti írta hogy kresz+10% körüli tempóban és szinte decire egyforma volt a fogyink úgy hogy én jobban megvoltam pakolva és ő kevesebbet használja a klímát.
Szintén az ő példáján látom hogy városban nyerőbb azért az 1.4 mert ő Csepelről Szentendrére jár melózni és így is kijön 6.2-6.4 körül átlagban.Mondjuk ez úgy jön ki hogy reggel korán oda út nulla forgalom akkor kb.5.2-5.4 du. visszafele meg inkább a 7-hez közelít.
Jó lenne 55 lityivel 950 kilométert menni:-)) De jó is lenne:-) Nekem is 1.6-os az o II-es,de ha rendesen használom autópályán,akkor nem nagyon megy kilenc liter alá az átlag. Sajnos.
Köszi szépen a tippet,talán,ha egyszer majd lesz időm,megcsináltatom,de sajna még egy belső kárpittisztítást is csak odázgatok:-) De ezek a problémák legyenek a legnagyobb gondjaim az autóval:-)
Érdekes,hogy anno a régi astrámon,voltak átlátszó matrica csíkok azokon az ajtókeret részeken,ahol a gumi koptathatta volna. Hogy az gyárilag volt e ott,vagy csak az első tulaj tette fel,azt nem tudnám megmondani.
"Azt már tudom, hogy a következő kocsim 1,8-2,0 TSI vagy egy min. 140 lovas, de inkább 170 lovas 2,0 CR TDI lesz.
A konkrét típus és a csere időpontja kérdéses, de nem veszek 140 lónál kevesebbel autót.
Ennyi luxus -és biztonság- kell nekem, még akkor is, ha emiatt csúszik az autócsere."
Egyetértünk:) - bár az én szívem a benzines felé húz jobban...évi 20 ezret megyünk sajáttal,ennyi km-ért pénzkidobás a dizli...az élmény kárpótol a magasabb fogyiért:)
1,6 MPI -igaz, RS jelvénnyel elöl-hátul- jellemzően KRESZ+10% tempóban.
Városi fogyasztás (Győr, sok rövid út, hideg motor, de nem tiporva) ~9-10 l/100km
Autópálya 8-9, Országút 7-8 l/100km.
NAgyátlag kb. 100 ekm-re számítva 8,5 l/100km.
Fele város, fele országút, autópálya, szinte minden hétvégén, nyaranta hosszabb kirándulások.
Most egy hétig volt nálam egy 1,4-es 75 lovas Golf VI. SZép, igényes, jó minőségű kidolgozás, de a motorja az enyéámhez képest észrevehetően kevésbe nyomatékos, rendszeresen kellett kétszer visszakapcsolnom, mert a megszokott fokozatot a megszokott helyen, tempóban a kocsi nem bírta el.
Azt már tudom, hogy a következő kocsim 1,8-2,0 TSI vagy egy min. 140 lovas, de inkább 170 lovas 2,0 CR TDI lesz.
A konkrét típus és a csere időpontja kérdéses, de nem veszek 140 lónál kevesebbel autót.
Ennyi luxus -és biztonság- kell nekem, még akkor is, ha emiatt csúszik az autócsere.
"Ha 55 lityivel 950km-t mentél az 5.78L/100km elég messze van az 5.2-től."
Bocsi,fejben számoltam,nem géppel:)A lényeget így is értjük....
"Ilyen autópálya/100km/h tempó mellett ezt bármikor hozza az 1.6 is.
Nekem reggel munkába menet 5.5-5.6 liter 80-90km/h 15 km-es út mostanában csatorna építés miatt néhány piros lámpával."
Én mindent elhiszek...nálunk a cégnél van 3 db.1.6 Octi,egyik sem eszik 10 alatt városban.
De,ugye autópályáról volt szó,stabil 100-al.Ezt is próbáltam,nekem nem ilyen számok jöttek ki.Sztem felesleges ezen vitázni,mindenki azt vesz/használ,ami szimpi.
A fogyasztás ezer dologtól függ,nem csak motorteljesítménytől,ezt tudjuk.
Ha tényleg egyforma a fogyasztás,akkor miért fogy ennyi 1.4?:)Ja,persze,olcsóbb a biztosítása...
Ne marakodjunk,igyunk egy sört:)Vagy inkább forralt bort,mert jön a hideg:)
Teljesen fellágyúlt a festés anyaga,s mint a radírgumi,úgy kopik,ha végighúzom rajta az ujjamat. Sajnos,ugyan ez a probléma fennáll,az ajtók belső fogantyuján is.
Harom megoldas van:
- lefenyezteted ugyanilyen gumis festekkel, es akkor ugyanennyi ideig fogja birbi
Bp. Soroksári út, Kossuth tér nyári délután dögmeleg. Diesel, 46 literes átlag fogyasztás. Az út asszem 2 km körül van. És 50 perc alatt abszolváltuk.. :-)