Nem tudom jól értem-e, az olvasottak alapján, hogy ha cca feliből tankolok akkor elmegy vele az Oktávia is és amit a tankolásnál spórolok azt elviszi a többlet fogyasztás.
Nicsenek csodák!
A service vonzatairól, még nem tudom mit mondanak a szakemberek. Maradok a megszokottnál.
Valami alcoholos üzemanyag keverék de ennél többet nem tudok róla. Mire használják ezt, fűnyíróba?
:-)
Nem, autoba:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Bioetanol
Itt van egy nagyon jo oldal:
http://etanol.blog.hu/
A 70-es út mentén a panoráma után van egy kis benzinkút ahol E85-ös is árulnak 208-ft / liter áron. Valami alcoholos üzemanyag keverék de ennél többet nem tudok róla.
Érdekes módon ott is barátságosan fogadtak, de már csak 32 ezerért :-))!
A szerelőnek adtam 3 rugót, gyakorlatilag mindent átnézett a kocsin.
És még mindig spároltam 25 ezret!!!!
Az a baj, hogy telefonban adott arakat nem lehet osszehasonlitani.
A 60 ezres szerviz ugyanis olyan, hogy a kotelezo dolgok mellett egy csomo kopo alkatresz is csereérett lehet, de ezt ugye csak szemrevetelezes utan lehet eldonteni. A munkafelvevoket a PoHu-nal arra oktatjak, hogy olyan osszeget mondjanak a telefonba, aminel a javitas/karbantartas biztosan nem lesz dragabb. Ha ugyanis 30-at mond a telefonba, de a vegosszeg megis 60-ban allna meg, akkor anyazhatna a kedves ugyfel, es joggal.
Ezert gyakran ugy adnak arat, hogy abba beleferjen egy esetleges fekbetetcsere meg par aprosag.
Jelentos kulonbseg lehet az olajban is. Nem mindegy, hogy egy rugalmas intervallumra optimalizalt VW507.00 kerul bele, vagy egy mezei 15W-40.
Az arajanlatot egyfelekeppen lehet osszehasonlitani: ha a rezsi oradijra kerdezel ra, es kulon megkerdezed az olaj arat. Ha az olajat magad viszed, akkor azt nem kell megkerdezni :-) Az elvegzendo munkanak szintideje van, a tobbi alkatresz ara viszonylag fix.
Joe meg csinalhat ebbol a hozzaszolasbol egy bejegyzest a SOF-on :-) Merthogy visszatero kerdesrol van szo.
Amikor vettem az autót akkor az előző tulaj teljes vegyszeres belső nagytakarítást csinált az autón. Nem tudom milyen volt új korában, de mikor hozzám került még szebb volt,,,,,
Vigyázok rá nagyon. Amúgy azt mondta még a volttulaj, hogy 5 évente fér rá ilyen takarítás ami kb 20.000 ft körül van,,,,,
Azt szeretném még kérdezni, hogy szerintetek, hol lehet szerezni gyári nagykijelzős navit octi 1-be? Tehát hol érdemes próbálkozni? Bontók-Vatera ilyesmi?
Nekem egyszer egy hőgomba adta meg magát egy AKL-es 1,6 8V-nél és a comp -valszeg - folyamatosan hidegnek érzékelte a motort és sűrűbb keveréket "írt neki elő".
Akkor csak hosszútávon nekem is felment 9 literre (tehát város + autópályán simán meglett volna a 11 lityi)...
A hőérzékelő cseréjével 2-3 litert lejjebb jött a fogyija...
Amúgy ha nem melegszik fel a motor és városi tötymörgés + autópálya, akkor 11 liter még normálisan működő motornál is megeshet... Pláne most, hogy hűvösebbek vannak... 12-13 litert is mértem neki anno csak városban, hideg motorral....
Átlagban havi 30-32 ezret tankolok el és olya 900-1200 km között uatózom,,,,,,,
Meg lehet nezetni az autodat diagnosztikaval, de ha olyan hibaja lenne, amit a diagnosztika kijelez, mondjuk egy jelado hiba, pl. lambda-szonda, azt valoszinuleg masbol is eszrevenned. Rangatas, erotlenseg, torpanasok, nehez indithatosag.
Ha tomitetlenseg miatt elfolyna a benzin, a szaga miatt az is kiderulne.
Nem ilyen téren keresném a hibát, de sürgősen megoldást kell találnom rá,,,,
Ha az autopalya helyett sima főutat hasznalnal, az garantaltan levinne a fogyasztast egy-masfel literrel.
És már korábban is sokat evett. Mindíg 8 liter az átlag fogyim nyáron is meg most télen felment 8,1-re.
Az a helyzet, hogy ha a napi 25 kilometert 2 x 12.5 kilometernek vesszuk, aminek a nagy resze autopalya, akkor a 8 - 8.1 bizony egyaltalan nem rossz fogyasztas. Hiaba 12.5 kilometerrol van szo, az ut 7-8 perc lehet, ez alatt az uzemi homersekletet is eppenhogy eleri a motor.
Szoval szerintem a 8 liter koruli fogyasztas teljesen rendben van, a 11 viszont tenyleg sok.
A fedélzetim nekem is 8.1 - 8.3 at mutat. Igaz a legkedvesebb feleségem használja, és inkább csak rövid távokon. és az is biztos, hogy a valós fogyi ennél több. A műszer az egy adathalmaz alapján számol, több tényezőből. Mikor te elengeded a gázt és újból nyomod akkor van neki egy kis késlekedési ideje. Ha ezt sűrűn játszod, akkor akár egy literrrel is képes kevesebbet mutatni, mint a valós.
A számítógépem átlag fogyasztásban 8,1 litert ír ki. Teljesen lement nullára a mutatóm ha lehet még alá is, így közelekdtem még vele. Mol kúton vagy shell kútnál tankolok és mindíg én szoktam. Városi dugó nem játszik szerepet.....
És már korábban is sokat evett. Mindíg 8 liter az átlag fogyim nyáron is meg most télen felment 8,1-re. És tényleg 11 literes fogyira jött ki ami borzasztóan sok!!!!
125 ezer van a kocsiba, gyertyák cserélve előttem, szűrők is catroll 5W50-es kapott mindig. Én vagyok a2. tulajdonos, de az előző tulaja is vigyázott rá nagyon. Pillangó szelep, nyomás szabályzó szelep is karban volt tartva.....
ennek az autónak 7-7,5 körül kellene fogyasztania nem,,,,,????
és hol tankoltál? Te tankoltál vagy csak szóltál hogy ennyiért kérsz, és bementél fizetni? Belement a tényleges literszám, stb.. Egy tankolás eredményeképpen szerintem ne vonj le messzemenő következtetéseket. Ha a következő, amit mondjuk máshol tankolsz, és az is sok lesz, akkor kell komolyabban gondolkozni, de mondjuk 1-2 komolyabb dugó és ugorhat a literszám..
>nyest témában azt hiszem adhatok egy jó tippet,(már annak aki megteheti)tartsatok kutyát!<
Hát a kutya aki szereti, annak bejöhet, de sokak nem szeretik, illetve nem tehetik meg. Érdekes de sokszor találkozom járművekkel amikben a motortér teteje tele van apró szöszállakkal, de szerencsére egyéb gond nincs, de találkoztam már olyannal is ahol már itt vagy ott megkezdtek valamit az apró állatok. Kollégámnak egyszer a gyújtás vezetékét rágták meg :-) XVII. lakótelep szélénél parkolt....
Visszatérve a védekezésre, hallottam hogy kapni riasztó sprét, mivel be kell fújni a motorteret. Gusztustalan ragacsos felültet hoz létre, nem is szeretek ilyenekben nyúlkálni. De sokan esküsznek rá. Aztán lehet kapni, nagyon egyszerűen beköthető ultrahangos kütyüket amik úgyszintén a riasztás hivatottak megtenni.
Amivel idáig talán legötletesebb eszközként találkoztam az egy ultrahangos, és nagyfeszültséges kütyü volt ami ha a "dög" hozzáért, jól megrázta... baja nem származik belőle, de kellemetlen élményben részesül. Fogdostuk mi is, csíp rendesen. :-) Egyetlen baja van szerintem a szerkezetnek, hogy relatív kicsi és kevés, (4db) érintkezője van, de talál ezen utólag is lehet változtatni.
Az autómba 1,6-os I-es octi tankoltam eddig ebbe a hónapban 15 ezerért és mentem vele 450 km-t. Ez reális???
Attol fugg, mennyi benya maradt a tankban :-)
Szerintem inkabb az atlagfogyasztast ird le, mert ebbol nehez kalkulalni.
Ha azt veszem, hogy 15.000 forintbol 50 liter benzint vettel, es azt az utolso cseppig elhasznaltad 450 kilometeren, az 11 literes atlagfogyasztas -- ez valoban soknak tunik, bar azon a napi 5 km-es varosi szakaszon is sok mulik, mert ha az tomeny dugoban acsorgas, akkor tulajdonkeppen realis is lehet.
A magas fogyasztasra a szervizben sem tudnak csodaszert adni, erdemes a legszuro, a gyertyak cserejevel kezdeni, es ellenorizni a guminyomast. Ilyenkor telen latszik a fogyasztason is, milyen olaj van az autoban -- ket kulonbozo viszkozitasu olaj kozott ilyenkor par deci fogyasztaskulonbseg is lehet, plane ha viszonylag rovid utakon hasznalod az autot.
A tulfogyasztasnak sok mas oka is lehet, de ott altalaban vannak mas tunetek is, rangatas, fustoles, szoval olyan dolgok, amiket eszrevennel.