Nekem egyszer egy hőgomba adta meg magát egy AKL-es 1,6 8V-nél és a comp -valszeg - folyamatosan hidegnek érzékelte a motort és sűrűbb keveréket "írt neki elő".
Akkor csak hosszútávon nekem is felment 9 literre (tehát város + autópályán simán meglett volna a 11 lityi)...
A hőérzékelő cseréjével 2-3 litert lejjebb jött a fogyija...
Amúgy ha nem melegszik fel a motor és városi tötymörgés + autópálya, akkor 11 liter még normálisan működő motornál is megeshet... Pláne most, hogy hűvösebbek vannak... 12-13 litert is mértem neki anno csak városban, hideg motorral....
Átlagban havi 30-32 ezret tankolok el és olya 900-1200 km között uatózom,,,,,,,
Meg lehet nezetni az autodat diagnosztikaval, de ha olyan hibaja lenne, amit a diagnosztika kijelez, mondjuk egy jelado hiba, pl. lambda-szonda, azt valoszinuleg masbol is eszrevenned. Rangatas, erotlenseg, torpanasok, nehez indithatosag.
Ha tomitetlenseg miatt elfolyna a benzin, a szaga miatt az is kiderulne.
Nem ilyen téren keresném a hibát, de sürgősen megoldást kell találnom rá,,,,
Ha az autopalya helyett sima főutat hasznalnal, az garantaltan levinne a fogyasztast egy-masfel literrel.
És már korábban is sokat evett. Mindíg 8 liter az átlag fogyim nyáron is meg most télen felment 8,1-re.
Az a helyzet, hogy ha a napi 25 kilometert 2 x 12.5 kilometernek vesszuk, aminek a nagy resze autopalya, akkor a 8 - 8.1 bizony egyaltalan nem rossz fogyasztas. Hiaba 12.5 kilometerrol van szo, az ut 7-8 perc lehet, ez alatt az uzemi homersekletet is eppenhogy eleri a motor.
Szoval szerintem a 8 liter koruli fogyasztas teljesen rendben van, a 11 viszont tenyleg sok.
A fedélzetim nekem is 8.1 - 8.3 at mutat. Igaz a legkedvesebb feleségem használja, és inkább csak rövid távokon. és az is biztos, hogy a valós fogyi ennél több. A műszer az egy adathalmaz alapján számol, több tényezőből. Mikor te elengeded a gázt és újból nyomod akkor van neki egy kis késlekedési ideje. Ha ezt sűrűn játszod, akkor akár egy literrrel is képes kevesebbet mutatni, mint a valós.
A számítógépem átlag fogyasztásban 8,1 litert ír ki. Teljesen lement nullára a mutatóm ha lehet még alá is, így közelekdtem még vele. Mol kúton vagy shell kútnál tankolok és mindíg én szoktam. Városi dugó nem játszik szerepet.....
És már korábban is sokat evett. Mindíg 8 liter az átlag fogyim nyáron is meg most télen felment 8,1-re. És tényleg 11 literes fogyira jött ki ami borzasztóan sok!!!!
125 ezer van a kocsiba, gyertyák cserélve előttem, szűrők is catroll 5W50-es kapott mindig. Én vagyok a2. tulajdonos, de az előző tulaja is vigyázott rá nagyon. Pillangó szelep, nyomás szabályzó szelep is karban volt tartva.....
ennek az autónak 7-7,5 körül kellene fogyasztania nem,,,,,????
és hol tankoltál? Te tankoltál vagy csak szóltál hogy ennyiért kérsz, és bementél fizetni? Belement a tényleges literszám, stb.. Egy tankolás eredményeképpen szerintem ne vonj le messzemenő következtetéseket. Ha a következő, amit mondjuk máshol tankolsz, és az is sok lesz, akkor kell komolyabban gondolkozni, de mondjuk 1-2 komolyabb dugó és ugorhat a literszám..
>nyest témában azt hiszem adhatok egy jó tippet,(már annak aki megteheti)tartsatok kutyát!<
Hát a kutya aki szereti, annak bejöhet, de sokak nem szeretik, illetve nem tehetik meg. Érdekes de sokszor találkozom járművekkel amikben a motortér teteje tele van apró szöszállakkal, de szerencsére egyéb gond nincs, de találkoztam már olyannal is ahol már itt vagy ott megkezdtek valamit az apró állatok. Kollégámnak egyszer a gyújtás vezetékét rágták meg :-) XVII. lakótelep szélénél parkolt....
Visszatérve a védekezésre, hallottam hogy kapni riasztó sprét, mivel be kell fújni a motorteret. Gusztustalan ragacsos felültet hoz létre, nem is szeretek ilyenekben nyúlkálni. De sokan esküsznek rá. Aztán lehet kapni, nagyon egyszerűen beköthető ultrahangos kütyüket amik úgyszintén a riasztás hivatottak megtenni.
Amivel idáig talán legötletesebb eszközként találkoztam az egy ultrahangos, és nagyfeszültséges kütyü volt ami ha a "dög" hozzáért, jól megrázta... baja nem származik belőle, de kellemetlen élményben részesül. Fogdostuk mi is, csíp rendesen. :-) Egyetlen baja van szerintem a szerkezetnek, hogy relatív kicsi és kevés, (4db) érintkezője van, de talál ezen utólag is lehet változtatni.
Az autómba 1,6-os I-es octi tankoltam eddig ebbe a hónapban 15 ezerért és mentem vele 450 km-t. Ez reális???
Attol fugg, mennyi benya maradt a tankban :-)
Szerintem inkabb az atlagfogyasztast ird le, mert ebbol nehez kalkulalni.
Ha azt veszem, hogy 15.000 forintbol 50 liter benzint vettel, es azt az utolso cseppig elhasznaltad 450 kilometeren, az 11 literes atlagfogyasztas -- ez valoban soknak tunik, bar azon a napi 5 km-es varosi szakaszon is sok mulik, mert ha az tomeny dugoban acsorgas, akkor tulajdonkeppen realis is lehet.
A magas fogyasztasra a szervizben sem tudnak csodaszert adni, erdemes a legszuro, a gyertyak cserejevel kezdeni, es ellenorizni a guminyomast. Ilyenkor telen latszik a fogyasztason is, milyen olaj van az autoban -- ket kulonbozo viszkozitasu olaj kozott ilyenkor par deci fogyasztaskulonbseg is lehet, plane ha viszonylag rovid utakon hasznalod az autot.
A tulfogyasztasnak sok mas oka is lehet, de ott altalaban vannak mas tunetek is, rangatas, fustoles, szoval olyan dolgok, amiket eszrevennel.
Van egy kisondom. Az autómba 1,6-os I-es octi tankoltam eddig ebbe a hónapban 15 ezerért és mentem vele 450 km-t. Ez reális??? Szerintem nem. Az autó nincs hajta, teljesen normális körülmények között van használva. Napi szinten autópálya kb 20 km és város kb 5 km.
Ha boldogságban élsz velük akkor semmi gond,de én biztos szólnék egy ácsnak hogy zárja el a nyílásokat a ragalján,vagy egy rágcsálóírtó céggel kifüstültetném őket.......hátha sikerül!Üdv
Hali egy picit offolnék erre, nekem még nembántotta a garázsban sem az octit sem az astrát, DE fent laknak a tetőalatti ragaljában vagy mi a neve annak a fadoboznak ami körbemegy a házon,és nyáron mi a teraszon ülünk esténként, a KUTYA a lábunknál fekszik játszik és ezek a dögök pedik a terasz tetején 1.5 méterrel felettünk átrohanva indulnak az esti portyára. A nyestcsapdából pedig már a negyedik csalit zabálják ki anélkül hogy rálépnének arra a billenő lemezre ami lecsukná az ajtaját, köszönöm hogy offolhattam. Üdv.
Sziasztok,új vagyok itt de nyest témában azt hiszem adhatok egy jó tippet,(már annak aki megteheti)tartsatok kutyát!Korábban a Seat Alhambrámnak a gépháztető szigetelését cafatokra szedte a kis dög,de más kárt nem csinált."Nagyon okosak"ezek a kis rohadékok saját territóriumuk van ahová mindíg visszajárnak amíg ki nem nyírják őket ami nagyon-nagyon nehéz és költséges is tud lenni.Én a sok próbálkozást megunva döntöttem el hogy veszek egy kutyát(west highland white terrier)mert annak a háznak a környékére se megy ahol kutya szagot érez,mellesleg ez a kutya egy "kotorék eb"tehát ha elkapná sok jóra nem számíthatna,(ezt a kinyiffantott négy macskatetem biztos tudatában merem kijelenteni!)
1. lehet, hogy beázik az autó valahol és ezért nedves a levegő benne. nézd meg a kárpitokat: hajtsd fel a szőnyegeket és tapogasd meg alattuk a padlókárpitot. 2. eldugult a pollenszűrő. mikor volt cserélve? 3. nem kapcsolt vissza belső keringtetésről. próbálgasd, kapcsolgasd ki-be és nézd, hallgasd meg, változik-e valami, változik-e légáram által keltett zaj?
Nekem mostanában az van, hogy estefelé amikor beülök az autóba belülről nedves a szélvédő, de annyira hogy folyik róla a víz és rongyal sem igazán lehet letörölni. 10 percig kell állnom és nyomni rá a levegőt míg javulnak a látási viszonyok. Ha ronggyal próbálom feltörölni, akkor ilyen szürkés réteg alakul csak ki az üvegen, ami egy idő múlva magától semmivé foszlik.
Nektek is szokott ilyen lenni? Mitől lehet ez? Tudtok javasolni valamilyen szert amivel lemosva ez meggátolható. Egy üvegmosó az nem segít ezen a problémán.
Én felhívtam akkor több kereskedést, hogy winter kombit keresek, és ez a kettő volt. Lehet, hogy utána még érkezett, ezt nem tudom. Valóban nekem tartogatták, mert elküldte az autó alvázszámát mikor leelőlegeztem. Nem volt olyan érzésem, hogy becsaptak volna. Ráadásul azért elég gyanús ha valaki a világ másik végéről skodát akar venni, mondván, hogy majd jövök érte. Szóval én nagyon korrektnek találtam őket akkor.
Az autóval maximálisan meg vagyok elégedve, nagyon szeretem. 11 ezret raktam bele, de olyan, mint újkorában. Semmivel nem érzem rosszabbnak (sőt), mintha egy VWt vezetnék, jó kényelmes, jó sok jó dolog van benne, mint pld ülésfűtés, ülésgörbület állító, mp3 rádió aux lejátszóval, tükörfűtés stb. Nem tudom, hogy egy winterben egyébként mennyi extra van az alap oktávia kombihoz képest, de én nagyo szeretem. Ja és marha jól néz ki a vaskos könnyűfém felnikkel nyáron ebben az antracit színben.
A lényeg az utolsó mondatodban rejlik, és ezt nem látják sokan, bár pozitiv példa is van, a móvári Leierben pl. nincsenek elszállt márkaszervizes árak és jó a kiszolgálás, barátságosak az emberrel (még a kocsidat is megdicsérik :-)).
Ezért csinálhatják meg ezeket az árakat, mert Te is, én is és még sokan-sokan nem akarnak maguk után "rossz szájízt" hagyni.
Mi most eppen azt tanitjuk a roman es a bolgar Ford halozatnak, hogy hogyan kell szervizkapacitast optimalizalni.
Eddig a szerviz ugy mukodott, hogy a frissen vasarolt, még garancialis autok karbantartasai es garancialis javitasai megtoltottek a szervizt is. A statisztikakbol jol latszott, hogy a ket eves kor utan elkezdtek elmaradozni az autok a szervizbol, 4-5 evnel idosebb auto alig jart markaszervizbe.
A kulcs tehat az, hogy az idosebb autokat is a markaszerviz kozeleben kell tartani. Ennek megvan a megfelelo modszertana, az angol varazsige a "churn management", azaz a leszakado ugyfelek megtartasa. Ilyennel barki talalkozhatott, aki megprobalt mobilszolgaltatot, bankot vagy kabeltevet valtani, es bejelentette a szerzodes lemondasat -- ilyenkor a ceg valamit lep. A markaszerivezeknel is letezik olyan adatbazis, amibol a leszakado ugyfeleket szurni lehet, es valamilyen egyedi ajanlattal meg lehet keresni oket. (Itt jonne kepbe a Menu Pricing, egy ujabb autokereskedelmi varazsige, aminek lenyege az elore kalkulalt aru karbantartasi csomag.)
Az allaspontom egyebkent az, hogy altalaban nem a rezsioradijjal van baj, hanem a rezsioradijert nyujtott szolgaltatas szinvonalaval. Árban egy markaszerviz nemigen tud versenyezni Donival vagy Kobeval -- a Skoda jelet kitenni bizony iszonyu koltsegekkel jar, amit a "fuggetlen" szereloknek ertelemszeruen nem kell megfizetnie. Viszont a Skoda-jel hasznalataert fizetett dijjal jaro PoHu szolgaltaltatasokat ki kell tudni hasznalni (allando muszaki kepzes, tudasbazis hozzaferese, celszerszamok meglete, korszeru ugyfelkovetesi rendszerek hasznalata).
Tehat elsosorban nem az arcsokkentes a fegyver, hanem a kiszolgalasi szinvonal felfejlesztese az ar szintjere.
A Gorilla altal emlitett 9 ezer forintos olaj mindenesetre tulkapas. A ma megszerzett X ezer forint profit a holnapi XX ezer forint profit elmaradasaval jar.
Ezért csinálhatják meg ezeket az árakat, mert Te is, én is és még sokan-sokan nem akarnak maguk után "rossz szájízt" hagyni.
Pedig valahol mi vagyunk átrázva és mégis mi érezzük magunkat rosszul, ha veszekedni vagy csak határozottan fellépni kellene.
A szerviz mondjuk tényleg korrekt volt, mert előre felhívtak, hogy bele kell tölteni, akkor mondhattad volna, hogy máris viszed.
A kocsivásárlásnál két lehetőség van, vagy tényleg Neked tartogatták (én szeretem ezt hinni), vagy jobb színben tüntették fel magukat, de ez is érthető.
A lényeg, hogy amit megigértek Neked, azt megtartották és külföldről is tudtál kocsit venni gond nélkül.