Köszönöm a leírást. Mindenképpen érdekes és hasznos. Sajnos nekem nincs garázsom, a szabad ég alatt most meg nincs kedves nekiállni , pedíg a csapágyak zsírzása biztos jót tenne ,mert most is csiporog valamelyik és engem az ilyesmi nagyon tud idegesíteni.
A minap kicseréltem az ékszíjamat, mert már kiszedte a fogaimból a töméseket, annyira sikított. Leszedtem az összes vezető ill. feszítőgörgőt. A feszítővel lehet picit xopni mire ki ill. visszamászik a helyére.
Jó hír, hogy ahogy már régebben irtam, a felső vezetőgőrgő árán meg lehet valamit spórolni, ha esztergályossal gyártatunk görgöt úgy, hogy a csapágy cserélhető legyen. Ezután biztosító gyűrűvel ellátva már foroghat is. Igy a legközelebbi cserekor csak a csapágyra kell költeni. Az alsó excenteres vezető már picit érdekesebb, mivel maga az excenteres agy a csapágy része. Kis furfanggal ez is megoldható esztergálással. Ami viszont a rugós feszítőgörgőt illeti, ez esetben nem árt tudni, hogy cserélhető a csapágya!!! Igaz, hogy nem standard méretű (dupla széles), de 2 db hagyományos szélességű csapággyal helyettesítve ugyanúgy fog működni.
Mindegyikben óvatosan kiszedtem a csapágyakból a porvédőket, átmostam a csapágyakat, olvasztottam gépzsírt és beöntöttem mindet finom friss zsírral. Elhallgatott minden, néha fülelnem kell, hogy jár-e a motor. Persze össze-vissza kalimpáló csapágyakkal már nem érdemes szórakozni!
A legközelebbi vezérlés cseréjekor megnézem min lehetne ott is spórolni egy kicsit.
Gratula! Frankó lett látom a csomagtartó is "átalakításra" került. Mennyibe került a kábel összerakása? A "fejegységet" ki kellett venni vagy csak a CD-tár kábelére is rádugható a DVD lejátszó?
Az autó sajnos mindig viszi a pénzt kivéve ha áru és személyszállítási célra kimondottan pénzkeresésre van fenntartva mert akkor még hasznot is hozhat. (taxi stb..) Egyébként az egy éves BKV bérlet árából is lehet venni "jó" kocsit csak ki kell fogni.
Hat haver nem tudom, de az enyemet 53e km-el vettem meg, (ora szerint) 5 evvel ez elott, es most 180e van benne. mindez ido alatt a kopo cuccokon kivul egy legtomeg merot, valamint egy felso holtponti jeladot kellett benne cserelnem. Igaz nekem is rossz volt mind a ket elso ablakemelo (az a muanyag baszas tort el ,750Ft darabja) , es a kapcsolokat is ki kell cserelnem, de szerintem ez nem olyan hatalmas hiba! A dologhoz hozza tartozik, hogy rendesen van szervizelve, vegig selenia TD olajjal... A futomu gondokrol meg annyit, hogy mondj egy olyan tipust, ami nem hullik szet a magyar fos utakon!
Tudod, nem mindenkinek könnyű kiszállni egy ilyen félresikerült üzletből. Megveszi, esetleg nem is kevésért, aztán elkezd rákölteni. Aztán megint költ rá. Aztán még egy kicsit ... Mindíg úgy tűnik, hogy ez az egy javítás még azért megéri, aztán már biztos nem kell egy jó ideig rákölteni. Aztán egyszer csak már ott találja magát, hogy egy kalap pénze benne van, aztán eladni annyiért tudná, hogy abból csak egy éves BKV bérletet vehetne. Hacsak nem akarna ő is valakit nagyon csúnyán megmalmozni. De mint tudjuk valószínűleg nem ilyen. Az olyan nem vette volna meg bizalommal a kocsit egy gazembertől.
Hááát ,jól visszalapoztál :) Az a CD tár már nincs meg ,csak a keret, mert az nem kellett a vevőnek. Ha az érdekel magában ,mondj rá egy árat. A mailem publikus.
Szerintem el kellene adnod legalább is én már túladtam volna rajta és inkább busszal járnék. Sajnos van ami menthetetlen, ilyen mint amit az előttem író is megjegyzett a totálkáros autó (főleg ilyen sok bonyolult elektronikai vacakkal több kilometernyi "tyúkbéllel"...., az sajnos már nem autó csak egy üzlet a neppernek és szivás a vevőnek. Nekem Peugeot 405 volt ezelőtt azzal sem volt annyi szivás mint amiket te elmondtál még 19éves korában sem (pedig a francia se egy csúcs megbízhatóságúnak mondott gép). Sajnos bárki bármilyen tipúsból kifoghat egy selejtet. :-(
Szerintem a Lybra alapból nem egy rossz kocsi. Sőt... A fő gondot én abban látom, hogy a jelenleg futó Lybrák jelentős részét kinntről hozták be a nepperek roncsként, törötten, de legalábbis bizonytalan előzményekkel. Nem volt soha egy felkapott típus, így olcsón hozzá lehetett jutni. Ezt aztán itt - ami ott már nem érte meg - összerakták jól-rosszul esetleg még ilyen-olyan papírokkal le is dokumentálták ,hogy milyen jó és biztos előélete volt és eladták. Mivel eladásra szánták nem a magas minőség volt az első. Ezért aztán mi meg sokszor itt szívunk velük. Ez gondolom így van más típusokkal is, csak az arányok mások. Ott a sok normális előéletű között elsikkadnak az ilyenek. Ebből meg kevés van és a kevésből jelentősebb részt képviselnek az ilyen összegányolt példányok.
eírom röviden a közel 3 év tapasztalatát,ugyanis az enyém egy fostalicska: 3 akkumulátor, átugrott a vezérlés majdnem motorcsere,ablakemelők mindkét oldalon, szétesett a váltó, klímához ezer alkatrész, futómű gondok rendszeresen, abs jeladó,légzsák indito egys. elektronika, motor vez. egys. elektronika,hátsó zár rossz, külső hőm. jelző rossz, folyt a hűtővíz vmi beazonosíthatatlan dolog elrepedt ,égők folyamatosan,eltört a vízpumpa...... most is épp szerelőnél gyógyul,de hát egy betegágy,hagyjuk...
Hozzáteszem, hogy egy mercihez audihoz képest félárba vettem (illetve lehet kapni.)szóval én minden rosszra felkészültem. sőt a hasonló korú japán vasak is jóval drágábbak.
Szerintem keress hozzá valami bontásra való külföldi papirost ami kicsit horpadt itt-ott Mert olcsóbb mintha mindent összevásárolnál hozzá. Ez a hibalista elég durva. Annyira nem hulladék ez a kocsi h minden igy ki legyen benne. Mióta van nálad mennyi km-t mentél vele? A csomagtartó beázás szerintem = rommá volt előtte és meg lett gányolva.
Hú,hát ettől bórsodzik a hátam.Tört volna le a kezem amikor aláírtam az adásvételit!Már százban van ez a motor gond,és még csak egy picivel lett jobb.Amúgy a teljesség igénye nélkül:Váratlanul elinduló ablaktörlő,hátsó ablakmosóból nem jön a víz,a csomagtartó színig feltelt esővízzel,ablakemelők sorban mennek tönkre,mert valami seggfej olasz mérnök alulméretez kulönböző műanyag alkatrészeket,a gyári CD tárból csak a jobb oldalon jön a hang,szellőző rács,műanyag kallantyúk és kapcsolók hullanak szét,törnek el,kottyanásmentes futómű 15 ezer km után szét akar esni,kanyarban nyikorog a gumi,ááh nem is folytatom,mert szétmegy az agyam.Toyota Corolla GT-ben 365 ezer km volt amikor eladtam,ebből 220 ezret én hajtottam bele.Még volt benne gyári gömbfej baszki!
üdv. röviden: nekem is hasonló tünetek voltak,igaz nem gyorsításkor...hibakódolvasó semmit nem hozott. sok-sok szerelő,végül a legrosszabb MOTOR VEZÉRLŐ EGYSÉG ELEKTRONIKA-rengeteg utánajárás kb. 180e. volt...
Szia. A gond az hogy a pontos km óra állást nem tudod meg, csak ha kábellel belenézel az agyába. Ilyen módon kifoghatsz egy jól kinéző sok km-et futottat vagy egy lelakottabb de keveset futottat is. A dízel simán kétszer több km-et ment már tehát az óratekergetés is tutibb főleg egy dízel kombinál ilyen szempontból bármilyen tipusból lehet bukta.
Ne sokat gondolkozz, mert megveszi más! :-) Nem is tudom mire figyelj, nekem nem volt vele komolyabb gondom. A kopó cuccokat meg nem érdemes figyelembe venni. Szerintem a futóművük kicsit alul dimenzált, de egyébként nincs vele gondom. Ilyen áron ennyi extrát nem nagyon kapsz nagynevű márkákból. Motorilag még nem volt vele semmi gondom. Szerelő rokon szerint rengeteg km-t kibírnak ezek a motorok. Szerinte 400-500000 km nem szabad, hogy gondot okozzon neki, persze rendszeres karbantartás mellett. Tegyem hozzá, nem nagy olasz rajongó, de ezt a kocsit melegen ajánlotta mielőtt megvettem (Ford Mondeo TDCI lett volna a másik, amit akkor kinéztem). Azt mondta, ezt nyugodtan megveheted, ez az olasz Merci! Persze azért nem árt jól megnézni, hogy milyen az előző tulaj!
Sziasztok. Új vagyok itt Szeretnénk venni egy Lancia Lybra 1.9 JTD Sw-t Mire figyeljünk oda ,kb hány kilométerig édesem megvenni? Menyit mennek el ezek a motorok?
Ezzel a FiatECUscan nevu progival nezzetek meg, mert ez kimondottan fiat-alfa-lancia specifikus! Nagyon jo kis program! En semmi massal nem tudtam ertelmes informaciot kifacsarni az ECU-bol!